• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 25 مورد از ترسناک ترین ساختمان های متروکه در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶   تعداد بازدید : 7691   گروه مطلب : ترین ها




در سراسر جهان، می توانید ساختمان ها و جوامع متروکه ای را پیدا کنید که به دلایل زیادی رها شده اند. 
شاید آن ها دیگر کاربردی نداشته اند یا با یک فاجعه طبیعی پیش بینی نشده روبرو شده باشند. بعضی اوقات مردم به دلیل جنگ ساختمان ها را رها می کنند. گاهی اوقات هم شایعاتی با موضوعات ماورالطبیعه وجود دارد.
غالبا، در پشت هر آنچه ممکن است اتفاق افتاده باشد، یک داستان ترسناک پیدا خواهید کرد. به اندازه کافی ترسناک که لرزه بر اندامتان بیاندازد. چه چیزی باقی مانده است؟ جوامع متروکه و ساختمان های ویران شده که هر دو به شدت ناراحت کننده و آزار دهنده هستند. 
در ادامه فهرستی از 25 مورد از ترسناک ترین ساختمان های متروکه در سراسر جهان را مرور خواهید کرد.

1. جاذبه های گردشگری متروک شهرهای جهان
مکان: مراکز پایتخت های جهان
از مارس 2020 ویروس کرونا تمامی جهان را فرا گرفته است و پروازهای بین المللی (همراه با گردشگری) تقریبا به طور کامل متوقف شده اند. کشورها در حال اعمال شدیدترین محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه هستند. 
چیز وحشتناک و هشدار دهنده ای که در این مورد وجود دارد، دیدن ساختمان های معروفی مانند موزه لوور در پاریس، بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی و کلیسای سیستین در رم است که اکنون خالی و بسته هستند. این مکان ها که تا همین اواخر پر از جمعیت بودند، الان متروکه به نظر می رسند، ولی امیدواریم که فقط برای مدتی اینگونه باشند.

1. جاذبه های گردشگری متروک شهرهای جهان


2. مرده سوز خانه شماره ۳ آشویتس
مکان: اردوگاه کار اجباری آشویتس، لهستان
اردوگاه کار اجباری در آشویتس در ماه های پایانی جنگ جهانی دوم توسط نازی ها رها شد. هدف آن از بین بردن مردم یهودی و کسانی بود که نازی ها آن ها را "غیر مطلوب" می دانستند. ابعاد مرگ و بیرحمی در اینجا غیر قابل تصور بود، در طی چهار سال بیش از یک میلیون مرد، زن و کودک فقط در این اردوگاه کشته شد. 
امروزه، در میان بقایای آشویتس ویرانه های مرده سوز خانه شماره ۳ وجود دارد. این محل شامل یک اتاق رختکن، یک اتاق گاز طراحی شده به شکل یک بلوک حمام و یک اتاق کوره برای از بین بردن اجساد پس از آن بود. 
هزاران نفر از کسانی که کشته شدند به اینجا آورده شدند، زیرا به آن ها گفته شده بود که قرار است دوش بگیرند و شپش زدایی بشوند، در حالی که آن ها در معرض گازگرفتگی قرار می گرفتند تا بمیرند. واقعیت وحشتناک تر این بود که این مکان تنها یکی از اردوگاه های نابودی بسیار زیادی بود که در اطراف مکان های اشغال شده اروپا توسط آلمانی ها وجود داشت. 

2. مرده سوز خانه شماره ۳ آشویتس


3. بنای یادبود صلح هیروشیما، تنها ساختمانی که در برابر بمب اتمی ایستادگی کرد
مکان: هیروشیما، ژاپن
صبح روز 6 اوت سال 1945، هنگامی که آمریکایی ها یک بمب اتمی را بر روی شهر هیروشیمای ژاپن انداختند، 70 هزار نفر در جا کشته شدند و جهان و جنگ برای همیشه تغییر کرد. بسیاری از آن ها دود شدند و برای همیشه با زمینی که روی آن بودند سوختند.
بیشتر شهر با خاک یکسان شده بود. تنها سازه ای که در اثر مرکز انفجار فرو نریخت، سالن ریاست تبلیغات صنعتی گنبدی شکل بود. این ساختمان ویران شده از آن زمان به عنوان بخشی از یادبود صلح هیروشیما حفظ شده است. این یک یادبود ترسناک از قدرت تخریب بمبی است که تنها ۳ متر طول داشت.

3. بنای یادبود صلح هیروشیما، تنها ساختمانی که در برابر بمب اتمی ایستادگی کرد


4- جامعه جونز تاون (Jonestown Community)، فرقه ای که مرتکب قتل و خودکشی دسته جمعی شد
مکان: جونز تاون، گویان
این شهرک متروکه محل قتل عام و خودکشی گسترده 909 نفر از اعضای فرقه معبد مردم (Peoples Temple cult) بود که با سم کشته شدند. در 18 نوامبر سال 1978، رهبر فرقه این جامعه منزوی در آمریکای جنوبی، به عنوان نوعی اعتراض به سرمایه داری و اقدام حمایتی از سوسیالیسم، دستور داد که همه اعضای آن در این مکان کشته شوند.
بیشتر آن ها آب انگور مسموم خوردند یا مجبور به نوشیدن آن شدند و همه کسانی که در این شهرک بودند، مردند. پس از آن، اینجا توسط مردم محلی غارت شد، اما هرگز کسی در آن ساکن نشد و به حال خود در جنگل رها شد تا به آرامی احیا شود.

4- جامعه جونز تاون، فرقه ای که مرتکب قتل و خودکشی دسته جمعی شد


5. مایاهای ناپدید شده
مکان: یوکاتان، در آمریکای مرکزی
در حدود قرن دهم میلادی، به نظر می رسید که یک امپراتوری عظیم که از شمال آمریکای مرکزی تا جنوب مکزیک امتداد داشت، ناگهان ناپدید شد و مردم آن شهرهای بزرگ سنگی خود را برای همیشه رها کردند. آن ها شهرهای باستانی مایاها بودند که جمعیتشان به میلیون ها نفر می رسید.
هیچ کس نمی داند دقیقا چه اتفاقی برای این افراد افتاده و چرا. شواهدی وجود دارد که ترکیبی از خشکسالی، تغییرات آب و هوا، جنگ، کمبود مواد غذایی و حتی بیماری در سقوط ناگهانی آن ها نقش داشته است. اما برخی از نظریه پردازان به کنده کاری های مایاها اشاره می کنند که به نظر می رسد ارتباطی با بیگانگان و سفینه های فضایی را نشان می دهد.
علت آن هر چه باشد، این شهرهای بسیار پیچیده توسط جنگل بلعیده شدند و اکنون تنها با اهرام و معابد با شکوه خود دوباره کشف شده اند. یک یادبود وهم آور از یک امپراتوری مرموز ناپدید شده. 

5. مایاهای ناپدید شده


6. اورادور سور گلین (Oradour sur Glane)، دهکده قتل عام فرانسه
مکان: منطقه نوول آکویتن، غرب مرکز فرانسه
این دهکده خالی شاهدی بر بی رحمی شاخه نظامی وافن اس اس نازی ها است که در سال 1944 تقریبا کل جمعیت این دهکده کوچک روستایی را قتل عام کرد. تقریبا 642 نفر (از جمله 205 کودک) به تلافی فعالیت های حزبی محلی به قتل رسیدند.
بسیاری از کشته شدگان در کلیسای محلی حبس شده بودند. سربازان وافن اس اس ساختمان را آتش زده و سپس با مسلسل به سمت آن آتش گشودند. در این حادثه فقط یک نفر زنده مانده بود. 
در این روستا هرگز کسی دوباره ساکن نشده و به عنوان یک یادبود به جای مانده است. این کلیسای ویران شده دست نخورده باقی مانده و اسکلت زنگ زده اتومبیل ها هنوز در محلی پارک شده اند که در آن صبح سرنوشت ساز تابستانی، یعنی نزدیک به 80 سال پیش بودند.

6. اورادور سور گلین (Oradour sur Glane)، دهکده قتل عام فرانسه


 با 25 مورد از ترسناک ترین ساختمان های متروکه در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت دوم)



7. پمپئی باستانی، آیا توسط خشم خدایان بلعیده شده است؟
مکان: پمپئی، ایتالیا
در سال 79 پس از میلاد، زمانی که آتشفشان مجاور کوه وزوویوس با شدت فوران کرد، شهر رومی پمپئی غرق در گرما (تا 249 درجه سانتیگراد) و خاکستر (تا عمق 6 متر) شد. این شهر یک شبه ناپدید شد و تا 1700 سال بعد دیگر کشف نشد.
اگرچه این شهر ویران شده هنوز به طور کامل حفاری نشده است، اما بیش از 1100 جسد از جمله اجساد سگ و اسب پیدا شده است. آن ها بیشتر در گروه های کوچکی دیده می شوند که در لحظه مرگ با هم جمع شده بودند. زنان و شوهرانی دیده می شوند که یکدیگر را در آغوش گرفته اند، در حالی که کسانی که ترسیده بودند یکدیگر را در آغوش کشیده و کودکان کوچک هم شدیدا به والدین خود چسبیده اند.

7. پمپئی باستانی، آیا توسط خشم خدایان بلعیده شده است؟


8. شهر ارواح چرنوبیل
مکان: چرنوبیل، اوکراین
چه چیز می تواند از ساختمانی متروکه و وهم آور ترسناک تر باشد؟ یک شهر کاملا متروکه که شدیدا تحت تاثیر اشعه های مرگ آور است چطور؟ 
در سال 1986، اتفاقی در نیروگاه هسته ای محلی در چرنوبیل رخ داد، که باعث تخلیه بیش از 120 هزار نفر در مناطق اطراف آن شد. برخی از آن ها به روستاهایی که در ابتدا آسیب دیده بازگشتند، اما مناطق وسیعی از جمله چرنوبیل به دلیل میزان بالای تابش هنوز جزو مناطق ممنوعه هستند.
تصور می شود که این منطقه تا سال 2065، یعنی تقریبا 80 سال پس از حادثه، از امنیت کامل برخوردار نیست. فکر کردن به این موضوع واقعا وحشتناک است.

8. شهر ارواح چرنوبیل

 
9. ویتنوم (Wittenoom)، شهری که دیگر وجود ندارد
مکان: منطقه پیلبارا در استرالیای غربی
این شهر استرالیا زمانی جمعیت قابل توجهی در حدود 20 هزار نفر داشت. رونق این شهر بر اساس وجود معدن بسیار موفق آزبست در آن بود. ولی در دهه 1960 با کشف خطرات آزبست این شهر رها شد، هرچند که پیش از آن حدود 1000 نفر از ساکنان آن (5٪ از جمعیت) بر اثر بیماری های مربوط به آزبست جان خود را از دست داده بودند!
نام این شهر از نقشه های رسمی و علائم راه حذف شده است. امروزه، معدن، شهر، مناطق اطراف و هوای آن هنوز هم به ذرات کشنده آزبست آلوده است.

9. ویتنوم (Wittenoom)، شهری که دیگر وجود ندارد


10. آتش سوزی گسترده در قلعه دو مونتسگر (Chateau de Montsegur)
مکان: لاگودوک (Languedoc)، منطقه اکسیتانی (Occitanie)، فرانسه
این قلعه قدرتمند سابق بر روی تپه ای با ارتفاع 1200متر قرار گرفته است. حتی گفته می شود که زمانی جام مقدس در اینجا نگه داشته شده است. بین سال های 1243 تا 1244، در زمان جنگ مذهبی در این منطقه، این قلعه 9 ماه محاصره را تحمل کرد و هنگامی که سرانجام تسلیم شد، حدود 220 نفر از ساکنان آن جمع شده و درون یک آتش سوزی بزرگ انداخته شدند و در آنجا سوختند. 
در روایتی دیگر از این وقایع آمده است که زندانیان با اطمینان از رستگاری خود، داوطلبانه به درون شعله های آتش رفته اند. این قلعه اکنون ویرانه است و اگرچه مکانی می باشد که بسیاری با رنج و عذاب جان خود را در آن از دست داده اند و نقطه ای لعن و نفرین شده است، اما برخی معتقدند که این مکان در واقع یک مکان مقدس است که یاد شهدای مسیحی را گرامی می دارد.

10. آتش سوزی گسترده در قلعه دو مونتسگر (Chateau de Montsegur)


11. تاریخ نامقدس ریدینگ ابی (Reading Abbey)
مکان: ریدینگ، برکشایر، انگلیس
خرابه ریدینگ ابی در مرکز شهر ریدینگ انگلیس واقع شده است. این بنا در سال 1121 تاسیس شد و در اوج طاعون بوبونی، بسیاری از بقاع متبرکه تخلیه شده از کلیساها، از جمله اعضای بدن بسیاری از مقدسین را در خود جای داد.
در سال 1538 در پی اختلاف هنری هشتم با صومعه ها، به دلیل به دار آویختن و تکه تکه کردن راهب اعظم ابی، این قلعه ویران شد. گفته می شود در خرابه ها و اطراف آن مواردی از اشکال شبح گونه راهبان بوده است. این ها احتمالا کسانی هستند که بعد از آنکه از چشم شاه افتادند، رها شدند تا از گرسنگی بمیرند.

11. تاریخ نامقدس ریدینگ ابی (Reading Abbey)


12. مکان اسرارآمیز ساختمان هتل رویال 
مکان: ناکاگوسوکو، اوکیناوا، ژاپن 
این هتل لوکس و عظیم چند طبقه در دهه 1970 شروع به کار کرد اما هرگز تکمیل نشد. اسکلت خالی آن را هنوز می توان روی تپه ای پیدا کرد که بر چشم انداز محلی نزدیک قلعه معروف ناکاگوسوکو غالب است.
به طور شگفت انگیزی اطلاعات کمی در مورد تاریخ واقعی این ساختمان وجود دارد زیرا گذشته آن پر از رمز و راز است. گفته می شود که این بنا در یک مکان مقدس پر از گور ساخته شده و ساخت هتل پس از گرفتار شدن در اثر رخ دادن حوادث غیر قابل توجیه بی شمار در میان کارگران ساختمانی متوقف شده است. 
ضربه نهایی به ساخت و ساز آن وقتی زده شد که صاحب هتل تصمیم گرفت یک شب در آنجا بخوابد تا نشان دهد که همه این داستان های وحشتناک بی اساس هستند. آن ها روز بعد او را در حالی پیدا کردند که به حالت نیمه دیوانه در آمده و از شدت ترس زبانش بند آمده بود. اندکی پس از آن، او ناپدید شد و دیگر هرگز کسی او را ندید و چیزی در موردش نشنیده است. ساخت و ساز نیز هرگز از سر گرفته نشد و گفته می شود که محل متروکه توسط نورهای مرموزی تسخیر شده که احتمالا ارواح گمشده ناشی از ساخت و ساز هتل هستند. 

12. مکان اسرارآمیز ساختمان هتل رویال


13. قلعه نفرین شده بانگار (Bhangarh)
مکان: راجستان، هند
ادعا می شود هنگامی که بازدیدکنندگان این قلعه متروکه متعلق به قرن ۱۷ میلادی که به خوبی هم حفظ شده، در اطراف آن پرسه می زنند، غالبا احساس ناخوشایند و شومی به آن ها دست می دهد، که در واقع ارتباط طولانی با درگیری های خونین و قحطی های ویرانگر این محل دارد.
همچنین افسانه ای وجود دارد که قرن ها پیش یک شاهزاده خانم محلی زیبا، کارهای یک جادوگر خبیث را بی اثر کرده و برای انتقام از او تمام قلعه را تا ابد نفرین کرده است. حتی امروزه، مردم به دلیل شیطانی که گویا هنوز در آنجا ساکن است، از رفتن به داخل قلعه در شب منع شده اند!

13. قلعه نفرین شده بانگار (Bhangarh)


منبع: list25





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید