• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای خور شهرستان البرز استان کرج
  •  روستای خور شهرستان البرز استان کرج
  •  روستای خور شهرستان البرز استان کرج


روستای خور

نام مرکز دیدنی

Khur Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

کرج

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان البرز، شهرستان کرج، جاده چالوس، 17 کیلومتری کرج

روستای خوش آب و هوا و زیبای خور یکی از ییلاق های زیبای استان البرز به شمار می رود. با گذر از کوچه باغ های این روستای گردشگری به مردمانی شیرین سخن رو به رو می شویم، روستاییانی مهمان نواز که با زبان تاتی سخن می گویند.
این روستای گردشگری جاذبه های طبیعی بسیاری را جای داده است و از این میان می توان به آبشار خور و طبیعت چشم نواز اطرافش اشاره کرد. اگر مسیر ماشین رو را انتخاب کنید خیلی سریع پس از 17 کیلومتر رانندگی به روستا می رسید و آبشار را در 2 کیلومتری خور پیدا می کند. بیشتر عاشقان طبیعت با رسیدن به روستای خور مسیر پیاده روی را انتخاب می کنند و با گذر از میان باغ های زردآلو، گوجه سبز، گیلاس و سیب، چهره زیبای آبشار نمایان می شود.
در فصل زمستان، روستا لباسی بلورین و سفید رنگ بر تن می کند. پیست اسکی خور با 1850 متر طول یکی از طویل ترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود و در این فصل از جمله پرطرفدار ترین مکان های گردشگری پایتخت نشینان و اسکی بازها محسوب می شود.
اما این تنها بخشی از جاذبه های خور به شمار می رود چراکه جاذبه های گردشگری متعددی نیز در این روستا وجود دارند و ارزش آن را بسیار بالا می برند. مقبره امامزاده شاهزاده عسکری (ع) در جنوب غربی خور قرار دارد. از این میان قله گندم چال یا همان پهنه سارا از قلل بلند مرتبه البرز محسوب می شود با ارتفاع 3600 متری از جاده چالوس نمایان است. نام دیگر این مکان گردشگری قله پشته بند است و می توان از روستای خور به ضلع غربی آن دسترسی داشت.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای خور

تفریحات نزدیک به روستای خور

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید