• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خلیج فارس شهرستان بوشهر استان بوشهر
  •  خلیج فارس شهرستان بوشهر استان بوشهر
  •  خلیج فارس شهرستان بوشهر استان بوشهر
  •  خلیج فارس شهرستان بوشهر استان بوشهر


خلیج فارس

نام مرکز دیدنی

Persian Gulf

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

استان

شهرستان

بوشهر

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

خلیج فارس نام آبراهه مهم در خاور میانه است. مساحت خلیج فارس 237473 کیلومتر مربع است و سومین خلیج بزرگ جهان به شمار می رود. 8 کشور در اطراف خلیج فارس وجود دارد که شامل ایران امارات، بحرین، عراق، عربستان سعودی، عمان، قطر و کویت است و ساحل شمالی خلیج جزو خاک ایران محسوب می شود.

نحوه پیدایش خلیج فارس:
زمین شناسان گفته اند خلیج  فارس نزدیک به 500،000 سال پیش شکل یافته است و در گذر سال ها دچار تغیر و تحولات بسیاری قرار گرفته است. همچنین معتقدند این خلیج زیبا تا آخر دوره زمین شناسی سوم، ابتدا بسیار پهناور بوده است و کوه های زاگرس تا جلگه های بهبهان، برازجان و خوزستان را نیز در زیر آب های خود پنهان کرده بود. اما در طی 70،000 الی 11،000 سال پیش همزمان با عصر یخبندان، آب خلیج فارس به دلیل آب و هوای سرد زمین و تشکیل یخبندان های عظیم در اقیانوس ها از بین رفته بود و به گودالی عظیم تبدیل شده بود. اما با خاتمه یافتن عصر یخبندان، یخچال ها آب شدند و به دنبال آن آب اقیانوس و دریاهای آزاد نیز بالا آمد. رفته رفته دریای عمان پر از آب شد و از راه تنگه هرمز ادامه این آب به داخل گودال خلیج فارس ریخت.
گفته می شود در زمانی که از خلیج فارس تنها گودالی باقی مانده بود، تمدن هایی نیز در آن شکل گرفته بودند اما با پایان یافتن عصر یخبندان این مردمان به زیر آّن رفتند و دیگر اثری از آن ها بجای نمانده.

نام خلیج فارس در میان اطلس های جهان:
در گذشته خلیج فارس به نام دریای پارس نامیده می شد اما در تمام سازمان های بین المللی نام آن تحت عنوان خلیج فارس ثبت شده است. کهن ترین اطلس های دنیا نظیر نقشه جهان اثر أناکسیماندر (Anaximander) در ۶۱۰ الی ۵۴۶ سال پیش از میلاد مسیح نیز به آن اشاره کرده بودند.

تفریح و خوردنی ها
سواحل زیبای خلیج فارس یکی دیگر از دلایل سفر به این ناحیه است. می توان در کنار آب چادر زد و یک کمپ یکی دو روزه فوق العاده را تجربه کرد. اما دقت کنید که در خلیج فارس سفره ماهی و عروس دریایی و توتیا وجود دارد که از جمله خطرات شنا در آن هستند.
خلیج فارس جزایر متعددی را نیز در خود جای داده است و بازدید از هر کدام تجربه ای بی نظیر را برایتان به یادگار خواهد داشت. از این میان می توان به مهمترین آن ها نظیر جزایر ابوموسی، بحرین، تنب بزرگ، تنب کوچک، خارگ، قشم و لاوان اشاره کرد.
اگر تمایل به سفر های کمپی داشته باشید سواحل خلیج فارس یکی از امن ترین و دیدنی ترین مکان ها برای کمپ زدن است و تجربه بی نظیری را برای شما به همراه خواهد داشت. مصاحبت با افراد محلی و غذاهای محلی از جمله میگو شیر، ماهی مرکب نیز لذت این سفر را برایتان دو چندان خواهند کرد.

چه موقع بهترین زمان سفر به خلیج فارس است:
بهترین زمان سفر به این ناحیه اواخر آذر تا اواخر بهمن ماه است که گرمای جنوب قابل تحمل تر می باشد و از آب و هوای مطبوع و دلنشینی برخوردار است.

اهمیت خلیج فارس:
خلیج فارس به خاطر این که منابع سرشار نفت و گاز را در دل خود جای می دهد در سطح بین المللی از اهمیت سیاسی بسیار زیادی برخوردار می باشد.
از جمله اصلی ترین دلایل سفر به ناحیه خلیج فارس عبور از آن به منظور سفرهای خارجی به شهرهای دوبی، دوحه و شارجه است. البته ناحیه خلیج فارس در داخل ایران مناطق توریستی فراوانی دارد که می توان به جزایر کیش و قشم و هرمز اشاره کرد.

گونه های جانوری و گیاهی خلیج فارس:
خلیج فارس مامن مناسبی برای انواع موجودات دریایی نظیر اسفنج‌ های دریایی، حلزون، دلفین، شقایق ‌های دریایی، صدف‌ ها، عروس ‌های دریایی، کوسه ماهی، لاک‌پشت‌ ها، ماهی‌ های غیر خوراکی و خوراکی، نهنگ و بسیاری دیگر از آبزیان است.
از آنجایی که آب های خلیج فارس شور می باشند، جنگل های حرا تنها جنگل این خلیج می باشند. پدیده زیبای این منطقه گردشگری، جزر و مد آب است که در بخشی از روز تمامی این جنگل و درختانش در زیر آب ناپدید می شوند.

جالب است بدانید 10 اردیبهشت هر سال به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و به مناسبت سالگرد اخراج پرتغالی‌ ها از خلیج‌ فارس و تنگه هرمز می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خلیج فارس

تفریحات نزدیک به خلیج فارس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید