• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 13 مورد از برترین بناهای تاریخی شگفت انگیز آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱/۳   تعداد بازدید : 2822   گروه مطلب : ترین ها


با 13 مورد از برترین بناهای تاریخی شگفت انگیز  آشنا شوید

آیا آرزو دارید که کوله پشتی خود را بردارید، به دل جاده بزنید و هرگز هم به پست سر خود نگاه نکنید؟ فقط تصور کنید وقتی در جاده هستید و از یک مکان عجیب و غریب به مکان دیگری سفر می کنید، دیدن برخی از تاریخی ترین بناهای یادبود جهان چگونه خواهد بود. کلمه هیجان انگیز برای توصیف آن کم است. درسته یا نه؟ 
برای اینکه بخواهید در مقابل ویرانه های معبد در تیکال بایستید یا انقلاب تابستانی را در استون هنج جشن بگیرید، نیازی نیست به تاریخ یا باستان شناسی علاقمند باشید. انجام آن نیز نباید فقط یک رویا باشد. هر کس در طول زندگی خود حداقل یک بار سزاوار یک ماجراجویی است، پس منتظر چه هستید؟ 
در حالی که چمدان خود را می بندید و بلیت پرواز را تهیه می کنید، مطمئن شوید که حداقل تعدادی از این بناهای تاریخی شگفت انگیز را در لیست مکان های دیدنی خود قرار دهید. اگر این کار را نکنید پشیمان خواهید شد. 

13. استون هنج (Stonehenge)، انگلیس
ممکن است فکر کنید استون هنج فقط دایره ای از سنگ های غول پیکر پوشیده از خزه در وسط یک زمین چمن است؛ خوب، اشتباه هم نمی کنید. اما آنچه در مورد استون هنج خاص است، رمز و راز پیرامون آن است. هیچ کس نمی داند این سنگ ها از کجا آمده یا چطور به اینجا آورده شده است. آیا این یک محل تشریفاتی است یا یک ساعت آفتابی بزرگ؟ هیچ کس مطمئن نیست حتی دانشمندان و باستان شناسان نیز گیج شده اند. 

چرا به اینجا برویم؟ برای احساس قدرت جذابیت منحصر به فرد استون هنج نیازی نیست که هیپی یا پیرو آیین های باستانی باشید. حضور در اینجا در زمان انقلاب تابستانی تجربه چیزی است که ممکن است برای انسان نو سنگی شبیه تماشای طلوع آفتاب در دشت سالزبری در طولانی ترین روز سال بوده باشد. این کاری نیست که بتوانید هر روز انجام دهید.
از صف خلاص شوید. برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و داشتن یک تجربه شخصی بهتر در استون هنج، پس از اتمام زمان به یک تور بازدید از سنگ های داخلی بپیوندید. تعداد تورها کاملا محدود است، بنابراین اطمینان حاصل کنید تور خود را از قبل برای تاریخی که قصد دارید از آن بازدید کنید، رزرو کرده اید. 
بهترین زمان برای بازدید. استون هنج در انگلستان است بنابراین هرگز نمی توان هوای مناسب را تضمین کرد. اواخر بهار تا تابستان و احتمالا اواخر روزهای اولیه پاییز بهترین زمان برای سفر به استون هنج است. بله، در زمستان آنجا هوا سرد است، اما سنگ ها با پوششی از برف یا شبنم فوق العاده به نظر می رسند.

13. استون هنج (Stonehenge)، انگلیس


12. تیکال (Tikal)، گواتمالا 
آیا تا بحال مانند ایندیانا جونز رویای کاوش در سایت های باستانی و متروکه را به امید کشف برخی از آثار باستانی گمشده از تمدن های باستانی و متروکه در سر داشته اید؟ اگر اینطور است باید به تیکال در گواتمالا بروید. شهر متروکه مایاها چیزی فراتر از یک شهر ارواح در مقیاس بزرگ است که در آن جنگل ویرانه های باستانی را بلعیده است. این یک معمای واقعی مردم شناسی است که مردم این تمدن کجا رفتند؟ و چرا؟

چرا به اینجا برویم؟ احتمالا تنها با یک بار بازدید قادر نخواهید بود رمز و راز تمدن ناپدید شده را حل کنید، اما فرصتی خواهید داشت که درک کنید تنها بودن در یک شهر آخرالزمانی چگونه است. مکان های زیادی در جهان وجود ندارند که بتوانید تجربه ای از این دست را داشته باشید، بنابراین به دنبال آن بروید. 
از صف خلاص شوید. برای به دست آوردن تمام این احساس آخرالزمانی، باید زود بیدار باشید. اولین تور روز را رزرو کنید که از ساعت 6 صبح شروع می شود و شما آنجا خواهید بود تا طلوع خورشید را از فراز جنگل تماشا کنید و افق تازه ای از ویرانه های شهر متروکه را ببینید. تیکال بازدیدکنندگان محلی زیادی را به خود جذب می کند، بنابراین از تعطیلات آخر هفته خودداری کنید. 
بهترین زمان برای بازدید. گواتمالا یک فصل بارانی دارد که بهتر است از آن اجتناب کنید، مگر اینکه واقعا دوست داشته باشید کاملا خیس شوید. سفر خود را برای فصل خشک بین ماه نوامبر و اواخر آوریل برنامه ریزی کنید، اما چون تیکال در ارتفاع قرار دارد، آماده باشید که دمای هوا معمولا متوسط است و شب ها کاهش می یابد.

12. تیکال (Tikal)، گواتمالا


11. مجموعه معبد بوروبودور (Borobudur)، اندونزی
آیا فکر می کنید همه معابد بودایی را دیده اید؟ اگر اینطور است پس دوباره فکر کنید. مجموعه معبد بوروبودور در اندونزی، جدا از اینکه بزرگترین معبد بودایی در جهان است، از نظر ساختاری هم کاملا منحصر به فرد می باشد. فقط تماشای شکل آن در برابر خط افق چیزی است که شما را شگفت زده می کند. این واقعا شگفت انگیز است. 

چرا به اینجا برویم؟ مجموعه معبد بوروبودور دارای گنبد و سکوهای بیشتری نسبت به سایر معابد بودایی است و علاوه بر این بیش از پانصد مجسمه مختلف از بودا دارد. همچنین در اینجا آثار سنگی تراشیده شده زیادی وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید یک معبد بودایی را ببینید، مطمئن شوید که بزرگترین و بهترین آن ها را می بینید. 
از صف خلاص شوید. مجموعه معبد بوروبودور مکانی بسیار محبوب برای بازدید است. برای جلوگیری از برخورد با جمعیتی که به آنجا وارد می شوند، زود بروید. این مجموعه در ساعت 6 صبح باز می شود، اما فقط بازدیدکنندگانی که یک تور طلوع آفتاب رزرو کرده اند می توانند قبل از ساعت 8 صبح وارد مجموعه شوند، بنابراین از تهیه بلیط اطمینان حاصل کنید.
بهترین زمان برای بازدید. اگرچه اندونزی از نوامبر تا مارس یک فصل بارانی دارد، ولی معمولا تا اواخر روز باران نمی بارد. همچنین از نظر تعداد افراد بازدید کننده، زمان آرام تری از سال است. در ماه های آوریل تا اکتبر اگرچه هوا خشک تر است، اما شلوغ ترین زمان برای گردشگران است.

11. مجموعه معبد بوروبودور (Borobudur)، اندونزی


10. پارتنون (Parthenon)، یونان
هنگامی که یونانیان باستان پارتنون را ساختند، مطمئن شدند محلی را انتخاب می کنند که هر فرد ساکن آتن بتواند آن را ببیند. حتی امروزه گسترش شهر به موقعیت آن در دامنه کوه تجاوز نکرده است. این یک نمونه برجسته از وفاداری تمدن گذشته به خدای آن ها به معنی واقعی کلمه است. 

چرا به اینجا برویم؟ بسیاری از شگفتی های باستان شناسی وجود دارد که از سختی ها و فراز و نشیب هایی که انسان و مادر طبیعت در طول قرن ها به آن ها تحمیل کرده اند، جان سالم به در نبردند. پارتنون که بیش از دو هزار سال قدمت دارد اما، یکی از آن ها نیست. بله، چند ترک ایجاد شده، بعضی از ستون ها خراب شده اند و سقف، اگر زمانی وجود داشته مدتهاست که فرو ریخته است. ولی وقتی قدمت آن را در نظر بگیرید قابل درک است. آیا هزار سال دیگر آنجا خواهد بود؟ چه کسی می داند بنابراین بهتر است که بروید و این بنای یادبود خیره کننده را در حالی که هنوز پابرجاست ببینید.
از صف خلاص شوید. در واقع فقط یک راه برای جلوگیری از ازدحام جمعیتی که روزانه به دیدن پارتنون می روند وجود دارد و آن رزرو تور غروب آفتاب است. از میان ویرانه ها قدم بزنید و سپس غروب خورشید را تماشا کنید. این یک تجربه رویایی است.
بهترین زمان برای بازدید. دمای هوای آتن در تابستان می تواند به چهل درجه سانتیگراد و بیشتر از آن برسد و شهر در این زمان که هوا بسیار گرم است دارای یک مه غلیظ است، بنابراین ماه های ژوئن تا سپتامبر را کنار بگذارید و در زمستان یا بهار بروید.

10. پارتنون (Parthenon)، یونان


9. اهرام جیزه، مصر 
پیشرفت های مدرن در ساخت و ساز و فناوری اغلب باعث می شود که در مورد چگونگی بوجود آمدن سازه های باستانی از خود راضی باشیم. اهرام جیزه یکی از عجایب اصلی هفتگانه جهان است و اگرچه تقریبا برای پنج هزار سال در آنجا بوده اند، هیچ کس نمی تواند در مورد چگونگی ساخت آن ها به یک توافق نظر برسد. 

چرا به اینجا برویم؟ اندازه اهرام جیزه قابل تصور نیست، مگر اینکه واقعا در آنجا باشید. عکس ها نمی توانند اندازه واقعی این هرم ها را نشان دهند. وقتی آن ها را از نزدیک می بینید، واقعا درک خواهید کرد که ساخت آن ها بدون ماشین آلات چقدر سخت بوده است. 
از صف خلاص شوید. برای خلاص شدن از تورهای اتوبوس توریستی که از اهرام جیزه بازدید می کنند، بهترین زمان برای بازدید اواخر بعد از ظهر است که آن ها به سمت مقصد دیگر حرکت می کنند. برای تماشای غروب خورشید در صحرا بمانید، اما مطمئن شوید که برای بازگشت به اقامتگاه یک شتر رزرو کرده اید. 
بهترین زمان برای بازدید. ژوئن تا سپتامبر گرمترین ماه های سال در مصر است و دمای هوا برای گشت و گذار راحت بیش از حد زیاد است. بنابراین از اکتبر تا آوریل هر زمان که می خواهید بروید و در این مدت می توانید هزینه کرم ضد آفتاب خود را پس انداز کنید. 

9. اهرام جیزه، مصر


8. چیچن ایتزا (Chichen Itza)، مکزیک 
بسیاری از تمدن های باستان آثار خود را در سرزمینی که استعمار کردند، برجای گذاشته اند. چیچن ایتزا در مکزیک مکانی است که مایاها محل زندگی خود را ترک کردند. با این حال نگران نباشید، بر خلاف فیلم مل گیبسون، آپوکالیپتو، که خوی وحشی گری افسانه ای برای قربانی کردن انسان ها را جشن می گیرد، هیچ سر و کله ای که از پله های معابد چیچن ایتزا به پایین غلت می خورد را مشاهده نخواهید کرد. 

چرا به اینجا برویم؟ چیچن ایتزا یادآور خوبی است که فقط حیوانات نیستند که می توانند گونه ای در معرض خطر انقراض باشند. مایاها فقط یکی از چندین تمدن باستانی هستند که اکنون دیگر وجود ندارند. گرچه ویرانه های شهر و معابد باقی مانده اند، اما مردمی که در آن ساکن شده بودند دیگر حضور ندارند. این یک اندیشه تامل برانگیز است که باید در هنگام بازدید از چیچن ایتزا در نظر بگیرید که انسان ها نیز می توانند با انقراض روبرو شوند. 
از صف خلاص شوید. با دیدن صف های طولانی در چیچن ایتزا متوجه انقراض قریب الوقوع انسان نخواهید شد، بنابراین یا صبح زود قبل از ازدحام جمعیت بروید، یا اواخر بعد از ظهر پس از آنکه افراد اینجا را ترک می کنند.
بهترین زمان برای بازدید. سعی کنید از ماه های سپتامبر و اکتبر دوری کنید، آن ها بدترین ماه ها برای خیس شدن در زیر باران و رطوبت هستند. از نوامبر تا آوریل فصل خشک است، اما ممکن است بسیار شلوغ شود، بنابراین احتمالا بهتر است سفر خود را برای ماه می یا ژوئن برنامه ریزی کنید، اما هر کاری انجام می دهید، سعی کنید عاقلانه رفتار کنید. 

8. چیچن ایتزا (Chichen Itza)، مکزیک


7. مجسمه های موآی (Moai)، جزیره ایستر
آیا شما کسی هستید که دوست دارد در کار خود موفق شود؟ اگر اینطور است پس باید واقعا به جزیره ایستر بروید که در آن مجسمه های موآی قرار دارد، آن ها بیش از حد کافی سر برای همه دارند. اگرچه برای رعایت انصاف باید گفت، مجسمه های موآی فقط سر نیستند، بلکه دارای نیم تنه های عجیب و غریب نیز می باشند.

چرا به اینجا برویم؟ موارد بسیار عجیبی در جهان وجود دارد و مجسمه های موآی قطعا یکی از آن ها هستند. ویژگی های آن ها از جهاتی بسیار وحشتناک است و ممکن است حدس بزنید که آن ها در اصل برای ترساندن مهاجمان تراشیده شده اند و در موقعیت خود قرار گرفته اند. زمان عوارض خودش را بر روی همه چیز نشان می دهد، حتی یک مجسمه. از آنجایی که مجسمه های موآی از سنگ های آتشفشانی تراشیده شده اند، عناصر طبیعی در نهایت آن ها را فرسوده می کنند، بنابراین زود بروید و از آن ها دیدن کنید، قبل از اینکه تبدیل به یک شگفتی بی چهره شوند.
از صف خلاص شوید. اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید برای دیدن مجسمه های موآی به جزیره ایستر سفر کنید، نگران نباشید که نیازی به دوری از جمعیت ندارید. این مکانی دور افتاده در وسط اقیانوس آرام جنوبی، نزدیک سواحل شیلی است، به این معنی که تعداد زیادی بازدید کننده وجود ندارد. 
بهترین زمان برای بازدید. برای یک آب و هوای قابل تحمل سفر خود را برای ماه های جولای و آگوست که هوا گرم نیست برنامه ریزی کنید. از ماه های ژانویه و فوریه که گرم ترین ماه ها هستند و همینطور ماه می که بیشتر بارانی است اجتناب کنید. 

7. مجسمه های موآی (Moai)، جزیره ایستر


 آشنایی با هفت جزیره تاریخی و زیبای دریای اژه



6. کولوسئوم (Colosseum)، رم، ایتالیا 
مهم نیست که به کجای دنیا می روید، حداقل شواهدی را پیدا خواهید کرد که نشان دهد رومی ها قبل از شما در آنجا بوده اند. آن ها همه جا را ساختند. جای تعجب نیست که آن ها حتی این کار را در شهر خود، در رم هم انجام داده اند و کولوسئوم شاهدی کامل از مهارت های ساخت و ساز آن ها است.

چرا به اینجا برویم؟ با توجه به زمانی که این بنا در آن ساخته شده، و اینکه حدودا ده سال طول کشید تا ساخت آن به پایان برسد، این یک کار بزرگ مهندسی بوده است. پیچیدگی آن به طور کامل قابل درک نیست تا زمانی که در پایین آن بایستید و خودتان آن را مشاهده کنید. بله، کولوسئوم واقعا چیزی بیش از آن است که در ابتدا به نظر می رسد. تا زمانی که وارد آن نشوید و در واقع نگاهی به درون آن بیندازید، هرگز متوجه نخواهید شد.
از صف خلاص شوید. کولوسئوم پربازدیدترین بنای تاریخی ایتالیا است. برای اینکه بتوانید شانه به شانه نیمی از مردم اروپا از گشت و گذار در آن لذت ببرید، در تور شبانه زیرزمینی کولوسئوم شرکت کنید. در این تور دقیقا تنها نخواهید بود اما به هر حال نیمی از روز را در صف انتظار تلف می کنید.
بهترین زمان برای بازدید. برای دوری از گرمای طاقت فرسای تابستان ایتالیا در این شهر، از کولوسئوم در بهار، پاییز یا زمستان دیدن کنید. اگر از باران بدتان می آید، بله، در رم باران می بارد، سپس زمستان را رها کنید و در یکی از دو فصل دیگر سفر خود را برنامه ریزی کنید.

6. کولوسئوم (Colosseum)، رم، ایتالیا


5. دیوار بزرگ چین، چین
برخی از بناها تنها با هدف جلوگیری از ورود توده های غارتگر ساخته شده اند. دیوار چین یکی از آن ها است، اما ناراحت کننده است که بگوییم در این عصر مدرن، اثر نامطلوبی بر روی آن وجود داشته است. بله، درست حدس زدید، اکنون این یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری چین است و مردم برای دیدن آن صف می کشند.

چرا به اینجا برویم؟ دیوار بزرگ چین یکی از معدود سازه های ساخته شده توسط بشر است که از فضا قابل مشاهده است. اگر فضانوردان در حال چرخش نگاهی به آن انداخته اند، پس چرا شما نباید این کار را انجام دهید. خوب، شما قادر به دیدن همه آن نخواهید بود، هزاران کیلومتر از این سازه در حومه چین امتداد دارد، اما اگر به مکانی مانند پکن بروید، می توانید کمی از آن را ببینید.
از صف خلاص شوید. بخشی از دیوار را انتخاب کنید که با پکن فاصله بیشتری نسبت به بقیه دارد، مانند بخش سیماتای. می توانید سوار تله کابین شوید یا تا شب صبر کنید. سیماتای تنها بخشی از دیوار چین می باشد که شب باز است و مکان های روشن آن برای پیاده روی محدود هستند، بنابراین قبل از رفتن، بلیت خود را رزرو کنید یا در دسترس بودن آن را بررسی کنید.
بهترین زمان برای بازدید. بهار یا تابستان واقعا تنها زمان مناسب بازدید از دیوار چین است. اگر پاییز یا زمستان بروید سرانجام یخ خواهید زد. آنجا بسیار سرد است. 

5. دیوار بزرگ چین، چین


4. آنگکور وات (Angkor Wat)، کامبوج 
اگر تا به حال رویای سفر به سرزمینی مسحور کننده را در سر داشته اید، آنگکور وات در کامبوج مکانی است که می توانید به آرزوی خود برسید. این معبد مانند چیزی است که مستقیما از دل یک افسانه بیرون آمده باشد و همچنین بزرگترین بنای مذهبی در جهان است.

چرا به اینجا برویم؟ در حالی که آنگکور وات در کامبوج دقیقا یک قلعه افسانه ای نیست، اما دارای خندق خاص خود است و افسانه های بیشتری نسبت به قلعه خیالی کاملوت دارد. وقتی در آن قدم می زنید و می بینید که برخی از ساختمان های معبد توسط ریشه های درختان غول پیکر بلعیده شده اند، ممکن است این انگیزه در شما بوجود بیاید که داستان خود را از جنگل افسون شده بنویسید.
از صف خلاص شوید. صبح زود بیدار شوید یا حتی بهتر از آن قبل از باز شدن درب های مجموعه در ساعت 5 صبح در آنجا حضور پیدا کنید. یک گزینه دیگر این است که تا ساعت 4 بعد از ظهر صبر کنید، زمانی که بقیه به دلیل گرم شدن هوا اینجا را ترک می کنند و به خانه می روند. 
بهترین زمان برای بازدید. نوامبر تا مارس ماه های خنک تری در کامبوج هستند و این یک واقعیت است که بسیاری از بازدید کنندگان از آن استفاده می کنند. ژوئن تا اکتبر اینجا بسیار آرام تر است، اما در عین حال گرمتر است و همچنین هوا می تواند شرجی باشد.

4. آنگکور وات (Angkor Wat)، کامبوج


3. پترا، اردن
آیا فکر می کنید چیز جالبی در مورد زندگی در غار وجود دارد؟ اگر اینطور است، پس باید بهترین نمونه موجود روی زمین را بررسی کنید. پترا در اردن یک شهر غاری کامل می باشد که از صخره ای سخت تراشیده شده است و قدمت آن به دوران باستان و قبل تر بر می گردد.

چرا به اینجا برویم؟ در واقع هیچ چیز برای مقایسه با پترا در هیچ جای دیگر جهان وجود ندارد. این بنا واقعا عظیم الجثه و در بزرگترین مقیاس قابل تصور است. نمای های بیرونی بلند آن به زیبایی در دل سنگ صورتی تراشیده شده اند و در داخل آن نیز معابد، صومعه ها و مقبره هایی وجود دارد. اما آنچه طبیعت می دهد، روزی هم پس می گیرد و سنگ نرم عادت بدی دارد که با گذشت زمان به گرد و غبار تبدیل می شود، بنابراین مطمئن شوید که قبل از اینکه پترا به تلی از آوار تاریخی تبدیل شود، از آن بازدید می کنید. 
از صف خلاص شوید. بهترین راه برای خلاص شدن از صف های ورود به پترا، حضور در جلوی دروازه ها هنگام باز شدن در ساعت 8 صبح است. در اینصورت می توانید قبل از جمعیتی که صبح دیرتر با اتوبوس های تور می آیند، به راحتی وارد مجموعه شوید.
بهترین زمان برای بازدید. پترا در ماه های تابستان گرمای سوزانی دارد. برای اینکه بتوانید به راحتی در اطراف مجموعه قدم بزنید در ماه های خنک تر مارس تا می یا سپتامبر تا نوامبر از آن بازدید کنید.

3. پترا، اردن


2. تاج محل، هند 
احتمالا تعداد بسیار کمی ساختمان در جهان وجود دارد که همانند تاج محل در هند تقریبا توسط همه فورا قابل تشخیص باشد. آنچه حتی بیشتر تعجب آور است این است که اکنون مانند روزی که تقریبا چهارصد سال پیش ساخته شده، هنوز به همان اندازه سفید و براق است.

چرا به اینجا برویم؟ اگر روح لطیفی دارید، بازدید از تاج محل را از دست ندهید. این تنها بنای تاریخی است که واقعا برای عشق ساخته شده و نه از روی عشق به سنگ مرمر. این سازه نمادین به دستور یک امپراطور مغول و برای یادبود همسر او ساخته شده است. آیا عشقی بالاتر از این وجود دارد؟
از صف خلاص شوید. دروازه های تاج محل در ساعت 8 صبح به سرعت باز می شوند، اگر چند ساعت قبل از این ساعت در آنجا باشید از صف خلاص نمی شوید، اما ممکن است در جلوی آن باشید. 
بهترین زمان برای بازدید. برای حداکثر استفاده از خنک ترین هوا به فکر بازدید از تاج محل بین ماه های اکتبر تا مارس باشید، هرچند برخی از روزها صبح ممکن است هوا مه آلود باشد.

2. تاج محل، هند


1. ماچو پیچو (Machu Picchu)، پرو 
اگر می خواهید در رأس جهان باشید تنها یک مکان برای رفتن وجود دارد و آن ماچو پیچو در پرو است. ممکن است مدتی طول بکشد تا به آنجا بروید زیرا از سطح دریا حدود هفتصد و پنجاه متر بالاتر است، اما چه کسی گفته که عجله ای وجود دارد؟ به نظر می رسد زمان، حداقل در بالای کوه ها، متوقف شده است.

چرا به اینجا برویم؟ اگر موفق به رسیدن به ماچو پیچو شدید، باید خود را ستایش کنید، زیرا حتی مهاجمان اسپانیایی هم که عطش بسیاری در فتح همه چیز داشتند، هرگز نتوانستند آن را پیدا کنند. اگر از طریق جنگل و کوهستان به ماچو پیچو برسید، باید به شما تبریک گفت، چرا که دقیقا نه بر روی ابرها، بلکه بسیار بالاتر از آن ها قرار خواهید گرفت. 
از صف خلاص شوید. به یک شب بیدار ماندن فکر کنید و ممکن است این راه حل مناسب برای خلاص شدن از صف های ماچو پیچو باشد. شما در صف انتظار برای ورود به مجموعه نخواهید بود، بلکه منتظر سوار شدن به اتوبوس خواهید شد. اتوبوس اول حدود ساعت 5:30 صبح حرکت می کند، و بهتر است سه یا چهار ساعت قبل آنجا باشید تا بتوانید یک صندلی بگیرید. فراموش نکنید که روز قبل بلیط خود را بخرید در غیر اینصورت بیهوده از خواب بیدار شده اید.
بهترین زمان برای بازدید. ماچو پیچو، به دلیل موقعیت جغرافیایی، دارای فصل های خشک و بارانی است. آوریل تا اکتبر ماه هایی هستند که فصل خشک را تشکیل می دهند و بهترین ماه ها برای بازدید از ژوئن تا سپتامبر هستند.

1. ماچو پیچو (Machu Picchu)، پرو


منبع: pandotrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید