• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین تورها و برنامه های گردشگری شهر کنکون که آن را مشهورترین مقصد مکزیک کرده است

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۲/۱۳   تعداد بازدید : 2212   گروه مطلب : ایده های سفر


معرفی 10 مورد از بهترین تورها و گردشگری های کنکون (Cancun) در مکزیک

مشهورترین مقصد مکزیک، بدون شک کنکون است و دلایل زیادی هم دارد. با داشتن هتل های کلاس جهانی، برخی از زیباترین سواحل جهان، رستوران های بی نظیر، فرهنگ و آب های لاجوردی زیبا، تعجبی ندارد که کنکون در لیست سفر بسیاری از مردم سراسر جهان قرار بگیرد. کسانی که به این قسمت از مکزیک می آیند می توانند از تورها و گشت و گذارهای زیادی که در کنکون وجود دارد نیز استفاده کنند.
از غواصی با و بدون تجهیزات گرفته تا اسب سواری، تورهای قایق تندرو و ویرانه های باستانی، یک تور و گشت و گذار در کنکون وجود دارد که هر مسافری را راضی خواهد کرد. به درون دریا شیرجه بزنید و دنیای رنگارنگ ماهی ها و مرجان ها را کشف کنید، یا به راحتی از روی امواج و درون یک قایق تفریحی لوکس از تماشای مناظر لذت ببرید. اسب خود را برای یک سواری در میان جنگل های حرا زین کنید، یا غرق در بهشت زیرزمینی جهان باستانی مایاها شوید. 
بازدید از کنکون مطمئنا می تواند به معنای لذت بردن از هتل های باشکوه همه جانبه و سواحل بی نقص آن باشد، اما این تورها و برنامه های تفریحی است که واقعا مهر تاییدی را بر این شهر تفریحی درجه یک در سواحل کارائیب مکزیک می زنند. در فهرست بهترین تورها و برنامه‌ های گردشگری ما در کنکون، بهترین مکان ها را برای سفر در تعطیلات بعدی خود برنامه ریزی کنید. 

1. غواصی کشتی غرق شده و صخره های دریایی
اولین چیزی که هنگام ورود به کنکون متوجه آن خواهید شد، بدون شک آب درخشان و آبی رنگ آن است. اگر آن را هیپنوتیزم کننده بنامیم کم لطفی است، بنابراین هر مسافری که برنامه ریزی برای تور و گشت و گذار کنکون در اطراف آب را نداشته باشد، بسیار پشیمان خواهد شد. سفر به یک نقطه غواصی برای شروع عالی است.
تور غواصی صخره های دریایی و کشتی غرق شده مسافران را به برخی از چشمگیرترین دنیاهای زیر آب کنکون می برد. از صخره های مرجانی با رنگ های درخشان که پر از ماهی های زیبا هستند گرفته تا اسکلت یک کشتی غرق شده، چیزهای زیادی برای دیدن در زیر سطح امواج دریا وجود دارد. چشمان خود را برای دیدن لاک پشت های غول پیکر دریایی نیز آماده کنید! 
تور غواصی 3.5 ساعته یک سفر گروهی کوچک است که شامل حمل و نقل رفت و برگشت از هتل های کنکون است. شما می توانید در کنار صخره های مرجانی و کشتی غرق شده غواصی کنید و زمان حرکت خود را برای صبح یا عصر انتخاب کنید.

1. غواصی کشتی غرق شده و صخره های دریایی


2. گشت و گذار در سنوت ها (Cenotes)
صحبت از کارهایی که باید در آب انجام شود کردیم، آیا می دانید شبه جزیره یوکاتان در بالای شبکه ای از غارها و رودخانه های زیرزمینی قرار دارد؟ این گودال های تشکیل شده طبیعی که "سنوت" نامیده می شوند، در نتیجه عبور آب شیرین از میان سنگ آهک ایجاد شده است که زمین شبه جزیره را تشکیل می دهد. در نتیجه، صدها کیلومتر رودخانه در زیر سطح زمین جریان دارد. 
این سنوت ها سهم عظیمی در فرهنگ مایاها دارند که بومی این منطقه هستند. مردم مایا معتقدند که این سنوت ها دروازه ورود به جهان زیرین می باشند.
آنچه جالب است این است که بازدید کنندگان می توانند با کمک راهنماهای محلی در بسیاری از این سنوت ها به گردش بپردازند. با تور Xenotes Oasis Maya، بازدید کنندگان یک روز کامل کایاک سواری ماجراجویانه سازگار با محیط زیست و دارای راهنما در غارهای زیرزمینی را تجربه می کنند، در سنوت ها غواصی خواهند کرد و بر روی جریان ملایم داخل غار شناور می شوند. در طول راه، راهنماهای محلی داستان های محلی مایاها را برای کمک به درک این مکان و تاریخ رمزآلود این آب های تاریخی بازگو می کنند.
این تور شامل بازدید از پارک Xenotes Oasis Maya است که دارای چهار سنوت در جنگل است و هرکدام ماجراجویی خاص خود را دارند، مانند راپل، زیپ لاین، کایاک سواری و غواصی بدون تجهیزات. این تور همچنین شامل حمل و نقل رفت و برگشت از هتل شما، و همچنین یک ناهار پیک نیک است.

2. گشت و گذار در سنوت ها (Cenotes)


3. میراث غنی مایاها را کشف کنید
بر هیچ کس پوشیده نیست که شبه جزیره یوکاتان مملو از گنجینه های مایاها می باشد. از شهر باستانی و ساحلی تولوم (Tulum) گرفته تا هرم سر به فلک کشیده در چیچن ایتزا، از جنوب کوئینتانا رو (Quintana Roo) تا اعماق جنگل های ایالات همسایه مانند یوکاتان، کامپچه و چیاپاس، تأثیر مایاها در این قسمت از مکزیک کاملا محسوس است. بهترین قسمت در مورد اقامت در کنکون این است که شما هرگز از این قسمت پر جنب و جوش از تاریخ مکزیک دور نخواهید بود. 
این تور اختصاصی مایاها برای بازدید از سه شهر در یک روز کامل است که به چندین قرن تاریخ و فرهنگ مایاها اختصاص داده شده است. ماجراجویی با سوار کردن شما صبح زود در هتل آغاز می شود. راهنما سپس شما را از منطقه مرتفع و توسعه یافته هتل ها به مناطق کم ارتفاع و سرسبز و داخلی جنگل می برد.
شما در راه وایادولید، سومین شهر بزرگ یوکاتان هستید که در قرن شانزدهم توسط اسپانیایی ها توسعه یافت. این شهر قبل از تبدیل شدن به شهری استعماری برای اسپانیا، شهری مهم برای مایاها بود. در حالی که در وایادولید هستید، این فرصت را خواهید داشت که از معماری تاریخی اسپانیا دیدن کنید، در خیابان های سنگفرش شده جذاب آن قدم بزنید و حتی در یک آیین پاکسازی مایاها به نام تمازکال (Temazcal) با راهنمایی یک جادوگر قبیله واقعی شرکت کنید. 
از وایادولید، به چیچن ایتزا، میراث جهانی یونسکو، و یکی از مسحورکننده ترین مجموعه های معابد در جهان بروید. این شهر بزرگ مایاها به دلیل هرم عظیم آن که به خدای مایاها، کوکولکان اختصاص داده شده است شناخته می شود.
روز خود را با سفر به یک سنوت مفرح و پنهان شده در جنگل برای شنا و صرف یک ناهار محلی عالی به پایان برسانید. بعد از شنا کردن و خنک شدن، مستقیما به هتل خود به کنکون برگردانده خواهید شد.

3. میراث غنی مایاها را کشف کنید


4. بیشتر وارد دنیای مایاها شوید
چیچن ایتزا ممکن است مشهورترین مکان باستانی مکزیک باشد، اما کنکون به ویرانه های دیگری هم نزدیک است که ارزش بازدید دارند. دو موردی که باید ذکر شود ویرانه های تولوم و ویرانه های کوبا (Coba) هستند. 
تولوم به راحتی با برج سنگی نمادینی که روی صخره ای مشرف به دریای فیروزه ای کارائیب (و یکی از بهترین سواحل مکزیک) قرار دارد قابل تشخیص است. ویرانه های کوبا بسیار کمتر شناخته شده اند، و در جنگل و نه چندان دور از شهر تولوم قرار دارند و یکی از آخرین اهرام باقی مانده از جهان مایاها است که بازدید کنندگان هنوز می توانند از آن بالا بروند.
خوشبختانه بسیاری از تورها و گشت و گذارهای مسافرتی از کنکون بازدید از هر دو مکان باستانی را با هم ترکیب می کنند. به عنوان مثال، این تور ویرانه های تولوم و کوبا شامل سوار و پیاده شدن درب هتل، آموزش سنت های فرهنگی محلی با بازدید از یک جامعه پر رونق مایا و البته بازدید از تولوم و کوبا است. 
با بازدید از کوبا، بازدید کنندگان تشویق می شوند که از 120 پله به بالای نوهوچ مول (Nohoch Muul)، که بلندترین هرم در یوکاتان است صعود کنند. دوربین خود را برای تماشای منظره دیدنی دریای پایین جنگل بیاورید. این تور شامل ناهار نیز می شود.

4. بیشتر وارد دنیای مایاها شوید


5. مبتدیان می توانند در کنار صخره های مرجانی غواص کنند
اگر به تازگی به دنیای گسترده غواصی وارد شده اید، به جای مناسبی آمده اید. کنکون و ریویرا مایا بهترین مکان های غواصی را در کل جهان دارند. درست در ساحل کنکون، غواصان می توانند از سیستم صخره های دریایی دیدنی و جذاب، تونل های پر از کوسه، کشتی غرق شده، موزه زیر آب و آب های اطراف ایسلا موجرس (Isla Mujeres) زیبا لذت ببرند. 
غواصان با هر سطح مهارتی چیزی جالب برای دیدن در کنکون پیدا می کنند، اما اگر شما یک غواص مبتدی هستید، به لطف آب های آرام و ملایم که دید بسیار خوبی را فراهم می کنند، کنکون مکانی عالی برای شروع است. این دو محل غواصی برای مبتدیان در کارائیب مکزیک را در نظر بگیرید.
تور از تفرجگاه آغاز می شود، جایی که راهنمای تور با توجه به اندازه هر غواص لباس متناسب و تجهیزات را به آن ها می دهد. این امر با یک کلاس تئوری 35 دقیقه ای دنبال می شود تا اطمینان حاصل شود که همه در استفاده از تجهیزات، علائم ارتباطی و ایمنی و تکنیک های غواصی سرعت بالایی دارند. بعد از آن وقت آن است که سوار قایق شوید و برای یک سفر 30 دقیقه ای به دریای گرم و فیروزه ای رنگ بروید. 
اولین غواصی بازدید کنندگان را به موسا (MUSA) می برد که یک موزه زیر آب در ساحل کنکون است. این غواصی 35 دقیقه طول می کشد و حداکثر عمق آن 10 متر است. در اینجا، می توانید از دیدن 400 مجسمه زیر آب لذت ببرید. این غواصی بازدید از موزه را به سطح کاملا جدیدی می برد. 
از آنجا غواصان برای یک غواصی 35 دقیقه ای دیگر به محل دوم می روند. این غواصی زندگی موجودات گرمسیری اطراف صخره های دریایی زیبا و رنگارنگ را کشف خواهد کرد.

5. مبتدیان می توانند در کنار صخره های مرجانی غواص کنند


 مزایای سفر کردن با تورهای گروهی



6. با قایق به سمت ایسلا موجرس بروید
سفر به کارائیب (بله، حتی کارائیب مکزیک) بدون بازدید از یک جزیره چه سفری خواهد بود؟ در ساحل کنکون و شبه جزیره یوکاتان رشته ای از جزایر زیبا وجود دارد که هر کدام ویژگی و جذابیت خاص خود را دارند. ایسلا موجرس در نزدیکی ساحل منطقه هتل های کنکون قرار دارد و امکان یک سفر یک روزه یا گشت و گذار کامل از کنکون را فراهم می کند.
ایسلا موجرس یکی از شهرهای جادویی مکزیک است که عنوان خاصی برای بخش هایی از مکزیک است که میراث محلی و جذابیت خاص خود را دارند. این جزیره باریک برای غواصی با و بدون تجهیزات، قایق سواری، سفرهای کاتاماران، زیپ لاین، ماهیگیری و موارد دیگر محبوب است. بعلاوه، سواحل دوست داشتنی آن تقریبا به اندازه سواحل کارائیب کلاسیک هستند. 
برای گشت و گذار در ایسلا موجرس در یک روز، این تور قایق بادبانی لوکس همه جانبه یک گردش 5.5 ساعته را ارائه می دهد که آب های کریستالی اطراف جزیره زیبا را می پیماید. ماجراجویی با سوار کردن شما از هتل شروع می شود، جایی که شما را برای سوار قایق شدن به کاتاماران می برند. پس از آن، این به شما بستگی دارد که بتوانید تفریح و استراحت کنید و از مناظر بی پایان آبی رنگ لذت ببرید. اگر می خواهید شنا کنید، لباس شنای خود را برای کمی غواصی در کنار قایق به همراه داشته باشید. 
پس از شنا و صرف یک وعده ناهار خوشمزه، قایق در ایسلا موجرس پهلو می گیرد، جایی که شما این فرصت را دارید که در سواحل گشت بزنید، کمی خرید کنید یا یک ماشین گلف کرایه کنید تا به دیدن محبوب ترین مکان های خشکی جزیره بروید. بعد از ظهر برای بازگشت به کنکون و رفتن به هتل خود سوار قایق شوید.

6. با قایق به سمت ایسلا موجرس بروید


7. یک بهشت زیرزمینی را کشف کنید
اگر سنوت ها نظر شما را به خود جلب کرده اند، ممکن است کنجکاو باشید که درباره سیستم غاری که در زیر شبه جزیره قرار دارد نیز بیشتر بدانید. یک پارک ژوراسیک متشکل از استالاکتیت ها و استالاگمیت های هزاران ساله، رودخانه های کریستالی که از میان تونل های غاری عبور می کنند و یک جهان ماقبل تاریخ درست در زیر پای خود را تصور کنید. قطعا بهترین راه برای کشف این جهان بازدید از ریو سکرتو (Rio Secreto) است. 
ریو سکرتو یک رودخانه زیرزمینی دیدنی و جذاب است که به دلیل استالاکتیت ها و استالاگمیت های پر پیچ و خم و مسحورکننده خود شهرت دارد. این تور ریو سکرتو مسافران را قادر می سازد از نزدیک این شاهکار زمین شناسی را مشاهده کنند. از لباس مخصوص و کلاه ایمنی با چراغ جلو استفاده کنید و خود را برای یک ماجراجویی حماسی زیرزمینی و کاوش در کانال ها و تونل های زیرزمینی آماده کنید. درباره میلیون ها سال تاریخ زمین شناسی که به ایجاد مکان هایی که در حال کاوش آن هستید کمک کرده است، اطلاعات کسب کنید. این تور سه ساعته همراه با ناهار قبل از اینکه به هتل خود در کنکون برگردید، به پایان می رسد.

7. یک بهشت زیرزمینی را کشف کنید


8. تور قایق تندروی جنگل
بیشتر مسافران کنکون بسیار راضی هستند که در کنار دریا قرار بگیرند. کاملا قابل درک است! بسیار زیباست. اما تالاب نیچوپت (Nichupte Lagoon) اغلب از کانون توجه دریای کارائیب دور می ماند. در طرف مقابل نوار معروف منطقه هتل (Hotel Zone)، منظره وسیع آبی که می بینید متعلق به تالاب نیچوپت می باشد و جهانی است که ارزش کشف کردن را دارد. 
تالاب نیچوپت از چندین دریاچه تشکیل شده است و دارای دو کانال می باشد که به دریای کارائیب منتهی می شوند. این یک مقصد محبوب برای ماهیگیری، کایاک سواری، قایق رانی و غواصی با و بدون تجهیزات است. از آنجا که رو به غرب است، همچنین مکان خوبی برای تماشای غروب خورشید است.
این ماجراجویی تور جنگل یک تور دو ساعته است که بازدیدکنندگان را با یک قایق تندرو هیجان انگیز به اطراف تالاب می برد. این قایق تندرو مسافرتی دو نفره دور تا دور تالاب را طی می کند تا نگاهی منحصر به فرد به نوع دیگری از اکوسیستمی داشته باشید که حاشیه آن با درختان کرنا احاطه شده و پر از پرندگان مختلف است.
پس از تجربه هیجان زیاد با قایق های تندرو، سرعت سفر خود را با بازدید از موزه زیر آبی در کنار صخره مرجانی پونتا نیزوک (Punta Nizuc) آهسته تر کنید. غوطه ور شدن در آب گرم و شفاف، کاملا در تضاد با جنگل های حرا است که در چند قدمی آن قرار دارد.

8. تور قایق تندروی جنگل


9. سوار بر اسب کاوش کنید
ممکن است وقتی به کنکون فکر می کنید، کاوش روی اسب اولین گزینه شما نباشد، اما فعالیتی است که کاملا ارزش امتحان کردن را دارد. کاوش در مسیرهای سرسبز و پر از گیاه جنگل سوار بر اسب، راهی منحصر به فرد و ماجراجویانه برای دیدن این بخش از کنکون است.
این تور اسب سواری و شنای سنوت را انتخاب کنید تا چند فعالیت را یکجا تجربه کنید. در این تور، مسافران از هتل خود در کنکون یا پلایا دل کارمن (Playa del Carmen) سوار ماشین شده و به رانچو بونانزا منتقل می شوند و در آنجا به آن ها یک اسب قابل اعتماد داده می شود. سوارکاران براساس سطح تجربه خود اسب های مناسب می گیرند، بنابراین اگر هنوز یک مبتدی هستید نگران نباشید. 
از اینجا سوارکاران همانطور که راهنمای خود را در جنگل دنبال می کنند در مورد حیات وحش محلی نیز اطلاعات مفیدی کسب می کنند. این تور خاص شامل اطلاعاتی در مورد ساخت آدامس بادکنکی است، که از موادی ساخته می شود که درست همینجا در جنگل های یوکاتان پیدا می شود.
پس از این سوارکاری در جنگل مه آلود، از مهمانان دعوت می شود تا انرژی خود را با غوطه ور شدن در یک سنوت زیبا بازیابی کنند. این تور قبل از بازگشت به هتل با نوشیدنی و میان وعده همراه است. 
در این تور خدمات حمل و نقل، راهنما، کلیه تجهیزات لازم، آب معدنی، میان وعده و حوله برای مهمانان فراهم شده است. اما اگر می خواهید در سنوت غوطه ور شوید، لباس حمام خود را فراموش نکنید.

9. سوار بر اسب کاوش کنید


10. ایسلا کانتوی (Isla Contoy) را کشف کنید
همانقدر که مقصد کنکون محبوب است، همان اندازه هم آسان است که یک مکان دنج و ناشناخته را پیدا کنید، مخصوصا اگر بدانید که کجا را جستجو کنید. درست در ساحل شبه جزیره یوکاتان، جزیره محافظت شده ایسلا کانتوی قرار دارد.
از دهه 1960، ایسلا کانتوی توسط دولت مکزیک محافظت می شود و در دهه 1990 رسما یک پارک ملی اعلام شد. امروزه، آن را به دلیل بوم گردی، ماهیگیری تجاری تحت نظارت و کارهای حفاظتی اش می شناسند. فقط 200 بازدید کننده در روز مجاز هستند از آن بازدید کنند و آنچه که آن ها به دست می آورند نگاه به چیزی است که مکزیک بکر کارائیب سال ها قبل شبیه آن به نظر می رسیده است.
این جزیره به طول 8.5 کیلومتر با ماسه های نرم پوشیده شده، پر از درخت است و پناهگاه لاک پشت هایی است که به دنبال لانه سازی هستند. ایسلا کانتوی محل زندگی تقریبا 152 پرنده دریایی استوایی است. این تور کامل گشت و گذار در ایسلا کانتوی شامل حمل و نقل، راهنمای مسافرتی، تجهیزات غواصی و یک نگاه اجمالی به این سمت بی نظیر از کنکون است.

10. ایسلا کانتوی (Isla Contoy) را کشف کنید


منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید