• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با جاذبه های شگفت انگیز که در بیابان های جهان پنهان شده اند آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۳/۳۰   تعداد بازدید : 1712   گروه مطلب : دیدنی ها


با جاذبه های شگفت انگیز که در بیابان های جهان پنهان شده اند آشنا شوید (قسمت اول)

بیابان ها می توانند مناظر وسیع و متروکی باشند که صدها کیلومتر در اطراف آن هیچ چیز وجود ندارد. اما مکان‌ های چشمگیر و الهام‌ بخشی وجود دارد که حتی در دورافتاده‌ ترین مکان‌ های جهان هم پنهان شده‌ اند. از مجسمه‌ های شنی و چشمه‌ های مخفی گرفته تا هتل‌ های مجلل و بوتیک‌ های طراحان، این مکان‌ های دیدنی در برخی از نامطلوب ترین نقاط جهان قرار دارند.

چاه برهوت (Well of Barhout)، یمن
این گودال در نقاط دورافتاده صحرای شرقی یمن در نظر مردم محلی بزرگ جلوه می کند. این گودال با نام مستعار گودال جهنم و چاه جهنم در بسیاری از افسانه ها وجود دارد، از جمله افسانه ای که ادعا می کند این چاه زندانی برای شیاطین است. این چاه حدود 30 متر عرض دارد و تصور می شود عمق آن به 250 متر می رسد. هیچ کس تا به حال به ته چاه نرفته است، اما یک خدمه زمین شناسی محلی به عمق حدود 52 متری آن رسیده و بوی بد، کمبود اکسیژن و عدم تهویه را گزارش کرده است.

چاه برهوت (Well of Barhout)، یمن


حلقه های پری (Fairy Circles)، نامیبیا
آیا این قطعه زمین های دایره‌ ای شکل که میلیون‌ ها عدد از آنها بر فراز صحرای نامیبیا پراکنده شده‌ اند، کار خدایان، بیگانگان یا موریانه‌ ها هستند؟ بدیهی است که یک پاسخ معقول تر از پاسخ های دیگر است و همچنین منطقی ترین نظریه ای است که دانشمندان برای به اصطلاح حلقه های پری ارائه کرده اند که فقط در اینجا و در برخی از مناطق استرالیا یافت می شوند. هنوز هیچ توضیح رسمی وجود ندارد و مطالعات ادامه دارد.

حلقه های پری (Fairy Circles)، نامیبیا


ماسادا (Masada)، اسرائیل
این قلعه ناهموار و چشمگیر در وسط صحرای یهودیه در دل صخره تراشیده شده است و با مناظر اطراف ترکیب می شود. ماسادا که توسط پادشاه هرود در سال 30 قبل از میلاد ساخته شده، یکی از مهم ترین مکان های باستان شناسی در اسرائیل است. اردوگاه‌ ها، استحکامات و رمپ حمله‌ ای که این مجموعه را در فهرست یونسکو قرار داده است، به‌طور باورنکردنی به خوبی حفظ شده‌اند.
بازدیدکنندگان می توانند با پای پیاده در مسیری پرپیچ و خم به سمت قلعه مرتفع یا با تله کابینی که از مرکز توریستی در پایین دست حرکت می کند به ماسادا برسند. بسیاری از مردم هنگام طلوع آفتاب برای دیدن مناظر باورنکردنی از کوه‌ های موآب و دریای مرده صعود می‌ کنند.

ماسادا (Masada)، اسرائیل


وادی شب، عمان
یک واحه‌ مخفی در داخل دره‌ ای در منطقه الشرقیه عمان پنهان شده است که دارای آب شفاف و پوشش گیاهی سرسبز است. این مکان که با نام وادی شب شناخته می شود، یک مکان دنج محبوب با سه استخر خیره کننده برای شنا است که همگی با یک مسیر پیاده روی به هم متصل شده اند. یکی از زیباترین ویژگی های اینجا آبشار وادی شب است که درون یک غار پنهان شده است. تنها راه دسترسی به آن شنا کردن از طریق شکاف کوچکی در میان صخره‌ ها است، بنابراین فقط باید توسط شناگران ماهر انجام شود. 

وادی شب، عمان


هتل الفایه، امارات
یک هتل لوکس پنج ستاره و اسپا آخرین چیزی است که انتظار دارید در وسط صحرای شارجه پیدا کنید، اما این دقیقا همان جایی است که هتل الفایه در آن واقع شده است. دو ساختمان سنگی که این هتل را تشکیل می‌ دهند، در گذشته یک کلینیک و خواربارفروشی بوده و در اصل بیش از نیم قرن پیش ساخته شده‌ اند. این هتل که تنها 35 کیلومتر از فرودگاه دبی فاصله دارد، تقریبا با خلیج فارس و خلیج عمان به یک اندازه فاصله دارد.
این بوتیک هتل پنج اتاقه واقعا یک مکان دنج برای فرار از زندگی روزمره را ارائه می دهد. در بالای جاده، ساختمان جدیدی وجود دارد که دارای یک آبگرم آب نمک با یک استخر روباز است. هر اتاق خواب نورگیر مخصوص به خود را برای تماشای ستارگان دارد و همچنین یک گودال آتش برای بازگویی ماجراهای متعدد روز وجود دارد.

هتل الفایه، امارات


پترا، اردن
پادشاهی صحرایی پترا، یک گنجینه اردن و شگفتی جهان است. این بنا بیش از 2000 سال پیش توسط نبطی ها (قبیله عشایری که در نهایت در اینجا ساکن شدند) در دل صخره تراشیده شد و پایتخت امپراتوری تجاری ثروتمند آنها شد. سیک، خزانه‌ داری، خیابان ستون‌ دار، محل مرتفع قربانی، مقبره سلطنتی و تئاتر (تصویر) از نقاط برجسته این سایت وسیع هستند. زمانی که تمدن نبطی افول کرد، این مکان توسط رومیان تصرف شد.
همواره چیزهای زیادی در این سایت در حال کشف شدن هستند. فناوری مدرن به محققان کمک کرده است تا یک سکوی غول پیکر، به اندازه یک استخر شنای المپیک را کشف کنند. پس از بررسی تصاویر ماهواره ای و تصاویر حاصل از پهپادها، باستان شناسان متوجه یک ساختار مستطیل شکل بزرگ در نزدیکی خزانه داری معروف شدند (تصویر). تصور می‌ شود که این سازه زمانی پر از ستون‌ هایی بوده که کارشناسان فکر می‌ کنند می توانسته یک ساختمان مقدس یا نوعی ساختمان اداری عمومی باشد. 

پترا، اردن


صومعه سنت کاترین (Saint Catherine's Monastery)، کوه سینا، مصر
صومعه سنت کاترین به عنوان مهمترین مکان مذهبی سینا، مکان قابل توجهی برای پیروان مسیحیت، اسلام و یهودیت است و معمولا در سفرهای یک روزه از شرم‌ الشیخ، گردشگران مشتاق از آن بازدید می‌ کنند. این صومعه که در قرن ششم تاسیس شد، در دامنه کوه حورب قرار دارد، جایی که طبق عهد عتیق، موسی 10 فرمان را دریافت کرد.
متاسفانه موقعیت صومعه در شبه جزیره سینا آن را به مکانی ناامن برای گردشگران تبدیل کرده است. بسیاری از دولت ها به شهروندان خود هشدار داده اند که به دلیل تهدیدات تروریسم و حملات مکرر به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان از شبه جزیره سینا بازدید نکنند. همه گیری کووید-19 نیز سفر به این منطقه را بسیار پیچیده کرده است.

صومعه سنت کاترین (Saint Catherine's Monastery)، کوه سینا، مصر


گاز هون (Gas Haven)، در نزدیکی اورزازیت (Ouarzazate)، مراکش
این تنها ویرانه های تاریخی نیستند که در بیابان های جهان پیدا خواهید کرد. هرکسی که فیلم ترسناک "تپه ها چشم دارند" محصول سال 2006 را دیده باشد، ممکن است وسعت بیابان خارج از شهر اورزازیت در مراکش را تشخیص دهد که دو برابر ساحل غربی ایالات متحده است. در این فیلم، پمپ بنزین گاز هون جایی است که خانواده ای برای اولین بار از منشی وحشتناک فروشگاه در مورد وجود میانبری در بیابان می شنوند.

گاز هون (Gas Haven)، در نزدیکی اورزازیت (Ouarzazate)، مراکش


استودیو Atlas Corporation، در نزدیکی اورزازیت، مراکش
گاز هون تنها لوکیشن فیلم در این منطقه نیست. در واقع این تهیه کنندگان لارنس عربستان (1962) بودند که برای اولین بار این پتانسیل را در بیابان خارج از اورزازیت دیدند. آنها به مکانی برای اسکان در غرب آسیا، با آب و هوای ثابت و یک موقعیت دور در نزدیکی صحرا و بیابان مراکش نیاز داشتند. اما تنها در سال 1983 بود که این استودیوها به طور رسمی افتتاح شدند و مجموعه هایی را برای اجرای مجدد مکان های کتاب مقدس، تمدن های باستانی و آثار تخیلی درخشان فراهم کردند.

استودیو Atlas Corporation، در نزدیکی اورزازیت، مراکش


طول جغرافیایی 131 درجه، قلمرو شمالی، استرالیا
هیچ منظره ای بهتر از مناظر در طول جغرافیایی 131 درجه نمی شوند. پایگاه اصلی بیابانی لوکس در سایه اولورو (صخره آیرز)، یک صخره ماسه سنگی عظیم یکپارچه در قلب مناطق شمالی استرالیا و مناطق بکر ثبت شده در میراث جهانی قرار دارد.
با داشتن اسپا، غذاهای لذیذ و اتاق خواب های مجلل، طول جغرافیایی 131 درجه آخرین چیزی است که انتظار دارید در چنین مکان دورافتاده ای پیدا کنید. تیبل 131 درجه نیز در آن قرار دارد که یک مکان غذاخوری خصوصی زیر ستاره ها است. 

طول جغرافیایی 131 درجه، قلمرو شمالی، استرالیا


تاتاوین (Tataouine)، تونس
تاتاوین، یک شهر بیابانی در جنوب تونس، به دلیل معماری منحصر به فرد غارهای بربر نشین خود شناخته شده است. بازدیدکنندگان به اینجا می‌آیند تا استحکامات آن را ببینند، اما دلیل دیگری وجود دارد که چرا این نقطه بسیار محبوب است...
این شهر در فیلم بین کهکشانی جورج لوکاس، جنگ ستارگان و بیشتر در اولین قسمت جنگ ستارگان، اپیزود اول، تهدید شبح در سال 1999 دیده می شود. اینجا  تاتاوین است، سیاره اصلی آناکین اسکای واکر که در آن بزرگ می شود تا تبدیل به یک فوق شرور دارث ویدر شود. 

تاتاوین (Tataouine)، تونس


منبع: msn




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید