• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با الهام بخش ترین مجسمه ها در جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۴/۱۴   تعداد بازدید : 4277   گروه مطلب : ترین ها


با الهام بخش ترین مجسمه ها در جهان آشنا شوید

این مجسمه های خیره کننده با ترویج فراگیری، ارتباط انسانی و احترام به مام طبیعت، یک برنامه سفر جایگزین را برای جاذبه های "معمول" ارائه می دهند. در این مقاله نگاهی می اندازیم به چند اثر هنری باورنکردنی در سراسر جهان.

عدم خشونت: اسلحه گره خورده
این مجسمه برنزی که طوری طراحی شده تا شبیه یک کلت پایتون 357 مگنوم باشد، در ابتدا توسط کارل فردریک رویترزورد، هنرمند سوئدی به عنوان ادای احترام به جان لنون، از اعضای سابق گروه بیتلز ساخته شده که پس از تیراندازی به او در سال 1980 کشته شد. چهل سال بعد، این مجسمه به نمادی قدرتمند از طرح عدم خشونت تبدیل شده و شهرهای مختلف جهان، از کیپ تاون تا پکن، هر کدام نسخه خود را ساخته اند. نسخه اصلی آن را می توان در خارج از مقر سازمان ملل در شهر نیویورک یافت. در همین حال، مجسمه نمادین فرشته چاقو از 100 هزار چاقو ساخته شده است که در سراسر انگلیس در برابر نیروهای پلیس تسلیم شده اند. این سازه با ارتفاع 8 متر به آرامی بر فراز شهر تلفورد در شروپشایر قرار دارد.

عدم خشونت: اسلحه گره خورده


پیشرفت: ایستگاه مترو استکهلم
برای دیدن پروژه هنر در مترو (Art in the Subway) که 14 ایستگاه مترو را به فضای نمایشگاهی جذابی تبدیل کرده است، باید به زیر زمین بروید. تکنیسکا هوگسکلان (Tekniska Högskolan) با به تصویر کشیدن قوانین حرکت نیوتون و ماشین پرتاب لئوناردو داوینچی، از پیشرفت ها و یافته های علمی تقدیر می کند. در حالی که رنگین کمان پرشور استادیون (Stadion) که از پشت بام سر به فلک می کشد ادای احترام به جشنواره سالانه پراید (Pride) استکهلم است که در همان حوالی برگزار می شود. سومین ایستگاه عمیق، ارمسترمالمستروگ (ermstermalmstorg)، پر از طراحی های هنرمند، سیری درکرت است که شخصیت های تاریخی را که برای حقوق زنان فعالیت کرده اند نشان می دهد و کلمه "صلح"، که به زبان های مختلف نوشته شده  را در همه جا می توان مشاهده کرد.

پیشرفت: ایستگاه مترو استکهلم


حقوق زنان: میلیسنت فاوست (Millicent Fawcett)
مجسمه رهبر حامی حق رای زنان و مبارز اجتماعی، میلیسنت فاوست، اولین یادبود از یک زن می باشد که در میدان پارلمان لندن برپا شده است. به مناسبت 100 سالگی حق رأی دادن برای برخی از زنان، مجسمه میلیسنت در اینجا نصب شده و بنری در دست دارد که حاوی بخشی از سخنرانی او در سال 1920 است: "شجاعت در همه جا فریاد شجاعت سر می دهد." این مجسمه در کنار مجسمه های وینستون چرچیل، نلسون ماندلا و ماهاتما گاندی قرار دارد و ساخت آن پس از یک دادخواست عمومی که از نمایندگی زنان در میدان دفاع می کرد و توسط 85 هزار نفر به امضا رسیده بود، سفارش داده شد.

حقوق زنان: میلیسنت فاوست (Millicent Fawcett)


 آشنایی با 19 مجسمه غول پیکر در سراسر جهان



آینده: مون گیت (MOONGATE)
حلقه برنزی چونگ فا چئونگ (Chong Fah Cheong) با ارتفاع 3.8 متر یکی از 40 اثر هنری عمومی است که در باغ های سنگاپور در کنار خلیج به نمایش گذاشته شده است. این سازه دایره ای با الهام از معماری سنتی باغ های چینی، نمادی از اجتماع و اتصال است و بینندگان را به تصور آینده درخشان فراتر از دروازه دعوت می کند. در همان نزدیکی، شیفتگی مجسمه ساز محلی نسبت به آینده و امیدی که هر نسل جدید به همراه می آورد را می توان در مجسمه مسکون پنج پسر مشاهده کرد که در سواحل پل کاوانا شیرجه می زنند. هیاهوی چئونگ (Cheong’s Romp) نیز با انتقال حس خوشبختی بی دغدغه، سه کودک را در حال بازی روی تخته سنگ هایی نشان می دهد که مرز دریاچه اوکاناگان در پنتینکتون بریتیش کلمبیا، کانادا را مشخص می کند.

آینده: مون گیت (MOONGATE)


برابری: هریت توبمان (HARRIET TUBMAN)، که به عنوان سویینگ لو (SWING LOW) نیز شناخته می شود
این یکی از مجسمه هایی است که با کمک گروه "مجسمه هایی برای برابری" ساخته شده است، یک جنبش جهانی که مأموریت دارد برابری جنسیتی و نژادی را در هنرهای عمومی محقق کند. این اثر هنری در هارلم نیویورک، نشان می دهد که فعال آمریکایی آفریقایی تبار طرفدار براندازی نظام برده داری، با وجود ریشه های چسبیده به لبه دامن او گام های بلندی رو به جلو بر می دارد، که بیانگر برده هایی است که او برای فرار از طریق راه آهن زیرزمینی به آن ها کمک کرده است. 

برابری: هریت توبمان (HARRIET TUBMAN)


محیط زیست گرایی: نیروی طبیعت
نمونه های وضعیت لورنزو کویینز داینامیک، نیروی طبیعت را می توان در مکان های مختلف جهان مشاهده کرد، اما نسخه موجود در دوحه قطر، شاید شناخته شده ترین آن ها باشد. منظره "مادر طبیعت" که در حال چرخش به دور این سیاره است، یادآور قدرت عظیم جهان طبیعی است و تأثیر مخربی که تغییرات آب و هوایی می تواند بر تعادل شکننده زمین داشته باشد. این تغییرات را می توان در خارج از مرکز بین المللی جینگان (Jing'An) در شانگهای و خیابان آمریکا در شهر نیویورک نیز مشاهده کرد. در انگلستان، سازه موزیکال سینگینگ رینگینگ تری (Singing Ringing Tree) از لوله های فولادی گالوانیزه ساخته شده و نیروی باد را مهار می کند تا یک ملودی پیوسته ایجاد کند. این مجسمه که در میان محدوده تپه پنین و مشرف به شهر برنلی قرار گرفته است، عناصر را با یک دستاورد خیره کننده دست بشر ترکیب می کند. 

محیط زیست گرایی: نیروی طبیعت


مسافرت: لا ویاجر (LES VOYAGEURS)
مجسمه ساز برونو کاتالانو معتقد است که هر وقت از مکانی جدید بازدید می کنیم، بخش کوچکی از وجود خود را در آن جا می گذاریم. این ایده الهام بخش مجسمه های لا ویاجر او در مارسی فرانسه است. 10 مجسمه سورئالیستی با اندازه واقعی که در جلوی آب خودنمایی می کنند، شبیه تکه ای از یک پازل است که بخش های گمشده ای دارد و به آن ها ویژگی به چالش کشیدن جاذبه و حالتی عرفانی می بخشد. کارهای او را که دارای مضامینی مانند مهاجرت و سفر است را می توان در ونیز و سنگاپور نیز مشاهده کرد.

مسافرت: لا ویاجر (LES VOYAGEURS)


منبع: asmallworld





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید