• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بزرگترین اختلاف زمانی بین دو مکان روی زمین چقدر است؟

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۸/۱۵   تعداد بازدید : 2795   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


بزرگترین اختلاف زمانی بین دو مکان روی زمین چقدر است؟

مناطق زمانی پیچیده هستند و از زمان کنفرانس مریدین در سال 1884، چیزهای عجیب و غریبی را وارد زندگی ما کرده اند. در طول تاریخ در مورد مناطق زمانی اتفاقات جالبی رخ داده است. به عنوان مثال، گشت و گذار هیتلر در دهه 1940 در اروپا به زمان آمستردام پایان داد. اگر این رویداد کافی نیست، ساموآی آمریکایی به معنای واقعی کلمه با رفتن به یک روز متفاوت برای دور شدن از ایالات متحده، نهایت بی اعتنایی را به آنها کرد. بیشترین تفاوت منطقه زمانی روی زمین دیگر اهمیتی ندارد، قرن بیست و یکم مردم را به هم نزدیکتر کرده است. بنابراین، اگر همکار شما در حال خوردن ناهار است و شما در حال خوردن شام، هنوز هم می توانید با هم کار کنید!
معمولا مناطق زمانی به معنای زمان محلی است. علاوه بر این، آنها با یک اختلاف از زمان هماهنگ جهانی (UTC)، استاندارد زمان جهانی تعریف می شوند. همچنین، زمان هماهنگ جهانی یک ساعت به عقب یا به جلو تغییر می کند، که مربوط به یک ساعت اختلاف زمانی در میانگین زمان خورشیدی است. در ابتدا، 24 منطقه زمانی با در نظر گرفتن فاصله 15 درجه ای نصف النهار اصلی در سمت غرب یا شرق ایجاد شد. در نتیجه، با ترسیم مرزهای بیشتر و تراز کردن نقشه ها، مناطق زمانی بیشتری به جهان اضافه شد.
بنابراین، برخی از مناطقی که از خط روزگردان (IDL) استفاده نمی‌ کنند ممکن است اختلاف زمانی 13+ یا حتی 14+ ساعت با زمان هماهنگ جهانی داشته باشند. این موضوع برای جزایر بیکر و هاولند و جزایر لاین جمهوری کیریباتی که 26 ساعت اختلاف زمانی دارند صادق است! بنابراین، بزرگترین اختلاف زمانی روی زمین برای کشورهای جهان چقدر است؟ برای فهمیدن این موضوع ادامه مطلب را بخوانید.
 
11. جزایر بیکر و هاولند - جزایر لاین جمهوری کیریباتی
جزایر خالی از سکنه هاولند و بیکر، بخشی از جزایر کوچک دورافتاده ایالات متحده و جزایر لاین جمهوری کیریباتی، میکرونزی، بیشترین اختلاف منطقه زمانی روی زمین را دارند که 26 ساعت است! جالب اینجاست که این جزایر همگی در اقیانوس آرام شمالی و بسیار نزدیک به یکدیگر قرار دارند. با این حال، آنها در طرف مقابل خط روزگردان قرار گرفته اند. به عنوان مثال، جزایر لاین از 14+ UTC استفاده می کنند و جزایر هاولند از UTC -12 استفاده می کنند که باعث می شود تفاوت واقعی فقط 2 ساعت باشد. اما این موضوع زمانی جالب می شود که اختلاف زمانی بیشتر را در تاریخ دو مکان می توان مشاهده کرد که به دلیل موقعیت آنها در مورد خط روزگردان است. بنابراین، اگر در جزایر هاولند روز جمعه و ساعت 11 شب باشد، در جزایر لاین تاریخ روز یکشنبه و ساعت 1 بامداد را نشان می دهد.

11. جزایر بیکر و هاولند - جزایر لاین جمهوری کیریباتی

11. جزایر بیکر و هاولند - جزایر لاین جمهوری کیریباتی


10. نیوئه (Niue) – نیوزلند
نیوئه در پلینزی فرانسه نه تنها یکی از دورافتاده‌ ترین جزایر جهان است، بلکه یکی از بزرگترین جزایر مرجانی جهان نیز هست. این جزیره در سمت راست خط روزگردان و در منطقه زمانی UTC -11 قرار دارد. از سوی دیگر، نیوزلند دقیقا در سمت چپ خط روزگردان قرار گرقته و در منطقه زمانی 12+ UTC است. بنابراین، تفاوت زمانی بین این دو جزیره 23 ساعت است! چیزی که جالب است این است که پرواز مستقیم از نیوزلند به نیوئه حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشد. این به این دلیل است که آنها فقط 2480 کیلومتر از هم فاصله دارند. اما وقتی در نیوزیلند جمعه و ساعت 10 شب است، در نیوئه هنوز پنجشنبه و ساعت 11 شب است!
همین موضوع در مورد نیوزلند و ساموآی آمریکایی نیز صدق می کند که بین آنها 23 ساعت اختلاف زمانی وجود دارد.

10. نیوئه (Niue) – نیوزلند

10. نیوئه (Niue) – نیوزلند


9. جزایر کوک - فیجی
بزرگترین اختلاف منطقه زمانی بعدی روی زمین 22 ساعت است که بین جزایر کوک و فیجی وجود دارد. هر دو کشور جزیره ای کوچک و خودگردان کوک و فیجی، در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارند. با این حال، آنها در طرف مقابل خط روزگردان هستند. جزایر کوک در منطقه زمانی 10- UTC در سمت راست خط روزگردان قرار دارند. در حالی که فیجی در منطقه زمانی 12+ UTC، در سمت چپ خط تاریخ قرار گرفته است. بنابراین، اگرچه زمان پرواز بین کشورها کمتر از 3 ساعت است، فیجی به لطف شگفتی مناطق زمانی، 22 ساعت جلوتر است. 
اگر عاشق ساحل هستید باید از جزایر کوک دیدن کنید، جایی که منحصر به فردترین سواحل زمین را در خود جای داده است. از سوی دیگر، فیجی یکی از بهترین مقاصد مجلل ماه عسل در جهان است. بنابراین اگر مسافرت عاشقانه چیزی است که به دنبال آن هستید، به فیجی بروید.

9. جزایر کوک - فیجی

9. جزایر کوک - فیجی


8. هاوایی، ایالات متحده - وانواتو (Vanuatu)
یکی از جالب ترین چیزها در مورد کنفرانس مریدین 1884 این است که در آن زمان هاوایی یک ایالت مستقل بود. امروزه، این مجمع الجزایر اقیانوس آرام شمالی در منطقه زمانی UTC -10 قرار دارد و یکی از بهترین نقاط ایالات متحده برای تعطیلات زمستانی است. از سوی دیگر، وانواتو بخشی از پلینزی است و در منطقه زمانی 11+ UTC قرار گرفته است. بنابراین، این کشور اقیانوس آرام جنوبی با وجود پرواز مستقیم تنها 7 ساعته بدون توقف، 21 ساعت از هاوایی جلوتر است. بنابراین، اگر در وانواتو ساعت 4 بعد از ظهر جمعه است، در هاوایی هنوز ساعت 7 بعد از ظهر روز قبل است.
جالب اینجاست که جزیره مرجانی پالمیرا، بخشی از هاوایی، در منطقه زمانی UTC -11 قرار دارد و یکی از باورنکردنی ترین جزایر متروکه جهان است.

8. هاوایی، ایالات متحده - وانواتو (Vanuatu)

8. هاوایی، ایالات متحده - وانواتو (Vanuatu)


7. آلاسکا، ایالات متحده - کالدونیای جدید
بزرگترین تفاوت منطقه زمانی بعدی روی زمین بین غربی ترین ایالت ایالات متحده، ایالت زیبای آلاسکا و کالدونیای جدید است. آلاسکا به دلیل گرم شدن کره زمین به سرعت در حال ناپدید شدن است و یکی از مکان هایی است که قبل از ناپدید شدن باید از آنها بازدید کرد. شاید این واقعیت که یکی از بهترین مکان‌ ها برای دیدن شفق‌ های شمالی است، الهام‌ بخش شما باشد! از سوی دیگر، کالدونیای جدید یک قلمرو مجمع الجزایر فرانسوی در اقیانوس آرام جنوبی، درست در جنوب وانواتو است.
بنابراین، این دو مکان کمی بیش از 10,000 کیلومتر از هم فاصله دارند و یک پرواز بدون توقف میان آنها حدود 13 ساعت طول می کشد. اما، تفاوت زمانی واقعی بین این دو مکان به دلیل مناطق زمانی متفاوت هر دو مکان، 19 ساعت است. برای مثال آلاسکا، در منطقه زمانی UTC -9 قرار دارد، در حالی که کالدونیای جدید در منطقه زمانی UTC +11 قرار دارد. بنابراین، وقتی ساعت 5 بعدازظهر در آلاسکا در روز جمعه است، ساعت 11 صبح روز شنبه در کالدونیای جدید است.

7. آلاسکا، ایالات متحده - کالدونیای جدید

7. آلاسکا، ایالات متحده - کالدونیای جدید


 با 15 واقعیت جالب در مورد کشورهای سراسر جهان آشنا شوید



6. باها کالیفرنیا (baja california)، مکزیک - استرالیا
باها کالیفرنیا، با نام مستعار کالیفرنیای پایین، یک ایالت مکزیکی است که مشرف به اقیانوس آرام شمالی است. در آن سوی جهان، استرالیا، به ویژه قلمرو پایتختی استرالیا، نیو ساوت ولز، کوئینزلند، تاسمانی و ویکتوریا قرار دارد. این دو منطقه 17 ساعت از هم فاصله دارند و مناطق استرالیا جلوتر هستند. باها کالیفرنیا، که به‌ دلیل داشتن سواحل خیره‌ کننده با ماسه های سفید، آب‌ های شفاف و مجموعه‌ ای از آثار و مکان‌ های تاریخی اسپانیایی شهرت دارد، در منطقه زمانی 8- UTC قرار گرفته است. در همین حال، مناطق فوق الذکر استرالیا در منطقه زمانی 10+ UTC قرار می گیرند.
جالب اینجاست که مکان های دیگری که در منطقه زمانی باها کالیفرنیا قرار می گیرند، ایالت های واشنگتن، اورگان، نوادا، آیداهو و کالیفرنیا در ایالات متحده هستند. در نهایت، کشورهای دیگری که در همان منطقه زمانی قلمروهای استرالیا قرار دارند، پاپوآ گینه نو و گوام هستند.

6. باها کالیفرنیا (baja california)، مکزیک - استرالیا

6. باها کالیفرنیا (baja california)، مکزیک - استرالیا


5. ژاپن – آلبرتا، کانادا
بزرگترین تفاوت منطقه زمانی بعدی روی زمین بین «سرزمین طلوع خورشید»، ژاپن و ایالت تماشایی آلبرتا در کانادا است. ژاپن نیازی به معرفی ندارد. این کشور دارای برخی از زیباترین چشمه های آب گرم جهان، تونل های درختی، معابد خارق العاده و غیره است. در واقع، ژاپن همچنین دارای یکی از رنگارنگ ترین مکان های روی زمین، دریای گل در مقابل کوه فوجی است. با این حال، آلبرتا هم چیزی از زیبایی کم ندارد، به خصوص وقتی صحبت از زیبایی طبیعی می شود. این مکان معروف به داشتن پارک ملی بنف است، که یکی از شگفت انگیزترین پارک های ملی زمین و همچنین یکی از زیباترین پارک های ملی کانادا است. 
اگر یک پرواز بدون توقف بین این دو منطقه باشکوه وجود داشت، فقط حدود 10 ساعت طول می کشید. اما ژاپن از نظر زمانی تقریبا 15 ساعت جلوتر از آلبرتا است. برای نمونه، ژاپن در منطقه زمانی 9+ UTC است، در حالی که آلبرتا در منطقه زمانی UTC -7 قرار دارد.
علاوه بر این، مکان های دیگری که در مناطق زمانی یکسان قرار دارند و اختلاف زمانی مشابهی دارند، کره جنوبی و آریزونا، پالائو و تگزاس و کره شمالی و کلرادو هستند.

5. ژاپن – آلبرتا، کانادا

5. ژاپن – آلبرتا، کانادا


4. فلیکر نیکاراگوئه - تیمور لسته (Timor Leste)
تیمور لسته، با نام مستعار تیمور شرقی، بین دریای باندا و دریای تیمور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. در آن سوی دنیا نیکاراگوئه، کشوری در آمریکای مرکزی با مناظر چشمگیر قرار دارد. این دو کشور 15 ساعت از هم فاصله دارند. بنابراین، اگر ساعت ۶ صبح در ماناگوئه، پایتخت نیکاراگوئه است، در دیلی، پایتخت تیمور لسته، ساعت ۹ شب است. تیمور شرقی در منطقه زمانی 9+ UTC قرار دارد، در حالی که نیکاراگوئه در منطقه زمانی UTC -6 قرار گرفته است. 
سایر مناطق و کشورهایی که در همان مناطق زمانی قرار دارند عبارتند از: جزیره ایستر، کاستاریکا، جزایر گالاپاگوس، السالوادور، گواتمالا و هندوراس در سمت نیکاراگوئه. در طرف دیگر مناطقی مانند کره جنوبی، پالائو و کره شمالی قرار دارند.

4. فلیکر نیکاراگوئه - تیمور لسته (Timor Leste)

4. فلیکر نیکاراگوئه - تیمور لسته (Timor Leste)


3. سنگاپور - بلیز
بیشترین اختلاف منطقه زمانی بعدی روی زمین بین کشورهای سنگاپور و بلیز، و برابر 14 ساعت است. کشور/شهر جزیره‌ ای غنی آسیای جنوب شرقی سنگاپور یکی از آرام‌ ترین کشورهای جهان و یکی از شلوغ‌ ترین شهرهای جهان است. کشور آمریکای مرکزی بلیز به دلیل داشتن تمدن مایاها، صخره های مرجانی زیبا و مناظر سرسبز خیره کننده مشهور است. این دو کشور نه تنها از نظر هویت و مناظر بسیار باهم متفاوت هستند، بلکه در سوی جهان نیز قرار دارند.
سنگاپور، درست مانند سایر همسایگان جنوب شرقی خود از جمله هنگ کنگ، مالزی، فیلیپین و ماکائو در منطقه زمانی 8+ UTC است. از سوی دیگر بلیز، درست مانند مناطق انتاریو و ایالات متحده در تگزاس، نبراسکا، میشیگان و آلاباما در منطقه زمانی UTC -6 قرار می گیرد. بنابراین، سنگاپور از نظر زمانی 14 ساعت جلوتر از بلیز است.

3. سنگاپور - بلیز

3. سنگاپور - بلیز


2. پرو - مغولستان
مناظر این دو کشور ممکن است کاملا مشابه باشد، اما از نظر منطقه زمانی 14 ساعت با هم اختلاف دارند. البته ما در مورد جواهر آمریکای جنوبی پرو و جواهر بیابانی آسیای مرکزی، مغولستان صحبت می کنیم. پرو به داشتن شهرهای جهان گمشده، دره های خیره کننده، تپه های شنی فریبنده و سایت های میراث جهانی باورنکردنی معروف است. در همین حال، مغولستان به دلیل داشتن صحرای گوبی، رودخانه معروف اژدهای سیاه و اردن زو (Erdene Zuu)، یکی از باورنکردنی‌ ترین صومعه‌ های بودایی جهان، مشهور است.
جالب است که پرو در منطقه زمانی UTC -5 قرار دارد در حالی که مغولستان در منطقه زمانی 7+ UTC قرار گرفته که باعث می شود مغولستان 14 ساعت جلوتر از پرو باشد. اما تنها این دو کشور نیستند. کشورهایی مانند کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند در منطقه زمانی مغولستان و پاناما، جامائیکا، اکوادور و کوبا در منطقه زمانی پرو نیز تفاوت زمانی مشابهی دارند.

2. پرو - مغولستان

2. پرو - مغولستان


1. شیلی - میانمار
ما کشورهایی که (کمترین) بیشترین اختلاف منطقه زمانی روی زمین را در این لیست دارند، با شیلی و میانمار به پایان می‌ رسانیم. شیلی در منطقه زمانی UTC -4 قرار دارد، در حالی که میانمار در منطقه زمانی 630+ قرار دارد. بنابراین، میانمار 10 ساعت و 30 دقیقه از کشور آمریکای جنوبی جلوتر است. به این ترتیب تفاوت زمانی بسیار زیاد است! بنابراین، اگر ساعت 1 بعد از ظهر روز جمعه در شیلی است، این روز برای میانمار در حال به پایان رسیدن است، جایی که ساعت 11:30 شب جمعه است.
شیلی، از ژئوگلیف های اسرارآمیز و قدیمی ترین درختان گرفته تا بزرگترین استخرهای شنا و سنگ های یکپارچه های نفس گیر، چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران دارد. با این حال، میانمار نیز این نظر چیزی کم ندارد و به دلیل داشتن مناظر سرسبز، معماری زیبا و یکی از بزرگترین بوداهای جهان مشهور است. 

1. شیلی - میانمار

1. شیلی - میانمار


منبع: wowtravel





نظرها

  • 0 0

    چطور میشه فاصله بین دو شهر رو جستجو کرد؟

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید