• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲   تعداد بازدید : 2508   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

سوئیس کشوری کوهستانی در مرکز اروپا است که بسیاری از دریاچه ها، روستاها و قله های بلند آلپ را در خود جای داده است.
نام رسمی سوئیس هنوز "کنفدراسیون سوئیس" است. در لاتین نام آن بصورت Confoederatio Helvetica می باشد که نام مخفف بین المللی این کشور، CH از آن گرفته شده است. 
سوئیس چهار زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی دارد.
کشورهای هم مرز آن آلمان، اتریش، لیختن اشتاین، ایتالیا و فرانسه هستند.
در تاریخ 1 ژانویه 2016، جمعیت سوئیس 8,064,246 نفر تخمین زده شد.
واحد پول سوئیس فرانک سوئیس است.
برن، پایتخت سوئیس، در اطراف رودخانه منحنی شکل آرِ (Aare) ساخته شده است.

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

با داشتن کیفیت زندگی بالا، شهرهای زوریخ، ژنو و برن سوئیس به طور منظم در میان شهرهای با بالاترین قابلیت زندگی در جهان قرار می گیرند.
سوئیس دارای 1484 دریاچه، بیش از 12,900 برکه و آبشارهای بسیار زیاد است.

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

دریاچه ژنو، با مساحت 581 کیلومتر مربع، بزرگترین دریاچه سوئیس محسوب می شود، اگرچه ساحل جنوبی آن در فرانسه است.
سوئیس مناظر خیره کننده ای دارد. کوه های آلپ معروف سوئیس، و بویژه کوه زیبای ماترهورن (Matterhorn) بسیار با شکوه هستند.
سوئیس کشوری بسیار کوهستانی است که دارای 208 کوه با ارتفاع بیش از 3 هزار متر و 24 کوه با ارتفاع بیش از 4 هزار متر است. 
بلندترین قله سوئیس کوه دوفورسپیتز (Dufourspitze) با ارتفاع 4634 متر است که بلندترین قله توده کوه مونته روزا و دومین قله بلند کوه های آلپ است.
گوزن، روباه و سمور در جنگل های این کشور زندگی می کنند. گرگ، خرس، سیاهگوش و سگ آبی برای حدود یک قرن منقرض شده بودند، اما چند گرگ که در دهه گذشته از ایتالیا آمدند وارد سوئیس شده اند، در حالی که سیاهگوش و سگ آبی خودشان وارد این کشور شدند. امروز حدود 800 سگ آبی در کنار رودخانه ها و دریاچه های سوئیس زندگی می کنند.
تقریبا 200 گونه مختلف از پرندگان در سوئیس زندگی می کنند.

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

سوئیس قدیمی ترین کشور بی طرف در جهان است. از زمان برقراری بی طرفی در معاهده پاریس در سال 1815، این کشور وارد هیچ جنگ خارجی نشده است. 
این کشور به غیر از یک دوره اشغال توسط ناپلئون فرانسوی بین سال های 1798 و 1815، از سال 1499 یک کشور مستقل بوده است.
در سال 2007، نیروهای سوئیسی پس از گم شدن در یک طوفان بارانی، به طور اتفاقی به همسایه خود لیختن اشتاین حمله کردند.
اعضای گارد سوئیس که از واتیکان، در شهر واتیکان محافظت می کنند دارای دو تابعیت هستند و تنها شهروندان سوئیسی مجاز به خدمت در ارتش های خارجی می باشند.
آزمایشگاه فیزیک ذرات سرن (CERN) در نزدیکی ژنو بزرگترین مرکز تحقیقاتی جهان است. در اینجا، بیش از 100 متر زیر زمین، شتاب دهنده ای وجود دارد که شرایط جهان را در کسری از ثانیه پس از انفجار بزرگ شبیه سازی می کند. 

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس


 با 12 دریاچه خارق العاده در سوئیس آشنا شوید



در سال 1891، کارل الزنر پس از آنکه فهمید چاقوهای ارتش در واقع در آلمان ساخته می شوند، چاقوی ارتش سوئیس را اختراع کرد. او می خواست چاقویی بسازد که بتواند چندین کاربرد داشته باشد و در سوئیس ساخته شود. بیش از 400 مدل مختلف از چاقوی ارتش سوئیس وجود دارد که امروزه می توان طرح های مختلف آن از جمله ارتفاع سنج، فشارسنج و کارت حافظه USB رایانه را مشاهده کرد. به این چاقو لقب "کوچکترین جعبه ابزار جهان" داده شده است.
سازندگان سوئیسی شکلات، دانیل پیتر و هنری نستله شکلات شیری را در سال 1875 اختراع کردند. 

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

شرکت نستله که توسط هنری نستله در سال 1867 تاسیس شد، سالانه تقریبا ده درصد از محصولات دانه قهوه و کاکائو در جهان را خریداری می کند. این شرکت همچنین نسکافه، اولین قهوه فوری جهان را در سال 1938 تولید کرد.
هر یک از هفت میلیارد شکلات توبلرون (Toblerone) که سالانه تولید می شود از کارخانه ای درست در خارج از پایتخت سوئیس بیرون می آید.
شکلات ساز سوئیسی دلافی (DeLafée) در واقع شکلات طلا تولید کرده است. آن ها گرد و غبار طلای 24 عیار را با کره کاکائو مخلوط کردند تا طلای شکلات خوراکی ایجاد کنند. 

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

مردم سوئیس بیشترین سرانه مصرف شکلات را در جهان دارند.
شرکت رولکس اولین ساعت ضد آب را در سال 1927 در سوئیس اختراع کرد.

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

صنعت جهانی ساعت تحت سلطه تعداد کمی از کشورها و به طور عمده سوئیس و چین است. چین از نظر حجم تولید بهترین تولید کننده ساعت در جهان است، اما 99 درصد ساعت های کوارتز ارزان قیمت هستند. در بخش لوکس، تحلیلگران Credit Suisse می نویسند، "سوئیس از موقعیتی نزدیک به انحصار برخوردار است."
محصولات معروف پنیر سوئیسی گرویر (Gruyere)، امنتال (Emmental) و اپنزلر (Appenzeller) هستند.

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

پنیر گرویر از روستایی در سوئیس به نام گرویرس (Gruyères) می آید. گفته می شود 75 رایحه مختلف از کوه های آلپ در این پنیر وجود دارد که شامل وانیل، ارکیده، بنفشه، شاه بلوط، نعناع، تراشه چوب، فندق و علف تازه می شود. دو سوم تولید گرویر در سوئیس مصرف می شود و اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی بقیه را مصرف می کنند. 
دالایی لاما دارای کوچکترین تاکستان جهان است که در سوئیس واقع شده است. این تاکستان تنها از سه درخت مو تشکیل شده و 1.67 متر مربع مساحت دارد. 
در سوئیس تعداد بانک ها بیشتر از دندانپزشکان است.
اولین میهمانسرای جوانان که برای محافظت از مسافران در برابر راهزنان تأسیس شده است، نزدیک به 1200 سال است که در آلپ سوئیس فعالیت می کند.
تدریس یکی از پردرآمدترین شغل ها با بیشترین زمان تعطیلات، یعنی 12 هفته است!
تاجر سوئیسی، ژان هانری دونان، معروف به هنری دونان، بنیانگذار کمیته بین المللی صلیب سرخ بود. وی اولین جایزه صلح نوبل را در سال 1901 دریافت کرد.
صندوق های پستی سوئیس دارای دو شیار هستند، یکی برای نامه ها و دیگری برای بسته ها.
در سوئیس اجاره گاو مجاز است و در طول مدت اجاره می توانید تمام پنیری را که از شیر آن گاو تهیه می شود نگه دارید.

حقایق جالب و شگفت انگیز در مورد سوئیس

در سوئیس چکمه ها برای پیاده روی ساخته می شود و برای برخی از افراد مقاوم، چکمه تمام چیزی است که آن ها می پوشند. پیاده روی برهنه حتی در زمستان نیز به طرز هیجان انگیزی محبوب است.
در سوئیس نگهداری فقط یک خوکچه هندی غیرقانونی است. آن ها باید به صورت جفت نگهداری شوند.
بزرگترین مرنگ (meringue) دنیا در سال 1985 در فروتال سوئیس پخته شد. این مرنگ شامل 2500 تخم مرغ و 120 کیلوگرم شکر بود و باید در یک سونای کاملا مخصوص پخته و سپس با 80 لیتر خامه سرو می شد. این مرنگ در کمتر از 3 ساعت توسط مردم محلی خورده شد. "برگرفته از کتاب رکوردهای جهانی گینس"
در سوئیس یک حزب به نام ضد پاورپوینت (Anti-PowerPoint Party) وجود دارد. این سازمانی است که در هسته اصلی خود اعتقاد راسخ به این موضوع دارد که نرم افزار ارائه مایکروسافت، اتلاف منابع خوب سوئیس است. این هفتمین حزب بزرگ سوئیس است.
جسد چارلی چاپلین توسط گروه کوچکی از مکانیک های سوئیسی در تلاشی برای اخاذی از خانواده اش به سرقت رفت. بعد از پس گرفتن جسد، برای جلوگیری از تلاش های بعدی، جسد او را زیر 1.8 متر بتن دفن کردند.

منبع: justfunfacts





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید