• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


این 14 کشور به کارمندان دورکار، ویزا و اجازه اقامت می دهند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۰/۲   تعداد بازدید : 2453   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آشنایی با 14 کشور که از کارکنان دورکار استقبال می کنند

از سواحل باربادوس گرفته تا موزاییک ها در بارسلونا، کشورها برنامه های ویزایی را طراحی کرده اند که کارمندان دورکار را به گذراندن مدتی طولانی در یک مقصد جدید ترغیب می کنند.
هر کشور مستلزم یک فرآیند درخواست است که معمولا شامل اثبات درآمد، گذرنامه فعال و بیمه درمانی می شود. این برنامه ها در حالی که کشورها به دنبال راهی برای تقویت اقتصاد گردشگری خود هستند، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. 
توجه به این نکته مهم است که اگرچه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دیگر توصیه به خودداری از رفتن به سفرهای غیر ضروری نمی کنند، اما هشدار می دهند که سفر، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ و گسترش آن را افزایش می دهد.
مردم در سراسر دنیا آرزو دارند که از آپارتمان های کوچک شهری یا خانه های حومه شهری خود فرار کنند و این کشورها دارند این امر را به واقعیت تبدیل می کنند.
برخی از مقاصد، مانند باربادوس و برمودا، اخیرا برنامه های ویزای دورکاری را برای بازدیدکنندگان ورودی راه اندازی کرده اند، در حالی که کشورهای دیگر مانند پرتغال و آلمان از سال ها قبل تمهیدات مشابهی را اتخاذ کرده اند.
امروزه این برنامه ها برای کشورها و بازدیدکنندگان آینده جذابیت بیشتری دارند. کارکنان دارند یاد می گیرند که می توانند کارهای خود را از هرجایی انجام دهند. در همین حال، کشورها امیدوارند بتوانند از اقتصاد محلی که به دلیل بسته بودن مرزها و قرنطینه از بین رفته است، حمایت کنند. این امیدواری وجود دارد که این بازدید کنندگان بلند مدت بدون جابجایی مشاغل ساکنان دائمی، از اقتصاد محلی حمایت کنند. 
در اینجا 14 کشور دارای برنامه های طراحی شده برای استقبال از کارکنان دورکاری نام برده شده است. 

1. موریس به تازگی ویزای مسافرت کمکی جدیدی را اعلام کرده است، اگرچه جزئیات آن هنوز مشخص نیست. 
موریس، یک کشور جزیره ای در آفریقای شرقی می باشد و به تازگی ویزای مسافرت کمکی جدید خود را اعلام کرده است که به غیر شهروندان اجازه می دهد تا یک سال در اینجا اقامت کرده و از راه دور کار کنند. 
جزئیات این طرح مشخص نیست و فرم درخواست هنوز در حال تکمیل شدن است. اما طبق وب سایت هیئت توسعه اقتصادی موریس، تنها شرایط این است که متقاضیان برای خود یا شرکت های خارج از موریس کار کنند (یا منبع درآمد آن ها در خارج از جزیره باشد و باقی بماند) و اینکه آن ها مدارک اثبات برنامه های اقامت طولانی مدت خود مانند خانه اجاره ای را ارائه دهند و دیگر اینکه بیمه مسافرتی و درمانی داشته باشند.

موریس به تازگی ویزای مسافرت کمکی جدیدی را اعلام کرده است


2. کارمندان دورکار می توانند تا دو سال در جزایر معاف از مالیات کیمن (Cayman) اقامت کنند. 
برنامه جدید نگهبان شهروند جهانی (Global Citizen Concierge) به مسافران این امکان را می دهد که تا 24 ماه از راه دور در جزایر کیمن کار کنند. 
طبق وب سایت اداره گردشگری جزایر کیمن، کارکنان برای درخواست باید ثابت کنند که در خارج از جزایر کیمن شاغل هستند و حداقل 100 هزار دلار در سال درآمد دارند. زوجین باید حداقل 150 هزار دلار در مجموع درآمد کسب کنند و خانواده های دارای یک یا چند فرزند نیز باید حداقل 180 هزار دلار در سال درآمد کسب کنند. 
همچنین بر اساس این وب سایت متقاضیان به یک مرجع بانکی رسمی، اثبات پوشش فعلی بیمه درمانی و اثبات سابقه کیفری پاک نیز احتیاج دارند. یک هزینه درخواست غیرقابل استرداد به مبلغ حداقل 1،469 دلار نیز وجود دارد.

کارکنان دورکار می توانند تا دو سال در جزایر معاف از مالیات کیمن  اقامت کنند


3. آنتیگوا و باربودا در حال اجرای برنامه اقامتی جدیدی هستند که به افراد اجازه می دهد تا حداکثر دو سال از آنجا کار کنند. 
آنتیگوا و باربودا به تازگی برنامه جدید اقامت دیجیتال موقت (Nomad Digital Residence) را اعلام کرده اند که به کارمندان دورکار اجازه می دهد تا حداکثر دو سال در آنجا زندگی و کار کنند. 
بر اساس وب سایت برنامه، برای دریافت این وضعیت اقامتی ویژه، کارکنان باید ثابت کنند که حداقل 50 هزار دلار در سال درآمد دارند و همچنین می توانند هزینه های زندگی خود و سایر اعضای خانواده که به آن ها می پیوندند را تامین کنند. آن ها همچنین باید ثابت کنند که کارفرمایان آن ها خارج از کشور کارائیب مستقر هستند و اینکه باید بیمه درمانی را در مدت اقامت خود حفظ کنند.
بر اساس این وب سایت، هزینه برای یک متقاضی مجرد 1500 دلار، برای یک زوج 2000 دلار و برای یک خانواده سه نفره یا بیشتر 3000 دلار است.

آنتیگوا و باربودا در حال اجرای برنامه اقامتی جدیدی هستند


4. دبی در امارات متحده عربی برنامه جدید "یک سال کار مجازی" را اعلام کرد. 
ویزای جدید دبی به کارکنان دورکار و خانواده های آن ها اجازه می دهد تا یک سال در شهر بمانند، در حالی که برای شرکت های مستقر در خارج از کشور کار می کنند. در صورت تایید، آن ها می توانند یک حساب بانکی محلی باز کنند، یک شماره تلفن محلی بگیرند، دسترسی به اینترنت دریافت کنند و بچه های خود را در مدرسه ثبت نام نمایند. از همه بهتر، دبی هیچ گونه مالیاتی بر درآمد نمی گیرد. 
بر اساس ویزیت دبی (Visit Dubai)، برای این درخواست کارکنان باید با ارائه مدرک شغلی، حق الزحمه ماه گذشته و سه ماه صورتحساب بانکی، ثابت کنند که حداقل 5000 دلار در ماه درآمد دارند. 
بر اساس این وب سایت هزینه این برنامه 287 دلار است و متقاضیان باید دارای بیمه درمانی معتبر در امارات متحده عربی و گذرنامه ای باشند که حداقل برای شش ماه دیگر اعتبار داشته باشد. 

4. دبی در امارات متحده عربی برنامه جدید "یک سال کار مجازی" را اعلام کرد.


5. آروبا برنامه ای را اعلام کرد که به کارمندان دورکار اجازه می دهد تا 90 روز در آنجا زندگی و کار کنند. 
برنامه جدید "One Happy Workation" آروبا به مردم اجازه می دهد تا 90 روز در این جزیره کارائیبی زندگی و کار کنند و به آن ها پیشنهاد بسته های ارزان و تخفیفی در هتل های محلی، تفرجگاه های زنجیره ای و خانه های اجاره ای را می دهد. 
آروبا در ماه ژوئن به روی گردشگران از برخی مکان ها بازگشایی شد و از آن زمان به بعد اجازه بازدید به گردشگران کشورهای بیشتری از جمله ایالات متحده را داده است. طبق وب سایت این برنامه، کسی که دارای گذرنامه معتبر آمریکایی است، بدون نیاز به ویزا یا مدارک خاص می تواند از این برنامه استفاده کند.
برای شرکت در این برنامه، بازدیدکنندگان باید یکی از بسته های موجود را حداقل برای یک هفته و حداکثر 90 روز رزرو کنند، هرچند وب سایت بیان می کند ممکن است در آینده حداکثر مدت زمان آن افزایش یابد. 
طبق این وب سایت، کارکنان دورکار باید در استخدام یک شرکت غیر محلی یا دارای خود اشتغالی باشند و نمی توانند برای یک فرد یا شرکت آروبایی کار کنند زیرا این امر به اجازه کار یا تجارت نیاز دارد. 

5. آروبا برنامه ای را اعلام کرد که به کارکنان دورکار اجازه می دهد


6. باربادوس رسما پذیرش 12 ماهه (Barbados Welcome Stamp) خود را راه اندازی کرده است
بازدیدکنندگان می توانند با برنامه جدید ویزای باربادوس تا یک سال در این جزیره زندگی و کار کنند. 
این کشور به طور رسمی فرم درخواست آنلاین را در ماه ژوئیه راه اندازی کرد. این فرم، افراد را ملزم به بارگذاری اطلاعاتی مانند تصاویر گذرنامه و شناسنامه می کند.
این برنامه ویزا برای خانواده هایی که قصد نقل مکان دارند نیز باز است.
بر اساس وب سایت این طرح، متقاضیان تایید شده باید 2000 دلار برای ویزای فردی یا 3000 دلار برای "گروه خانواده" بپردازند.

6. باربادوس رسما پذیرش 12 ماهه خود را راه اندازی کرده است


7. استونی نیز برنامه ویزای موقتی دیجیتال را اعلام کرده است. 
در ماه اوت، جمهوری استونی رسما ویزای جدید دیجیتال موقت خود را راه اندازی کرد، که به گفته این کشور اولین مورد از نوع خود در اتحادیه اروپا است. 
طبق وب سایت e-Residency جمهوری استونی، این ویزا به کارکنان دورکار اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در این کشور شمال اروپا زندگی و کار قانونی کنند.
این وب سایت همچنین بیان کرده است که متقاضیان باید ثابت کنند که می توانند کار خود را از راه دور انجام دهند و اینکه در یک شرکت ثبت شده در خارج از استونی استخدام شده اند، یا خود اشتغالی در کارهایی دارند که در خارج از کشور ثبت شده است یا اینکه آن ها کارگران آزادی هستند که بیشتر با مشتریانی که خارج از کشور قرار دارند کار می کنند. آن ها همچنین باید الزام حداقل درآمد ناخالص ماهانه 4130 دلار (3504 یورو) را برای شش ماه قبل از درخواست خود برآورده کرده باشند.
طبق گفته مقامات جمهوری استونی، این برنامه بین 94 تا 117 دلار (یا 80 تا 100 یورو) بسته به مدت زمانی که قصد اقامت دارید، هزینه دارد. 
توجه به این نکته مهم است که استونی به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، فعلا به روی آمریکایی ها بسته است. 

7. استونی نیز برنامه ویزای موقتی دیجیتال را اعلام کرده است.


 کشورهایی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد مهم گردشگری پس از کرونا را دارند



8. هنگام کار یا تحصیل در برمودا از سواحل صورتی و ماسه ای لذت ببرید.
برمودا در ماه ژوئیه اعلام کرد که سیاست جدید گواهی اقامت را راه اندازی می کند.
این یکی از معدود برنامه هایی است که برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است.
این سیاست اجازه می دهد کارکنان دورکار و دانشجویان تا یک سال در این جزیره کارائیبی زندگی کنند.
برای احراز صلاحیت، متقاضی باید بالای 18 سال و بیمه درمانی داشته باشد، مدارک لازم برای اشتغال و یا ثبت نام در یک برنامه آموزشی را ارائه دهد و مطابق دولت برمودا از منابع کافی و یا منبع درآمد مداوم برخوردار باشد.
هزینه این گواهینامه برای بازدیدکنندگان بلند مدت 263 دلار خواهد بود.

8. هنگام کار یا تحصیل در برمودا از سواحل صورتی و ماسه ای لذت ببرید.


9. اگر سواحل گرجستان به اندازه کافی فریبنده نیستند، ولی این کشور برنامه بازدیدکننده بلند مدتی را آغاز کرده است.
برنامه ویزای جدید کشور گرجستان برای کارمندان خود اشتغال و دورکار است. 
طبق گفته وزارت اقتصاد، این ویزای دیجیتالی برای کسانی طراحی شده است که می خواهند شش ماه یا بیشتر در این کشور اقامت کنند. 
Agenda.ge، سایت خبری دولت است و بیان می کند که برای درخواست، بازدید کنندگان باید ثابت کنند که حداقل 2000 دلار در ماه درآمد دارند و می توانند در زمان اقامت در گرجستان مالیات پرداخت کنند و برای مدت اقامت خود باید بیمه درمانی داشته باشند. این وب سایت همچنین می گوید که بازدیدکنندگان باید پس از ورود، با هزینه شخصی خود را 12 روز قرنطینه کنند و پس از قرنطینه هم باید تست کووید  19 را انجام دهند. 

9. اگر سواحل گرجستان به اندازه کافی فریبنده نیستند


10. برنامه جمهوری چک جدید نیست، اما اکنون زمان مناسب برای استفاده از آن است.
جمهوری چک از سال ها قبل ویزای زیونو (zivno) یا ویزای تجاری بلند مدت را ارائه داده است. 
طبق سفارت جمهوری چک در آمریکا، این ویزا کارکنان آزاد و دورکار را که به دنبال یک دوره زندگی طولانی تر در این کشور هستند، هدف قرار داده است. 
متقاضیان علاقمند باید با دفتر کنسولی مستقر در ایالات متحده تماس بگیرند. آن ها همچنین باید یک فرم درخواست را که شامل ارائه مدارک اثبات درآمد، بیمه درمانی مسافرتی و محل اقامت است پر کنند.

10. برنامه جمهوری چک جدید نیست، اما اکنون زمان مناسب برای استفاده از آن است.


11. با ویزای خود اشتغالی پرتغال یک سال در این کشور اقامت کنید. 
این برنامه ویزا اقامت موقت را برای کارکنان مستقل ارائه می دهد. تنها مدرک مورد نیاز برای متقاضیان این است که باید نشان دهند مهارت های آن ها در این کشور نیاز است.
متقاضیان باید به عنوان کارمند آزاد در کشور ثبت نام کنند و اگر مشتری محلی پرتغالی داشته باشند نیز به آن ها کمک می کند. بسته به مدت زمانی که یک بازدید کننده قصد اقامت دارد، وزارت امور خارجه پرتغال برنامه های مختلف ویزا را مشخص می کند.
برای کارکنان آزاد، پرتغال یکی از طولانی ترین برنامه ها را دارد و افرادی که متقاضی هستند باید مواردی مانند حساب بانکی پرتغال را داشته باشند. BePortugal، یک وب سایت برای مهاجران است که دارای یک طرح کلی منسجم از الزامات و نحوه درخواست می باشد.

11. با ویزای خود اشتغالی پرتغال یک سال در این کشور اقامت کنید.


12. اگر خود اشتغالی دارید، به اسپانیا بروید. 
کارکنان آزاد و افراد خود اشتغال می توانند برای ویزای کار خوداشتغالی این کشور اقدام کنند. این ویزا به افراد اجازه می دهد تا یک سال در اسپانیا زندگی و کار کنند. 
متقاضیان نیاز به ایجاد و حفظ اشتغال و گذراندن یک بررسی پیشینه دارند. جزئیات درخواست ویزا را می توان در اینجا یافت.

12. اگر خود اشتغالی دارید، به اسپانیا بروید.


13. در حالی که از راه دور در آلمان کار می کنید از بیسکوییت نمکی و نوشیدنی های ویژه این کشور لذت ببرید. 
آلمان همچنین دارای یک برنامه مجوز است که برای کارکنان آزاد و دورکار طراحی شده است. 
وب سایت دولت به طور واضح برنامه های مختلف ویزا و افراد واجد شرایط برای درخواست را مشخص می کند. ویزای "freiberufler" برای کارکنان آزادی طراحی شده است که می خواهند رئیس خود باشند. 
ویزای کار آزاد فقط سه ماه طول می کشد، اما به طور بالقوه می تواند به اجازه اقامت تبدیل شود. این برنامه مشابه سایر برنامه های ویزای دورکاری است.
متقاضیان باید مدارک درآمد، بیمه مسافرتی و توصیه نامه کارفرمایان قبلی را نشان دهند.

13. در حالی که از راه دور در آلمان کار می کنید


14. با ویزای اقامت موقت مکزیک تا چهار سال در این کشور زندگی و کار کنید.
ویزای اقامت موقت مکزیک به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که به مدت یک سال در مکزیک زندگی کنند و پس از آن می توانند آن را برای سه سال دیگر تمدید کنند.
برای واجد شرایط بودن این ویزا، متقاضیان باید نشان دهند که درآمد بیش از 1620 دلار در ماه دارند یا مانده حساب بانکی آن ها بیش از 27000 دلار است. 
بر اساس این ویزا، بازدیدکنندگان نمی توانند برای کشور کار کنند. 

14. با ویزای اقامت موقت مکزیک تا چهار سال در این کشور زندگی و کار کنید.


منبع: insider





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید