• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با پل های شگفت انگیز و در عین حال باستانی که هنوز پابرجا هستند آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۵/۳   تعداد بازدید : 1481   گروه مطلب : دیدنی ها


با پل های شگفت انگیز و در عین حال باستانی که هنوز پابرجا هستند آشنا شوید

از پل‌ های راه آهن گرفته تا پل های سنگی ساده و در عین حال مستحکم رومی، پل‌ های جهان در اشکال و اندازه‌ های مختلف وجود دارند و شهرها را در طول اعصار به هم پیوند داده‌ اند. برخی از این شگفتی های ساخته دست بشر به دلیل شاهکارهای معماری خود تاریخ ساز شده اند، در حالی که برخی دیگر نگاهی ارزشمند به زندگی اجداد ما دارند. در اینجا ما تاریخی ترین آثار جهان را از قرن بیستم تا 1300 سال قبل از میلاد گردآوری کرده ایم.

30. پل رویال گرج (Royal Gorge Bridge)، کلرادو، ایالات متحده آمریکا
ساخت پل رویال گرج در سال 1929 به 80 نفر نیاز داشت که به طرز باورنکردنی آن را در عرض تنها هفت ماه به پایان رساندند. شگفت‌ انگیزتر از سرعت ساخته شدن مرتفع‌ ترین پل معلق آمریکا، خطراتی بود که آنها برای ساخت پل به جان خریدند. عرشه پل 291 متر بالاتر از رودخانه آرکانزاس قرار دارد و سازه شامل 300 تن کابل، 1292 تخته چوبی و 1000 تن فولاد در کف پل است. این پل که «پل آمریکا» نامگذاری شده است با دارا بودن یک زیپ لاین، گوندولای هوایی و ترن هوایی بسیار هیجان انگیز اسکای کوستر، یک جاذبه گردشگری برتر است. 

30. پل رویال گرج (Royal Gorge Bridge)، کلرادو، ایالات متحده آمریکا


29. پل قدیمی هفت مایلی (Old Seven Mile Bridge)، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا
جای تعجب نیست که پل قدیمی هفت مایلی زمانی که برای اولین بار در سال 1912 تکمیل شد، یکی از طولانی‌ ترین پل‌ های جهان بود. این پل که توسط هنری فلگلر طراحی شد، بخشی از راه‌ آهن دریایی یا ساحل شرقی بود و سرزمین اصلی فلوریدا را به دورترین جزیره کی وست متصل می‌ کرد. این پل نمادین که «هشتمین عجایب جهان» نام داشت، تا حدی توسط طوفان روز کارگر در سال 1935 ویران شد و پل هفت مایلی جدید (که در کنار آن قرار دارد) در سال 1982 تکمیل شد. امروزه یک پروژه چند میلیون دلاری در حال انجام می باشد که قرار است نسخه اصلی را بازسازی کند و در سال 2022 بازگشایی شود.

29. پل قدیمی هفت مایلی (Old Seven Mile Bridge)، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا


28. پل راه آهن گلنفینان (Glenfinnan Viaduct)، هایلندز، اسکاتلند
پل گلنفینان به یکی از مشهورترین پل‌ های اسکاتلند تبدیل شده است. این پل در چندین فیلم هری پاتر ظاهر شد و طرفداران آن هر تابستان به اینجا می آیند تا با قطار بخار از روی آن عبور کنند. موقعیت زیبای آن در سواحل دریاچه شیل، یک محیط دراماتیک را ایجاد می کند. قدمت این راه‌ آهن 21 قوسی به سال 1897 باز می‌ گردد و در اصل برای حمل مواد از روی رودخانه فینان ساخته شد تا اینکه خط راه‌ آهن در سال 1901 به آن اضافه شد و فورت ویلیام را به مالاگ متصل کرد. این بنا که مشرف به بنای تاریخی گلنفینان است، بیش از 380 متر در سراسر ارتفاعات غربی امتداد دارد.

28. پل راه آهن گلنفینان (Glenfinnan Viaduct)، هایلندز، اسکاتلند


27. پل بروکلین (Brooklyn Bridge)، نیویورک، ایالات متحده آمریکا
پل بروکلین که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شاهکارهای مهندسی جهان مورد ستایش قرار می گیرد، یکی از مکان های دیدنی نیویورک است. این پل از سال 1869 در سراسر رودخانه شرقی شهر ساخته شد (در سال 1883 تکمیل شد) و خالق آن جان آگوستوس روبلینگ به دلیل استفاده نوآورانه از کابل های فولادی مورد ستایش قرار گرفت. در واقع، او شهرت خود را با ساختن برخی از چشمگیرترین پل های معلق جهان به دست آورد. این سازه مناطق منهتن و بروکلین را به هم متصل می‌ کند و با 486 متر طول، طولانی‌ ترین پل در نوع خود در آن زمان بود. 

27. پل بروکلین (Brooklyn Bridge)، نیویورک، ایالات متحده آمریکا


26. پل سرپوشیده وست مونتروس (West Montrose Covered Bridge)، انتاریو، کانادا
پل سرپوشیده وست مونتروس که بر روی رودخانه گرند در منطقه واترلو انتاریو قرار دارد، قدیمی ترین پل در نوع خود در کانادا است. طول آن به حدود 61 متر می رسد و دارای صفحات قرمز منحصر به فرد و سقف شیروانی است که زاییده فکر جان بیر سازنده انبار منونیت می باشد. این بنا با استفاده از بلوط محلی و کاج سفید در سال 1881 ساخته شد و با وجود اینکه تعمیرات مختلفی در آن انجام شده، هنوز طراحی خود را حفظ کرده است. بسیاری از مردم آن را "پل بوسیدن" می نامند، زیرا تصور می شود مسافران هنگام عبور از آنجا پنهانی بوسه می زدند.

26. پل سرپوشیده وست مونتروس (West Montrose Covered Bridge)، انتاریو، کانادا


25. پل خیابان اسمیتفیلد (Smithfield Street Bridge)، پیتسبورگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا
پیتسبورگ به خاطر پل‌ هایش معروف است (440 پل دارد). اما این پل که بر روی رودخانه مونونگاهیلا (Monongahela) قرار دارد، نه تنها قدیمی‌ ترین پل رودخانه شهر است، بلکه با داشتن دو دهانه در حدود 110 متر، طولانی‌ ترین پل نیز می باشد. این پل بین سال های 1881 و 1883 ساخته شد و توسط گوستاو لیندنتال (ناظر پل دروازه جهنم نیویورک) طراحی شد که به خاطر استفاده نوآورانه‌اش از فولاد که ماده نسبتا جدیدی در آن زمان بود، تاریخ ساز شد. اگرچه این پل خرپایی تاریخی در طول زمان تغییر کرده است، اما اکنون به یک نقطه عطف تاریخی ملی تبدیل شده است.

25. پل خیابان اسمیتفیلد، پیتسبورگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا


24. پل راکوتز (Rakotz bridge)، گابلنز، زاکسن، آلمان
پل خیره کننده و جذاب راکوتز یا راکوتزبروک (Rakotzbrücke)، به مکانی بسیار مشهور در پارک کروملا آلمان تبدیل شده است. طراحی نسبتا غیرعملی (و خطرناک) آن که در سال 1860 ساخته شده است، باعث شده این پل قوسی سنگی چشمگیر، "پل شیطان" نامیده شود و امروزه عبور از آن غیرممکن است. با این اوصاف، نمی‌ توانید زیبایی آن را انکار کنید، مخصوصا در یک روز صاف که تصویر قوس آن در آب‌ های رودخانه راکوتسه منعکس می‌ شود.

24. پل راکوتز (Rakotz bridge)، گابلنز، زاکسن، آلمان


23. پل ریشه ای اومشیانگ (Umshiang root bridge)، مگالایا، هند
این گذرگاه دلربا که به ریشه زنده درختان معروف هستند، با استفاده از ریشه درختان لاستیک (کائوچو) ساخته شده و توسط قوم خاسی طراحی شده اند. این قبیله هندی شمال شرقی به این روش ابتکاری روی آورد زیرا نیاز به ایجاد پل هایی داشت که بتوانند در برابر بارش های سیل آسای فصل باران های موسمی مقاومت کنند. با آموزش «بافتن» ریشه‌ های درختان در طی یک دوره 15 تا 30 ساله، پل‌ های طبیعی مختلفی از جمله قدیمی‌ ترین و چشمگیرترین آنها، پل جینکینگ نونگریات (Jingkieng Nongriat) یا پل ریشه ای اومشیانگ را تشکیل دادند. گمان می رود قدمت این پل معلق دو طبقه که در روستای نونگریات واقع شده است به 180 سال قبل بازگردد. 

23. پل ریشه ای اومشیانگ (Umshiang root bridge)، مگالایا، هند


 با پل های شگفت انگیز و در عین حال باستانی که هنوز پابرجا هستند آشنا شوید (قسمت دوم)



22. پل لنوکس (Lennox Bridge)، نیو ساوت ولز، استرالیا
این پل قوسی ماسه سنگی در غرب سیدنی که به «پل نعل اسبی» نیز معروف است، زمانی مسیر اصلی افرادی بود که به کوه های آبی سفر می کردند. این پل که در دهه 1830 توسط سنگ‌ تراش مجرب دیوید لنوکس در سراسر نهر لپاستون ساخته شد، اکنون قدیمی‌ ترین پل قوسی سنگی باقی مانده در سرزمین اصلی استرالیا است. چندین پروژه مرمتی بر روی این سازه 9 متری انجام شده است و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

22. پل لنوکس (Lennox Bridge)، نیو ساوت ولز، استرالیا


21. پل ریچموند (Richmond Bridge)، تاسمانی، استرالیا
داستان های بی شماری در مورد پل ریچموند در تاسمانی وجود دارد. این پل نه تنها قدیمی ترین پل سنگی است که هنوز در استرالیا پابرجاست، بلکه به عنوان ترسناک ترین پل نیز شناخته می شود. این پل 41 متری که در سال 1825 توسط زندانیان زندان ریچموند تکمیل شد، ظاهرا توسط روح یک محکوم سابق به نام جورج گروور تسخیر شده است، که گفته می شود هنگام عبور مردم از ساختمان به آنها خیره می شود. به طور شگفت انگیزی، تعمیرات بسیار کمی در طول تاریخ 200 ساله آن انجام شده است و یکی از بزرگترین سایت های میراث استرالیا در نظر گرفته می شود.

21. پل ریچموند (Richmond Bridge)، تاسمانی، استرالیا


20. پل بریج پوینت (Bridgepoint Bridge)، شهرستان سامرست، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا
چند پل تاریخی در شهرستان سامرست نیوجرسی وجود دارد، اما این سازه سه قوسی که به نام پل میل پاند نیز شناخته می شود، قابل توجه ترین پل است. قدمت آن به دهه 1820 بر می‌ گردد و با استفاده از سنگ‌ های مزارع مختلف ساخته شده است و بخشی ارزشمند از منطقه تاریخی بریج پوینت است، روستایی سابق که به‌ خاطر آسیاب گندم و مزرعه‌ های قرن 18 و 19 خود شهرت داشت. اگرچه برخی از بازسازی ها بر روی این پل انجام شده، اما هنوز نمونه ای عالی از سنگ کاری قرن 19 به حساب می آید.

20. پل بریج پوینت (Bridgepoint Bridge)، شهرستان سامرست، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا


19. پل خیابان فرانکفورد (Frankford Avenue Bridge)، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا
این پل را با هر نامی که می شناسید (به آن پل پنی پک کریک، پل پنی پک، پل بزرگراه کینگ و پل هولمزبورگ نیز می گویند)، بخش ارزشمندی از تاریخ فیلادلفیا است. این بنا که در سال 1697 به درخواست ویلیام پن، بنیانگذار پنسیلوانیا ساخته شد، نقش مهمی در پیوند فیلادلفیا به شهرهای دیگر مانند بوستون و نیویورک داشت. امروزه تصور می‌ شود که این سازه ۲۲ متری قدیمی‌ ترین پل جاده‌ ای بازمانده در آمریکا باشد. جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا نیز در روز تحلیف ریاست جمهوری خود از آن عبور کرد.

19. پل خیابان فرانکفورد، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا


18. پل مگانباشی (Meganebashi Bridge)، ناکازاکی، ژاپن
از بین چندین پل سنگی که از رودخانه ناکاشیما عبور می کنند، این یکی از مشهورترین پل ها است. این پل دو طاقی که با کلمه ژاپنی به معنای منظره تماشایی (به دلیل تصویری که هنگام انعکاس در آب ایجاد می کند) نامگذاری شده است توسط یک راهب چینی معبد کوفوکجی به نام موزی (یا نیوجو) در سال 1634 ساخته شد و بعدا الهام بخش پل دوگانه (یا نیجوباشی) کاخ امپراتوری در توکیو شد. مگانباشی در منطقه تراماچی شهر قرار دارد و به دلیل اینکه قدیمی ترین (و از نظر فرهنگی مهم ترین) پل قوسی سنگی در ژاپن است مشهور می باشد.

18. پل مگانباشی (Meganebashi Bridge)، ناکازاکی، ژاپن


17. پل شیطان (Devil’s Bridge)، آردینو، استان کارجالی، بلغارستان
قدمت پل قرون وسطایی شیطان یا دیاولسکی موست که در حدود 10 کیلومتر از شهر آردینو بلغارستان فاصله دارد، به سال 1515 بر می گردد. این سازه 56 متری که بر روی بقایای یک پل رومی ساخته شده است، پیوندی بین منطقه دریای اژه و دره تراکیای شمالی تشکیل داده است. در حالی که ساختار قوسی آن بر فراز رودخانه آردا بسیار چشمگیر است، اما این پل غرق در افسانه ها و داستان های تاریک است. برخی از مردم می گویند شما می توانید چهره شیطان را بین ساعت 11 صبح تا ظهر در آب ببینید، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که رد پای شیطان روی خود پل وجود دارد.

17. پل شیطان (Devil’s Bridge)، آردینو، استان کارجالی، بلغارستان


16. کاپلبروک (Kapellbrücke)، لوسرن، سوئیس
کاپلبروک یا پل چاپل بر روی رودخانه رئوس، یک مکان دیدنی و جذاب در شهر زیبای لوسرن است. با قدمت بیش از 650 سال این گذرگاه که در کنار دریاچه خیره کننده لوسرن نیز قرار دارد و برج معروف آب به آن می پیوندد، در سال 1993 به طرز غم انگیزی آتش گرفت. در این حادثه بسیاری از نقاشی های دیواری قرن هفدهمی که شیروانی های پل را تزئین کرده بودند، نابود شدند. اگرچه بخش‌ های زیادی از آن باید بازسازی می‌ شد، اما هنوز هم قدیمی‌ ترین و شاید محبوب‌ ترین پل سرپوشیده اروپا محسوب می‌ شود.

16. کاپلبروک (Kapellbrücke)، لوسرن، سوئیس


منبع: msn




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید