• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تونل نمکی گرمسار شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  تونل نمکی گرمسار شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  تونل نمکی گرمسار شهرستان سمنان استان گرمسار
  •  تونل نمکی گرمسار شهرستان سمنان استان گرمسار


تونل نمکی گرمسار

نام مرکز دیدنی

Salt Mine Garmsar

نوع مرکز دیدنی

غار و کوه

استان

شهرستان

گرمسار

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان سمنان، گرمسار، نرسیده به جاده قم-گرمسار، 3 کیلومتری پل هوایی گرمسار

قدم در میان شهر زیبای گرمسار می گذاریم و با یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آن آشنا می شویم. تونل نمکی گرمسار از زیباترین جاذبه های گردشگری استان سمنان است که به نوبه خود در منطقه خاورمیانه یکی از منحصر به فرد ترین معادن نمک محسوب می شود. این منطقه به دلیل دارا بودن 40 گنجینه نمک، بیش از نیمی از ذخایر نمکی کشور را تامین می کند.
در هنگام رسیدن به تونل نمکی قندیل های نمک با رنگ ها و شکل های متنوع خود نمایی می کنند. تنوع رنگی این سنگ ها به دلیل املاح های معدنی گوناگون موجود در نمک ها است و منظره ای زیبا را به نمایش می گذارند. از ابتدای ورود به تونل با دیواره هایی تیره و خاکستری رنگ مواجه می شویم و رفته رفته در داخل تونل از تیرگی ها کاسته شده و به رنگ سفید در می آیند. این تغییر رنگ حاکی از حفاری های متعدد در سال های مختلف است. عظمت تونل بسیار چشم نواز و تحیر برانگیز خواهد بود. در داخل تونل، قندیل ها با شکل های گوناگون از سقف تا دیواره ها کشیده شده اند و به تالار با عظمت این جاذبه گردشگری جلوه ای فاخر بخشیده اند.
در میانه تونل نمکی راه هایی به صورت دستکن حفر شده است. این حفاری ها به شکل مستطیلی دهانه های کوچکی را به نسبت ارتفاع بلند مرتبه آن پوشش می دهند تا علاوه بر استفاده از این نعمت الهی، به معدن آسیبی نرسد و خطر ریزش نداشته باشد. 
منطقه گرمسار از آب و هوایی گرم و خشک برخوردار است و تونل نمکی نیز از این قضیه مستثنی نیست، به همین علت بهتر است فصل های خنک سال را برای این سفر شگفت انگیز انتخاب کنید تا علاوه بر تماشای این اثر چشم نواز، از هوا نیز لذت ببرید. 
در هنگام سفر به این منطقه گردشگری حتما چراغ قوه به همراه داشته باشید زیرا در میانه راه نوری وجود نخواهد داشت و ادامه مسیر تاریک خواهد بود. همچنین به علت عبور و مرور زیاد در داخل تونل، کف آن سیقلی شده است و بهتر است از کناره دیوارها و با احتیاط راه بروید تا لیز نخورید.
برای ورود به جاده تونل نمکی با اتوبوس و مشاهده این جاذبه گردشگری حتما باید با پلیس راهنمایی رانندگی هماهنگی های لازم انجام شود شود.
در نزدیکی تونل نمکی مکان های گردشگری دیگری قرار گرفته اند و از این میان می توان به روستای گردشگری پاده، قلعه پاده با قدمتی بسیار زیاد و کوه های رنگارنگ و زیبای تپه های مریخی اشاره کرد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تونل نمکی گرمسار

تفریحات نزدیک به تونل نمکی گرمسار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید