• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 کوه آتشفشان شگفت انگیز در سراسر جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۱/۲۷   تعداد بازدید : 4184   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 کوه آتشفشان شگفت انگیز در سراسر جهان آشنا شوید

آیا خود را مسافر شجاعی می دانید؟ اگر پاسخ مثبت است، شاید بخواهید بازدید از آتشفشان ها را به عنوان یک گزینه برای تعطیلات خود در نظر بگیرید. آتشفشان ها می توانند افراد ماجراجو را به معنای واقعی کلمه به لبه پرتگاه بیاورند. ایستادن روی لبه دهانه یک آتشفشان فعال به شجاعت زیادی نیاز دارد و همچنین باید در کوهنوردی هم مهارت داشته باشید، چون باور کنید بازدید از آتشفشان ها کاری است که در سطح زمین نمی توانید انجام دهید.
فکر می کنید می توانید از کوهی که از قله آن دود، خاکستر و جریان گدازه های داغ و درخشان بیرون می آید بالا بروید؟ اگر اینطور است، این ده آتشفشان برتر شگفت انگیز جهان را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که مایلید کدام یک را اول ببینید.

10. کوه تیده (Mount Teide)، تنریف، جزایر قناری، اسپانیا
با بازدید از کوه تیده در جزایر قناری در تنریف، به آرامی وارد یک گردشگری آتشفشانی می شوید. حتی اگر این کوه به عنوان یک آتشفشان فعال طبقه بندی شود، نداشتن گدازه های جاری به معنای آن است که اینجا برای شروع مکان کاملا امنی است. کوه تیده بلندترین قله اسپانیا است و با اینکه یک تله کابین وجود دارد که در بیشتر مسیر قله کوه، شما را به سمت بالا حمل می کند، ولی اگر می خواهید دهانه آتشفشان را ببینید به یک پیاده روی 3 ساعته طاقت فرسا از ایستگاه تله کابین برای رسیدن به قله نیاز دارید. 

چرا به اینجا برویم؟ این آتشفشان در سال 2007 به دلیل تنوع زمین شناختی بسیار بی نظیرش به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. همچنین تنریف سواحل خارق العاده ای دارد و اگر به ساحل می روید، مقدار زیادی کرم ضد آفتاب با خود ببرید، زیرا آفتاب در تنریف می تواند تقریبا به اندازه گدازه های آتشفشانی داغ شود. 

کی به اینجا برویم؟ دمای هوای تابستان در تنریف می تواند به 40 درجه سانتیگراد یا بیشتر برسد که برای انجام فعالیت های طاقت فرسایی مانند کوهنوردی مناسب نیست. در زمستان کوه تیده پوشیده از برف می شود و دمای هوا در ارتفاعات به زیر دمای انجماد می رسد. 
آخرین فوران: 1909
ارتفاع: 3178 متر
نقشه موقعیت مکانی: Mount Teide، Tenerife

10. کوه تیده (Mount Teide)، تنریف، جزایر قناری، اسپانیا


9. کوه اتنا (Mount Etna)، کاتانیا، سیسیل، ایتالیا
وقتی صحبت از آتشفشان ها می شود، کوه اتنا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. نه تنها هنوز فعال است، بلکه فعال ترین آتشفشان در جهان و بزرگترین آتشفشان در اروپا است که به راحتی از نظر اندازه، دو آتشفشان فعال دیگر در ایتالیا را پشت سر می گذارد. بله، این یک کوه بسیار ناپایدار است که به طور منظم فوران می کند و گاهی اوقات حلقه هایی دودی از آن خارج می شوند که فوق العاده چشمگیر هستند. چه با تله کابین بالا بروید و سپس پیاده ادامه دهید تا به قله برسید، یا تمام راه را پیاده روی کنید، یا با یک تور جیپ دارای راهنما به سمت بالا حرکت کنید، به هر حال به یک چکمه پیاده روی ضخیم و لباس گرم نیاز خواهید داشت. ممکن است این یکی از کوه های داغی باشد که دود از آن خارج می شود، اما دمای هوا در ارتفاعات بسیار پایین است. 

چرا به اینجا برویم؟ گرچه کوه اتنا در حال حاضر مرتفع ترین قله در اروپا است، اما هر بار که فوران می کند، بخشی از سنگ های فوقانی خود را از دست می دهد و کوتاه می شود. بنابراین اگر به فکر دیدن آن هستید، در حالی که هنوز بزرگترین آتشفشان اروپا است این کار را انجام دهید.

کی به اینجا بریم؟ حتی اگر کوه اتنا در زمان یک فوران کامل نباشد، باز هم از آن دود خارج می شود و هیچ تضمینی برای ایمنی صد در صد آن وجود ندارد. برخی از آتشفشان ها ذاتا غیرقابل پیش بینی هستند و کوه اتنا یکی از این موارد است. در مدت زمستان دامنه های کوه اتنا به یک پیست اسکی تبدیل می شوند، بنابراین اگر به اسکی علاقه دارید، واقعا می توانید از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. ماه های میانه تابستان، ژوئن و اوت اوج فصل گردشگری هستند. برای جلوگیری از ایستادن در صف انتظار بازدید، بهتر است در بهار یا پاییز از این کوه بازدید کنید.
آخرین فوران: 2017 – با غرش مداوم
ارتفاع: 3329 متر
نقشه موقعیت مکانی: Mount Etna، Sicily

9. کوه اتنا (Mount Etna)، کاتانیا، سیسیل، ایتالیا


8. ساکوراجیما (Sakurajima)، کیوشو، ژاپن
ساکوراجیما ممکن است مانند یک توده آرام از صخره ها به نظر برسد که هنگام دریانوردی به سمت خلیج کاگوشیما از فاصله دور دیده می شود. اما اینطور نیست، این یک کوه آتشفشانی است که توده های خاکستر و دود را تا ارتفاع پانصد متری به هوا پرتاب می کند و این اتفاقی است که در یکی از روزهای آرام این کوه رخ می دهد. فعالیت مداوم ساکوراجیما محیط اطراف خود را با لایه ای از خاکستر به ضخامت یک پتو می پوشاند. این آتشفشانی است که دوست دارد غرش کند و از سال ۱۹۵۵ تا به امروز این کار را انجام داده است.

چرا به اینجا برویم؟ اگر نگران قرار گرفتن در مکان و زمان مناسب برای دیدن فوران آتشفشان هستید، ساکوراجیما آتشفشان ایده آلی برای شماست که به طور متوسط سه بار در روز فوران می کند. انتظار نداشته باشید که بتوانید خیلی به آن نزدیک شوید یا در زمان هر یک از سه فوران آن به قله صعود کنید. این کار خیلی خطرناک است، بنابراین دو کیلومتر، نزدیکترین فاصله ای است که می توانید تجربه کنید، که با توجه به میزان فعال بودن آن احتمالا این فاصله کاملا نزدیک است.

کی به اینجا برویم؟ از بازدید از کوه در تعطیلات رسمی خودداری کنید زیرا ساکوراجیما بازدید کنندگان محلی زیادی را به خود جذب می کند. پارک ملی ساکوراجیما نه فقط به دلیل فوران، بلکه برای اسپای رایگان و حرارتی پا، مسیرهای گدازه ای و پارک دایناسورهای کودکان نیز محبوب است. بارانی ترین ماه ها اواسط فصل تابستان و از ماه ژوئن تا اوت هستند، بنابراین بازدید خود را در ماه های پاییزی و از اکتبر به بعد برنامه ریزی کنید و در این مدت احتمالا می توانید چتر خود را در هتل بگذارید، مگر اینکه در عوض باران خاکستر ببارد. 
آخرین فوران: 2018
ارتفاع: 1117 متر
نقشه موقعیت مکانی: Sakurajima, Japan

8. ساکوراجیما (Sakurajima)، کیوشو، ژاپن


7. جزیره سفید یا واکاری (Whakaari)، خلیج پلنتی (Bay of Plenty)، نیوزیلند
مناظر طبیعت در هیچ کجا بکرتر از طبیعت نیوزیلند نیستند و اگر از جزیره سفید یا واکاری دیدن کنید، احساس خواهید کرد به سرزمینی آمده اید که زمان در آن فراموش شده است. جزیره سفید که در نوک آتشفشان قرار دارد (بقیه آن در زیر آب پنهان شده) با دهانه جادوگران قابل مقایسه است. این کوه مقدار زیادی مواد سمی، جوشان و سر و صدا تولید می کند. دریاچه ای از اسید، گل جوشان، جریان های داغ و گوگرد بدبو نیز وجود دارد که زمین اینجا را به رنگ نارنجی و زرد در می آورد.

چرا به اینجا برویم؟ اگر نمی توانید به ارتفاعات بروید، این آتشفشان باید گزینه شماره یک در لیست شما باشد، زیرا می توانید بدون بالا رفتن از کوه یک بازدیدکننده آتشفشان واقعی باشید. مستقیما از یک قایق گردشگری وارد سواحل ناهموار جزیره شوید و سپس به کاوش بپردازید، و به زودی خواهید فهمید که همه جزایر اقیانوس آرام جنوبی، بهشت نیستند. اگر همه اینها خیلی ماجراجویانه به نظر نمی رسند، با یک هلی کوپتر بر فراز جزیره واکاری یا سفید پرواز کنید تا منظره با دید پرنده از معروف ترین آتشفشان نیوزیلند را ببینید.

کی به اینجا برویم؟ آب و هوا در خلیج پلنتی در تمام طول سال نسبتا مساعد است. مرطوب ترین ماه ها در پاییز هستند که در نیوزلند از مارس تا می است. در حالی که خلیج پلنتی توریست های زیادی را به خود جلب می کند، بازدید از جزیره سفید یا واکاری تنها به استفاده از شرکت های تور سازمان یافته محدود است، بنابراین هرگز صف انتظار خاصی در آن وجود نخواهد داشت.
آخرین فوران: 2017
ارتفاع: 321 متر
نقشه موقعیت مکانی: Whakaari/ White Island, New Zealand

7. جزیره سفید یا واکاری (Whakaari)، خلیج پلنتی (Bay of Plenty)، نیوزیلند


6. کوه کلیمانجارو (Mount Kilimanjaro)، پارک ملی کلیمانجارو، تانزانیا
کوه کلیمانجارو غول خوابیده آتشفشان ها است. این کوه فقط بلندترین آتشفشان آفریقا نیست، بلکه مرتفع ترین کوه این قاره نیز هست و این یک واقعیت است که کوهنوردان را به اندازه گردشگران آتشفشان به خود جلب می کند. انتظار نداشته باشید که در کوه کلیمانجارو شاهد فعالیت آتشفشانی باشید، از سه مخروط آتشفشانی آن دو مورد خاموش شده و دیگری هم بیش از صد و پنجاه هزار سال است که ساکت بوده یا دودی به بیرون نمی دهد.

چرا به اینجا برویم؟ کوه کلیمانجارو یکی از جذاب ترین آتشفشان های کره زمین است. قله های پوشیده از برف آن که در برابر ساوانای آفریقا قرار گرفته اند رویای عکاسان هستند، به ویژه هنگامی که با یک موضوع حیات وحش مانند فیل ها یا زرافه ها ترکیب می شوند. اگر کوهپیمایی فعالیت مورد علاقه شما است، این کوهنوردی یکی از چالش هایی است که قطعا می خواهید آن را انجام دهید. چندین روز طول می کشد تا به قله برسید و به یک راهنما، تجهیزات کافی و آماده بودن برای ارتفاع زدگی نیاز دارید.

کی به اینجا برویم؟ اگر برای یک ماجراجویی عکاسی به سبک سافاری به پارک ملی کلیمانجارو می روید، بهترین زمان برای این کار در فصل خشک است که از ماه ژوئیه تا اکتبر را در بر می گیرد. ماه های بارانی مارس، آوریل و می هستند، وقتی که ابرها می تواند قله کوه را از دید پنهان کنند. اگر می خواهید کوه کلیمانجارو را فتح کنید و تا قله بالا بروید، ماه های ژوئن تا اکتبر ماه هایی با آب و هوای معتدل هستند. از ماه های آوریل و نوامبر که باران بیش از حد برای راحت بالا رفتن از دامنه ها می بارد، خودداری کنید.
آخرین فوران: بین 150 هزار تا 200 هزار سال پیش
ارتفاع: 4900 متر 
نقشه موقعیت مکانی: Mount Kilimanjaro, Tanzania

6. کوه کلیمانجارو (Mount Kilimanjaro)، پارک ملی کلیمانجارو، تانزانیا


 پرواز خطرناک بر بالای آتشفشان فعال برومو در اندونزی



5. آتشفشان کلیموتو (Kelimutu Volcano)، جزیره فلورس، اندونزی
آتشفشان کلیموتو در جزیره فلورس در اندونزی یک آتشفشان کاملا متفاوت است. در حالی که سه مخروط آتشفشانی آن مشابه بسیاری از آتشفشان های دیگر در جهان است، ولی کلیموتو آتش و گوگرد به بیرون پرتاب نمی کند. درعوض، این آتشفشان پر از دریاچه هایی با رنگ های زیبا است که بسته به عملکرد آتشفشانی که در زیر آن ها قرار دارد، رنگشان از آبی یخی و سبز تا قرمز گل آلود و سیاه تغییر می کند.

چرا به اینجا برویم؟ اگرچه کلیموتو در پنجاه سال گذشته فوران نکرده است، اما نمی توان گفت که این اتفاق در آینده نخواهد افتاد. اگر یک بار دیگر این آتشفشان فوران کند، عجایب طبیعی بی نظیر دریاچه های قله آن برای همیشه از دست خواهد رفت. بنابراین قبل از اینکه این زیبایی ها فقط به یک حافظه عکاسی دیگر در اینترنت تبدیل شوند، بروید و آن را ببینید.

کی به اینجا برویم؟ اگر دوست ندارید آتشفشان ها را در زیر باران ببینید، از بازدید در فصل بارانی اندونزی که از ماه اکتبر تا آوریل است، خودداری کنید. هر زمان از ماه می تا اواخر سپتامبر فرصتی ایده آل است، اما انتظار می رود در ماه های گردشگری ژوئیه و اوت با بازدیدکنندگان بیشتری روبرو شوید. صبح زود بروید و قبل از پیاده روی در اطراف دریاچه ها می توانید طلوع خورشید را ببینید که واقعا خیره کننده است.
آخرین فوران: 1968
ارتفاع: 1639 متر
نقشه موقعیت مکانی: Kelimutu Volcano, Indonesia

5. آتشفشان کلیموتو (Kelimutu Volcano)، جزیره فلورس، اندونزی


4. ایافیاتلایوکوتل (Eyjafjallajökull)، سوئورلند، ایسلند 
آتشفشان ایافیاتلایوکوتل در سوئورلند یک آتشفشان کاملا سرد است. در واقع به قدری سرد شده که یخ زده است. در حالی که هنوز هم به عنوان یک آتشفشان فعال طبقه بندی می شود و آخرین فوران بزرگ آن در سال 2010 رخ داد، اما به اندازه کافی گرم نیست که کلاهک یخی که آن را پوشانده است ذوب کند. ایافیاتلایوکوتل یک آتشفشان مستقل نیست، بلکه بخشی از یک رشته کوه است که در سراسر چشم انداز ایسلند کشیده شده است. در نگاه اول، ممکن است که آتشفشان کاملا آرام نظر برسد، اما فریب نخورید. آخرین باری که فوران کرد، باعث هرج و مرج زیادی شد و توده های دود و خاکستر آن مسیرهای پرواز بین المللی را متراکم کرد و باعث معطل شدن هزاران مسافر در فرودگاه های سراسر اروپا شد.

چرا به اینجا برویم؟ اگر پیاده روی یا بالا رفتن از کوه های شیب دار در برنامه سفر شما نیست، ایافیاتلایوکوتل آتشفشان مناسب شماست. چرا؟ در واقع می توانید با یک جیپ تا خود قله برسید. خوب، برای این کار یک راننده حرفه ای شما را در یک تور دارای راهنما همراهی می کند. به دلیل یخبندان و خطرناک بودن جاده ها، این یک مسیری نیست که هر کس بتواند خودش در آن رانندگی کند.

کی به اینجا برویم؟ اگر خون اسکیمو در رگ های شما جریان ندارد، از سفر به این کوه در ماه های زمستان اجتناب کنید زیرا دمای هوا به زیر صفر می رسد. اگر می خواهید ساعت های بیشتری از روز را برای گرفتن عکس داشته باشید، از ماه ژوئن تا اوت که روزها به معنای واقعی کلمه تمام نمی شوند، از ایسلند دیدن کنید. برای دیدن شفق قطبی که در بالای قله ایافیاتلایوکوتل در حال رقصیدن است، سفر خود را برای ماه سپتامبر و اکتبر برنامه ریزی کنید. 
آخرین فوران: 2010
ارتفاع: 1651 متر
نقشه موقعیت مکانی: Eyjafjallajökull, Iceland

4. ایافیاتلایوکوتل (Eyjafjallajökull)، سوئورلند، ایسلند


3. آتشفشان مایون (Mayon Volcano)، آلبای، فیلیپین
از هر کسی بخواهید یک آتشفشان بکشد، به احتمال زیاد چیزی می کشد که شباهت زیادی به آتشفشان مایون در فیلیپین دارد. تا آنجا که به شکل آتشفشان ها مربوط می شود، این احتمالا یکی از بهترین و متقارن ترین آتشفشان ها در همه جای جهان است. پیکربندی مخروطی کلاسیک آن بسیار عالی است و یک شکل هندسی ایده آل می باشد. این آتشفشان همچنین از نظر فوران بسیار فعال است و طی دهه گذشته به طور منظم فوران کرده است. این فعال ترین آتشفشان فیلیپین است و اخیرا فوران های گدازه ای را از قله خود تا ارتفاع پانصد متری پرتاب کرده است.

چرا به اینجا برویم؟ شکل کامل آتشفشان مایون بی نظیر است، اما با توجه به میزان فعالیت آتشفشانی که انجام می دهد، هر زمان ممکن است تغییر کند. هیچ چیز برای همیشه ثابت نمی ماند و یک انفجار بزرگ می تواند به مشخصات خیره کننده آن آسیب برساند و از نظر هندسی دیگر کاملا بی نقص نباشد.

کی به اینجا برویم؟ بهترین زمان برای رفتن و بازدید از آتشفشان مایون زمانی است که فوران نمی کند زیرا وقتی این اتفاق می افتد، به معنای به هم ریختگی اوضاع است. خانه ها تخلیه می شوند و جاری شدن گدازه ها باعث ویرانی گسترده می شود. همانطور که گفته شد، شما هنوز هم می توانید از یک فاصله معقول از زیبایی آن لذت ببرید. اگرچه توصیه می شود قبل از برنامه ریزی برای سفر، وضعیت فعلی آتشفشان را بررسی کنید. می توانید این کار را در وب سایت موسسه آتشفشان شناسی و لرزه نگاری فیلیپین انجام دهید.
کی به اینجا برویم؟ اگر همه چیز آرام است، از ماه می تا نوامبر از فیلیپین دیدن کنید که فصل بارانی نیست، ولی اگر در سپتامبر یا اکتبر به آنجا بروید، باید خود را برای توفان های گاه به گاه آماده کنید. برای دیدن مایون در بهترین حالت، باید یک شروع اولیه داشته باشید. در سحر یا درست پس از آن حرکت کنید، چون در اواسط صبح قله اغلب پشت ابرها از دید پنهان می شود. 
آخرین فوران: 2018
ارتفاع: 2463 متر 
نقشه موقعیت مکانی: Mayon Volcano, Philippines

3. آتشفشان مایون (Mayon Volcano)، آلبای، فیلیپین


2. کوه فوجی (Mount Fuji)، توکیو، ژاپن 
شاید بیش از سیصد سال از فوران کوه فوجی در ژاپن گذشته باشد، اما هنوز هم به عنوان یک آتشفشان فعال طبقه بندی می شود. این کوه در بالای شهر توکیو قرار دارد و بلندترین قله ژاپن است. اگر بتوان بر روی یک آتشفشان عنوان چند منظوره گذاشت، آن کوه فوجی است. شکل ساده آن الهام بخش نویسندگان و هنرمندان بوده است و این کوه به عنوان یک مکان مقدس پرستش می شود. اینجا یک نقطه پرواز با پاراگلایدر است و همچنین در زمستان به عنوان پیست اسکی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا به اینجا برویم؟ جدا از اینکه یک مکان هیجان انگیز و بسیار نمادین است، رسیدن به قله کوه فوجی نسبتا آسان است. اگر سیصد هزار نفر در سال این کار را به عنوان زیارت انجام می دهند، چرا شما به عنوان یک گردشگر آتشفشان نمی توانید این کار را انجام دهید؟ 

کی به اینجا برویم؟ اگر می خواهید از کوه فوجی بالا بروید، بازدید خود را برای ماه ژوئیه و اوت که آب و هوا در بهترین حالت و مسیرهای پیاده روی باز است، برنامه ریزی کنید. صبح زود بروید زیرا این یک سفر کامل روزانه و پرطرفدار است. اگر می خواهید آن را از دور تماشا کنید یا با ویژگی های مشخص و قله پوشیده از برف آن عکس بگیرید، باید پس از بارش برف و در ماه های زمستانی نوامبر تا پایان فوریه بروید.
آخرین فوران: 1708
ارتفاع: 3776 متر
نقشه موقعیت مکانی: Mount Fuji, Tokyo

2. کوه فوجی (Mount Fuji)، توکیو، ژاپن


1. ماونا لوا (Mauna Loa) و کیلاویا (Kilauea)، هاوایی، پارک ملی آتشفشان هاوایی
وقتی هاوایی آتشفشان درست می کند، این کار را نصفه انجام نمی دهد. پارک ملی آتشفشان هاوایی نه تنها جایی است که کیلاویا، یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان در آن قرار دارد، بلکه در آنجا ماونا لوا نیز یافت می شود. ماونا لوا پدر همه آتشفشان ها است و مقام نخست را در لیست بزرگترین آتشفشان های جهان دارد. البته کیلاویا نباید بیش از حد تحت الشعاع قرار گیرد، این یک آتشفشان متوسط رام نشدنی است که از اوایل دهه ۱۹۸۰ به طور مداوم در حال فوران بوده است.

چرا به اینجا برویم؟ از پارک ملی آتشفشان هاوایی دیدن کنید و در یکی از ناپایدارترین مکان های آتشفشانی جهان قرار بگیرید. فقط به همین دلیل، شما قادر خواهید بود با افتخار خود را یک جهانگرد واقعی آتشفشان بنامید. تماشا کنید که جریان های گدازه به آب دریا برخورد می کنند و زمین جدیدی را تشکیل می دهند و یا بصورت هیجان انگیزی از اطراف لبه دهانه آتشفشان خارج می شوند. 

کی به اینجا برویم؟ بین ماه نوامبر و مارس احتمال بارانی شدن هوا زیاد است، در حالی که در بقیه سال آب و هوا به طور منطقی پایدار است. برای دیدن جریان های گدازه باشکوه در بهترین حالت درخشان خود، تورهای قبل از طلوع آفتاب یا بعد از تاریک شدن هوا بهترین گزینه هستند. در سال 2018، کیلاویا بارش های سهمگین خود را به جهان نشان داد و دسترسی از نزدیک به آن محدود شد. قبل از ورود به پارک های ملی، وب سایت پارک را بررسی کنید تا ببینید آتشفشان در چه وضعیتی قرار دارد. 
آخرین فوران: ماونا لوا 1984، کیلاویا 2018
ارتفاع ماونا لوا: 4169 متر؛ کیلاویا 1247 متر 
نقشه موقعیت مکانی: Mauna Loa, Hawaii; Kilauea, Hawaii

1. ماونا لوا (Mauna Loa) و کیلاویا (Kilauea)، هاوایی، پارک ملی آتشفشان هاوایی


منبع: pandotrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید