• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی
  •  دهکده تولامبن شهر اندونزی کشور بالی


دهکده تولامبن

نام مرکز دیدنی

Tulamben

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهر

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

آدرس

Tulamben, Kubu, Karangasem, Bali 80852, Indonesia

تولامبن یک دهکده ساحلی کوچک و دور افتاده در شرق بالی است که بیشتر به عنوان محل کشتی غرق شده یو اس اِی تی لیبرتی (USAT Liberty)، یکی از اصلی ترین جاذبه های غواصی بالی شناخته می شود. این دهکده دارای هوای مساعد و زمینی خشک و کمی ناهموار است. حتی نام این دهکده در زبان اندونزیایی به معنی ''زمین صخره ای'' می باشد. در اینجا به جای سواحل ماسه ای، خط ساحلی را خواهید دید که در واقع به طرز بی نظیری از سنگریزه پوشیده شده است. 
بیشتر روستاییان تولامبن از طریق ماهیگیری و گردشگری دریایی امرار معاش می کنند. تولامبن، عدم وجود جاذبه های زمینی خود را با مناظر فوق العاده زیبای خود در زیر آب جبران می کند. با این حال، شما می توانید از سواحل دریای آرام اینجا لذت ببرید و یک روز به یاد ماندنی را سپری کنید. 
غواصی جاذبه اصلی تولامبن است. حتی مبتدیان می توانند در اینجا برای اولین بار غواصی در آب های آزاد را تجربه کنند. غواصی بدون تجهیزات نیز در اینجا به لطف مناظر دیدنی که بچه ماهی های زیاد بوجود می آورند بسیار عالی است. لاشه کشتی غرق شده یو اس اِی تی لیبرتی حدود 30 متر با ساحل فاصله دارد و راهنماها می توانند شما را برای بازدید از قسمت های مختلف آن هدایت کنند، اگرچه معمولا می توانید در آنسوی لاشه این کشتی به کاوش بپردازید و از دیدن مرجان های شگفت انگیز و زندگی دریایی رنگارنگ آن لذت ببرید. 
کشتی غرق شده بوگا (Boga shipwreck) یکی دیگر از مکان های غواصی در کنار کشتی غرق شده در تولامبن است. این در مقایسه با لاشه کشتی لیبرتی جدیدتر است و توسط اشیای غرق شده منحصر به فردی نیز احاطه شده است. این اشیا شامل مجسمه ها و یک فولکس واگن 181 کلاسیک در کنار دریچه بار کشتی است. صخره های مرجانی عالی را می توانید درست در کنار ساحل تفرجگاه ماتاهاری (Matahari Tulamben Resort Dive Spa) پیدا کنید. این تفرجگاه در گذشته مجموعه ای از آثار عجیب و غریب مانند مجسمه های خدایان هندو و مجسمه های بودا را در عمق بین 9 تا 17 متری به زیر آب برده است.
علاوه بر غواصی، می توانید در دهکده ماهیگیری گردش کنید یا به سادگی از ساحل سنگریزه ای که پر از درختان نخل است لذت ببرید. روما پوهون باتو داوا (Rumah Pohon Batu Dawa) یک مجموعه خصوصی است که ارزش بازدید دارد. این مجموعه شامل طیف گسترده ای از خانه های درختی بامبو است. همچنین یک سازه کوچک شبیه به بوروبودور (Borobudur) و پل های چوبی معلق مختلفی در این مکان وجود دارد که یک سازه را به سازه دیگری متصل می کنند. می توانید در اطراف قدم بزنید تا از مناظر پانوراما بر فراز تپه های تولامبن لذت ببرید.
بیشتر هتل های تولامبن تفرجگاه های غواصی هستند. این هتل ها برای فرار از شلوغی عالی می باشند و همه چیزهایی را که برای غواصی شما لازم است را فراهم می کنند. تعدادی از این تفرجگاه های غواصی مشرف به برخی از برترین مکان های غواصی منطقه هستند. برخی از آن ها درست در ساحلی قرار دارند که کشتی یو اس اِی تی لیبرتی نه چندان دورتر در زیر آب قرار دارد. همچنین می توانید تفرجگاه هایی را پیدا کنید که مکان های جذاب غواصی خود را ایجاد کرده باشند. این موارد از باغ های زیر آب تا صخره های مصنوعی درست در کنار ساحل را شامل می شود. 
بیشتر مکان های غذاخوری در تولامبن مقرون به صرفه هستند و به سختی می توان رستوران های لوکس را در اینجا پیدا کرد. بهترین رستوران ها در مراکز تفریحی غواصی هستند و منوهایی را ارائه می دهند که به طور کلی غذاهای مفید برای غواصان است تا بتوانند انرژی خود را پس از گذراندن یک روز خوب در دریا دوباره بازیابی کنند. 
غذاخوری های محلی خارج از تفرجگاه ها نیز ارزش امتحان کردن را دارند. وارونگ های (دکه های خانوادگی) کنار جاده یا غرفه های مواد غذایی که در کنار خیابان های روستا قرار دارند همه چیز، از کیک های سنتی خانگی، میان وعده و قهوه گرفته، تا غذاهای محبوب محلی مانند برنج سرخ شده ناسی گورنگ را می فروشند. در بالای تپه ها می توانید رستوران های محلی را که غذاهای دریایی کبابی و غذاهای ساتایی می فروشند امتحان کنید. این غذاهای خوشمزه در کنار مناظر عالی از ساحل عجیب تولامبن سرو می شوند. همچنین رستوران هایی در اطراف منطقه ساحلی وجود دارد که غذاهای غربی ارائه می دهند. 
تولامبن حدود 3 ساعت رانندگی با کوتا و نیم ساعت رانندگی با تفرجگاه غواصی آمِد (Amed) فاصله دارد. بسیاری از مراکز تفریحی و غواصی تولامبن خدمات حمل و نقل در اطراف روستا و بین مکان های غواصی را فراهم می کنند. به عنوان یک منطقه دورافتاده، در اینجا هیچ تاکسی پیدا نمی شود. اگر ترجیح می دهید به تنهایی در منطقه گردش کنید، اجاره موتور سیکلت در دسترس است و توسط افراد محلی اجاره داده می شود. در صورت اجاره موتورسیکلت احتیاط بیشتری داشته باشید و از لباس محافظ و کلاه ایمنی استفاده کنید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به دهکده تولامبن

تفریحات نزدیک به دهکده تولامبن

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید