• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی بهشت پرندگان ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر


بهشت پرندگان ازمیر

نام سرگرمی

İzmir Bird Paradise

نوع سرگرمی

باغ وحش و آکواریوم

کشور

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

از ساعت 9 الی 18

آدرس

Süzbeyli, 35665 Menemen/İzmir

در بهشت پرندگان ازمیر 289 گونه پرنده زندگی می کند و زمین آن در حدود 8000 هکتار مساحت دارد که در باتلاق نمکی چیئلی چامالتی قرار گرفته است. پر بازدیدترین گونه‌های پرنده در بهشت پرندگان عبارتند از فلامینگوها، پلیکان های دالماسی، حواصیل سفید، حواصیل خاکستری، لک لک، دلیجه، چنگر اوراسیایی، پرستوی خانگی، پرستوی روستایی، پرستوی دریایی کوچک، چکاوک گندم زار، چکاوک کاکلی، چوب‌پای بال‌سیاه، خروس کولی سینه‌سیاه، گیلان‌شاه بال‌سفید، گنجشک، پیپیت روستایی، زاغی، آبچلیک، مرغ ماهیخوار، پرندگان پویراز، زانو ضخیم اوراسیایی، مرغ دریایی نقره ای، مرغابی نوک قرمز، جغد، مرغ زنبورخوار، زانو ضخیم آبی، نوک دراز دم سیاه و مرغ پا قرمز کرانه زی.
نیزارها، جزایر، شبه جزیره ها و استخرهای باتلاق نمکی در منطقه بهشت پرندگان محیط مطلوبی را برای تبدیل شدن به بهشتی برای پرندگان ایجاد می کند. آب نمک حوضچه ماهی، مرداب نمکی و آب شیرین نیزارها، ماهی های مختلف و موجودات زنده دیگر در اینجا منبع غذای طبیعی برای پرندگان هستند.
این منطقه در سال 1982 به عنوان منطقه حفاظت از پرنده های آبی و پرورش پرندگان تایید شد و در 10 کیلومتری مرکز چیگلی و 26 کیلومتری کارشیاکا واقع شده است. این منقطه‌ در مسیر مهاجرتی پرندگان قرار دارد و سالانه بیش از 50 هزار پرنده در آن توقف می‌کنند که تخمین زده می‌شود از 246 گونه مختلف باشند. این پارک یک منطقه حفاظت شده باستان شناسی و طبیعی نیز هست. در بهشت پرندگان یک مرکز بازدید کننده، برج های مشاهده پرندگان، دوربین شکاری و همچنین دوچرخه های گردشگری وجود دارد.
پارک بهشت پرندگان در سال 1959 به عنوان یک پارک ملی اعلام شد و با عنوان بهشت پرندگان مانیاس نیز شناخته می شود. گونه‌های اصلی درخت در پارک ملی بهشت پرندگان، درختان بید و درختان گز هستند که در سواحل جنوبی و شرقی دریاچه قرار گرفته¬اند. در کنار همه نیزارها و علفزارهای دیگر، صدها گونه گیاهان گلدار نیز در باتلاق ها وجود دارند.
در دریاچه پارک، خرچنگ آب شیرین، قورباغه سبز، قورباغه جهنده و قورباغه درختی به طور مداوم حضور دارند و زیستگاه بیش از 20 گونه ماهی از جمله باس، اردک ماهی، شاه ماهی و کپور است. پارک ملی بهشت پرندگان در 20 کیلومتری جنوب غربی بندیرما و در حدود 50 کیلومتری شمال بالیکسیر، مجاور دریاچه کوش واقع شده است. پارک از طریق بزرگراه بالیکسیر - بندیرما در دسترس بازدیدکنندگان است. 
اطلاعات دقیق در مورد پرندگان و پارک به طور کلی، در موزه و ساختمان اداری داخل پارک ارائه شده است. برای تحقیقات علمی در اینجا داشتن مجوز از مدیریت پارک الزامیست. یک برج مشاهده و یک موزه کوچک نیز از گونه های موجود وجود دارد.
پلیکان دالماسی و اردک سر سفید در معرض خطر، معمولا از گونه پرنده های زمستانی دریاچه هستند. در دوره جوجه کشی تعداد پرنده ها در بهشت پرندگان  به 15 تا 20 هزار عدد می رسد. ساعت بازدید از بهشت پرندگان مانیاس از ساعت 09:00 الی 18:00 می‌باشد. زمان پیشنهادی برای بازدید از پارک و دیدن گونه های پرندگان، از اواسط فروردین ماه تا اوایل تیر ماه است. بر اساس توصیه‌های شورای اروپا، امکان نظارت بر ناحیه لانه سازی پرندگان آبی بوسیله دوربین فراهم شده است. این پارک ملی به دلیل محافظت مؤثر و موفق از زندگی پرندگان، جوایزی را از گواهینامه کلاس A اتحادیه اروپا (EU) دریافت کرده است.

فعالیت‌ها:
عکاسی از طبیعت، مجموعه غنی و متنوع پرندگان، مجموعه گیاهان طبیعی، تماشای پرندگان (پرنده شناسی).

زندگی و مهاجرت پرندگان:
در اواخر زمستان سطح آب دریاچه مانیاس بالا می‌رود، که بیشه بید کوچک و بسترهای نیزار در شمال غربی دریاچه را در بر می‌گیرد. در بهار هم پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی به سمت پارک ملی پرواز می کنند، بنابراین جوجه های آن‌ها در این منطقه از تخم بیرون آمده و رشد می‌کنند. در پایان تابستان، آنها به نواحی گرمتر در جنوب باز می‌گردند. این منطقه یک مقصد مهاجرتی محبوب پرندگان اروپا و آسیا است که برای تغذیه از دریاچه به اینجا پرواز می کنند و آن را به یک منطقه دیدنی و مشهور پرندگان در جهان تبدیل کرده‌اند. سالانه بیش از 3 میلیون پرنده از این منطقه حفاظت شده عبور می‌کنند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به بهشت پرندگان ازمیر

دیدنی های نزدیک به بهشت پرندگان ازمیر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید