• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 دلیل برای سفر به وارنا در بلغارستان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۴/۲۲   تعداد بازدید : 2778   گروه مطلب : ایده های سفر


با 10 دلیل برای سفر به وارنا در بلغارستان آشنا شوید

آیا قصد سفر به بلغارستان دارید، اما هنوز نمی دانید که کدام شهر آن را ببینید، وارنا یا صوفیه؟ در این مقاله پاسخ سوال خود را پیدا خواهید کرد. می خواهید بدانید بلغارستان کجاست؟ خوب، بلغارستان یک کشور در منطقه بالکان در سواحل دریای سیاه است که صوفیه پایتخت آن می باشد و وارنا هم محبوب ترین شهر ساحلی آن است. این کشور فرهنگ ها و سنت های بسیاری را با هم ترکیب می کند، بنابراین بازدید از بلغارستان یک سفر غنی و هیجان انگیز خواهد بود. همه شهرهای بلغارستان برای گردشگران جذاب هستند، اما وارنا و صوفیه برای پیاده روی و گردش بسیار محبوب می باشند. 

1. وارنا، یک تفرجگاه دریایی که به دلیل سواحلش معروف است 
تفرجگاه شهر وارنا با سواحل دنج و تمیز در ساحل دریای سیاه گردشگران را به خود جلب می کند. در صوفیه هیچ ساحلی وجود ندارد زیرا پایتخت بلغارستان در ساحل دریا واقع نشده است. بنابراین اگر یک تعطیلات آرام در کنار دریا را در نظر دارید، باید به وارنا سفر کنید.
معروف ترین سواحل وارنا بونیت، ساحل آفیسر، کاباکوم و فیکوزا هستند و یک منطقه ساحلی گسترده با ماسه تمیز در این سواحل وجود دارد. در سواحل وارنا، همه چیزهایی را که برای یک اقامت راحت و یک تفریح سرگرم کننده نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. 
عرض سواحل بعضی از مناطق وارنا 90 متر است (به عنوان مثال ساحل کاباکوم) و مکان های زیادی برای سرگرمی و از همه مهمتر وجود آب گرم و تمیز دریای سیاه است. متأسفانه در پایتخت صوفیه این چیزها وجود ندارد. بنابراین، بسیاری از گردشگرانی که به بلغارستان سفر می کنند، اغلب فقط برای تعطیلات دریایی به وارنا می آیند. آن ها صندلی و چتر آفتاب وسایل سواری روی آب، کابین دوش، بار و رستوران رزرو می کنند. همه این ها را می توانید در سواحل دنج وارنا پیدا کنید. 

1. وارنا، یک تفرجگاه دریایی که به دلیل سواحلش معروف است


2. در وارنا رصدخانه نیکلاس کوپرنیکوس وجود دارد 
وارنا فقط یک مقصد برای تعطیلات دریایی نیست. در این شهر فعالیت های جذاب بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال می توانید به رصدخانه بروید که نه تنها برای ستاره شناسان جالب است، بلکه افراد آماتور هم می توانند از آن لذت ببرند. رصدخانه کوپرنیک یک مجموعه تحقیقاتی کامل است که در بلوار معروف ساحلی وارنا واقع شده است و از اینجا می توانید ماهواره های زمین را مشاهده کنید.
این مرکز ستاره شناسی در سال 1968 افتتاح و در سال 2002 به طور کامل بازسازی شد. امروزه با رزرو وقت قبلی می توانید یک سفر جذاب برای کودکان و بزرگسالان را به این مرکز ترتیب دهید. گشت و گذار آموزنده در این رصدخانه چیزهای مثبت زیادی را برای تعطیلات در وارنا به ارمغان می آورد. اگر می خواهید بدانید چه چیزهایی را باید در وارنا ببینید، پس سفر به بلوار ساحلی با بازدید از مجموعه نجومی آن باید به برنامه سفرهای تفریحی شما در این شهر اضافه شود.
از سال 1998 تاکنون، بیش از 800 هزار گردشگر از این مکان دیدنی بلغارستان، به ویژه افلاک نمای آن دیدن کرده اند. در اینجا می توانید اجرام سماوی را از فاصله 5 میلیارد کیلومتری ببینید و همچنین حرکت ستارگان را مشاهده کنید. به هر حال، چنین موسسه ای در صوفیه وجود ندارد، بنابراین همه دوستداران علم، فضا و موضاعات کیهانی، باید به وارنا سفر کنند.

2. در وارنا رصدخانه نیکلاس کوپرنیکوس وجود دارد


3. صومعه آلادزا، تراشیده شده در صخره
شما باید صومعه آلادزا را در لیست مکان های دیدنی وارنا قرار دهید. این صومعه متعلق به قرن چهارم است و زمانی زاهدان گوشه نشین در آن زندگی می کردند. آن ها در اینجا نمادهای مذهبی را نگهداری و دیوارها را با نقاشی می کردند. امروزه همه آثار به جز عبادتگاه و اتاق هایی که زاهدان در آن زندگی می کردند، از بین رفته است. صومعه آلادزا در 15 کیلومتری شهر وارنا واقع شده است. می توانید نمادها و سوغاتی های کوچک را در قلمرو این بنای تاریخی خریداری کنید. صومعه از چهارشنبه تا یکشنبه باز است. 
اگر تصمیم دارید به این مکان شگفت انگیز سفر کنید، حتما کفش راحتی بپوشید. جاده و مسیر صعود به صخره های این صومعه آسان نیست، با این حال همه باید از آلادزا دیدن کنند. در این سفر چیزهای زیادی در مورد سنت های فرهنگی بلغارستان خواهید آموخت، از نمایشگاه های موزه دیدن خواهید کرد، و اگر برای یک پیاده روی عصرانه بمانید، یک نمایش نور و موسیقی را می توانید تماشا کنید.
آلادزا امروزه صومعه ای بی نظیر و دارای مجموعه ای از غارها است که در هیچ جای دیگر از بلغارستان مشابه آن را نخواهید دید. معماری غیرمعمول، تاریخ باستانی این مکان و بسیاری از داستان های مرموز آن، گردشگران را به آلادزا جذب می کند. اگر به دنبال چیزی برای دیدن در وارنا هستید، این مکان خارق العاده ارزش دیدن را دارد. همچنین، می توانید در اینجا آرزو کنید. برای این کار رویای خود را روی یک کاغذ بنویسید، آن را تا کنید و در جعبه مخصوص زیر پله ها بگذارید. آرزوی شما محقق خواهد شد زیرا صومعه مکانی مقدس در تمام بلغارستان است.

3. صومعه آلادزا، تراشیده شده در صخره


4. جنگل سنگی، نه چندان دور از وارنا
همه شهرهای بلغارستان ارزش دیدن را دارند، اما وارنا یک منطقه خاص است، با مکان های شگفت انگیز بسیاری مانند جنگل سنگی. این پناهگاه طبیعی در 18 کیلومتری شهر واقع شده است و دره ای که این منطقه در آن قرار دارد 70 کیلومتر مربع را اشغال می کند. در سرتاسر این قلمرو ستون های سنگی به ارتفاع 30 سانتی متر تا 3 متر "رشد کرده اند". هنوز کاملا مشخص نیست که این جنگل سنگی چگونه به وجود آمده است. بسیاری از مردم بلغارستان معتقدند که این ستون ها زمانی درخت بودند، اما بر اساس شواهد دیگری، این ها ستون های استالاگمیت هستند. در مجموع 15 داستان در مورد منشا جنگل سنگی وجود دارد که تاکنون هیچ کدام تأیید نشده است. این مکان دارای انرژی مثبت و میدان زیستی قدرتمند است، بنابراین بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند پابرهنه بر روی سنگ ها قدم بزنند تا قدرت آن ها را احساس کنند.
بلغاری ها معتقدند که اگر مدت طولانی بین سنگ ها قدم بزنید و به مرکز آن ها بروید، شانس با شما یار خواهد بود. جنگل سنگی صحرایی از ستون های خارق العاده است، اما در اینجا می توانید مدتی را سپری کنید و تعداد زیادی عکس های زیبا برای ثبت خاطرات خود بگیرید.

4. جنگل سنگی، نه چندان دور از وارنا


5- وارنا با دلفین نمایش های روزانه برگزار می کند
برای همه کسانی که این حیوانات زیبا و بانمک را دوست دارند، و همچنین کسانی که برای استراحت با کودکان خود آمده اند، بازدید از دلفیناریوم وارنا تضمین یک روز لذت بخش است.
آیا هنوز فکر می کنید کدام شهر را انتخاب کنید، وارنا یا صوفیه؟ اگر می خواهید از دلفیناریوم بازدید کنید، وارنا مکان مناسب شماست. 
این دلفیناریوم پشت شیشه است و در سال 1984 ساخته شده و هنوز هم در بین گردشگران بسیار محبوب است. در اینجا دلفین های دریای کارائیب، ستاره های این نمایش سرگرمی و پر از شور و هیجان هستند. مدت زمان نمایش 40 دقیقه است و علاوه بر دلفین ها، حیوانات دریایی دیگری نیز برای تماشا وجود دارد.
دلفیناریوم نماد کشور بلغارستان است، زیرا تنها مورد از نوع خود در منطقه بالکان است. برای رفتن به مکان، به پارک سی گاردن بروید، جایی که ساختمان دلفیناریوم در آن واقع شده است. در این مکان دلفین ها را خواهید دید که در حال رقصیدن، آواز خواندن، والیبال بازی کردن و لذت بردن از ارتباط با مخاطبان هستند و آن ها تشویق شدن را دوست دارند. 

5- وارنا با دلفین نمایش های روزانه برگزار می کند


 با 10 مکان برتر بلغارستان برای بازدید آشنا شوید


6. از آکواریوم وارنا بازدید کنید که در سال 1932 افتتاح شد
این آکواریوم قدیمی ترین جاذبه گردشگری وارنا است که می توانید در یک تور از آن بازدید کنید. این آکواریوم از دوست داران نقش برجسته موجودات زیر آب که در نمای ساختمان به نمایش در آمده اند گرفته تا علاقه مندان به هیجان انگیزترین نمایشگاه های گیاهان و جانوران، همه را به خود جلب می کند. عروس دریایی، صدف خوراکی، صدف دو کپه ای، جلبک، صدف حلزونی و انواع میکروارگانیسم ها در نمایشگاه های این آکواریوم دیده می شوند. این ساختمان همچنین دارای یک کتابخانه تخصصی با آثار علمی در زمینه زیست شناسی دریایی، شیلات و اقیانوس شناسی است. بازدید از آکواریوم وارنا یک سفر هیجان انگیز برای متنوع کردن برنامه سفر خود در بلغارستان است. در وارنا جاذبه ها به پایان نمی رسند و تنوع آن ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

6. از آکواریوم وارنا بازدید کنید که در سال 1932 افتتاح شد


7. کلیسای جامع، بنای معنوی و فرهنگی وارنا
در میدان سنت سیریل و متدیوس، درست در مرکز وارنا، کلیسای جامع وجود دارد. این ساختمان با کمک های داوطلبان در سال 1885 ساخته شده است و امروزه یکی از بناهای فرهنگی بلغارستان است.
قبل از رفتن به بلغارستان، بسیاری از گردشگران علاقه مند هستند که کجا برای تورهای خود انتخاب کنند، وارنا یا صوفیه. وارنا عمدتا توسط کسانی انتخاب می شود که می خواهند تعطیلات دنج ساحلی را تجربه کنند و از آثار فرهنگی و معنوی نیز بازدید کنند. در کلیسای جامع وارنا می توانید معنویت و قدرت مردم بلغارستان را احساس کنید. بیهوده نیست که کلیسای جامع، نماد وارنا محسوب می شود. از روی برج ناقوس بلند آن می توانید نمایی بی نظیر از شهر را تماشا کنید. این کلیسا متعلق به مسیحیان ارتدکس است و امروزه همه کسانی که از وارنا دیدن می کنند از این کلیسا نیز می توانند بازدید کنند. این بزرگترین کلیسای جامع در شهر است و غالباً مردم برای عکسبرداری از گنبدهای آن هنگام غروب خورشید به آنجا می آیند. 

7. کلیسای جامع، بنای معنوی و فرهنگی وارنا


8. کاخ اوکسینوگراد، مرکز ظرافت و جذابیت
شهرهای بلغارستان به ویژه وارنا یا صوفیه در سراسر جهان شناخته شده اند و آثار معماری و فرهنگی از دوره های تاریخی مختلف در آن وجود دارد. مکان بعدی، کاخ اوکسینوگراد است که در وارنا واقع شده و بنای کاخ به خودی خود کوچک است، اما معماری آن با دیگر بناهای شهر متفاوت است. می توانید برای گشت و گذار، عکس گرفتن و یا فقط برای پیاده روی در پارکی که در اطراف اوکسینوگراد واقع شده است، از آن دیدن کنید.
این پارک در سال 1890 ایجاد شد. با این وجود بیش از 50 هزار درخت، سرو و نخل قدیمی در آن وجود دارد که حاشیه رودخانه و منطقه اطراف این مکان زیبا را تزئین می کنند. در اوکسینوگراد مبلمان عتیقه، تزئینات داخلی قدیمی و یک سرداب نیز به چشم می خورد. 
بلغارستان کشوری مهمان نواز است که جاذبه های بسیاری را در آن خواهید یافت. در شهر وارنا، بیشترین جاذبه های گردشگری وجود دارد، بنابراین هنگام انتخاب یک شهر برای گشت و گذار، توجه ویژه ای به این تفرجگاه در ساحل دریای سیاه داشته باشید و حتما با تور اوکسینوگراد همراه شوید. 

8. کاخ اوکسینوگراد، مرکز ظرافت و جذابیت


9. پناهگاه طبیعی کامچیا (Kamchia) در 25 کیلومتری وارنا
این پناهگاه طبیعی در سال 1951 تأسیس شد و در سال 1984 به طور قابل توجهی گسترش یافت. امروزه بیش از 245 گونه گیاه، حدود 40 گونه ماهی، بسیاری از گونه های لاک پشت و 260 گونه پرنده در آن وجود دارد. این قسمت از بلغارستان، دارای طبیعتی وحشی، دست نخورده و یکی از اکوسیستم های کره زمین است. 
پناهگاه کامچیا برای کسانی است که می خواهند از هیاهوی شهر دور شوند، کمی استراحت کنند، از صداهای طبیعت لذت ببرند و اوقات فراغت خوبی داشته باشند. 

9. پناهگاه طبیعی کامچیا (Kamchia) در 25 کیلومتری وارنا


10. گوشه ای آرام در کیپ گالاتا (Cape Galata)
یک مکان عالی دیگر برای تفریح و استراحت آرام در وارنا. این دماغه غالباً جاذبه اصلی وارنا نامیده می شود، به این دلیل که در اینجا یک فانوس دریایی وجود دارد که در سواحل بلغارستان بسیار شناخته شده است. در درجه اول اینجا یک مکان بسیار عاشقانه است و در نزدیکی فانوس دریایی، یک رستوران به نام "گالاتا" با یک چشم انداز زیبا از دریا وجود دارد. جنگل همیشه سبز، مزارع و ساحل سنگلاخی، همه چیزهایی است که در دماغه زیبای گالاتا خواهید دید. اغلب افراد برای پیاده روی عاشقانه و فقط برای حفظ حریم خصوصی خود با طبیعت به اینجا می آیند.

10. گوشه ای آرام در کیپ گالاتا (Cape Galata)


از این دست مکان های ساکت و آرام در وارنا بسیار زیاد وجود دارد که می توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید و از سر و صدای شهر دور شوید.
بلغارستان قبل از هر چیز کشور استراحت، گردش و تفریحات هیجان انگیز است. وارنا یا صوفیه؟ برای تعطیلات دریایی، وارنا را انتخاب کنید. در این شهر خارق العاده تعداد زیادی جاذبه را خواهید دید، از تعطیلات آرام در کنار دریا لذت خواهید برد و در تورهای تفریحی هیجان انگیز شرکت خواهید کرد. و اگر به آرامش و حریم خصوصی نیاز دارید، وارنا گزینه هایی مانند کیپ گالاتا یا سفر به پناهگاه طبیعی کامچیا را ارائه می دهد. در هر صورت، تعطیلات در وارنا مزایای بسیاری از بلغارستان و سواحل دریای سیاه را برای شما به ارمغان می آورد.

منبع: pickvisa





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید