• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  شمس العماره شهرستان تهران استان تهران
  •  شمس العماره شهرستان تهران استان تهران
  •  شمس العماره شهرستان تهران استان تهران
  •  شمس العماره شهرستان تهران استان تهران


شمس العماره

نام مرکز دیدنی

Shamsol Emareh

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

بازار تهران

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

شش ماه اول از ساعت 9:30 الی 18:30, شش ماه دوم از ساعت 9:00 الی 18:30

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

4،000 تومان

آدرس

خیابان پانزده خرداد، میدان پانزده خرداد، کاخ گلستان

عمارت شمس العماره یکی از اولین ساختمان های بلند تهران به شمار می رود که صد و پنجاه سال قدمت دارد و در قسمت شرقی کاخ گلستان واقع شده است. ناصر الدین شاه پس از سفرهای اروپایی خود، ایده ایجاد این بنا را به ایران آورد و به دوستعلی خان نظام الدوله (ملقب به معیرالممالک) دستور ساخت این کاخ را داد و ساختن آن تا سال 1246 هجری شمسی به طول انجامید. لازم به ذکر است این بنا در پنج طبقه و با سرمایه معیرالممالک ساخته شد و مخارج آن از هر جهت با اثاثیه، فرش و غیره به چهل هزار تومان رسید. این عمارت دارای دو برج می باشد که در امتداد محور شمالی – جونبیست. در میان این دوبرج ساعتی به چشم می خورد که هدیه ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه می باشد. آوای ناقوس این ساعت همه تهران آن زمان را از گذر زمان آگاه می ساخت تا اینکه بلند بودن آوای نواختنش بعد از مدتی سبب ناراحتی کاخ نشنیان شد. از این رو شاه دستور داد تا صدای آن را کم کنند. این دستکاری باعث شد که این ساعت برای همیشه خاموش شد. اما پس از گذشت 100 سال در دوازدهم آبان سال 1391 با تعمیراتی که بر روی آن انجام گرفت این خاموشی پایان یافت و دوباره ناقوسش به صدا درآمد. شمس العماره با معماری بسیاری زیبای خود، شامل گچ بری ها و آینه کاری های هنرمندانه، دیوارهای منقش و کاشی کاری های چشم نواز، دکوراسیون و طراحی داخلی تاریخی، یکی از زیباترین بناهای تاریخی در تهران است. در طراحی داخلی این عمارت، برای اولین بار در ایران از آهن و استیل استفاده شده است. مرمت این عمارت درسال 1376 به پایان رسید و از سال 1378 طبقه همکفش برای بازدید عموم بازگشایی شد. لازم به ذکر است که پیش از ساخته شدن سر در باغ ملی این ساختمان نماد شهر تهران بود.

روزهای تعطیل: این مجموعه در روز 14 خرداد به مناسبت رحلت امام خمینی (ره)، شهادت حضرت علی علیه السلام (21 رمضان)، تاسوعا و عاشورای حسینی (9 و 10 محرم)، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام (28 صفر)، شهادت امام صادق علیه السلام (25 شوال)، اربعین حسینی (20 صفر) و روز طبیعت یا 13 به در (13 فروردین) تعطیل خواهد بود.

هزینه:
علاوه بر بلیط شمس العماره، هزینه بلیط ورودی به مجموعه کاخ گلستان 5،000 تومان می باشد. 
هزینه بلیط گردشگران خارجی برای ورود به شمس العماره مبلغ 30،000 تومان می باشد.

نکته: عکسبرداری از موزه شمس العماره فقط بدون استفاده از فلش و سه پایه مجاز می باشد.

نکته: بازدیدکنندگان می توانند برای دسترسی به کاخ گلستان از ایستگاه های متروی میدان ارگ و میدان امام خمینی استفاده نمایند. همچنین پایانه های اتوبوسرانی میدان امام خمینی و قورخانه نیز برای این منظور در دسترس هستند. لازم به ذکر است که خیابانهای منتهی به کاخ گلستان (باب همایون، صوراسرافیل، دائر و سبزه میدان) سنگ فرش شده هستند و تردد وسایل نقلیه در این محدوده ممنوع می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به شمس العماره

تفریحات نزدیک به شمس العماره

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید