• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 25 مورد از ترسناک ترین ساختمان های متروکه در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳   تعداد بازدید : 5669   گروه مطلب : ترین ها

14. آسایشگاه هولی کراس (Holy Cross)، دروازه جهنم؟ 
مکان: دمینگ (Deming)، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا
زمانی که این آسایشگاه در سال 1923 افتتاح شد، گفته شد که یکی از بهترین ها در آمریکا است و توسط خواهران صلیب مقدس از فرقه کاتولیک رومی اداره می شد. این بیمارستان بزرگ روانی در وسط ناکجا آباد، در زمینه کمک به بهبود بیماران مبتلا به سل تخصص داشت. اما اینجا فقط برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1938 به دلیل مشکلات مالی بسته شد.
سال بعد، قسمت بزرگی از محل در اثر آتش سوزی غیر قابل توضیحی سوخت. از آن زمان شایعات زیادی درباره فعالیت های غیبی از جمله قربانی کردن حیوانات در اینجا وجود دارد. گفته می شود که در جایی از این محل، تونلی وجود دارد که به جهنم منتهی می شود. 

14. آسایشگاه هولی کراس (Holy Cross)، دروازه جهنم؟


15. قلعه تراژیک سائر (Tragic Sauer Castle)
مکان: در نزدیکی کانزاس سیتی، کانزاس، ایالات متحده آمریکا
این ساختمان بزرگ علی رغم نامش، در واقع عمارتی است که یک مهاجر آلمانی برای خود و خانواده اش در سال 1871 ساخته است. این قلعه تاریخ غم انگیزی دارد، بطوری که یکی از نوادگان با شلیک به خود اقدام به خودکشی کرد، یک زن جوان وقتی فکر کرد (به اشتباه) که شوهرش در جنگ داخلی آمریکا کشته شده است خود را در آنجا حلق آویز کرد، در حالی که یکی دیگر از بستگان (دختری شش ساله) به طرز مرموزی در استخر شنای ساختمان غرق شد. 
این محل خیلی زود با موضوعات ماورا الطبیعه مرتبط شد و داستان هایی از شنیده شدن صدا و همچنین اشیایی که به خواست خودشان حرکت می کردند در مورد آن گفته شد. اگرچه شواهد واقعی کمی در مورد صحت هر یک از این موارد وجود دارد، اما این عمارت به قدری بدشگون است که به نظر می رسد می توان باور کرد این داستان ها درست هستند. 
در سال 1986، این مکان به زوجی که قصد داشتند آن را به یک مکان تختخواب و صبحانه (Bed and Breakfast) تبدیل کنند، فروخته شد. اما این اتفاق هرگز نیفتاد و در 30 سال گذشته اینجا متروکه مانده است.

15. قلعه تراژیک سائر (Tragic Sauer Castle)


16. بیمارستان روانی دولتی سابق در جزیره طاعون
مکان: پوگلیا (Poveglia)، تالاب ونیز، ایتالیا
این جزیره کوچک که درست در کنار سواحل ایتالیا قرار گرفته می تواند مکانی نفرین شده باشد، زیرا تاریخ بسیار وحشتناک و آزار دهنده ای دارد. در قرن هجدهم از اینجا به عنوان ایستگاه قرنطینه برای افرادی استفاده می شد که از طاعون رنج می بردند. در حقیقت، بیشتر کسانی که به آنجا فرستاده شدند به راحتی در میان هزاران نفر دیگر که مورد غفلت و فراموشی جامعه قرار گرفته بودند رها شدند تا بمیرند. اعتقاد بر این است که فقط در طی چند دهه، بیش از 100 هزار نفر جان خود را در اینجا از دست داده و در سراسر جزیره در گودال های عظیم مختلف دفن شدند.
سرانجام، یک تیمارستان در این جزیره ساخته شد و خیلی زود شایعاتی به راه افتاد مبنی بر اینکه پزشک معالج جراحی های آزمایشی مغزی را بدون اطلاع مقامات بر روی بیماران انجام می دهد. برخی بر این باورند که ارواح افرادی که این پزشک آن ها را کشته برای آزار و اذیت او بازگشته اند و او خودکشی کرد تا تلاش کند از دست آن ها بگریزد. 
از آن زمان بسیاری از بازدیدکنندگان ادعا کرده اند در این بیمارستان روانی که مدتهاست رها شده است، هنوز می توانید صدای گریه ها را بشنوید. به همین دلیل، اکنون هیچ کس جرات زندگی در این جزیره را ندارد.

16. بیمارستان روانی دولتی سابق در جزیره طاعون


17. قلعه میراندا (Chateau Miranda)، مکان فریاد ارواح 
محل سلس (Celles)، استان نامور، بلژیک
سخت است باور کنیم که این بنا زمانی یکی از زیباترین عمارت های اروپا بوده است. این عمارت که به سبک گوتیک و در قرن نوزدهم ساخته شده در مرکز خود دارای یک برج ساعت 55 متری بزرگ بود که به دلیل هزینه های بالای نگهداری و مشکلات ساختاری، در سال 1991 رها شد. 
این بنا گذشته ای هولناک دارد. معماری که آن را طراحی کرد به طرز مرموزی پیش از اتمام آن درگذشت. بعدها نیز در اثر یک آتش سوزی غیر قابل توضیح آسیب زیادی دید. شایعات می گویند که می توان فریاد ارواح شکنجه شده را در اینجا شنید و قابل درک است که چرا هیچ کس علاقه ای به خرید اینجا نداشته است.
این قلعه اخیرا به کلی خراب شده بود که منجر به تخریب بیشتر قسمت های آن در سال 2017 شد. گفته می شود که این قلعه هنوز یک مکان نفرین شده است.

17. قلعه میراندا (Chateau Miranda)، مکان فریاد ارواح


18. لژ هل فایر کلاب (The Hell Fire Club’s هم زنگ زدیم)
مکان: مونت پلیه، کانتی دابلین، ایرلند
در دهه 1700، گروهی از مردان ثروتمند و قدرتمند به نام "هل فایر کلاب" یک لژ شکار دنج برای خود ساختند. این لژ بیشتر شبیه به یک خانه بسیار بزرگ بود و به سرعت به دلیل برگزاری مجالس شیطانی، توده های سیاه و محلی به عنوان قربانی کردن حیوانات و انسان ها شهرت یافت.
افسانه ها می گویند که وقتی آن ها با یکدیگر ملاقات می کردند، همیشه یک صندلی اضافی می گذاشتند تا در صورتی که شیطان می خواست آن شب به آن ها بپیوندد بر روی آن بنشیند. سپس در سال 1741، یک آتش سوزی مرموز در این لژ رخ داد که باعث شد این مرکز عیاشی به جای دیگری منتقل شود. پس از آن این لژ به سرعت خراب شد و اکنون به یک ویرانه تبدیل شده است. برخی می گویند اینجا اکنون در تسخیر یک گربه سیاه غول پیکر است.

18. لژ هل فایر کلاب (The Hell Fire Club’s هم زنگ زدیم)


19. گوبکلی تپه (Gobekli Tepe)، مکان اسرارآمیز در طلوع تاریخ
مکان: اورنجیک (Örencik)، استان سانلیورفا، جنوب ترکیه
این یکی از قدیمی ترین سازه های ساخته شده دست بشر است که تاکنون کشف شده است و قدمت آن به حدود 12000 پیش سال می رسد! علیرغم اهمیت آن، ما تقریبا چیزی در مورد مکان، افرادی که آن را ساخته اند و یا هدفی که برای آن ساخته شده است نمی دانیم. بسیاری فکر می کنند که گوبکلی تپه ممکن است نوعی معبد بوده باشد. 
این بنا از مگالیت های متعددی تشکیل شده که دارای چندین دایره سنگی با بیش از 200 ستون سنگی بزرگ (تا ارتفاع 6 متر) است و بسیاری از آن ها حکاکی های دقیقی از حیوانات بر روی خود دارند. تصور می شود که وظیفه آن ها محافظت از متوفی است، هرچند قبلا قبری در محل پیدا نشده است.
همچنین اتاق های سنگی با بیش از یک طبقه وجود دارد که یک نوآوری شگفت انگیز برای دوران خود محسوب می شود. اینکه چطور همه این کارها در اینجا انجام شده هنوز یک راز باقی مانده است. بزرگترین بلوک تراشیده شده در این مکان بیش از 50 تن وزن دارد و طول مجموعه اصلی نزدیک به 300 متر است. 

19. گوبکلی تپه (Gobekli Tepe)، مکان اسرارآمیز در طلوع تاریخ


 با 25 مورد از ترسناک ترین ساختمان های متروکه در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت اول)



20. شبح راف مونتروز (RAF Montrose)
مکان: راف مونتروز سابق، آنگوس، اسکاتلند
این فرودگاه متروکه اولین نمونه از نوع خود در انگلستان بود و از سال 1913 تا 1952 مورد استفاده قرار گرفت. در روزهای ابتدایی از آن به عنوان مرکز آموزش خلبانی استفاده می شد و شهرت آن در تصادفات آنقدر بد بود که گفته می شد هر روز یک سقوط و هر هفته یک مراسم خاکسپاری در پایگاه اتفاق می افتد. 
تنها چند ماه پس از افتتاح آن، ستوان پرواز دزموند آرتور زمانی که هواپیمای او هنگام پرواز بر فراز پایگاه هوایی متلاشی شد، به طرز مرموزی کشته شد و جسد او در فاصله 150 متری از لاشه هواپیمای دو باله وی پیدا شد. از آن زمان تاکنون، ده ها نشانه از شبح او در اطراف پایگاه مشاهده شده است. گفته می شود که او هنوز در این مکان متروکه رفت و آمد می کند.

20. شبح راف مونتروز (RAF Montrose)


21. قلعه آردروسان (Ardrossan Castle)، شیطان می آید!
مکان: آردروسان، آیرشایر، اسکاتلند
این قلعه ویران شده در ساحل غربی اسکاتلند در قرن هفدهم متروکه و تا حدودی تخریب شد. افسانه ها حاکی از آن است که این قلعه زمانی ویران شد که به وسیله شیطان مورد حمله قرار گرفت. ظاهرا این حمله برای انتقام از صاحب این قلعه بود که روح خود را به شیطان نداده بوده و قبلا توافق کرده بود در ازای دادن روح خود به شیطان، یک قدرت جادویی به دست آورد. 
حتی گفته می شود که بر روی یکی از سنگ های قلعه، جای لگد شیطان وجود دارد که در اثر عصبانیت و ناامیدی به آن ضربه زد!

21. قلعه آردروسان (Ardrossan Castle)، شیطان می آید!


22. پلوکستین (Plokstine) پایگاه موشکی مرگ و نابودی جنگ سرد 
مکان: پلوکستین، ساموگیتا، لیتوانی
این سایت موشکی سابق ICBM پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 متروکه و پس از آن مرمت شد و تا همین اواخر بازسازی شد و به عنوان موزه جنگ سرد دوباره مورد استفاده قرار گرفت.
این سایت شامل 4 سیلو بود که توسط تونل های مختلف به هم متصل شده بودند. ترسناک است اگر فکر کنیم موشک های هسته ای R-12 Dvina به طول 21 متر که می توانند با سرعت بیش از سه کیلومتر در ثانیه پرواز کنند و تا برد 2080 کیلومتر پرتاب شوند و سپس با نیرویی چندین برابر قدرتمندتر از بمب اتمی که بر روی هیروشیما انداخته شد منفجر شوند، زمانی در اینجا نگهداری می شده است. خدا را شکر هرگز از آن ها استفاده نشد.

22. پلوکستین (Plokstine) پایگاه موشکی مرگ و نابودی جنگ سرد


23. ال دورادو (El Dorado)، شهر طلا
مکان: شمال برزیل؟
گفته می شود ال دورادو یک شهر گمشده در آمریکای جنوبی است که به طرز افسانه ای ثروتمند بود. برخی افسانه ها حتی می گویند این شهر به معنای واقعی کلمه از طلا ساخته شده بود! علی رغم سفرهای بسیاری که طی قرن ها برای یافتن آن انجام گرفت، هنوز کسی موفق به پیدا کردن آن نشده است.
شواهد اخیر نشان می دهد که این شهر احتمالا وجود داشته است و ناپدید شدن آن چند قرن پیش در منطقه ای دور افتاده در شمال برزیل اتفاق افتاده است. ظاهرا یک زمین لرزه باعث خشک شدن یک دریاچه بزرگ شده که موجب از بین رفتن معیشت مردم شهر مجاور و اکوسیستم محلی آن شد. ساکنان آن شهر را رها کردند و در سراسر قاره آمریکای جنوبی پخش شدند. 

23. ال دورادو (El Dorado)، شهر طلا


24. مردم ناپدید شده قلعه مونتزوما (Montezuma Castle)
مکان: کمپ ورده (Camp Verde)، آریزونا، ایالات متحده آمریکا
گرچه به قلعه مونتزوما معروف است، اما در واقع، این مجموعه ای از خانه ها است که در کنار صخره ای ساخته شده اند و قدمت آن ها به بیش از 600 سال پیش می رسد. 
آنچه بسیار وحشتناک است این است که پنجاه نفر یا بیشتر از اعضای قبیله ایندین (Indian tribe) که در آنجا زندگی می کردند، یک روز در حدود سال 1425 (تاریخ دقیق را نمی دانیم) به سادگی و ناگهانی اینجا را ترک و بیشتر دارایی های خود را رها کردند. گفته می شد که حتی غذاهای روی میز دست نخورده باقی مانده بود.
ناپدید شدن آن ها برای قرن ها کشف نشده بود زیرا این مکان بسیار خلوت و کاملا پنهان بود. اگرچه به نظر می رسد که آن ها با عجله آنجا را ترک کرده اند، اما هیچ کس نمی داند چرا آن ها رفتند یا کجا رفتند.

24. مردم ناپدید شده قلعه مونتزوما (Montezuma Castle)


25. استحکامات نظامی مانسل (Maunsell Forts)، اشباح جنگ جهانی دوم
مکان: دهانه رودخانه تیمز در نزدیکی لندن، انگلیس
مانند سه پایه غول پیکر مهاجم، فلزی و بیگانه، این یادبودهای جنگ جهانی دوم از درون آب در دهانه رودخانه تیمز در نزدیکی لندن بیرون آمده اند. آن ها استحکامات دریایی ارتش مانسل بودند و هدفشان شناسایی و شلیک به بمب افکن های آلمانی بود.
این استحکامات دارای یک پادگان با گنجایش بیش از 400 مرد و ارتفاعی نزدیک به 24 متر بودند. آن ها در دهه 1950 از دور خارج شدند و تعداد زیادی از آن ها هنوز باقی مانده است که قطعا یک منظره عجیب و وحشتناک ایجاد می کنند. برخی از آن ها نیز در رودخانه مرسی (River Mersey) در خارج از شهر لیورپول ساخته شده بود، اما همه آن ها پس از جنگ تخریب شدند. 

25. استحکامات نظامی مانسل (Maunsell Forts)، اشباح جنگ جهانی دوم


منبع: list25





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید