• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 13 مکان برای سفر در دوران پس از قرنطینه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۸/۲۶   تعداد بازدید : 1632   گروه مطلب : ایده های سفر


معرفی 13 مکان برای سفر در دوران پس از قرنطینه

با وجود اینکه مکان های شگفت انگیز بسیاری در سراسر جهان وجود دارد، همه ما به دلیل کووید - ۱۹ زمان خود را برای تجربه آن ها از دست داده ایم. وقتی سرانجام از قرنطینه رهایی یابیم و دوباره بتوانیم در سطح بین المللی سفر کنیم، کجا باید برویم؟ پس از فهمیدن اینکه زمان به سرعت در حال سپری شدن است، بسیاری از ما می خواهیم آن سفری را که سالهاست به تعویق انداخته ایم، رزرو و سرانجام آن را محقق کنیم. همه این مقصدهای رویایی می توانند آن تجربه بی نظیر سفر را ارائه دهند.

1. جزایر لوفوتن (Lofoten Islands)، نروژ 
مجمع الجزایر لوفوتن در دایره قطب شمال واقع شده و گرچه ممکن است دیگر به بهترین شکل مخفی نباشد، اما مکانی است که همه باید حداقل یک بار آن را تجربه کنند. به لطف گلف استریم (Gulf Stream)، این منطقه آنطور که تصور می کنید سرد نیست و دهکده های ماهیگیری بی نظیری را در آن پیدا خواهید کرد که در میان آبدره ها (fjords) قرار گرفته اند و دارای یک خط ساحلی ناهموار با قله های چشمگیر هستند که مستقیما از دل دریا بیرون می آیند. بهترین راه برای لذت بردن از یکی از دیدنی ترین مقاصد نروژ، اقامت در یکی از کابین های دنج ماهیگیر قرمز است که در امتداد ساحل دریا یا بر روی پایه های چوبی ساخته شده و با آب های آرام به رنگ یاقوت کبود احاطه شده است. در زیر آفتاب نیمه شب تابستان، می توانید در تمام طول روز از این زیبایی ها لذت ببرید.

۱. جزایر لوفوتن (Lofoten Islands)، نروژ


2. ایسلند
علی رغم اینکه ایسلند تا حدود یک دهه پیش یا کمی بیشتر برای گردشگران نسبتا ناشناخته بوده است، ولی برای بسیاری از مسافران هم کشوری است که حتما باید بازدید شود. مناظر خیره کننده آن از سواحل ماسه سیاه و آبشارهای بیشمار گرفته تا یخچال های طبیعی و کوه های آتشفشانی، در تعدادی از فیلم ها مانند "زندگی مخفی والتر میتی" برای جهانیان آشکار شد. این کشور طیف گسترده ای از ماجراجویی ها از جمله پیاده روی، کوهنوردی، غارنوردی، اسب سواری، دوچرخه سواری کوهستان، کایاک سواری دریایی، موج سواری و اسکی و غیره را نیز ارائه می دهد.

2. ایسلند


3. بالی و یکی از جزایر کمتر بازدید شده اندونزی
در حالی که بازدید از بالی یک سفر طولانی است، پس از ورود می توانید از اقامتگاه های لوکس و غذاهای خوشمزه با قیمت مناسب لذت ببرید. این جزیره خواه بخواهید به دنبال میهمانی و زندگی شبانه باشید، یا بخواهید از موج سواری، سواحل خلوت و عاشقانه، حیات وحش فراوان، آبشارها یا همه موارد بالا لذت ببرید، برای همه چیزی را ارائه می کند. پس از حضور در آنجا، می توانید از پروازهای کوتاه و ارزان برای رسیدن به یکی از جزایر کم بازدید مانند سومبا (Sumba) استفاده کنید. در کمتر از یک ساعت پرواز از بالی، به مکانی وحشی و دور افتاده می رسید که تعداد کمی گردشگر در آن وجود دارد. با پیاده روی به سمت آبشارها، غواصی در آب و یا گشت و گذار در سواحل ایده آل لذت ببرید و در روستاهای محلی را که برخی از مهمان نوازترین افراد روی کره زمین در آن زندگی می کنند، کاوش کنید. 

3. بالی و یکی از جزایر کمتر بازدید شده اندونزی


4. چیانگ مای (Chiang Mai)، تایلند
چیانگ مای در مقایسه با بانکوک، گزینه بسیار راحت تری را ارائه می دهد و تنها حدود یک هشتم جمعیت آن را دارد. بنابراین آلودگی هوا یا هرج و مرج بانکوک را ندارد و چون در ارتفاع بالاتری قرار گرفته خنک تر است و رطوبت کمتری دارد. اما بازدیدکنندگان به همان اندازه تاریخ و فرهنگ برای کاوش خواهند یافت، این شهر بیش از 700 سال قدمت دارد و بیش از 300 معبد را در خود جای داده است که قدمت آن ها به قرن 13 بر می گردد. این مکان همچنین محل پارک طبیعی فیل ها است، پناهگاهی که می توانید روز را در آن با غذا دادن، حمام کردن و بازی با فیل ها سپری کنید. 

4. چیانگ مای (Chiang Mai)، تایلند


5. آفریقای جنوبی
آفریقای جنوبی حیات وحش عجیب و غریب، مناظر زیبا، بسیاری از فعالیت های تفریحی هیجان انگیز، غذاهای کلاس جهانی، تاریخ جذاب و بسیاری چیزهای دیگر را ارائه می دهد. این یک مکان ایده آل برای سافاری است، جایی که یکی از بهترین مکان های تماشای حیات وحش در جهان، یعنی پارک ملی کروگر وجود دارد. در آنجا می توانید پنج حیوان بزرگ معروف (Big 5)، شیر، پلنگ، گاومیش و کرگدن را به همراه بسیاری از موجودات دیگر مانند زرافه ها و کل های یالدار مشاهده کنید. مناظر دیدنی آن متنوع و دارای همه چیز، از صحراهای وسیع گرفته تا سواحل نیمه گرمسیری و کوه های سر به فلک کشیده است. از کیپ تاون، تنها یک رانندگی کوتاه از منطقه معروف کشور به نام کیپ واینلندز (Cape Winelands) و کلنی پنگوئن ها در ساحل بولدرز در شبه جزیره کیپ فاصله خواهید داشت. 

5. آفریقای جنوبی


6. سانتورینی (Santorini)، یونان
سانتورینی اغلب به عنوان یکی از بهترین جزایر جهان شناخته می شود و به دلیل غروب های خورشید و مناظر چشمگیر خود معروف است. روستای اویا (Oia) با ساختمان های سفید و کلیساهای دارای گنبد آبی که بر روی صخره ها ساخته شده اند، نقطه اصلی تماشای غروب خورشید در کالدرا محسوب می شوند. اما چیزهای بیشتری نیز برای دیدن وجود دارد، مانند شهرک باستانی آکروتیری (Akrotiri) که در زیر خاکستر آتشفشانی عظیم حفظ شد که فوران آن در حدود 3500 سال پیش رخ داده است. اینجا نیز مانند پمپی، به مرور زمان منجمد شده است. این جزیره همچنین سواحل رنگارنگی مانند ساحل سرخ، چشمه های آب گرم طبیعی و باغ های انگور را در خود جای داده است. 

6. سانتورینی (Santorini)، یونان


 با 10 مورد از امن ترین سواحل اروپایی برای بازدید پس از قرنطینه آشنا شوید



7. دوبروونیک (Dubrovnik)، کرواسی
شهر زیبای دوبروونیک با دیوارهای قرون وسطایی و مرکز تاریخی اش که پر از خیابان های پر پیچ و خم سنگفرش شده است، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این شهر دارای کاخ های مرمر زیبای دوره رنسانس و یکی از قدیمی ترین داروخانه های اروپا است که در سال 1317 به عنوان داروخانه داخلی برای راهبان فرانسیسکان تاسیس شد. این مکان همچنین به عنوان یکی از جذاب ترین سایت های فیلمبرداری سریال "بازی تاج و تخت" مشهور شده است. در اینجا سواحل ایده آلی را پیدا خواهید کرد که دارای آب های شفاف و تمیز، همراه با سفرهای روزانه جذاب برای پیاده روی در کوه ها یا کشف بسیاری از جزایر اطراف مانند جزایر کم جمعیت کلوسپ (Kolocep)، لوپود (Lopud) یا سیپان (Sipan) می باشد.

7. دوبروونیک (Dubrovnik)، کرواسی


8. مالدیو
مالدیو پست ترین کشور در جهان است و مرتفع ترین بخش آن کمتر از ۲.۵ متر ارتفاع دارد. اگر تغییرات آب و هوایی به ذوب شدن یخ ها و افزایش سطح دریا ادامه دهد، تقریبا 1200 جزیره کوچک و جزایر مرجانی آن در اقیانوس هند ناپدید می شوند، چیزی که انتظار می رود ظرف 20 تا 50 سال آینده اتفاق بیفتد، این بدان معناست که باید قبل از آنکه این اتفاق بیافتد از آن بازدید کنید. در اینجا می توانید از غواصی در میان صخره های مرجانی پرجنب و جوش که محل زندگی ماهی های گرمسیری و تقریبا 250 سفره ماهی دیو است و همچنین سواحلی با ماسه های سفید پودری لذت ببرید. صدها جزیره کارت پستالی مناسب نیز برای انتخاب وجود دارند که تعداد زیادی از تفرجگاه های آن ها اقامتگاه هایی را با کلبه های ساحلی یا خانه های ییلاقی روی آب ارائه می دهند.

8. مالدیو


9. آمازون
جنگل های بارانی آمازون، بزرگترین جنگل های بارانی گرمسیری جهان هستند و در کشورهای برزیل، بولیوی، کلمبیا، گویان فرانسه، گویان، پرو، سورینام، ونزوئلا و اکوادور گسترش یافته اند. این جنگل ها محل زندگی تقریبا 20 درصد از گونه های پرندگان روی زمین و 427 گونه پستاندار هستند. به دلیل وسعت آن ها، جنگل زدایی، تغییرات آب و هوایی و سایر عوامل می تواند ظرف 50 سال باعث از بین رفتن این جنگل ها شود. اکوادور با داشتن چندین پارک و پناهگاه که برای محافظت از اکوسیستم شکننده آن تاسیس شده اند و هرکدام جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند، یکی از بهترین مکان ها برای تجربه آن است. 

9. آمازون


10. گالاپاگوس
جزایر گالاپاگوس که یکی از مقصدهای بی نظیر در ۹۶۰ کیلومتری سواحل اکوادور است، یک جهان کوچک تکامل می باشد که برخی از باورنکردنی ترین برخوردهای نزدیک با حیات وحش در جهان را فراهم می کند. بسیاری از حیوانات هرگز ترس از انسان را یاد نگرفته اند،چ و این بدان معناست که شما می توانید در کنار ایگواناها و شیرهای دریایی غواصی کنید و آرام در میان لاک پشت های غول پیکر گالاپاگوس قدم بزنید. پنگوئن های گالاپاگوس، کودن های پا آبی و باکلان های ناپر، همگی را می توان در اینجا مشاهده کرد. 

10. گالاپاگوس


11. قطب جنوب
شبه جزیره قطب جنوب پر بازدیدترین منطقه قاره قطب جنوب است و یکی از آخرین مرزهای یخی واقعی باقی مانده در جهان می باشد. این منطقه دارای قله های کوهستانی ناهموار با یخچال های طبیعی شناور بر روی آب و کوه های یخ بسیار زیاد است. اما این سرزمین نیز با 40 درصد یخ دریایی کمتر از آنچه در گذشته بود، به آرامی در حال از بین رفتن است و فقط در مدت 20 تا 40 سال آینده، آنجا ممکن است اصلا یخی وجود نداشته نباشد. 

11. قطب جنوب


12. ایرلند
جزیره زمرد مکانی جادویی است که همه باید حداقل یک بار از آن دیدن کنند. مشاهده آن مناظر جالب با تپه های سرسبز و درخشان پر از گوسفند که توسط حصارهای سنگی تقسیم شده اند، بسیار چشمگیرتر از آنچه در عکس ها می بینید است. همچنین کوه های سر به فلک کشیده ای برای کوهپیمایی و دریاچه های درخشان برای قایق سواری و قلعه های افسانه ای را برای کاوش در اینجا پیدا خواهید کرد که حتی می توانید شب را هم در آنجا سپری کنید. از عصرهای خود با گپ زدن های دوستانه و موسیقی های زنده در بارهایی که همیشه گینس در آن جریان دارد، لذت ببرید و شانس آن را دارید که هرجا بروید صمیمی ترین انسان های جهان را ملاقات کنید. 

12. ایرلند


13. چیکه تـِره (Cinque Terre)، ایتالیا
چیکه تره از پنج شهر تشکیل شده است که در امتداد ساحل لیگوریا در شمال ایتالیا قرار دارند. هر کدام از این شهرها به اندازه دیگری جذاب هستند، مانند مانارولا با خانه هایی که با رنگ روشن نقاشی شده اند و درست در دیواره ای از سنگ نفوذناپذیر تراشیده شده اند. از آنجا که در اینجا هیچ خودرویی وجود ندارد، هنگام نوشیدن نوشیدنی معروف و خوشمزه منطقه همراه با غذاهایی که به همان اندازه خوشمزه هستند، از تماشای مناظر و آرامش کامل آن لذت خواهید برد.

13. چیکه تـِره (Cinque Terre)، ایتالیا


منبع: tripstodiscover





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید