• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام، آلبرتا، کانادا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۲/۴   تعداد بازدید : 1871   گروه مطلب : ایده های سفر


راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام

اگر هنگام مسافرت عاشق گرفتن عکس های غیرمعمول هستید، باید به دریاچه آبراهام، در آلبرتای کانادا بروید. مناظر یخ زده این دریاچه یک سرزمین عجایب زمستانی/ برای هر عکاس مشتاق است که در آن می توانید عکس های بی نظیری از مناظر خیره کننده پوشیده از برف و حباب های شگفت انگیزتر درون یخ را ثبت کنید.
اجازه ندهید که دور بودن این منطقه باعث شود برای سفر به آنجا برنامه ریزی نکنید. بله، این دریاچه در کوه های راکی کانادا است، اما رسیدن به آنجا آنقدرها که فکر می کنید سخت نیست. همچنین برای ثبت تصویری باورنکردنی به مقدار زیادی تجهیزات گران قیمت نیازی ندارید. آنچه شما باید بدانید این است که چگونه می توانید با خیال راحت عکس خود را بگیرید، بهترین مکان ها برای گرفتن عکس های عالی کدام هستند و شاید چند نکته در مورد عکس گرفتن از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام. 
اگر از فکر خوابیدن در فضای باز و بین آن همه برف به لرزه می افتید، این کار را نکنید. اگرچه دریاچه آبراهام ممکن است منطقه ای دورافتاده در کانادا باشد، اما شما مجبور به اردو زدن نیستید زیرا مکان های عالی برای اقامت وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، فقط به خواندن ادامه دهید و حتی اگر قبلا هرگز تصور عکاسی از حباب های یخی را در سر نداشتید، تا زمان پایان این مقاله، چمدان و کفش های مخصوص برفی خود را جمع خواهید کرد. 

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


چگونه می توان به دریاچه آبراهام رسید
اگر به کانادا پرواز می کنید، نزدیکترین فرودگاه ها به دریاچه آبراهام، ادمونتون یا کالگری هستند. از هر دو فرودگاه با سه و نیم ساعت رانندگی به تپه های پایین کوه راکی می رسید. فقط یک جاده برای ورود و یک جاده برای خروج از دریاچه آبراهام وجود دارد. مهم نیست که به کدام قسمت از دریاچه می روید، در نهایت وارد بزرگراه دیوید تامپسون (H11) خواهید شد. 
این دریاچه کاملا منزوی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه شما به اندازه کافی برای سفر آماده است، در صورت خرابی ماشین مواد غذایی را تهیه کرده اید، و فراموش نکنید که در آخرین جایگاه پمپ بنزین در نوردگ (Nordegg) سوخت گیری کنید. اگر بدترین اتفاق افتاد و وسیله نقلیه شما خراب شد، ممکن است تلفن شما خط دهی نداشته باشد، بنابراین ماشین خود را ترک نکنید. در ماشین منتظر بمانید و تا زمانی که گشت بزرگراه از راه برسد، از قهوه داغی که در فلاسک بزرگ عقب ماشین همراه خود آورده اید لذت ببرید. 

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


بهترین زمان بازدید از دریاچه آبراهام
اگرچه زمستان دریاچه آبراهام را از اواخر ماه اکتبر در چنگال یخی خود به دام می اندازد، اما تا اواخر فصل هیچ حباب یخ زده ای برای دیدن وجود نخواهد داشت. همه چیز به مادر طبیعت و آب و هوای آن بستگی دارد، بنابراین خیلی زود برای سفر خود برنامه ریزی نکنید. زمان مناسب برای فکر کردن به این سفر هنگامی است که تزئینات کریسمس سال جدید خود را جمع کرده و لنز دوربین خود را از گرد و غبار پاک کرده اید. 
اواسط دوره زمانی ژانویه تا فوریه، زمانی است که احتمال یخ زدن کامل دریاچه آبراهام بیشتر است و شما بهترین شانس را برای عکاسی از حباب های یخ زده دارید. هر چند دمای هوا در زمستان و در مقیاس کلی، از مثبت پنج تا منفی سی درجه در نوسان است که بر روند تشکیل یخ تأثیر می گذارد. هنگامی که بادهای گرم یا آنطور که کانادایی ها آن را می نامند، چینوکس (chinooks) شروع به وزیدن می کند، سطح روی یخ ها ذوب شده و شفاف می شوند. 

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


در دریاچه آبراهام کجا اقامت کنید
اگرچه مجبور نیستید برای اقامت بین طیف گسترده ای از هتل های پنج ستاره انتخاب کنید، اما مکان های عالی برای اقامت در اطراف دریاچه آبراهام وجود دارد. بهترین محل اقامت باید لژ اوروم (Aurum Lodge) باشد. لژ اوروم توسط مردی اداره می شود که احتمالا بیش از هر کسی درباره حباب های یخی می داند و همچنین از حباب های یخ زده بیش از هر کس دیگری عکس گرفته. لژ اوروم مناظر خیره کننده ای از دریاچه آبراهام دارد. بنابراین اگر سرما را دوست ندارید و لنز تلسکوپی خوبی هم روی دوربین خود دارید، هرگز فکرش را هم نمی کنید که شاید بتوانید از پنجره اتاق خواب خود یک عکس عالی بگیرید. برای گرفتن اتاق در آنجا و زمانی که دریاچه آبراهام یخ زده باشد، باید اتاق خود را از قبل رزرو کنید زیرا این مکان بسیار پرطرفداری است. اما گزینه های دیگری هم وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.
اگرچه نوردگ دقیقا لاس وگاس نیست، اما در آن تعداد افراد بیشتری نسبت به آنچه در اطراف ساحل دریاچه می بینید وجود دارد. اگر بودجه زیادی ندارید، هاستل HI Nordegg را امتحان کنید که فقط سی دقیقه با دریاچه آبراهام فاصله دارد و در تمام طول سال باز است و قیمت آن بسیار مناسب است. یکی از اتاق های آن را برای خوابیدن با دوستان خود شریک شوید و در آشپزخانه عمومی آن غذای خود را طبخ کنید، یا اگر باد گرمی وزید کباب پز را روشن کنید و با یک نوشیدنی گرم یک شب عالی در تراس داشته باشید. 
اگر ترجیح می دهید تجربه طبیعت گردی شما بیشتر در فضای وحشی باشد، اتاق خود را در اقامتگاه HI Rampart Creek رزرو کنید. کمی دورتر از دریاچه آبراهام است، حدود یک ساعت رانندگی، و هیچ چراغ برقی در آن وجود ندارد و فقط در شب می توان سوسو زدن شعله های آتش را از درون یک گودال آتش تماشا کرد. با این حال، خوشحال می شوید وقتی بدانید که اتاق های این اقامتگاه گرم هستند. اگر در آنجا بمانید نیازی به آماده کردن کفش های برفی نخواهید داشت زیرا آن ها کفش های برفی را برای شما فراهم می کنند.

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


بهترین عکس های حباب یخ زده در دریاچه آبراهام را در کجا بگیرید
آب های دریاچه آبراهام در حدود 155 کیلومتر مربع را پوشش داده اند. این دریاچه بزرگ است، بنابراین اگر قبل از رفتن به آنجا بهترین مکان را برای یافتن حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام بدانید، در وقت خود برای جستجو صرفه جویی می کنید. 
در بالای فهرست همه بازدیدکنندگان پریچرز پوینت (Preacher’s Point) قرار دارد. بزرگراه H11 که از نوردگ می آید، درست به کنار این قسمت از دریاچه می رسد. بنابراین اگر شرایط مناسب باشد، بدون اینکه خیلی وارد بخش دورافتاده شوید یا از وسیله نقلیه خود دور شوید می توانید از حباب های یخ زده عکس بگیرید، زیرا یک مکان عالی برای پارک کردن وجود دارد.
آب دریاچه در کلاین لندینگ (Cline Landing) نسبتا کم عمق است و بنابراین به راحتی یخ می زند، اما این مکان کاملا پوشیده از پودر برف است که شرایط ایده آلی را برای عکاسی از حباب یخ زده ایجاد نمی کند. خط ساحلی در امتداد بخش برآمده دریاچه اغلب بهترین نتیجه را می دهد. نوار بین هودو کریک (Hoodoo Creek) و تفرجگاه دیوید تامپسون را امتحان کنید زیرا عکس هایی با وضوح عالی در آنجا گرفته شده است.
فکر نکنید فقط به این دلیل که اینها بهترین نقاط برای دیدن حباب های یخ زده هستند، تضمینی وجود دارد که حباب ها در آنجا هستند، اینطور نیست. شرایط آب و هوایی، به ویژه بادهای گرم چینوک، می تواند لایه های بالای یخ را ذوب کنند که اغلب سطح آن را ابری کرده و دیدن درون یخ را دشوار می کند. حباب ها از جنس هوا هستند و اگر بتوانند راهی برای فرار پیدا کنند، این کار را می کنند. بنابراین آماده باشید تا از چندین نقطه در اطراف دریاچه آبراهام دیدن کنید تا یکی از نقاطی را پیدا کنید که نتایج مورد نظر شما را بدست دهد. 

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


 معرفی 10 دریاچه یخ زده برای باور زیبایی زمستان



نکاتی برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام
برای به دست آوردن عکس های جالب از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام، نیازی ندارید که یک عکاس خبره باشید، اما برای ارزشمندتر شدن این سفر به چیزی بیشتر از یک دوربین ساده یا فوری نیاز دارید. 
شرایط نوری بر روی یخ متفاوت است، بنابراین شما باید آماده از بین بردن تابش خیره کننده باشید. قبل از رفتن یک صافی قطبی را همراه خود ببرید، اگر این کار را نکنید خودتان را سرزنش خواهید کرد. 
اگر بیرون از یخ هستید و یک شکل حباب منجمد شگفت انگیز را کشف کردید، به احتمال زیاد می خواهید از نزدیک عکس بگیرید تا تمام جزئیات جادویی آن را ثبت کنید. همه دوربین ها قادر به انجام این کار نیستند، اما یک لنز ضمیمه ماکرو احتمالا نتیجه نهایی را که به دنبال آن هستید به شما می دهد. 
مناظر شگفت انگیزی در اطراف دریاچه آبراهام وجود دارد که به احتمال زیاد خلاقیت عکاسی شما را شکوفا می کند. برای به دست آوردن عکس های خارق العاده از یخ با پس زمینه کوهستان، فراموش نکنید که یک لنز زاویه باز را همراه خود ببرید.

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


نکات ایمنی برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام
آنچه قبل از رفتن باید در مورد دریاچه آبراهام بدانید این است که این دریاچه در وسط ناکجا آباد قرار دارد. در صورت نیاز هیچ فروشگاه، پمپ بنزین و هیچ کمکی در دسترس نیست. 
اگر شما شخصی هستید که هرگز قبلا به ماجراجویی در فضای باز و خارج از محل زندگی خود نپرداخته است، ممکن است بخواهید قبل از رفتن به دریاچه آبراهام، یک دوره نقشه خوانی را بگذرانید. یاد گرفتن این روش قدیمی برای پیدا کردن راه ها بسیار مفید خواهد بود زیرا شما هیچ سیگنالی برای استفاده از GPS در تلفن همراه خود نخواهید داشت. حتی بهتر از آن، اگر با عوارض زمین آشنا نیستید، بسیار راحت تر است که با یک راهنمای باتجربه که راه را به خوبی می داند همراه شوید.
شرایط یخ غیر قابل پیش بینی است. لایه ای از برف می تواند مناطق خطرناکی را پوشش دهد که یخ آنقدر که تصور می کنید ضخیم نیست یا شکاف هایی در آن وجود داشته باشد. قبل از این که بخواهید روی یخ ها بروید، باید یخ حداقل ده سانتی متر ضخامت داشته باشد و هنوز هم تضمینی برای بی خطر بودن آن نیست. برای راه رفتن روی یخ، به چنگک هایی نیاز دارید که به چکمه هایتان متصل شده اند.

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام

اطمینان حاصل کنید که تجهیزات و لباس مناسب دارید. این پیست معمول اسکی شما نیست. اینجا می تواند یک محیط بسیار سخت باشد و حتی در هنگام تابش خورشید، وزش بادهای سرد می تواند فلج کننده و دارای تندبادهایی باشد که به اندازه کافی قوی هستند تا شما را زمین بزنند. پس آماده باشید و تنها نروید. برای امنیت خود، یا با دوستان خود بروید یا در یکی از تورهای گروهی با راهنمایی یک متخصص شرکت کنید.
نباید فقط ایمنی خود را در نظر بگیرید، بلکه باید حواستان به تجهیزات خود نیز باشد. اگر دوربین خود را روی سه پایه نصب کرده اید زیرا نمی توانید لرزش دستان خود را برای گرفتن یک عکس عالی کنترل کنید، پس مراقب باشید. چرا که باد می تواند دوربین شما را هم زمین بیاندازد و در نهایت فقط می توانید ببینید که دوربین شما در حال سر خوردن روی یخ است و به اندازه کافی دور از دسترس می شود که دیگر نمی توانید آن را بردارید.

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


راز حباب های یخی دریاچه آبراهام
ممکن است فکر کنید که در جایی، در اعماق دریاچه آبراهام، یک الهه وجود دارد که دارای یک مشکل گوارشی است، اما این فراتر از حد تصور هر کسی می تواند باشد. آنچه در بستر دریاچه قرار دارد، پوشش گیاهی است که در روند طبیعی تجزیه، توسط باکتری ها مصرف می شود. این باکتری ها هستند که حباب های متان را که در یخ منجمد می شوند، منتشر می کنند. بنابراین، وقتی که آنجا هستید و با دوربین خود عکس می گیرید، فقط به یاد داشته باشید که آن چیزی که از آن عکس می گیرید، در واقع باد شکم باکتری است. خوش بگذرد!  

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام

راهنمای سفر برای عکاسی از حباب های یخ زده در دریاچه آبراهام


منبع: pandotrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید