• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 15 شهر دارای آبی ترین آسمان در جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۸/۲۲   تعداد بازدید : 3735   گروه مطلب : ترین ها


با 15 شهر دارای آبی ترین آسمان در جهان آشنا شوید

هیچ چیز بهتر از یک آسمان آبی و پهناور نیست. این نه تنها یک آب و هوای خوب را تضمین می کند، بلکه باعث می شود هر شهری روشن تر و زیبا تر به نظر برسد.
برای اطمینان از تجربه تماشای آسمان آبی در هنگام سفر، دانشمندان با استفاده از داده ها تعیین کردند که کدام شهرها خالص ترین رنگ آبی را دارند. 
این شهرها دارای آبی ترین آسمان ها در جهان هستند:

15. برلین
کشور: آلمان
جمعیت: 3.645 میلیون نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 39
چگونه از آسمان آبی برلین لذت ببریم
اگرچه برلین دارای چندین موزه است که باید از آن ها بازدید کنید، اما پایتخت آلمان دارای جاذبه های فراوانی هم در فضای باز است. این ها شامل جاذبه های اصلی مانند دروازه براندنبورگ و بقایای دیوار برلین می باشد. جزیره موزه مشهور نیز مکانی مناسب برای قدم زدن و گرفتن عکس های عالی است.
اما مطمئنا بهترین راه برای استفاده از آسمان آبی برلین این است که کاری که مردم محلی انجام می دهند را انجام دهید و بر روی چمن های یک پارک دراز بکشید. در این شهر افراد را با لباس حمام آفتاب خود درست در وسط شهر مشاهده خواهید کرد، و حتی زمانی که روزها خیلی گرم نیست باز هم زیر نور آفتاب هستند. 
پارک های متعدد شهر هم برای انجام ورزش، پیک نیک و مطالعه مناسب هستند.

15. برلین شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


14. تاشکند
کشور: ازبکستان
جمعیت: 2.393 میلیون نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 63
چگونه از آسمان آبی تاشکند لذت ببریم
پایتخت ازبکستان هنوز در فهرست مقاصد اکثر گردشگران قرار ندارد. با این حال، افرادی که از آنجا دیدن می کنند، با یک شهر مدرن دارای معماری عالی عربی و فضاهای سبز شهری فراوان روبرو می شوند. 
برای لذت بردن از آسمان آبی درون شهر می توانید از باغ گیاه شناسی شهر یا باغ ژاپنی دیدن کنید. بالا رفتن از برج تاشکند برای تماشای چشم اندازهای پانوراما، که حتی با وجود آسمان صاف بهتر هم می شود، یک کار ضروری است.
پارک ملی آلیشر ناوی (Alisher Navoi) راهی برای لذت بردن از طبیعت در نزدیکی شهر است.

14. تاشکند شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


13. کیپ تاون
کشور: آفریقای جنوبی
جمعیت: 433،688 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 11
چگونه از آسمان آبی کیپ تاون لذت ببریم
کیپ تاون به عنوان یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی، هیجان انگیزترین شهر این کشور است و آسمان آبی آن فقط بر زیبایی باشکوه آن اضافه می کند. 
برای تماشای مناظر چشم نواز شهر با تله کابین به بالای کوه تیبل بروید یا از نمای کوه، از پایین در ساحل ویکتوریا و آلفرد لذت ببرید.
از دیگر فعالیت های محبوب در فضای باز می توان به پناهگاه طبیعی کیپ پوینت و کوه سر شیر (Lion's Head Mountain) اشاره کرد. اگر می خواهید به سادگی از آسمان و خورشید لذت ببرید، به ساحل بروید.

13. کیپ تاون شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


12. واشنگتن دی سی
کشور: ایالات متحده
جمعیت: 692،683 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 32
چگونه از آسمان آبی واشنگتن دی سی لذت ببریم
بله، هنگام بازدید از پایتخت ایالات متحده، باید به موزه های اسمیتسونین بروید. اما پس از این کار، بسیاری از بهترین جاذبه های شهر را باید ببینید که در واقع در فضای باز هستند، که برای کسانی که می خواهند از رنگ آبی فوق العاده آسمان بالای سرشان لذت ببرند خبر خوبی است. 
زمانی را در مرکز خرید ملی زیبا بگذرانید، یک نوار طولانی که دارای بناهایی مانند کپیتول، کاخ سفید، چندین موزه، بنای یادبود لینکلن و بنای یادبود واشنگتن است.
اگر می خواهید کمی ماجراجو باشید، درست در مرکز شهر یک کایاک اجاره کنید و از میان رودخانه پوتوماک برای تماشای چشم اندازی از شهر که بسیاری از مردم از آن دیدن نمی کنند، قایقرانی کنید.

12. واشنگتن دی سی شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


11. جکسون ویل 
کشور: آمریکا، فلوریدا
جمعیت: 890،467 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 36
چگونه از آسمان آبی جکسون ویل لذت ببریم
جکسون ویل در شمال فلوریدا قرار دارد و البته بهترین ویژگی اش سواحل آن است. در این شهر واقعاً نیازی به انجام کارهای دیگر نخواهید داشت، با توجه به این که به آسانی می توانید یک روز را زیر نور آفتاب بگذرانید و سعی کنید خط افقی را پیدا کنید که در آن آسمان به پایان می رسد و دریا آغاز می شود. 
اگر می خواهید ماسه را ترک کنید و کارهای دیگر انجام دهید، می توانید از موزه هنر و باغ کامر یا پناهگاه حیات وحش کتی شک رنچ (Catty Shack Ranch) دیدن کنید. اگر می خواهید در سواحل باشید و کمی کارهای بیشتر انجام دهید، به جزیره کوچک تالبوت و پارک های ایالتی جزیره بزرگ تالبوت بروید.

11. جکسون ویل شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


10. سان فرانسیسکو
کشور: ایالات متحده
جمعیت: 874،961 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 7
چگونه از آسمان آبی سانفرانسیسکو لذت ببریم
سان فرانسیسکوی زیبا شهری است که برای لذت بردن از فعالیت های در فضای باز ساخته شده است. با وجود آسمان پاک و آب و هوای معتدل، کار دشواری برای یافتن کارهایی خواهید داشت که نیازی به قرار گرفتن زیر آفتاب ندارند.
نمی توانید از وقت گذراندن در پارک دولتی گلدن گیت یا اسکله ماهیگیران صرف نظر کنید. این شهر سبز همچنین دارای چندین پارک و پناهگاه طبیعی در داخل و اطراف خود است، بنابراین فرصت های زیادی برای لذت بردن از طبیعت خواهید داشت. 
ما همچنین قایق سواری به سمت آلکاتراز وهم انگیز را توصیه می کنیم.

10. سان فرانسیسکو شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


9. کیِف (Kiev)
کشور: اوکراین
جمعیت: 2.884 میلیون نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 52
چگونه از آسمان آبی کیف لذت ببریم
اکثر مردم، اوکراین را به عنوان یک مکان خسته کننده و خاکستری تصور می کنند، و اگرچه این امر ممکن است در مورد معماری دوران شوروی که در اطراف پایتخت آن یافت می شود درست باشد، اما مطمئناً برای آسمان بالای آن صادق نیست.
اگر در این شهر تنها یک کار انجام می دهید، آن کار باید بازدید از پچرسک لاورا (Pechersk Lavra) باشد، که مجموعه میراث جهانی یونسکو از کلیساهای ارتدکس شرقی است. در اینجا می توانید با لذت بردن از این معماری در اطراف آن قدم بزنید و از برج ناقوس بزرگ لاورا بالا بروید تا بهترین چشم اندازهای شهر را مشاهده کنید.
بازدید از پارک شوچنکو و باغ گیاه شناسی مرکزی گریشکو از دیگر فعالیت ها در فضای باز است. با پیاده روی در کرشاتیک (Khreschatyk)، خیابان اصلی شهر، می توانید کافه ها و تراس های بیرونی را تماشا کنید.

9. کیِف شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


 بهترین مکان ‌ها برای خوابیدن در زیر نور ستارگان آسمان



8. بیشکک (Bishkek)
کشور: قرقیزستان
جمعیت: 976،734 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 94
چگونه از آسمان آبی بیشکک لذت ببریم
بیشکک، پایتخت قرقیزستان، سبزترین شهر آسیای میانه محسوب می شود. این شهر دروازه ای به چندین جاذبه طبیعی مانند رشته کوه قرقیز آلاتائو و پارک ملی آلا آرچا (Ala Archa) است. در مورد دوم می توانید یخچال هایی را پیدا کنید که باعث ایجاد دریاچه های سرد و شفاف می شوند. 
همچنین در داخل شهر مقدار زیادی فضای سبز خواهید یافت، بطوری که خیابان ها زیر سایه درختان هستند و پارک های عمومی تعادل را با رنگ خاکستری ساختمان های مدرن ایجاد می کند.

8. بیشکک دارای آبی ترین آسمان در جهان


7. اسلو
کشور: نروژ
جمعیت: 634،293 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 14
چگونه از آسمان آبی اسلو لذت ببریم
بر هیچ کس پوشیده نیست که مردم نروژ عاشق فضای باز هستند و در حالی که ممکن است زمستان های سردی را تجربه کنند، حداقل آن ها نیز به ویژه در شهرهای "جنوبی" خود مانند اسلو آفتاب زیادی دریافت می کنند.
چیزی که پایتخت نروژ را بسیار جذاب می کند این است که درون خود یک آبدره دارد. آبدره و جزایر متعدد آن اساساً تفریحات عالی در فضای باز را تضمین می کنند. توصیه می کنیم با قایق در اطراف آن گشت بزنید.
همچنین می توانید برای تماشای نمای شهر که شامل آبدره هم می شود، از تپه پارک اکبرگ (Ekeberg) بالا بروید یا از تله کابین استفاده کنید.

7. اسلو شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


6. هلسینکی
کشور: فنلاند
جمعیت: 631،695 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 15
چگونه از آسمان آبی هلسینکی لذت ببریم
هلسینکی یکی دیگر از شهرهای اسکاندیناوی است که در فهرست شهرهای دارای آبی ترین آسمان قرار گرفته و دارای پارک ها و میدان های عمومی زیادی است که می توانید از آفتاب آن لذت ببرید. از پارک سینبریچوف (Sinebrychoff)، یکی از مکان های محبوب محلی شروع کنید، یا سوار قایق شوید تا از قلعه سومنلینا (Suomenlinna) که در فهرست میراث جهانی یونسکو است دیدن کنید.
پارک اسپلاناد نیز فرصت پیاده روی را در کنار تعدادی از مجسمه ها و بناهای تاریخی که در خود جای داده است فراهم می کند.
البته نمی توانید از رفتن به کلیسای جامع انجیلی لوتری هلسینکی صرف نظر کنید، که وقتی آسمان صاف و آبی است، عکس های عالی می توان از آن گرفت.

6. هلسینکی شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


5. پاریس
کشور: فرانسه
جمعیت: 2.161 میلیون نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 47
چگونه از آسمان آبی پاریس لذت ببریم 
پاریسی ها هیچ چیزی را بیشتر از لذت بردن از زیبایی شهرشان دوست ندارند، بنابراین نیازی نیست نگران تلاش برای یافتن راه هایی برای گذراندن وقت در فضای باز باشید. در این شهر باید قدم زد یا از صندلی های بیرون یک کافه محلی لذت برد. اینجا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در اروپا است.
همچنین تعداد زیادی پارک برای بازدید وجود دارد. اگرچه جاردین لوکزامبورگ مرکزی ترین و دیدنی ترین منطقه است، اما توصیه می کنیم پارک بوتس شومون (Parc des Buttes Chaumont)، که دارای تپه ای بلند و آبشاری پنهان است، یا پارک زیبای مونسو را ببینید.
اما در واقع فقط کافی است زمان بگذارید و در شهر گم شوید. ما قول می دهیم که در نهایت به جایی زیبا خواهید رسید.

5. پاریس شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


4. سن خوزه
کشور: کاستاریکا
جمعیت: 339،581 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: N/A
چگونه از آسمان آبی سن خوزه لذت ببریم
از سن خوزه معمولاً به عنوان یک مکان اصلی در بین شگفتی های طبیعی کاستاریکا یاد می شود، اما راه های زیاد دیگری برای استفاده از آسمان آبی این شهر وجود دارد.
بهترین راه این است که در خیابان مرکزی قدم بزنید، جایی که برخی از نقاط دیدنی و موزه های اصلی شهر را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید نگاهی گذرا به زندگی روزمره داشته باشید و غذاهای محلی خوشمزه را امتحان کنید.
اگر می خواهید در نزدیکی شهر بمانید، می توانید سفرهای کوتاه روزانه به آتشفشان ایرازو و جزیره تورتوگا داشته باشید.

4. سن خوزه شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


3. پنوم پنه (Phnom Penh)
کشور: کامبوج
جمعیت: 2.282 میلیون نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 133
چگونه از آسمان آبی پنوم پنه لذت ببریم
مسلماً پایتخت کامبوج از نظر کیفیت هوا رتبه خوبی ندارد. اما وقتی آلودگی در کار نباشد، شاهد یکی از آبی ترین آسمان های جهان خواهید بود.
پنوم پنه که اغلب به دلیل سیم ریپ (مرکز استان سیه‌م رئاپ در شمال غرب کامبوج) نادیده گرفته می شود، مقصدی است که باید از آن بازدید کنید. کاخ سلطنتی و بتکده نقره ای و همچنین معبد پنوم که نمادین ترین معبد بودایی شهر است را حتما باید ببینید. همچنین نمی توانید به سادگی از رودخانه شهر که دارای پارک های شهری فراوان و رستوران است بگذرید.
با استفاده از سفر دریایی غروب از موقعیت محبوب پنوم پنه به عنوان محلی که رودخانه مکونگ و رودخانه تونل ساپ به هم می رسند لذت ببرید. 

3. پنوم پنه شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


2. ناسائو (Nassau)
کشور: باهاماس
جمعیت: 266،100 نفر
رتبه شاخص کیفیت هوا: 2
چگونه از آسمان آبی ناسائو لذت ببریم
ناسائو که در دریای آفتابی کارائیب قرار دارد، دارای آب و هوای عالی و مناظر آبی فراوان است. این مناظر را در بالا و همچنین در اعماق اقیانوس، جایی که صخره های مرجانی زیبایی برای کاوش وجود دارد می توانید ببینید. 
همانطور که می توان انتظار داشت، اکثر مردم وقت فراغت خود را در ساحل می گذرانند و ورزش های آبی زیادی در دسترس است.

2. ناسائو شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


1. سووا (Suva)
کشور: فیجی
جمعیت: 93،970 نفر
رتبه بندی شاخص کیفیت هوا رتبه: 17
چگونه از آسمان آبی فیجی لذت ببریم
اکثر مردم وقتی به فیجی فکر می کنجند به سواحل بی نهایت طولانی فکر می کنند. اما پایتخت این کشور در واقع سواحل عمومی کمی دارد. این بیشتر به این دلیل است که خط ساحلی آن توسط تفرجگاه هایی بلعیده شده است که معمولاً دسترسی به آن ها فقط برای مهمانان فراهم شده است. 
در حالی که سووا شهری بسیار دلپذیر برای گردش است، ممکن است تمام وقت خود را در ساحل نگذرانید، اگرچه سواحل عمومی آن زیبا هستند و افراد محلی بیشتری را نسبت به خارجی ها در تفرجگاه ها خواهید دید. همچنین در این شهر پارک های زیادی مانند باغ تورستون و ساختمان های رنگارنگ را پیدا خواهید کرد که یادآور گذشته استعماری خشن این کشور است. 
همچنین باید به پارک جنگلی کولو سووا (Colo-I-Suva) بروید، جایی که می توانید کارهایی مانند پیاده روی، شنا، تماشای پرندگان و موارد دیگر را انجام دهید.

1. سووا (Suva) شهری دارای آبی ترین آسمان در جهان


منبع: farandwide





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید