• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با ساختمان های باورنکردنی که افق جهان را در سال 2022 تغییر می دهند آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۴/۱۲   تعداد بازدید : 2803   گروه مطلب : دیدنی ها


با ساختمان های باورنکردنی که افق جهان را در سال 2022 تغییر می دهند آشنا شوید

با تغییر مناظر شهری در سراسر جهان، ساخت مجموعه‌ ای از سازه‌ های نمایشی، از «جنگل عمودی» دوستدار طبیعت و موزه‌ های آینده‌ نگر گرفته تا دومین آسمان‌ خراش مرتفع این سیاره، قرار است در ماه‌ های آینده به پایان برسد. در حالی که برخی از آنها طبق برنامه پیش می‌ روند، برخی دیگر به دلیل پاندمی کووید-۱۹ به تاخیر افتاده‌ اند و مشتاقانه انتظار تکمیل آنها می‌ رود. در اینجا درباره شگفت انگیزترین پروژه های ساختمانی که به زودی به نتیجه می رسند، بخوانید و برای شگفت زده شدن آماده شوید.

مرکز نانجینگ زندای هیمالیا (Nanjing Zendai Himalayas Center)، نانجینگ، چین
خط افق نانجینگ در حال تبدیل شدن به یکی از جالب‌ ترین افق‌ های جهان است، اما این بیماری پاندمی ساخت برخی از پروژه‌ های شگفت‌ انگیز شهر، از جمله مرکز نانجینگ زندای هیمالیا را کند کرده است. این پروژه منحصر به‌ فرد که توسط شرکت مشهور پکن، MAD Architects طراحی شده است، شامل هسته‌ ای از ساختمان‌ های کوچک کم‌ ارتفاع، مسیرهای پیاده‌ روی مرتفع و فضاهای سبز آرام احاطه‌ شده توسط برج‌ های کوه مانند است. 
این مجموعه که 560 هزار متر مربع را در بر می گیرد، در نهایت آپارتمان ها، دفاتر، فروشگاه های خرده فروشی گران قیمت و هتل ها را در سال جاری در خود جای خواهد داد. طراحی آن امیدوار است یک فضای روستایی را ایجاد کند، در حالی که مجموعه ای از برج ها دامنه ای از کوه های پوشیده از برف را در افق شهر تداعی می کنند.

مرکز نانجینگ زندای هیمالیا (Nanjing Zendai Himalayas Center)، نانجینگ، چین


جنگل عمودی نانجینگ، نانجینگ، چین
جنگل عمودی طرح پیشگامانه معمار ایتالیایی استفانو بوئری است که اولین ساختمان مرتفع یا "آسمان خراش باغی" جهان را با پوشش گیاهی در میلان طراحی کرد و ساخت آن در سال 2014 تکمیل شد. این ایده از آن زمان در سراسر جهان مطرح شد و بوئری اکنون دو ساختمان در حال احداث در چین دارد که پروژه های مجتمع شهر جنگلی عمودی ایزی هوم هوانگنگ (Easyhome Huanggang) و جنگل عمودی نانجینگ هستند.
سرانجام تکمیل این رویای سبز در حال اتمام است. این بنا که قرار است یک هتل، موزه، مدرسه معماری زیست محیطی و غیره را در خود جای دهد، از دو برج فوق‌ العاده پایدار تشکیل شده است که 800 درخت و 2500 درختچه و گیاه رونده در آنها کاشته شده است، که زیستگاهی برای حیات وحش محلی ایجاد می‌ کند، انتشار کربن را جذب می‌ کند و کیفیت هوا را بهبود می‌ بخشد و کمک به خنک سازی ساختمان ها در تابستان می کند.

جنگل عمودی نانجینگ، نانجینگ، چین


پروژه مدرن سیدنی، سیدنی، استرالیا
سیدنی در حال حاضر با مجموعه ای چشمگیر از سازه های شاخص که قرار است امسال تکمیل شوند، در میان رونق ساخت و ساز قرار دارد. آنها شامل بلندترین ساختمان اداری شهر و گالری هنری ارتقا یافته نیو ساوت ولز هستند که در موقعیت برجسته ای در بالای بندر سیدنی قرار دارند.
این گالری که به زودی به یکی از برترین جاذبه‌ های شهر تبدیل می‌ شود، با هزینه 344 میلیون دلار استرالیا (245 میلیون دلار آمریکا) و به لطف معمار ژاپنی برنده جایزه پریتزکر، SANAA بازسازی می‌ شود که در حال بازسازی ساختمان موجود و ایجاد یک ساختمان مستقل جدید است. این سازه ساختاری متشکل از چند غرفه پلکانی، از جمله غرفه ای که در مخزن نفت از کار افتاده جنگ جهانی دوم ساخته شده و باغی هنری می باشد که یکی از طبقات دیگر را تزئین کرده است.

پروژه مدرن سیدنی، سیدنی، استرالیا


مرکز هنر مدنی ژوهای جینوان (Zhuhai Jinwan Civic Art Centre)، ژوهای، چین
پس از آنکه مرکز هنر مدنی ژوهای جینوان در این سال به پایان برسد، این شهر چینی به شهرت خواهد رسید. این مرکز دستاورد شرکت معماری «ملکه منحنی» زاها حدید و نمونه‌ ای خیره‌ کننده از سبک آینده‌ نگر این معمار فقید است که با خطوط روان و اشکال هندسی ظریف شناخته می شود. 
این مرکز دارای یک تئاتر با 1200 صندلی، سالن چند منظوره با 500 صندلی، مرکز علم و موزه هنر در چهار بخش در زیر یک سقف خیمه ای دراماتیک با الهام از الگوهای وی شکل پرندگان مهاجری است که بر فراز جنوب چین پرواز می کنند. به عنوان یک امتیاز، این مجموعه دارای تعدادی از ویژگی‌ های پایدار از جمله سیستم بازیابی گرمای پسماند است، به علاوه بر روی یک دریاچه مصنوعی ساخته شده است که به عنوان ذخیره‌ گاه طبیعی عمل می‌ کند و آب اضافی را ذخیره می‌ کند تا از وقوع سیل در شهر جلوگیری کند.

مرکز هنر مدنی ژوهای جینوان (Zhuhai Jinwan Civic Art Centre)، ژوهای، چین


تور هکلا (Tour Hekla)، پاریس، فرانسه
با توجه به قوانین سختگیرانه ای که ارتفاع ساختمان ها را در پاریس محدود می کند، خط افق مرکز این شهر عمدتا کم ارتفاع است، به طوری که آسمان خراش های شهر در غرب مرکز و در منطقه تجاری لا دیفنسه متمرکز شده اند. در این محله است که دومین ساختمان بلند فرانسه، تور هکلا (220 متر) در حال سر برافراشتن است.
این برج منشوری 49 طبقه که توسط معمار فوق ستاره ژان نوول طراحی شده است، نام خود را از آتشفشان ایسلندی گرفته است. این آسمان‌ خراش با ترکیب فضای اداری و مسکونی، امکانات و ویژگی های بسیاری دارد، از جمله باغ معلق سرپوشیده در بالای آن که در آن می‌ توانید استراحت کنید، آرام بگیرید و از مناظر پاریس شگفت زده شوید.

تور هکلا (Tour Hekla)، پاریس، فرانسه


 بلند ترین ساختمان ها که در آینده ساخته خواهد شد



ساختمان پارلمان جدید، دهلی نو، هند
پایتخت هند دستخوش تغییرات گسترده ای شده است و بازسازی 1.8 میلیارد دلاری رئیس جمهور مودی در مرکز اداری رو به اتمام است. ساختمان جدید پارلمان که در قلب این پروژه بزرگ قرار دارد، جایگزین ساختمان تاریخی پارلمان به عنوان مقر قوه مقننه کشور می شود. ساختمان قدیمی دیگر آنقدر بزرگ نیست که بتواند قانونگذاران کشور را در خود جای دهد و برای آیندگان حفظ خواهد شد.
این بنا که توسط معمار برجسته بیمال پاتل طراحی شده است، یک عمارت باشکوه از جنس سنگ آهک و گرانیت به شکل مثلث یا به عبارت دقیق تر شش ضلعی است تا در تضاد و تکمیل فرم دایره ای مجلس قدیم باشد. این سازه جدید با مساحت 65 هزار متر مربع، فضای فراوانی را ارائه می‌کند و بیش از حد کافی صندلی در دو اتاق بزرگ خود برای گنجاندن تعداد فزاینده نمایندگان مجلس هند در اختیار خواهد داشت.

ساختمان پارلمان جدید، دهلی نو، هند


مردکا ۱۱۸ (Merdeka 118)، کوالالامپور، مالزی
بلندترین ساختمانی که قرار است امسال تکمیل شود، مردکا ۱۱۸ کوالالامپور است که در ژوئن سال 2021 به بالاترین ارتفاع خود رسید و از برج‌ های پتروناس به عنوان بلندترین ساختمان مالزی پیشی گرفت و اکنون بعد از برج خلیفه در دبی، دومین ساختمان بلند روی کره زمین است. ارتفاع این برج خیره کننده 678.9 متر است.
این آسمان‌ خراش 118 طبقه دارد که دلیل وجود این عدد در نام ساختمان است و بخش مردکا نیز به معنای «مستقل» یا «آزاد» در زبان مالایی می باشد. مانند بسیاری از ساختمان‌ های فوق‌ العاده بلند در سراسر جهان، مردکا 118 برای استفاده چندگانه برنامه‌ ریزی شده است که 292 هزار متر مربع از زیربنای ناخالص را پوشش می‌ دهد و دارای دفاتر، فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی، آپارتمان‌، رستوران‌، یک هتل 5 ستاره و مرتفع ترین سکوی مشاهده در جنوب شرقی آسیا است. 

مردکا ۱۱۸ (Merdeka 118)، کوالالامپور، مالزی


موزه آینده، دبی، امارات متحده عربی
موزه شگفت‌ انگیز آینده که توسط حاکم دبی به عنوان زیباترین ساختمان روی زمین ستایش می‌ شود، تضمین کرده بود که تا اواخر فوریه 2022 تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جذب کند. این موزه با مساحت 30548 متر مربع، کاملا آینده‌ نگر است. این سازه فولادی که توسط معمار شوان کیلا طراحی شده است، دارای طراحی منحصر به فرد هلالی شکل و پنجره هایی به خط عربی است. 
پس از ورود، بازدیدکنندگان سفری همه جانبه به سال 2071 خواهند داشت و به هفت طبقه بر اساس موضوعات مختلف از سفر فضایی گرفته تا تغییرات آب و هوایی و سلامتی برده خواهند شد. هر طبقه دارای مجموعه فیلم های آینده نگر و نمایشگاه های پیشرفته است. ویژگی های زیست محیطی موزه نیز به همان اندازه چشمگیر خواهد بود. این ساختمان اولین ساختمان از نوع خود در خاورمیانه خواهد بود که گواهینامه پیشرو در طراحی محیطی و انرژی پلاتینوم (LEED Platinum) دریافت می کند.

موزه آینده، دبی، امارات متحده عربی


4اسپیرال یک ساختمان خیره‌ کننده جدید در خط افق افسانه‌ ای شهر نیویورک است که با ارتفاع 314 متر، بلندترین ساختمانی است که قرار است امسال در منهتن تکمیل شود. این آسمان‌ خراش فوق‌ العاده با طراحی دانمارکی در منطقه توسعه عظیم هادسون یاردز در سمت غربی واقع شده است.
مشخص ترین ویژگی این ساختمان اداری 65 طبقه، مجموعه ای از تراس های آبشاری است که ساختار جعبه ای آن را احاطه کرده اند و به آن جذابیت واقعی می بخشند. علاوه بر جذابیت این برج، فضای داخلی پایدار و تقویت‌ کننده رفاه آن است، که طبق بازاریابی، «آینده محل کار» را نشان می‌ دهد. به‌ طور مناسبی، این بنای تقویت‌ کننده سلامت به‌ عنوان مقر اصلی شرکت فایزر، سازنده واکسن کووید-۱۹ عمل خواهد کرد.

اسپیرال، شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا


برج بروکلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا
با این حال برج بروکلین که شدیدا جلب توجه می کند، آماده است تا اسپیرال را در اولین روزهای رونمایی خود تحت الشعاع قرار دهد. برج بروکلین، اولین آسمان‌ خراش فوق‌ العاده این محله، 93 طبقه را در بر می‌ گیرد و آسمان خراش منهتن را با 11 متر ارتفاع بیشتر تحت الشعاع قرار می‌ دهد. این برج همچنین در بخش طراحی نیز از برج منهتن پیشی می گیرد. 
با توجه به آسمان‌ خراش‌ های دارای هنر تزیینی شهر نیویورک مانند ساختمان کرایسلر و امپایر استیت، این ساختمان سنگی، برنزی و شیشه‌ ای نیز از بانک پس‌ انداز دیم تاریخی دارای معماری هنرهای زیبا، در پایه خود الهام گرفته است. یک جواهر ارزشمند در این ساختار گنجانده می‌ شود که یک لابی فوق‌ العاده تزئین شده در طبقه همکف و 9290 متر مربع فضای خرده‌ فروشی را برای برج فراهم می‌ کند و بقیه عمارت هم ترکیبی از دفاتر و مجتمع آپارتمانی خواهد بود.

برج بروکلین، شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا


رزوود (Rosewood)، دوحه، قطر
هتل رزوود یک سازه جدید ارزشمند در افق دوحه است که باورنکردنی‌ ترین طراحی را با الهام از صخره‌ های مرجانی خلیج فارس به تصویر می‌ کشد. دو برج شیشه‌ ای طلایی در روکش‌ های پرده ای سفید رنگ پیچیده شده‌ اند، که به عنوان یک سایبان برای سازه در پایه‌ ای عمل می‌ کند که این دو را به هم متصل می‌ کند.
این هتل که درست به موقع برای جام جهانی فوتبال 2022 افتتاح می‌ شود، دارای صدها اتاق فوق‌ العاده لوکس، سوئیت، آپارتمان‌ ها و اقامتگاه‌ های دارای امکانات کامل و همچنین رستوران‌ های درجه یک، سالن رقص باشکوه، اسپای رزوود سنس، مرکز تناسب اندام پیشرفته و بسیاری چیزهای دیگر خواهد بود. 

رزوود (Rosewood)، دوحه، قطر


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید