• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 واقعیت جالب در مورد موزه بین المللی جاسوسی آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۲/۶   تعداد بازدید : 3139   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


با 10 واقعیت جالب در مورد موزه بین المللی جاسوسی آشنا شوید

موزه بین المللی جاسوسی در ایالات متحده قرار دارد و به طور کامل به جاسوسی و کسب خبر از دشمن اختصاص داده شده است. این موزه که به زیبایی ساخته شده، بزرگترین مجموعه آثار مرتبط با جاسوسی و موارد جالب بسیاری را در خود جای داده است. مجموعه موجود در موزه جاسوسی تنها تاریخ طولانی جاسوسی را از امپراتوری های یونان و روم تا امپراتوری انگلیس و جنگ سرد دنبال می کند. کسانی که ذهن کنجکاوی دارند و دوستدار شخصیت جیمز باند هستند، باید از این مکان بازدید کنند. هدف از ساخت این موزه، آشکار کردن نقشی است که جاسوسان در رویدادهای جهان در طول تاریخ داشته اند. در زیر فهرستی از جذاب ترین و جالب ترین واقعیت ها در مورد تنها موزه جاسوسی ایالات متحده ارائه شده است. 

1. تنها در جهان!
موزه بین المللی جاسوسی تنها موزه عمومی در ایالات متحده است که صرفا به جاسوسی و کسب خبر از دشمن اختصاص یافته است. همچنین این تنها موزه در جهان است که چشم انداز جهانی را در مورد یک حرفه کاملا نامرئی ارائه می دهد که تاریخ را شکل داده و همچنان تأثیر بسزایی در رویدادهای جهان دارد. 

1. تنها در جهان!


2. هر چیزی که می توانید تصور کنید!
موزه بین المللی جاسوسی بزرگترین مجموعه از آثار مرتبط با جاسوسی از دهه 1950 تا به امروز را در خود جای داده است. از میکروفون های مخفی گرفته تا نامه های نوشته شده با جوهر نامرئی، و از دوربین های بسیار کوچک گرفته تا لباس های مبدل هالیوودی، این موزه واقعا شگفت انگیز است. از دستگاه های رمزنگاری، ارز جعلی و سلاح های مبدل گرفته تا دوربین های مینیاتوری، این موزه کمیاب ترین آثار را در خود جای داده که نظیر آن در موزه های دیگر در جهان وجود ندارد.

2. هر چیزی که می توانید تصور کنید!


3. این موزه در واقع دارای مالکیت خصوصی است!
موزه بین المللی جاسوسی به صورت خصوصی اداره می شود و هزینه ورودی دریافت می کند. این موزه بودجه دولتی نمی گیرد.

4. فقط 19 سال سن!
موزه بین المللی جاسوسی در 19 ژوئیه 2002 در واشنگتن دی سی افتتاح شد. عمر آن به سختی 19 سال است!

4. فقط 19 سال سن!


5. تغییر در آدرس!
موزه جاسوسی در سال 2018 به یک محل دائمی جدید در واشنگتن دی سی منتقل شد. این ساختمان برجسته یک منبع فرهنگی دائمی در لنفانت پلازا (L’Enfant Plaza) در پایتخت کشور است. این مکان جدید همچنین فضای اضافی برای نمایشگاه ها، یک کافه جدید و یک فروشگاه خرده فروشی دارد. 

5. تغییر در آدرس!


با 10 واقعیت جالب در مورد موزه بین المللی جاسوسی آشنا شوید



6. ماکت تونل!
ماکت تونلی که جاسوسان ایالات متحده قبلا برای دسترسی به خطوط ارتباطی شوروی در برلین شرقی استفاده کرده اند یکی از جاذبه های حیرت انگیز موزه بین المللی جاسوسی است.

6. ماکت تونل!


7. هرگز جاسوسی در شهر را از دست ندهید
موزه جاسوسی دارای مجموعه ای بسیار کامل به نام "جاسوسی در شهر" یا "عملیات جاسوسی" است که در آن به بازدیدکنندگان دستگاهی با قابلیت GPS داده می شود و از آن ها خواسته می شود با کمک سرنخ هایی در نزدیکی مکان های مختلف در محوطه اطراف موزه به مأموریت بروند. این کار واقعا پرماجرا و سرگرم کننده است و هرکس از این موزه دیدن می کند حتما باید آن را تجربه کند. این ماموریت برای کشف رمز ورود یک سلاح مخفی انجام می شود.

7. هرگز جاسوسی در شهر را از دست ندهید


8. یک نامه با جوهر نامرئی!
قدیمی ترین اثر این موزه در گالری در بخش تاریخ مخفی گالری تاریخ آن نگهداری می شود. ما در مورد نامه ای با جوهر نامرئی صحبت می کنیم که توسط رئیس جمهور ایالات متحده جورج واشنگتن نوشته شده است. 

8. یک نامه با جوهر نامرئی!


9. آیا شما یک طرفدار 007 هستید؟
موزه جاسوسی بین المللی جدیدترین نمایشگاه تعاملی را با عنوان "شرور جذاب: 50 سال نقش شرور باند" افتتاح کرد. این نمایشگاه ویژه برای بزرگداشت سالگرد طلایی حق امتیاز فیلم جیمز باند ایجاد شد.

9. آیا شما یک طرفدار 007 هستید؟


10. فیلمبردار کبوتر
در داخل موزه یک اتاق جاسوسی هوانوردی نیز وجود دارد. این اتاق جاسوسی یک کبوتر پر شده با دوربین را به نمایش گذاشته است. یک تصویر توسط دوربین روی پشت یک کبوتر در زمان جنگ جهانی اول گرفته شده است، که بال های پر دار آن در لبه های عکس به وضوح قابل مشاهده است. 

10. فیلمبردار کبوتر


منبع: ohfact





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید