• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه الکوت شهر قطر کشور دوحه
  •  قلعه الکوت شهر قطر کشور دوحه
  •  قلعه الکوت شهر قطر کشور دوحه
  •  قلعه الکوت شهر قطر کشور دوحه
  •  قلعه الکوت شهر قطر کشور دوحه


قلعه الکوت

نام مرکز دیدنی

Al Koot Fort

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

کشور

شهر

ناحیه

مرکز شهر

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 9:00 الی 12:00 و 16:00 الی 19:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Ukaz St, Doha, Qatar

این قلعه که در میان بازار معروف دوحه، سوق واقف و محل قدیمی شهر واقع شده است، در قرن نوزدهم به عنوان ایستگاه پلیس ساخته شد و اکنون به یک موزه تبدیل شده است. کل این سازه در سال 1978 تحت بازسازی قرار گرفت و در هنگام مرمت بسیاری از ویژگی های اصلی آن از بین رفت. این قلعه اکنون به عنوان بخشی از پروژه مجاور سوق واقف به عظمت سابق خود بازگردانده شده است. 
قلعه دوحه به قدمت قلعه های دیگر خاورمیانه نیست. با این حال این قلعه قطعا یک بخش مهم از تاریخ قطر است که بینشی از تغییر مهمی که در سبک فرهنگی و معماری ایجاد شده است را ارائه می دهد. قلعه الکوت در زمان حکومت ترکیه بر قطر در سال 1880 ساخته شد و در سال های اولیه خود به عنوان یک سنگر نظامی دفاعی مورد استفاده قرار گرفت. این یادگار به سبک موریش اکنون موزه ای در داخل خود دارد که صنایع دستی سنتی قطر، آثار طلا و آثار هنری از جمله نقاشی رنگ روغن و عکس های تاریخی را به نمایش می گذارد. در این موزه همچنین نمایشگاه هایی وجود دارد که جزئیات بسیاری از صنایع دستی بادیه نشینان کویت، از جمله پارچه بافی سادو و سایر روش های بادیه نشینی از جمله تجهیزات ماهیگیری، تزئینات چوبی، و روش های سوزاندن سنگ گچ، ساخت قایق و ساخت طناب را به نمایش می گذارند. این قلعه نظامی بوده و سلاح و اسلحه نیز در آن به نمایش در آمده است. 
قلعه الکوت یک حیاط مربع شکل دارد که از هر طرف با دیواری بلند محصور شده است. در سه گوشه آن برج های مدور وجود دارد و برج چهارم یک برج مستطیل شکل است. این برج ها دارای باروهای معمولی قطری و برآمدگی های مثلثی شکل با شکاف هایی به نام "تیرکش دروازه قلعه" است که نگهبانان از آن ها برای شلیک به دشمن استفاده می کردند.
مسجد حیاط یکی دیگر از ویژگی های بارز قلعه دوحه است که نه سقف دارد و نه دیوار. ممکن است عجیب به نظر برسد اما این کار به عمد انجام شده است زیرا اینجا بیشتر توسط زندانیانی استفاده می شد که نیاز به نظارت منظم داشتند. "محراب" علیرغم نداشتن ساختار فیزیکی هنوز رو به "کعبه" در مکه است. در حال حاضر بهترین چیزی که می توان در مورد این قلعه گفت این است که یکی از معدود قسمت های قدیمی دوحه است که پابرجا باقی مانده و ارزش پیاده روی از میان سوق واقف برای دیدن را دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به قلعه الکوت

تفریحات نزدیک به قلعه الکوت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید