• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت جاذبه گردشگری جهان که در خطرناک ترین مکان ها قرار گرفته اند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۱/۲۱   تعداد بازدید : 1091   گروه مطلب : ترین ها


نقاط گردشگری جهان که در خطرناکترین مکان ها قرار گرفته اند

اگر از ارتفاع می ترسید، ممکن است این نقاط جسورانه شما را کمی بترسانند. دلیل این امر این است که اینها برخی از خطرناکترین مکان های جهان هستند، مانند معابد، صومعه ها، خانه ها و قلعه هایی که در لبه صخره ها و کوه های سنگی قرار دارند. در حالی که برخی از این مکان ها برای کسانی که مهارت های کوهنوردی مثال زدنی دارند قابل دسترسی است، از طریق جاده نیز می توان به بعضی از آن ها دسترسی داشت. در اینجا برخی از بهترین انتخاب های ما وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم.

1. سانتاگاتا د گوتی (Sant’Agata de ’Goti)، ایتالیا
اولین نگاه به این مکان یک اثر جادویی ایجاد می کند. این مکان همه جذابیت هایی که شما از یک شهر قرون وسطایی انتظار دارید را دارد. با این حال، چیز غیر منتظره ای در انتظار شما خواهد بود که با ظرافت در بالای یک پرتگاه شیب دار و در بالای یک دره رودخانه قرار گرفته است. این گوهر تاریخی به شما این حس را می دهد که گویی از سایر نقاط جهان جدا شده است.

1. سانتاگاتا د گوتی (Sant’Agata de ’Goti)، ایتالیا


2. ستون کاتسخی (Katskhi pillar)، گرجستان
بر فراز ستون کاتسخی با ارتفاع ۴۰ متر در گرجستان کلیسایی واقع شده که احتمالا مقدس ترین و منزوی ترین کلیسای جهان است. این مکان دیدنی و شگفت انگیز که در حدود 200 کیلومتری غرب تفلیس، پایتخت گرجستان قرار دارد، به دلیل دسترسی بسیار دشوار به آن معروف شده است. بر اساس گزارش ها، مردم محلی برای قرن ها فقط می توانستند به ویرانه های رمزآلودی که در قله این ستون بود نگاه کنند. با این حال، در سال 1944 یک کوهنورد به نام الکساندر جاپاریزه با هدایت یک گروه در این محل توانست اولین صعود مستند را به قله این ستون انجام دهد. تاکنون، فقط کسانی که برای بالا رفتن از این ستون دعوت شده اند توانسته اند به مکان مقدس بالای آن برسند.

2. ستون کاتسخی (Katskhi pillar)، گرجستان


3. آشیانه پرستو (Swallow’s Nest)، اوکراین
آشیانه پرستو یا آشیانه عشق یک قلعه تزئینی واقع در گاسپرا (Gaspra) است و به عنوان یکی از بقایای کمیاب امپراطوری روسیه پابرجاست. این قلعه در حاشیه دریای کریمه واقع شده و احتمالا یکی از بعیدترین مکانی هایی است که انتظار می رود چنین قلعه زیبایی در آن پیدا شود. این قلعه که در سال 1911 ساخته شده حتی توانسته است از یک زلزله هم جان سالم به در برد. اکنون این مکان به روی گردشگران باز شده و دارای یک رستوران ایتالیایی نیز می باشد.

3. آشیانه پرستو (Swallow’s Nest)، اوکراین


نقاط گردشگری جهان که در خطرناکترین مکان ها قرار گرفته اند



4. معبد معلق چین (China’s Hanging Temple)
معبد معلق چین بیش از 1500 سال پیش ساخته شده و یک شگفتی معماری واقعی است. این معبد که در کنار صخره ای در نزدیکی کوه هنگ (Heng) در استان شانشی چین ساخته شده، در واقع بدون هیچ ستون چوبی بنا شده است که به نظر می رسد اکنون آن را نگه داشته اند. این معبد دارای 40 اتاق است که توسط مسیرهای پر پیچ و خم به یکدیگر متصل می شوند. معبد معلق در اصل با سوراخ کردن صخره ای که آن را نگه می دارد ساخته شده است.

4. معبد معلق چین (China’s Hanging Temple)


5. کاستیفیت د لا روکا (Castellfollit de la Roca)، اسپانیا
این دهکده زیبا و قرون وسطایی بر روی یک ستون بازالت در شمال شرقی اسپانیا ساخته شده است. بیشتر خیابان ها و خانه های آن از سنگ های آتشفشانی تیره ساخته شده اند. این شهر زمانی یک شکل طبیعی داشت و در اثر یک نیروی باورنکردنی سنگ های بازالت آن به طول بیش از یک کیلومتر کشیده شد. خیابان اصلی این منقطه در سراسر شهر امتداد یافته است و خانه ها در دو طرف آن قرار قرار گرفته اند و به نظر می رسد خیابان را به داخل فشار می دهند. 

5. کاستیفیت د لا روکا (Castellfollit de la Roca)، اسپانیا


6. سنت میشل د ایگویل (Saint-Michel d’Aiguilhe)، فرانسه
کلیسای کوچک سنت میشل د ایگویل در جنوب فرانسه بیش از هزار سال قدمت دارد و بر روی یک صخره آتشفشانی به طول ۸۴ متر قرار گرفته است. برای رسیدن به کلیسا، باید از 268 پله که در دل صخره کنده شده است بالا بروید. این یک کلیسای کوچک و جذاب زیارتی است که در بالای یک صخره سوزنی سنگی قرار گرفته و به شما این حس فوق العاده را می دهد که گویی از آسمان بالا می روید. 

6. سنت میشل د ایگویل (Saint-Michel d’Aiguilhe)، فرانسه


7. متئورا (Meteora)، یونان 
این مکان از سال 1995 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از سال همین سال به عنوان یک مکان مقدس رسمی یونان نیز معرفی شده است. این مجموعه عظیم شامل ستون های سنگی غول پیکری است که قرن ها پیش صومعه هایی بر روی صخره های ماسه سنگی عالی آن ساخته شده اند. این واقعا منظره ای سورئال را ایجاد می کند که در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی شود!

7. متئورا (Meteora)، یونان


منبع: timesofindia.indiatimes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید