• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 25 مورد از بهترین شهرهای جهان در سال 2022 آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۰/۲۷   تعداد بازدید : 6751   گروه مطلب : ترین ها


با 25 مورد از بهترین شهرهای جهان در سال 2022 آشنا شوید (قسمت اول)

برخلاف سایر فهرست‌ های مشابه، رتبه‌ بندی شهرها در اینجا بر اساس تنوع، برنامه‌ ریزی فرهنگی و همچنین واکنش آنها به بیماری کووید و توانایی بازگشت شهر به دوران پیش از کووید را در نظر می‌ گیرد.
برای اینکه بفهمید به کجا باید سفر کنید، فهرست های زیادی وجود دارد که بهترین شهرهای جهان را رتبه بندی می کنند. برخی از نظرسنجی‌ های خوانندگان برای تعیین اینکه کدام مکان در صدر قرار بگیرد استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر رتبه‌ بندی‌ ها را بر اساس داده‌ هایی مانند زیست‌ پذیری یا میزان راحتی دوچرخه‌ سواری در شهر در نظر می‌ گیرند. اما در اینجا ما یک رتبه‌ بندی جامع‌ تری را ارائه می دهیم.
"هدف ما در اینجا فقط ایجاد یک شاخص برای گردشگری یا فقط برای تجارت یا برای زندگی نیست. وقتی می‌گوییم «بهترین شهرها»، منظور تنها بهترین شهر برای زندگی، بهترین شهر برای کار یا بهترین شهر برای بازدید نیست، بلکه شهری است که یک مجموعه از همه آن عوامل را در بر می گیرد.»
این فهرست همچنین چگونگی واکنش شهری به پاندمی کووید-19 را در 18 ماه گذشته در نظر گرفته است. به بهترین شهرهای جهان در سال 2022 خوش آمدید، که برای دومین سال متوالی شامل مواردی مانند تجربیات در فضای باز، هوای پاک و توانایی نوآوری است.
«با توجه به قوانین جدید مهاجرت پاندمی، افزایش کار از راه دور، و جستجوی بی پایان برای مقرون به صرفه بودن مسکن، شهرهای جدید استعدادهای جهانی را به خود جلب می کنند. برای تعیین اینکه کدام شهرها برای این فهرست در نظر گرفته شوند، کارشناسان به شهرهایی با جمعیت بیش از 1 میلیون نفر توجه کردند. سپس هر یک از این شهرها با استفاده از ترکیبی از آمارهای اصلی (مانند تولید ناخالص داخلی و نرخ قتل) و ارزیابی های کیفی توسط افراد محلی و بازدیدکنندگان (از کانال های آنلاین مانند اینستاگرام و تریپ ادوایزر) رتبه بندی شدند.
کارشناسان مناطقی که شهرها را بر اساس آنها رتبه بندی کردند در شش دسته اصلی، از جمله مکان، افراد، برنامه نویسی، محصول، رفاه و تبلیغات گروه بندی شدند.

مکان: این مورد شامل آب و هوا (متوسط تعداد روزهای آفتابی)، ایمنی (نرخ قتل) و همچنین محله‌ ها و مکان‌ های دیدنی (مخصوصا آنهایی که توسط افراد محلی و بازدیدکنندگان توصیه می شوند) و فضای باز (یا تعداد پارک‌ ها و فعالیت‌ های در فضای باز است که توسط مردم محلی و بازدیدکنندگان توصیه شده اند).
افراد: بخش افراد شامل تنوع شهر (درصد ساکنان خارج از کشور) و همچنین میزان تحصیلات (درصد جمعیت با مدرک لیسانس یا بالاتر) را در نظر می گیرد. 

برنامه‌ ریزی: این همان چیزی است که بیشتر کتاب‌ های راهنما آن را «کارهایی که می توان انجام داد» می‌ نامند و شامل تجربیاتی است که در زمینه‌ های فرهنگ (به‌ویژه هنرهای نمایشی)، زندگی شبانه، غذاخوری و خرید پیشنهاد شده توسط افراد محلی و بازدیدکنندگان ارائه می‌ شود.

محصول: از طرف دیگر، بخش محصول شامل زیرساخت ها و نهادهای هر شهر می شود. اینجاست که جاذبه‌ ها و موزه‌ ها و همچنین حوزه‌ های دیگری مانند فرودگاه (یا تعداد مقاصد مستقیم فرودگاه‌ های شهر)، رتبه‌ بندی دانشگاه (به‌ویژه رتبه‌ بندی برترین مدرسه‌ های محلی) و اندازه مرکز کنوانسیون محلی در نظر گرفته می‌ شوند.

رفاه: این بخش شامل تعداد دفاتر مرکزی 500 شرکت جهانی واقع در هر شهر، تولید ناخالص داخلی سرانه، شاخص برابری درآمد و نرخ بیکاری است. در حالی که اکثر مسافران لزوما این موارد را در انتخاب مقصد مورد توجه قرار نمی‌ دهند، اما کارشناسان معتقدند که «رونق» بیشتر، افراد بیشتری را به زندگی در این شهرها می‌ کشاند، که در نهایت باعث رشد و توسعه اقتصادی بیشتر می‌ شود. این به معنای گزینه های غذاخوری، موسسات فرهنگی و فرودگاه های بهتر در دراز مدت است.

تبلیغات: این فهرست علاوه بر تکیه بر داده‌ های تولید شده توسط کاربران از افراد محلی و بازدیدکنندگان برای توصیه‌ های غذاخوری و خرید، به میزان محبوبیت هر شهر به صورت آنلاین نیز می‌ پردازد. بخش تبلیغاتی، یا نحوه اشتراک‌ گذاری داستان یک شهر از طریق کانال‌های آنلاین، به طور خاص بر اساس تعداد اعلام حضور در فیسبوک، جستجوهای گوگل، بررسی‌ های تریپ ادوایزر و هشتگ‌ های اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده در مورد هر شهر و همچنین محبوبیت هر شهر در گوگل ترند (Google Trends) در 12 ماه گذشته است. 
با در نظر گرفتن همه این موارد، در اینجا نحوه رتبه بندی بهترین شهرهای جهان برای گزارش سال 2022 که در 21 سپتامبر 2021 منتشر شد، آمده است:

1. لندن، انگلستان
رتبه بندی های برجسته: زندگی شبانه (1)، اتصال به فرودگاه (1)
چرا آن را دوست داریم: در حالی که گذر از پاندمی به آرامی در حال انجام است، لندن برای ششمین سال متوالی لقب خود را به عنوان بهترین شهر جهان حفظ کرد. کارشناسان می گویند: «موقعیت آن در صدر جدول، هرگز بدتر از این نبوده است. در رتبه‌ بندی پیش از پاندمی، «بهترین» ارتباط زیادی با عوامل کیفیت زندگی مانند برنامه‌ ریزی داشت و لندن رتبه اول را برای این دسته بندی دارد که شامل فرهنگ، رستوران‌ ها، خرید و زندگی شبانه می‌ شود.
علیرغم تعطیلی تقریبا کلی در بسیاری از این بخش ها، لندن به طور آزمایشی تابستان امسال بازگشایی شد. کارشناسان می‌گویند: «ویمبلدون با ظرفیت کامل و یورو 2020 (بازی فینال به کنار)، ده‌ ها میلیون دلار را وارد اقتصاد کرد. کمپین "Let's Do London" توسط لندن و شرکا، که تجارت و سرمایه گذاری در پایتخت را رونق می بخشد، همچنین موفق شد کمک کند بریتانیایی ها بدون ازدحام معمول از پایتخت خود لذت ببرند." 
دیدنی‌ های اصلی لندن ممکن است به هزاران سال قبل برگردند، اما مغازه‌ ها، بارها، هتل‌ ها و رستوران‌ های پایتخت تقریبا هر هفته به پیشرفت خود ادامه می‌ دهند. فرقی نمی‌ کند در فضای باز هستید، گرسنه اید یا خانواده‌ ای را همراه خود آورده‌ اید، همیشه محله‌ ای مجزا در لندن برای بازدید وجود دارد و احتمالا با آخرین بازدیدتان متفاوت به نظر می‌ رسد. برای گزینه‌ های جدید هتل، همه چیز از پیشنهادهای شیک مانند NoMad London گرفته تا آثار کلاسیک تاریخی احیا شده مانند Dilly وجود دارد. 

1. لندن، انگلستان


2. پاریس، فرانسه
رتبه بندی های برجسته: مناظر و مکان های دیدنی (3)، خرید (3)
چرا آن را دوست داریم: همانطور که پاریس برای المپیک 2024 آماده می شود، این شهر بهتر هم می شود. زیرساخت‌ های بهبودیافته و تعداد انگشت شماری از هتل‌ های جدید در سال گذشته به تنهایی به شهری اضافه شدند که ما به خاطر هنر، خرید، و غذاهای در کلاس جهانی اش آن را دوست داریم.
تقریبا به محض شروع پاندمی، پاریسی‌ ها از محله‌ های نزدیک خود به خیابان نمادین «Rue de Rivoli»، شریان مشهوری که به قلب پایتخت وارد می شود سرازیر شدند، زمانی که این خیابان برای اتومبیل‌ ها ممنوع شد. شانزلیزه در فهرست مدیریت شهری قرار دارد که قرار است در دهه آینده به یک باغ بزرگ تبدیل شود، دسترسی وسایل نقلیه به نصف کاهش می یابد و میلیون‌ ها یورو در امکانات رفاهی متمرکز بر عابر پیاده سرمایه‌ گذاری می شود. 

2. پاریس، فرانسه


3. نیویورک، ایالات متحده آمریکا
رتبه بندی های برجسته: ترند گوگل (1)، فرهنگ (2)
چرا آن را دوست داریم: «نیویورک با ارتقاء زیرساخت ها، تقویم فرهنگی غنی، هتل های در سطح جهانی، صحنه جدید غذاخوری در فضای باز، محله های چندفرهنگی برای کاوش و بسیاری از پیشنهادات پر جنب و جوش بیشتر که امسال در هر پنج منطقه به نمایش گذاشته شده است، در حال بیداری مجدد است.» فرد دیکسون، رئیس و مدیرعامل NYC & Company، می گوید: به عبارت دیگر، مردم، نیویورک نمرده است.
این "شهر" به طور مداوم برای فرهنگ خود رتبه بندی می شود و از نظر موزه ها در جایگاه هفتم قرار گرفته که به طور مداوم در حال بهبود هستند، همانطور که در سال ۲۰۱۹ بازسازی موزه هنر مدرن و موزه عکاسی Fotografiska که در منطقه فلاتیرون منهتن افتتاح شد، این حقیقت را نشان می‌ دهد. 
از مکان‌ های دیدنی جدید می توان به پارک معلق هنر و فرهنگ جزیره کوچک در رودخانه هادسون اشاره کرد و همانطور که برادوی شروع به روشن کردن چراغ های خود در این ماه می کند، ما انتظار داریم که بازدیدکنندگان آن را دنبال کنند.

3. شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا


4. مسکو، روسیه
رتبه بندی های برجسته: موزه ها (1)، دیدنی ها و مکان های دیدنی (1)
چرا آن را دوست داریم: «نخستین به اصطلاح «نسل پس از شوروی» مسکویی‌ ها به دنیا سفر کرده‌ اند و با چمدان‌ هایی پر از ایده‌ هایی باز می‌ گردند که در شهر همیشه پرافتخارشان باز می‌ کنند.» پایتخت روسیه به‌ خاطر فرهنگ و مکان‌های دیدنی‌ اش، مانند کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل در میدان سرخ شناخته شده است و امسال نیز در رتبه‌ بندی این کشور به جایگاه اول رسید. «پایتخت روسیه طی سه سال گذشته به سرعت در این فهرست مهم صعود کرد که توسط برنامه تهاجمی خیابان من (My Street) در سال 2015 راه‌ اندازی شد. طبق منابع محلی، پروژه خیابان من که بیش از 3 میلیارد دلار هزینه دارد، مسیرهای تانک رو استالین را باریک می‌ کند و جاده های ماشین محور مسکو را به مکان هایی با قابلیت پیاده روی بیشتر تبدیل می کند. جای تعجب نیست که این شهر در رتبه ششم شهرهای جهانی با بیشترین هشتگ‌ گذاری‌ در اینستاگرام قرار دارد.

4. مسکو، روسیه


5. دبی، امارات متحده عربی
رتبه بندی های برجسته: ایمنی (1)، جمعیت خارجی (1)
چرا آن را دوست داریم: ممکن است دبی را با آسمان‌ خراش‌ های رکورددار آن بشناسید و این شهرت به خوبی به دست آمده است، اما «زمان شهرت برج خلیفه ممکن است به پایان رسیده باشد». برج سانتیاگو کالاتراوا در نهر دبی پس از تکمیل در کمترین زمان ممکن در سال 2022، این آسمان خراش که عنوان بلندترین ساختمان جهان را دارد تحت الشعاع قرار خواهد داد. نمایشگاه اکسپو 2020 (که در واقع هم اکنون در حال برگزاری است)، یک نمایشگاه چند میلیارد دلاری با هدف جلب 25 میلیون بازدیدکننده است. نزدیک به 200 کشور در غرفه‌ها به نمایش گذاشته می‌ شوند که مانند چاپ سه‌ بعدی دیوید ایتالیا اثر میکل آنژ، با جشن‌ های فرهنگی آینده مزین شده‌ اند. 

5. دبی، امارات متحده عربی


 با 25 مورد از بهترین شهرهای جهان در سال 2022 آشنا شوید (قسمت دوم)



6. توکیو، ژاپن
رتبه بندی های برجسته: رستوران ها (1)، جهانی 500 (2)
چرا آن را دوست داریم: «علیرغم پاندمی و به‌ هم ریختن برنامه‌ های ژاپن، دولت این کشور ثابت قدم است و هدف خود را برای 60 میلیون بازدیدکننده و 136 میلیارد دلار درآمد گردشگری تا سال 2030 حفظ کرده است. این کشور هفت سال متوالی از گردشگری بی‌سابقه لذت برد و اکنون می‌ تواند با گسترش فرودگاه بین‌المللی اصلی شهر در هاندا، بازدیدکنندگان بیشتری از توکیو را در خود جای دهد. 
توکیو به دلیل رستوران‌ هایش رتبه شماره یک را دارد و محل رامن‌ هایی است که آن را به مقصدی تبدیل می‌ کند که ارزش برنامه‌ ریزی یک سفر کامل برای تجربه غذا را دارد و اگر بیشتر بودجه سفر شما صرف غذا خوردن می شود نگران نباشید، هتل های مقرون به صرفه زیادی نیز در توکیو برای رزرو وجود دارد. 

6. توکیو، ژاپن


7. سنگاپور
رتبه بندی های برجسته: ایمنی (2)، تولید ناخالص داخلی سرانه (5)
چرا آن را دوست داریم: «سرمایه‌ گذاری مجدد سنگاپور در تحقیقات، استعدادیابی و استقرار دفاتر مرکزی تضمین می‌ کند که برای دهه‌ های آینده خانه پایدار شهروندان ثروتمند خواهد بود. به همین دلیل است که این دولت شهر به صعود خود در میان مرفه‌ ترین شهرهای زمین ادامه می‌ دهد. این دولت شهر که «نقطه قرمز کوچک» نامیده می شود، رتبه های بالایی را برای ایمنی و جمعیت متولدین خارجی به دست آورده است. به خاطر غذاهای خیابانی غرفه های معروفش، ترمینال فرودگاه باغ مانند و هتل بازگشایی شده رافلز سنگاپور که از سال 1887 پذیرای مسافران بوده است، این شهر در نظر ما (و البته شکم ما) رتبه های برتر را کسب می کند.

7. سنگاپور


8. لس آنجلس، ایالات متحده
رتبه های برجسته: جستجوی گوگل (3)، دانشگاه (4)
چرا آن را دوست داریم: «رهبران فرهنگی و آشپزی لس‌ آنجلس بسیار مایلند که پس از یک سری بلایای طبیعی، شهر را برای کسب و کار باز کنند که به شهر کمک می کند تا رتبه هفتم را در فهرست ما کسب کند. این شهر مانند کمتر شهر دیگری در آمریکا در مسیر آشپزی قرار داشت و نیروی محرکه آن بازگشته است. هنگامی که این مرکز در خیابان اولورا در LA Plaza Village افتتاح شود، لس آنجلس پلازا کوسینا اولین موزه و آشپزخانه آموزشی خواهد بود که به غذاهای مکزیکی در ایالات متحده اختصاص داده شده است. لس‌ آنجلس همچنین برای هفته ها میزبان دو رستوران جداگانه برای نمایش غذاها بوده است که بارهای روی پشت‌ بام بسیاری از مرکز شهر گرفته تا هالیوود غربی را ارائه می‌ دهد. 

8. لس آنجلس، ایالات متحده


9. بارسلونا، اسپانیا
رتبه بندی های برجسته: زندگی شبانه (3)، نظرات تریپ ادوایزر (5)
چرا آن را دوست داریم: «بارسلون یک شهر اروپایی تقریبا ایده‌ آل است، شهری با آب و هوای عالی در طول سال که کیلومترها سواحل، پارک‌ های نمادین، معماری چشمگیر و محله‌ های رنگارنگ را در خود جای داده که به سبک خاص، هنری، پیچیده و غیرمتعارف هستند. محبوبیت بارسلونا که اغلب به عنوان نماد گردشگری بیش از حد دیده می شود احتمالا در سال 2022 از بین نخواهد رفت، به خصوص با جذابیت سواحل آن و مکان های دیدنی و معماری نمادین گائودی. فقط مطمئن شوید که بلیط های خود را به خصوص برای بزرگترین جاذبه های بارسلونا از قبل رزرو کنید. 

9. بارسلونا، اسپانیا


10. مادرید، اسپانیا
رتبه‌ بندی‌ های برجسته: زندگی شبانه (6)، گوگل ترند (6)
چرا آن را دوست داریم: «این تنها شهر در بین 10 شهر برتر از دیدگاه کارشناسان برای دومین سال متوالی [پس از پاندمی] است، که دوباره به جایگاه خود باز می گردد و به سرمایه‌ گذاری بسیار ضروری در زیرساخت‌ های گرانبهای خود ادامه می‌ دهد. پایتخت اسپانیا را بهتر است با پای پیاده یا با قدم زدن در بلوارهای عریض آن یا پرسه زدن در تالارهای موزه های رینا سوفیا یا پرادو کاوش کنید. مطمئن شوید که صحنه زندگی شبانه مادرید را از دست ندهید. در واقع، زمانی که آفار (AFAR)، میرا تی لی رمان‌ نویس را در سال 2019 به یک سفر لحظه آخری به اسپانیا فرستاد، او عشق خود را در تماشای نمایش‌ های فلامنکو و رقصیدن در کلوب‌ های محله چوئکا دوباره کشف کرد. اگرچه کرونا برخی از تفریحات شبانه را کاهش داده است، اما سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌ های رستوران و مسیرهای پیاده‌ روی در فضای باز، زمانی که شیوع ویروس در نهایت فروکش کند، دوباره به شهر باز می گردد.

10. مادرید، اسپانیا


11. رم، ایتالیا
رتبه بندی های برجسته: نظرات تریپ ادوایزر (2)، مکان (4)
چرا آن را دوست داریم: «شهرهای کمی مانند روم توانایی نشان دادن تاریخ غرب با قدم زدن در شهر را دارند. اگر یک ساعت وقت داشته باشید، پالاتین هیل به تنهایی شما را با اثر ارزشمند دو هزار ساله آشنا می کند.» به عنوان یک شهر مدرن امن و قابل دسترس با هزاران درگاه تاریخی، به راحتی می توانید ببینید که چگونه رم امسال دوباره توانسته است در فهرست 10 شهر برتر قرار گیرد." جذابیت‌ های باستانی رم در همه خیابان‌ های سنگ‌ فرش شده مشهود است، اما این شهر هرگز بر آثار تاریخی خود تکیه نمی‌ کند. دلایل جدید برای بازدید از شهر شامل اولین هتل هاکستون و بازسازی های آتی کولوسئوم است، فقط مطمئن شوید که هنگام بازگشت روی پله های اسپانیایی ننشینید.

11. رم، ایتالیا


12. دوحه، قطر
رتبه بندی های برجسته: رفاه (1)، جمعیت خارجی (3)
چرا آن را دوست داریم: دوحه به لطف همه کارهای زیرساختی انجام شده برای آماده سازی آن برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022، در رده بندی امسال 11 رتبه بالاتر رفته است. در حال حاضر، موزه هنر اسلامی با طراحی آی ام پی و موزه ملی قطر با طراحی جین نوول باز هستند. تا سال 2022، هتل های پنج ستاره جدید و همچنین آسمان خراش ها و مراکز خرید برای رقابت با هتل های دبی ساخته شد. در میان همه این چیزهای جدید و جذاب از مراکز خرید و بازارهای سنتی نیز بازدید کنید. 

12. دوحه، قطر


منبع: ampproject




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید