• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با جاذبه های شگفت انگیز که در بیابان های جهان پنهان شده اند آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۴/۶   تعداد بازدید : 1611   گروه مطلب : دیدنی ها

قلعه اسکاتی (Scotty’s Castle)، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
دره مرگ، که در مرز کالیفرنیا و نوادا قرار دارد، یکی از داغ‌ ترین مکان‌ های جهان است که تصمیم به ساخت ویلایی وسیع در وسط این منظره خشک را حتی شگفت‌ انگیزتر می‌ کند. میلیونر شیکاگو، آلبرت موسی جانسون، قلعه اسکاتی را در دهه 1920 ساخت و نام آن را به نام کاوشگر و مجری شیاد والتر اسکات، که جانسون با او دوستی نامحتملی داشت، نامگذاری کرد.
در سال 1970 پارک ملی دره مرگ، قلعه اسکاتی را خریداری کرد که به عنوان مهمانخانه استفاده می شد. حدود 100 هزار نفر معمولا هر ساله از ویلای میشن و سبک احیای استعماری اسپانیایی بازدید می کنند چرا که موقعیت مکانی مناسبی دارد و در حدود سه ساعت رانندگی از لاس وگاس فاصله دارد. با این حال، ویلا در سال 2015 در اثر سیل آسیب شدید دید و از آن زمان به روی عموم باز نشده است. تصور می شود این جاذبه بیابانی مسحورکننده سال آینده افتتاح شود.

قلعه اسکاتی (Scotty’s Castle)، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا



کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیای جنوبی، استرالیا
در حدود 805 کیلومتری شمال آدلاید و 692 کیلومتری جنوب آلیس اسپرینگز، دو تا از نزدیکترین سکونتگاه های اصلی، کوبر پدی قرار دارد که تا حد ممکن دورافتاده است. مردم این شهر به دلیل زندگی در اقامتگاه‌ های زیرزمینی (یا گودال‌ ها) شهرت دارند که به آنها امکان می‌ دهد از گرمای شدید و طوفان‌ های گرد و غبار فرار کنند که در مناطق دورافتاده استرالیا رایج است. پس از کشف سنگ های نیمه قیمتی در اینجا در سال 1915، این محل به عنوان پایتخت عقیق جهان نیز شناخته می شود.
از سال 1988، هتل غار صحرایی پذیرای بازدیدکنندگان از این جاذبه غیرمعمول بوده و به مهمانان این فرصت را می دهد تا یک شب را در اعماق زمین تجربه کنند. از ماشین آلات استخراج عقیق برای بریدن ماسه سنگ استفاده شد و اتاق‌ هایی آرام، خنک، تاریک و مطبوع ایجاد کرد که در آن هتل شکل گرفت. هتل غار صحرایی همچنین دارای فروشگاه های زیرزمینی، کافه، بار و اتاق بازی است.

کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیای جنوبی، استرالیا


کولمانسکوپ (Kolmanskop)، نامیبیا
به لطف کشف ذخایر الماس در اوایل قرن بیستم، کولمانسکوپ زمانی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بود. حدود هزار کارگر برای استخراج معدن در صحرای نامیب آورده شدند که در حدود 14 کیلومتری شرق شهر بندری لودریتز قرار دارد. این شهر همچنان رونق داشت تا اینکه در سال 1928 یک ذخایر الماس بزرگتر در 257 کیلومتری جنوب کولمانسکوپ کشف شد که باعث شد بسیاری از کارگران به آن منطقه بروند.
کولمانسکوپ در نهایت در سال 1956 متروکه شد و در کمتر از 50 سال این شهر جان گرفت، شکوفا شد و از بین رفت. در اوج محبوبیت، این شهر با باغ‌ های سرسبز، چمن‌ های آراسته، بسترهای گل رز و درختان اکالیپتوس شکوفا شد و دارای سالن رقص، تئاتر، سالن ورزشی، کازینو و کارخانه یخ بود. در طول شش دهه گذشته، این شهر توسط صحرای نامیب بازپس گرفته شده است و بسیاری از خانه های آن در تپه های شنی در حال ناپدید شدن هستند.

کولمانسکوپ (Kolmanskop)، نامیبیا


آمانگیری (Amangiri)، یوتا، ایالات متحده آمریکا
اقامتگاه آمانگیری نمونه ای عالی از هتلی است که اقدامات دقیقی را انجام می دهد تا مزاحم محیط اطراف خود نشود. آمانگیری که توسط برخی از زیباترین صخره‌ های آمریکای شمالی که میلیون‌ ها سال دست نخورده باقی مانده‌ اند احاطه شده است، در قلب دایره بزرگ و با دسترسی آسان به گرند کانیون، بریس کانیون، پارک ملی صهیون و دره یادبود قرار دارد.
اینجا که هیچ چیز جز مناظر خشک و چشمگیر برای کیلومترها وجود ندارد، یک محل واقعا دنج خارج از شهر است. میهمانان می‌ توانند انتظار سوئیت‌ های مجهز، اسپا با چشم‌ اندازهای بیابان و رستوران عالی و همچنین فعالیت‌ های هیجان‌ انگیز را داشته باشند که شامل همه چیز از حفاری‌ های فسیلی گرفته تا کوه‌ نوردی‌ ها و حتی تورهای هواپیمای خصوصی دریاچه پاول است.

آمانگیری (Amangiri)، یوتا، ایالات متحده آمریکا


نفس صحرا (Desert Breath)، مصر
گروه هنری یونانی D.A.ST.  Arteam این اثر چشم نواز را در سال 1997 در نزدیکی شهر تفریحی ال گونا در صحرای ساحارا ایجاد کرد. این مجسمه شنی مارپیچی شکل با مساحت 26012 متر مربع از ظرفی به قطر 30 متر بیرون می‌ آید که زمانی با آب پر شده بود و حالا تبخیر شده است. این قطعه از 89 مخروط برآمده تشکیل شده است که به تدریج اندازه آنها افزایش می یابد. این اثر هنری به آرامی توسط طبیعت بازیابی می‌ شود و هنرمندان گفته‌ اند که این اثر غیرعادی را خلق کرده‌ اند تا به عنوان ابزاری برای سنجش گذر زمان عمل کند.

نفس صحرا (Desert Breath)، مصر


 با جاذبه های شگفت انگیز که در بیابان های جهان پنهان شده اند آشنا شوید (قسمت اول)



خطوط نازکا (Nazca Lines)، پرو
از یک عنکبوت گرفته تا مرغ مگس خوار، حدود 300 شکل در شن‌ های صحرای جنوبی پرو حک شده‌ اند و برخی از خطوط آن بیش از 3.2 کیلومتر امتداد دارند. تپه نگاره های دوران پیش از کلمبیا که حدود 322 کیلومتر را پوشش می‌ دهند، از دیرباز دارای تداعی‌ های آسمانی بودند یا به‌ عنوان یک تقویم غول‌ پیکر شناخته می‌ شدند. اکنون محبوب‌ ترین نظریه این است که آنها مکان‌ های آیین‌ های اطراف آب و محصولات را مشخص می‌ کنند، اگرچه حقیقت مبهم باقی مانده است.

خطوط نازکا (Nazca Lines)، پرو


کمپ اسکارابئو (Scarabeo Camp)، مراکش
مراکش که به خاطر غذاهای لذیذ و مناظر خیره‌ کننده‌ اش مشهور است، مقصدی است که در فهرست بسیاری از بازدیدکنندگان قرار دارد. در حالی که بیشتر آنها به مکان هایی مانند پایتخت مراکش، بهشت موج سواران اسائویرا یا شهر ساحلی معروف کازابلانکا سفر می کنند، تعداد کمی واقعا بیابان های بکر این کشور را تجربه خواهند کرد.
کمپ اسکارابئو واقع در صحرای آگافای، به مهمانان این امکان را می‌ دهد تا در یکی از نامناسب‌ ترین محیط‌ های جهان با هر رفاهی که می‌ خواهند، اقامت کنند. چادرهای گلمپینگ منحصر به فرد آن دارای تشک بافته شده آفریقایی، فرش های بربر مراکشی و فانوس های جذاب است. این مکانی است که می‌ توانید با تماشای مناظر با باگی یا موتور چهارچرخ، استراحت در کلاس‌ های یوگا یا جلسات ماساژ، یا مشاهده ستاره‌ ها و ماه با یک ستاره شناس، از همه هیاهوی زندگی شهری دور شوید.

کمپ اسکارابئو (Scarabeo Camp)، مراکش


آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا، ایالات متحده آمریکا
این آبشار رویایی، ریزش آب های مخملی خود را در منطقه ای دورافتاده کمی خارج از پارک ملی گراند کانیون انجام می دهد. چشم انداز آن با وجود دره های دراماتیک عسلی رنگ، آبشارها و چاله های شنای به رنگ سبز آبی، به همراه رنگ های زنده آبشار هاواسو که از همه چشمگیرتر هستند، واقعا فوق العاده است. این یکی از پنج آبشار در منطقه حفاظت شده هندی هاواسوپای است که ساکنان آن به عنوان "مردم آب سبز آبی" شناخته می شوند.
هر کوهنورد مشتاق یا علاقه‌ مند به شنا در آب های بکر معمولا باید مجوزی را در زمانی که تاریخ‌ های فصل اعلام می‌ شود، به علاوه یک رزرو برای کمپ شبانه جهت رسیدن به آبشار خریداری کنند. اما سازماندهی پیشرفته و صعودهای طاقت فرسا در گرمای شدید ارزش آن را دارد تا تالاب عالی را که در داخل دره انتظار می کشد تجربه کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر این منطقه به روی بازدیدکنندگان بسته است.

آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا، ایالات متحده آمریکا


پرادا مارفا (Prada Marfa)، تگزاس، ایالات متحده آمریکا
نه، این یک سراب نیست و در واقع یک فروشگاه پرادا در وسط صحرای تگزاس، در امتداد مسیر 90 ایالات متحده است. اما متاسفانه شما نمی توانید کالاهای موجود در اینجا را بخرید. این مجموعه در سال 2005 ساخته شده است و اثر هنرمندان مقیم برلین، المگرین و دراگست است و در حال ناپدید شدن در طبیعت است. اجناس داخل ویترین واقعی هستند، اما کیف ها بدون ته هستند و همه کفش ها پای راست هستند.

پرادا مارفا (Prada Marfa)، تگزاس، ایالات متحده آمریکا


اقامتگاه کویری قصر السراب، امارات
اقامتگاه کویری قصر السراب شبیه چیزی از یک فیلم فانتزی است. این تفرجگاه بژِ دژ مانند گسترده در وسط صحرای لیوا در نزدیکی مرز عربستان سعودی قرار دارد. در داخل آن، استراحتگاه واحه‌ ای سرسبزی از درختان نخل و استخرهای شنا وجود دارد، لکه‌ای سبز و آبی در دریایی از تپه‌ های شنی نرم که در افق ناپدید می‌ شوند.
این استراحتگاه که در مرز محله خالی، بزرگترین بخش ماسه ای یکپارچه در جهان قرار دارد، مقصدی عالی برای فعالیت‌ های مبتنی بر تپه‌ های ماسه ای است. به یوگای صحرا در زمان طلوع، دوچرخه سواری در کوهستان، شتر نوردی و اسب سواری در ماجراجویی عربی خود فکر کنید.

اقامتگاه کویری قصر السراب، امارات


دست صحرا (Hand of the Desert)، شیلی
صحرای آتاکاما در حدود 97 کیلومتر در امتداد سواحل اقیانوس آرام شیلی گسترده شده و یکی از خشک ترین مکان های روی زمین است، تنها صحرای واقعی که بارش کمتری نسبت به صحراهای قطبی دارد. در اوایل دهه 1980، هنرمند شیلیایی ماریو ایرارازابال، تصمیم گرفت مجسمه بلند خود یعنی Mano de Desierto یا دست صحرا را بسازد.

دست صحرا (Hand of the Desert)، شیلی


سازه ریشات (Richat Structure)، موریتانی
از زمانی که انسان برای اولین بار وارد فضا شد، فضانوردان سازه ریشات که به نام چشم صحرا نیز شناخته می شود را در وادان تماشا می کرده اند. با مشاهده این پدیده از ایستگاه فضایی بین‌المللی، این شکل چرخشی به عرض 48.2 کیلومتر شبیه چشم گاو نر یا پوسته حلزون است. اعتقاد بر این بود که این خصیصه زمین شناسی دهانه ای است که توسط یک شهاب سنگ ایجاد شده است، اما اکنون تصور می شود زمانی گنبدی بوده که در طول زمان فرسایش یافته و اکنون اثر خود را در بیابان بر جای گذاشته است.

سازه ریشات (Richat Structure)، موریتانی


منبع: msn





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید