• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 25 مورد از بهترین شهرهای ساحلی جهان آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۹/۴   تعداد بازدید : 1550   گروه مطلب : ترین ها


با 25 مورد از بهترین شهرهای ساحلی جهان آشنا شوید (قسمت اول)

با استفاده از داده های شرکت های تحقیقاتی بازار جهانی و تجزیه و تحلیل معیارهای شرایط زندگی، شرکت گردشگری شیکاکو لاین کروزیر (Chicago Line Cruises) شهرهای سراسر جهان را بررسی کرد تا مشخص کند کدام یک از مکان های آبی دارای این ویژگی ها نیستند. نتایج بر اساس غذا، موسیقی، طبیعت، معماری و چیزهایی که کاملا بی نظیر هستند، بدست آمده است و این ها 25 مورد از بهترین شهرهای ساحلی در جهان می باشند.

1. ادینبورگ، اسکاتلند
چرا دوستش داریم: شهر ساحلی ادینبورگ بعد از گلاسگو دومین شهر پرجمعیت اسکاتلند است. ادینبورگ به عنوان پایتخت اسکاتلند بیشتر به دلیل جشنواره سالانه فرینج (Fringe) شناخته می شود که بزرگترین جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی در جهان است. برای تماشای بهترین مناظر شهر، به سمت آتشفشان خاموش تخت آرتور (Arthur's Seat) بروید و از قلعه ادینبورگ دیدن کنید تا ببینید جواهرات سلطنتی در کجا نگهداری می شوند. در ضمن اطمینان حاصل کنید که زمانی را هم برای چشیدن نوشیدنی معروف این شهر در نظر گرفته اید. 

1. ادینبورگ، اسکاتلند


2. نیواورلئان، لوئیزیانا
چرا دوستش داریم: نیو اورلئان برای فرهنگ آرامش و زندگی بدون وقفه شبانه اش مشهور است و به همین دلیل دِ بیگ ایزی (The Big Easy) نامیده می شود. نیو اورلئان علی رغم شهرت زیادش برای مراسم ماردی گراس (Mardi Gras)، در تمام طول سال نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به برخی از بهترین موسیقی های جاز جهان، محله تاریخی فرانسوی ها و غذای کریول (Creole) فکر کنید، که ترکیبی از طعم های فرانسوی، آفریقایی و آمریکایی است.

2. نیواورلئان، لوئیزیانا


3. ونیز، ایتالیا
چرا دوستش داریم: ونیز، شهر شناور برتر جهان که بر روی بیش از 100 جزیره کوچک در دریای آدریاتیک ساخته شده است، در واقع نزدیکترین چیزی است که جهان ممکن است از یک شهر موجود بر روی آب داشته باشد. یک تاکسی آبی یا گوندولا بگیرید و از میان شهر عبور کنید و اگر وقت دارید، از مرکز تاریخی آن خارج شوید و به سمت جزایر بیرونی بروید.

3. ونیز، ایتالیا


4. بانکوک، تایلند
چرا دوستش داریم: با داشتن کانال های پر پیچ و خم، بازارهای شناور، هنر و معماری خیره کننده بودایی و برخی از بهترین غذاهای خیابانی جهان، عجیب نیست که بانکوک در این لیست قرار بگیرد. بانکوک دارای جاذبه های کمتر شناخته شده و همچنین تورهای دوچرخه سواری عالی و زمین های گلف است. معبد پرا کیو (Wat Phra Kaew)، معبدی بودایی در گرند پالاس و محبوب ترین معبد در این شهر است و مقدس ترین معبد در کل تایلند محسوب می شود.

4. بانکوک، تایلند


5. هونولولو، هاوایی
چرا دوستش داریم: هونولولو که به دلیل سواحل، گیاهان و جانورانش قابل توجه است، در میان جنبش غذاهای منطقه ای نیز قرار دارد و همچنین در موزه بیشاپ میزبان بزرگترین مجموعه آثار هاوایی و پلینزی در جهان است. حتی بهتر از آن دما در اینجا به طور متوسط 26.5 درجه سانتیگراد است و به ندرت از 32 درجه سانتیگراد بالاتر می رود. 

5. هونولولو، هاوایی


6. میامی، فلوریدا
چرا دوستش داریم: میامی ستاره پر زرق و برق فلوریدا است و به همین دلیل شهر جادویی نامیده می شود. میامی در انتهای جنوبی ساحل شرقی قرار دارد و به دلیل زندگی ساحلی، غواصی، قایقرانی، دریانوردی و ماهیگیری محبوب است. در خشکی نیز سبک غذاخوری پر جنب و جوش و زندگی شبانه آن در تمام شهر جریان دارد و این شهر یک قطب هنری بین المللی نیز می باشد.

6. میامی، فلوریدا


 با 25 مورد از بهترین شهرهای ساحلی جهان آشنا شوید (قسمت اول)


7. استانبول، ترکیه
چرا دوستش داریم: استانبول بدون شک همیشه یک مقصد گردشگری محبوب بوده است. این شهر به عنوان بزرگترین شهر اروپا، در محل تقسیم دو قاره و در دو طرف تنگه بسفر قرار دارد. برای بازدید از مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)، بازارهای پر جنب و جوش و حمام های طبیعی ترکی به این شهر بروید.

7. استانبول، ترکیه


8. پرت (Perth)، استرالیا
چرا دوستش داریم: پرت که اغلب به دلیل وجود شهرهای سیدنی و ملبورن نادیده گرفته می شود، پایتخت استرالیای غربی است و در کنار اقیانوس هند وحشی قرار دارد. در نتیجه، این شهر دارای سواحل زیبا، چندین پارک ملی با مناطق حفاظت شده حیات وحش و باغ های گیاه شناسی است. پرت همچنین بازدیدکنندگان را برای جشنواره های موسیقی سالانه خود یعنی استریوسانیک (Stereosonic) و فیوچر میوزیک (Future Music) و همچنین شهرت روزافزونش به عنوان یکی از کمتر شناخته شده ترین مقاصد استرالیا به خود جلب می کند.

8. پرت (Perth)، استرالیا


9. اسلو (Oslo)، نروژ
چرا دوستش داریم: پایتخت نوردیک، اسلو، در ساحل جنوبی یک ورودی به نام اسلوفورد واقع شده است. در اینجا، موزه کشتی وایکینگ در واقع دارای سه کشتی وایکینگ و چندین فضای سبز، مانند پارک فراگنر (Frogner) است که باعث می شود اسلو به شهری مناسب برای پیاده روی و پیک نیک تبدیل شود. برای تجربه یک سفر حماسی درون جاده، سفر خود را از اسلو شروع کنید و در کیرکنس (Kirkenes)، در شمال شرقی به پایان ببرید.

9. اسلو (Oslo)، نروژ


10. دبی، امارات متحده عربی
چرا دوستش داریم: تنها هتل هفت ستاره در جهان، ویلاهای شناور و زیر آب و بلندترین ساختمان های جهان، آیا کاری وجود دارد که دبی نتواند انجام دهد؟ دبی به عنوان یکی از هفت امارت در امارات متحده عربی، گردشگران را برای مراکز خرید (که یکی از بزرگترین آن ها را نیز در خود جای داده) و معماری آینده نگرانه به خود جلب می کند.

10. دبی، امارات متحده عربی


11. لیسبون، پرتغال
چرا دوستش داریم: لیسبون کم بازدیدتربن پایتخت اروپا و بزرگترین شهر پرتغال می باشد که در کنار رود تاگوس واقع شده و نزدیک به 30 درصد از مردم این کشور را در خود جای داده است. فرهنگ دریایی و کافه ای، بزرگترین آکواریوم داخلی اروپا و پارک های ساحلی مشهور آن، از دلایلی است که باید از این شهر بازدید کنید.

11. لیسبون، پرتغال


12. لس آنجلس، کالیفرنیا
چرا دوستش داریم: به عنوان محل هالیوود و 871 موزه و گالری (بیش از هر شهر دیگر در جهان به ازای هر نفر)، لس آنجلس آفتابی دومین شهر بزرگ در ایالات متحده می باشد. به همه این ها تنوع غذایی، مناظر گسترده اقیانوس و موسیقی زنده عالی را هم اضافه کنید تا ببینید چرا همه با وجود ترافیک این شهر را انتخاب می کنند.

12. لس آنجلس، کالیفرنیا


13. هلسینکی، فنلاند
چرا دوستش داریم: هلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند، در خلیج فنلاند قرار گرفته و شمالی ترین پایتخت اتحادیه اروپا است. مجمع الجزایر هلسینکی در واقع از 330 جزیره تشکیل شده و با فرار رسیدن تابستان می توانید سوار کشتی شوید و با سفر به این جزایر از شلوغی نسبی شهر دور شوید. یک واقعیت جالب در مورد این شهر این است که اگرچه برای ورزش های زمستانی اش معروف است، اما در واقع در سال 1952 میزبان بازی های المپیک تابستانی بود.

13. هلسینکی، فنلاند


منبع: cntraveler





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید