• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 28 مکان حیرت انگیز که باور نمی کنید در استرالیا هستند (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۹/۱   تعداد بازدید : 1277   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 28 مکان حیرت انگیز که باور نمی کنید در استرالیا هستند (قسمت اول)

کجای جهان ...؟
برای جشن گرفتن بازگشایی مرزهای استرالیا و استقبال دوباره از بازدیدکنندگان بین المللی، ما برخی از باورنکردنی ترین مکان ها را برای بازدید در سرزمین های اقیانوسیه انتخاب کرده ایم. در این سرزمین قلعه‌ هایی به سبک اسپانیایی و بیابان‌ های پر از شتر و همچنین باغ‌ های کلبه‌ ای پر از گل و دهکده‌ های آلپ وجود دارد. در این مقاله به اطراف استرالیای چندفرهنگی سفر می کنیم و مناظر غیرمعمولی را کشف خواهیم کرد که شما را به این فکر می‌ اندازد که کجای زمین هستید …

راه آهن پافینگ بیلی (Puffing Billy)، ویکتوریا
صدای این موتور بخار صد ساله به نظر می رسد که باید در ارتفاعات اسکاتلند شنیده شود. با این حال، راه‌ آهن پافینگ بیلی از میان جنگل‌ های بارانی معتدل بین بلگریو و لیک‌ ساید، رود منزیس و جمبروک عبور می‌ کند. روی رکاب واگن بنشینید و پاهایتان را از کنار آن آویزان کنید و درختان سر به فلک کشیده کوهستان آش را ببینید، سپس دوربین خود را برای عکس گرفتن در زمانی که از مسیر پل نمادین ترستل عبور می کنید آماده کنید.

راه آهن پافینگ بیلی (Puffing Billy)، ویکتوریا


پارک پارونلا (Paronella Park)، منا کریک (Mena Creek)، کوئینزلند
آیا در بارسلونا، مکزیک یا پرو هستید؟ نه، شما در شمال کوئینزلند استوایی هستید. این کاستیلو به سبک اسپانیایی که اکنون بیشتر یک ویرانه است، توسط خوزه پارونلا، یک کاتالونیایی که در سال 1913 به استرالیا آمد تا در مزارع نیشکر کار کند ساخته شد و در نهایت به خرید و فروش مزارع و جمع آوری ثروت پرداخت. او برای اولین بار این زمین پوشیده از خار رو خاشاک را در امتداد منا کریک در سال 1914 مشاهده کرد، آن را در سال 1929 خرید و در سال 1935 به روی عموم باز کرد. برای تماشای شکوه و عظمت باغ‌ های گرمسیری و آبشارها، یک تور روزانه یا شبانه رزرو کنید.

پارک پارونلا (Paronella Park)، منا کریک (Mena Creek)، کوئینزلند


هاندورف (Hahndorf)، استرالیای جنوبی
بندر آدلاید محل ورود اکثر مهاجران اولیه آلمانی بود، بنابراین ایالت استرالیای جنوبی دارای میراث قوی توتنی (از نژادهای قدیم آلمانی) است. هیچ کجا بهتر از هاندورف، نمی توان روستایی در تپه های آدلاید را مشاهده کرد. به‌ عنوان قدیمی‌ ترین شهرک آلمانی بازمانده در استرالیا که توسط مهاجران پروس در سال 1839 ساخته شده است، در اینجا تاریخ زیادی وجود دارد. با استفاده از راهنمای موجود در ساختمان‌ های میراثی آن گردش کنید و در موزه مهاجرت آلمان در هاندورف، اطلاعات بیشتری کسب کنید. گالری‌ های دوست‌ داشتنی، غذافروشی‌ ها و رستوران‌ های زیادی در شهر، به‌ علاوه میخانه‌ هایی به‌ سبک آلمانی وجود دارد که براتوورست‌ (bratwursts) را سرو می‌ کنند.

هاندورف (Hahndorf)، استرالیای جنوبی


گریندل والد (Grindelwald)، تاسمانی
گریندل والد با تم سوئیسی در دره تامار، درست خارج از لانستون در تاسمانی قرار دارد. این مجتمع مسکونی کوچک که در دهه 1980 ساخته شده است، دارای معماری سنتی با لبه‌ های بام پیش آمده بزرگ، جعبه‌ های گل، پنجره های کرکره‌ ای و بالکن است. در حالی که اینجا می‌ توانید یک قایق پارویی کرایه کنید، در آلپنروز بیسترو (Alpenrose Bistro) در شنیسل استراحت کنید یا یک دور مینی گلف بازی کنید. اگر در کریسمس به اینجا بروید، گریندل والد با چراغ های پری مانند خود چشمک می زند.

گریندل والد (Grindelwald)، تاسمانی


کلبه کوک (Cooks' Cottage)، ملبورن، ویکتوریا
حق با شماست اگر فکر کنید کلبه کوک متعلق به یک روستای عجیب و غریب در یورکشایر است. و واقعا هم متعلق به آنجاست. قدیمی ترین ساختمان استرالیا، در سال 1755 توسط والدین کاپیتان جیمز کوک ساخته شد و درست در خارج از روستای گریت آیتون در شمال یورکشایر قرار داشت. خانه تاریخی این کاشف توسط یک نیکوکار محلی به نام سر راسل گریمواد در سال 1934 به عنوان راهی برای جشن صدمین سالگرد شهر به ملبورن فرستاده شد. این یک فرآیند پر زحمت بود که در آن خانه برچیده و هر آجر به صورت جداگانه شماره گذاری شد، سپس در جعبه ها بسته بندی شده و در قایق بارگیری شد. این مکان دیدنی برای بازدیدکنندگان باز است و در باغ‌ های فیتزروی قرار گرفته که در فهرست میراث مرکزی شهر قرار دارند.

کلبه کوک (Cooks' Cottage)، ملبورن، ویکتوریا


بوفالو آبی (Water buffalo)، قلمرو شمالی
دیدن یک بوفالوی آبی که در تالاب ها غوطه ور است به شما کمک می کند تا متوجه شوید که قسمت های سرسبز تاپ اند (Top End) چقدر شبیه به آسیا هستند. بوفالوها برای اولین بار در سال 1825 برای کار و استفاده از گوشت آنها در سکونتگاه های دورافتاده شمال به این منطقه آورده شدند. به گفته آژانس محیط زیست استرالیا، این سکونتگاه ها و گاومیش های آنها در سال 1949 رها شدند و این موجودات وحشی در سراسر دشت های سیلابی پخش شدند. امروزه جانوران غول پیکر به دلیل آسیب‌ هایی که به تالاب‌ های شکننده وارد می‌ کنند جز گونه‌ های مهاجم طبقه‌ بندی می‌ شوند.

بوفالو آبی (Water buffalo)، قلمرو شمالی


مونتا (Moonta)، شبه جزیره یورک، استرالیای جنوبی
اگر انتظار دارید پولدارک به پایین تپه بیاید به شدت ناامید خواهید شد. اما شبه جزیره یورک استرالیای جنوبی دارای جذابیت هایی به سبک غرب کشور است. بسیاری از مهاجران کورنیش در اواسط قرن نوزدهم در مناطق در حال توسعه معادن استرالیا ساکن شدند. در واقع تا سال 1865، تقریبا نیمی از کل مهاجران در ایالت، کورنیش بودند. به‌ علاوه بقایای آسیاب‌ های میراثی (برای دیدن آنها مسیرهای پیاده‌ روی معادن مونتا را طی کنید)، شیرینی‌ های کورنیش را در نانوایی‌ های مونتا و موزه‌ ای اختصاص داده شده به فرهنگ کورنیش در شهر تاریخی مس را پیدا خواهید کرد.

مونتا (Moonta)، شبه جزیره یورک، استرالیای جنوبی


نیو نورسیا (New Norcia)، استرالیای غربی
شهر کوچکی در دره زیبای آوون استرالیای غربی، نیو نورسیا تنها شهر صومعه‌ ای این کشور است. صومعه، کلیساها، کالج ها و موزه آن که در سال 1847 توسط راهبان اسپانیایی بندیکتین تاسیس شد، با معماری بزرگ به سبک اسپانیایی خود قابل تشخیص است. امروزه این شهرک جذاب و زیبا به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. می‌ توانید به یک استراحتگاه بروید، در یک تور شرکت کنید یا به سادگی در مسیر توقف کنید تا محصولات ساخته شده توسط راهبان، از جمله نوشیدنی ابی شیراز را بچشید و بخرید. 

نیو نورسیا (New Norcia)، استرالیای غربی


شترها در منطقه اوت بک (Outback)
شتر یکی دیگر از حیوانات وحشی است که به طور غیر منتظره ای، تبدیل به بخشی از طبیعت استرالیا شده است. تصور می شود که یک میلیون شتر جماز (یک کوهانه) در اطراف این مناطق دورافتاده غبارآلود پرسه می زنند، اگرچه این رقم هر سال به طور چشمگیری افزایش می یابد. بین سال های 1870 و 1920، حدود 20 هزار شتر توسط مهاجران بریتانیایی از شبه جزیره عربستان، هند و افغانستان وارد کشور شد. همراه با آنها هزاران شتر سوار از همان مناطق آمدند تا کالاها و مردم را در سراسر این مرکز سوزان منتقل کنند. با ظهور حمل و نقل موتوری، شترها نیز در طبیعت رها و پراکنده شدند.

شترها در منطقه اوت بک (Outback)


تردبو (Thredbo)، نیو ساوت ولز
وقتی زمستان فرا می‌ رسد و برف می‌ بارد، دهکده کوهستانی زیبای تردبو در پارک ملی کوشچیوسکو در نیو ساوت ولز، به نظر می رسد واقعا در کوه‌ های آلپ باشد. این دهکده اسکی با کوه‌ های برفی یکی از برترین مکان‌ های ورزشی کشور است که طولانی‌ ترین پیست اسکی را دارد و ترکیبی از احساس حضور در یک استراحتگاه دنج اروپایی، با جذابیت های دلربای استرالیایی است.

تردبو (Thredbo)، نیو ساوت ولز


لیچهارت (Leichhardt)، سیدنی
از ژلاتوی خامه‌ ای تهیه شده به سبک سیسیلی گرفته تا پیتزاهای سنتی ترد که می‌ توانند از پیتزافروشی ناپل هم تازه تر باشند، این حومه غربی داخلی در سیدنی به دلایل خوبی به ایتالیای کوچک معروف شده است. وقتی در خیابان نورتون با اغذیه فروشی ها، کافه ها و نانوایی های عالی ایتالیایی آن پرسه می زنید، به زودی فراموش خواهید کرد که کجا هستید. در یک تور پیاده‌ روی غرق لذت‌ های آشپزی شوید یا با نوشیدن یک اسپرسو در فضای باز در ایتالیا فروم، یک حیاط مرکزی پیاده‌ رو که از میدان‌ های ایتالیا الهام گرفته است، لذت‌ نشستن و استراحت کردن را تجربه کنید.

لیچهارت (Leichhardt)، سیدنی


ویکلیف ول (Wycliffe Well)، شمال استرالیا
ویکلیف ول دقیقا در رازول نیست، اما درست در نزدیکی بزرگراه استوارت در داونپورت، پایتخت بشقاب پرنده استرالیا قرار دارد. خاستگاه فرازمینی ویکلیف ول به جنگ جهانی دوم بر می گردد، زمانی که سربازان مستقر در اینجا متوجه مشاهدات عجیبی شدند. تابلوهایی با مضمون بیگانگان، مجسمه‌ ها، هنرهای عمومی و جاذبه‌ هایی برای بررسی وجود دارد و کاروانسرای آن فهرستی از همه دیدنی‌ ها را دارد. تقریبا در 128 کیلومتری جنوب تننت کریک در بین داروین و آلیس اسپرینگز، می‌ توانید با اقامت در پارک تعطیلات ویکلیف ول به تماشای آسمان شب بنشینید.

ویکلیف ول (Wycliffe Well)، شمال استرالیا


کینگ ولی (King Valley)، ویکتوریا
دره کینگ با شباهت خاصی به تپه‌ های شمالی ایتالیا، در های کانتری (High Country) ویکتوریا قرار دارد. کارخانه‌ های قدیمی مستقل در اینجا پس از جنگ جهانی دوم توسط مهاجران ایتالیایی تاسیس شدند و انواع انگور ایتالیایی آن بیش از هر جای دیگری در جهان غیر از سرزمین مادری است. از درهای زیرزمین در این محوطه زیبا بازدید کنید و نوشیدنی هایی مانند سانجیووس، آرنیس، باربرا، پینو گریجیو، نبیولو و پروسکو را پیدا کنید.

کینگ ولی (King Valley)، ویکتوریا


بریدستو لوندر استیت (Bridestowe Lavender Estate)، تاسمانی
پروانس (Provence) باید خیلی مراقب باشد (پروانس یک استان سابق فرانسه در جنوب شرقی این کشور است که به داشتن اسطوخودوس های زیبا شناخته می شود). بریدستو استیت بزرگترین مزرعه اسطوخودوس در نیمکره جنوبی است و بین دسامبر و اوایل فوریه، زمانی که گل های بنفش شکوفا می شوند، یک منظره (و عطر) دیدنی ارائه می دهد. این منظره خیره کننده در شمال شرقی تاسمانی واقع شده است و با وجود زمین قرمزی که از میان ردیف های منحنی گیاهان اسطوخودوس و پس زمینه دراماتیک کوه آرتور می گذرد، چشمگیرتر هم می شود. 

بریدستو لوندر استیت (Bridestowe Lavender Estate)، تاسمانی


منبع: loveexploring




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید