• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با سازه های غیرمعمول و ساختمان های عجیب و غریب روی زمین آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۵/۴   تعداد بازدید : 2450   گروه مطلب : دیدنی ها


با سازه های غیرمعمول و ساختمان های عجیب و غریب روی زمین آشنا شوید

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که این جهان پر از شاهکارها و معماری های غیر سنتی است. چیزهای منحصر به فردی در این سیاره وجود دارد، از جمله رستوران های عجیب و غریب و غیر معمول، معابد عجیب و منحصر به فرد و موزه های غیر عادی که در سراسر کره زمین یافت می شوند. بسیاری از معماران سازه ها و ساختمان های بزرگ بی شماری را ساخته اند که نه تنها بازدید کنندگان را متحیر می کند بلکه از مرزهای طبیعت نیز فراتر رفته اند. ساختمان های باورنکردنی بی شماری در جهان وجود دارد که به دلیل اشکال دور از ذهن، طرح های الهام بخش و سبک های بی نظیر خود شناخته شده اند. ما برخی از برجسته ترین سازه های جهان را که مطمئنا دوست دارید از آن ها بازدید کنید را در اینجا فهرست کرده ایم.

کلیسای استقلال (Independence Temple)، ایالات متحده آمریکا
کلیسای استقلال یک عبادتگاه و محل تعلیم و تربیت است که هدف آن ترویج صلح می باشد. این یکی از غیرمعمول ترین سازه های جهان است. معماری جذاب آن در شهر میسوری بر خط افق این شهر تسلط دارد. این کلیسا محل اصلی مقر انجمن مسیح است. این کلیسا توسط جامعه مسیح در پاسخ به مکاشفه ساخته شده و معماری آن، شکل منحنی نائوتیلوس را با یک گلدسته از جنس فولاد ضد زنگ که تا 90 متر ارتفاع دارد یادآوری می کند. این کلیسا مجموعه ای از هنرهای مدرن و سنتی مذهبی از سراسر جهان است.

کلیسای استقلال (Independence Temple)، ایالات متحده آمریکا


ساختمان رن (Ren Building)، چین
ساختمان رن، ساختمانی با طراحی جذاب در شانگهای است. گروه بیارک اینگلز (BIG) از کپنهاگ این طرح برجسته از ساختمان را که نسخه ای مشابه با ویژگی چینی است پیشنهاد کرد تا با نمایشگاه جهانی 2010 "شهر بهتر، زندگی بهتر" شانگهای مطابقت داشته باشد. این پروژه برای یک هتل، مرکز ورزشی و کنفرانس پیشنهاد شد و به صورت دو ساختمان در هم آمیخته شده است. اولین ساختمان به فعالیت های بدنی اختصاص داشت و در آن مرکز فرهنگ و ورزش های آبی قرار داشت. ساختمان دیگر به معنویات و روشنگری اختصاص داشت و یک مرکز همایش مجهز و زیبا در آن قرار دارد.

ساختمان رن (Ren Building)، چین


موزه ملی زاید، امارات متحده عربی
این موزه که در در جزیره سعدیات ابوظبی قرار دارد، اولین موزه در این جزیره است که تاریخ، فرهنگ و تحولات اقتصادی اجتماعی کشور را به نمایش می گذارد. این موزه دارای پنج برج بال مانند است که بر روی یک تپه مصنوعی قرار گرفته و دارای تعدادی گالری است. طراحی این برج ها به گونه ای است که به نظر می رسد دودکش های حرارتی هستند. این موزه دارای فضاهای مختلف برای برگزاری نمایش است و سالن تماشای بزرگ آن مجموعه ای برای اجراها و پخش فیلم ها می باشد. این بخش با مکان های دیگری ادغام شده و فضایی مناسب برای اجراهای سنتی از جمله شعرخوانی، موسیقی و رقص ایجاد می کند. 

موزه ملی زاید، امارات متحده عربی


ساختمان سبدی (Basket Building)، ایالات متحده آمریکا
ساختمان سبدی همانطور که مشخص است به شکل یک سبد غول پیکر ساخته شده و دارای یک ساختار زیبا برای کسانی است که به دنبال تحسین چیزهای منحصر به فرد جهان هستند. این سازه در اوهایو، ایالات متحده آمریکا واقع شده و یکی از ساختمان های عجیب و غریب در جهان است که مقر اصلی شرکت لانگابرگر بسکت (Longaberger Basket Company) را در خود جای داده است. این ساختمان بی نظیر دقیقاً کپی یک سبد خرید عادی و 160 برابر بزرگتر از یک سبد متوسط لانگابرگر است و به دلیل شکل منحصر به فرد خود، به یکی از مهمترین نقاط جذاب گردشگری شهر تبدیل شد. این ساختمان بی نظیر با حفظ یک طراحی فوق العاده با جزییات کامل، دارای دو دسته متصل به هم است.

ساختمان سبدی (Basket Building)، ایالات متحده آمریکا
ساختمان اداری سایبرتکچر اِگ (Cybertecture Egg)، هند
این ساختمان اداری منحصر به فرد الهام گرفته از پرندگان که با تلفیقی از یک شکل طبیعی و فناوری های نوآورانه ساخته شده است، یک شگفتی معماری برای بازدیدکنندگان است و توسط یک شرکت مستقر در هنگ کنگ طراحی شده است. این ساختمان دارای یک معماری نمادین است که با طراحی دوستدار محیط، سیستم های کنترل عالی و مهندسی تکامل همراه است. این ویژگی ها باعث شده این منحصر به فردترین ساختمان در شهر بمبئی باشد. 

ساختمان اداری سایبرتکچر اِگ (Cybertecture Egg)، هند


خانه زمین (Earth House)، سوئیس
شبیه خانه های حفره ای هابیت، خانه زمین یک شگفتی معماری است که در دل مناطق طبیعی شکل گرفته است. این ها خانه های واقعی هستند که در دامنه تپه ها ساخته شده اند و زمین خاکی در بالای سازه های اصلی قرار دارد و مردم از سال ها قبل در این اقامتگاه ها زندگی می کنند. این خانه در میان غیر معمول ترین خانه های جهان است.

خانه زمین (Earth House)، سوئیس


کاخ حباب (Bubble Palace)، فرانسه
کاخ حباب که با نام فرانسوی Palais Bulles نیز شناخته می شود، اقامتگاهی عظیم در تیول سوق مه (Théoule sur Mer)، نزدیک به کن فرانسه است. این ساختمان توسط معمار مجارستانی آنتی لوواگ طراحی شده و زمان ساخت آن بین سال های 1975 تا 1989 بوده است. این کاخ در واقع برای یک صنعتگر فرانسوی ساخته شد اما بعداً، یک طراح لباس به نام پیر کاردین آن را به عنوان خانه تعطیلات خود خریداری کرد. این خانه 1200 متر مربعی شامل یک حیاط، سالن پانوراما، 500 صندلی آمفی تئاتر در فضای باز، 10 اتاق خواب، استخرهای شنای متعدد و آبشار می باشد که به زیبایی تزئین شده است.

کاخ حباب (Bubble Palace)، فرانسه


کازا باتلو (Casa Batllo)، اسپانیا 
کازا باتلو که در قلب بارسلونا واقع شده است، یکی از شاهکارهای آنتونی گائودی می باشد. این ساختمان دارای یک ترکیب رنگی زیبا و معماری خارق العاده است و بنایی شگفت انگیز می باشد که با زیبایی بی نظیرش بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. ساختمان فعلی بازسازی خانه ای است که قبلاً ساخته شده بوده و توسط گائودی در سال 1904 بازسازی شد. این ساختمان پس از آن بارها مرمت شده است.

کازا باتلو (Casa Batllo)، اسپانیا


کازا تراکوتا (Casa Terracota)، کلمبیا
کازا تراکوتا که به آن خانه سرامیکی نیز گفته می شود، کاملا با دست و از خاک رس ساخته شده و در معرض آفتاب قرار گرفته است. این ساختمان غیرمعمول که در یک دهکده کوهستانی سلطنتی کلمبیا واقع شده است، توسط مردم محلی به نام کازا د فلینت استون 'Casa de Flintstone' یا خانه فلینت استون نیز شناخته می شود. این خانه مانند یک تپه بزرگ از جنس خاک رس به نظر می رسد که به شکل یک کلبه درآمده است. این سازه عجیب و غریب توسط زمین های کشاورزی سرسبز احاطه شده و در برابر منظره دیدنی از کوه ها قرار دارد.

کازا تراکوتا (Casa Terracota)، کلمبیا


منبع: easemytrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید