• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


برترین شهرهای جهان که توسط کوه ها احاطه شده اند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۵/۱۳   تعداد بازدید : 2514   گروه مطلب : ترین ها

1. ناگانو (NAGANO)، ژاپن
چه کسی می گوید که نمی توانید در شهرهای بزرگ پیاده روی یا اسکی کنید و از فرهنگ و امکانات آن ها نیز لذت ببرید؟ در بعضی از شهرها، کوه ها تنها در فاصله کوتاهی از شهر قرار دارند و ناگانو نمونه بارز آن است. این کوه در پایه کوه های آلپ ژاپنی در مرکز مزارع اسکی فراوانی مانند هاکوبا (Hakuba) قرار دارد و بیش از 150 دستگاه آسانسور در آن فعالیت می کنند و در عین حال میراث، معابد، تفرجگاه های بهاری گرم و رستوران های بسیار خوبی نیز دارد.
وب سایت: nagano.net 

1. ناگانو (NAGANO)، ژاپن


2. اینسبروک (INNSBRUCK)، اتریش
شهر سلطنتی اینسبروک با 9 منطقه اسکی احاطه شده است که در کنار هم نزدیک به 300 کیلومتر مسیر و 80 آسانسور را ارائه می دهند. در حقیقت، می توانید از مرکز شهر یک قطار و تله کابین سوار شوید و 20 دقیقه بعد، سر از ارتفاع 2256 متری در نوردکت (Nordkette) در بیاورید. کوه های آلپ اطراف به راحتی در تابستان در دسترس هستند، که باعث می شود پیاده روی های صبحگاهی و پس از آن زندگی فرهنگی بعد از ظهر در این شهر دلپذیر ممکن شود. 
وب سایت: innsbruck.info 

2. اینسبروک (INNSBRUCK)، اتریش


3. دنور (DENVER)، ایالات متحده آمریکا
شهر نسبتا چند ملیتی کلرادو به خوبی به محلی برای هنر، غذا و نوشیدنی های عالی تبدیل شده و دارای چندین موزه است از جمله موزه هنر دنور که مجموعه ای فوق العاده از بومیان آمریکایی دارد. با این حال، شهر دنور همچنین دروازه ای به کوه های راکی است و محل تفریحگاه های اسکی مانند برکنریج (Breckenridge) و کوه مسی (Copper Mountain) می باشد که تنها به اندازه 90 دقیقه رانندگی فاصله دارند و پارک های ملی پیاده روی، دوچرخه سواری و اسب سواری تابستانی بسیار خوبی را ارائه می دهند. 
وب سایت: denver.org 

3. دنور (DENVER)، ایالات متحده آمریکا


4. سانتیاگو (SANTIAGO)، شیلی
از هر نقطه ای در سانتیاگو به سمت شرق بپیچید، می توانید بلندی های آند (Andes) را ببینید، که این موضوع آن را به تنها شهری تبدیل می کند که ترکیبی از فرهنگ، رستوران های عالی و معماری فوق العاده با یک تفریحگاه اسکی است. دو مورد از بهترین پیست های اسکی کشور به نام های پورتیلو (Portillo) و وال نوادو (Valle Nevado) در نزدیکی شهر قرار دارند. پورتیلو که به داشتن زمین های شیب دار، اسکی کردن عالی در خارج از پیست و مکان های دیدنی آند قابل توجه می باشد. در مورد تاکستان ها در کوهپایه ها نیز شکایتی وجود ندارد. 
وب سایت:  chile.travel

4. سانتیاگو (SANTIAGO)، شیلی


5. کاتماندو (KATHMANDU)، نپال
بزرگترین شهر نپال در دره کاتماندو در فاصله 1400 متری از سطح دریا قرار دارد و با چهار کوه اصلی احاطه شده است. به مدت ده ها سال این دره جاذبه ای برای کوهنوردان و گردشگران کوهستانی بوده است. می توانید برف های موجود در شمال غربی دره کاتماندو را ببینید و شیفته ماجراجویی با کایاک سواری در آب های سفید و دوچرخه سواری و پیاده روی در کوه ها شوید. خود شهر نیز با بازارها، معابد و یک زندگی فرهنگی پر جنب و جوش خودنمایی می کند. 
وب سایت Welcomeenepal.com

5. کاتماندو (KATHMANDU)، نپال






6. ژنو (GENEVA)، سوئیس
لازم نیست مسیر زیادی بروید تا کوهستان های ژنو را با کوه های آلپ فرانسوی برفی و تفرجگاه های گلدار و ساحل دریاچه زیبای آن ببینید. سوار تله کابین شوید و به بالای کوه سالو (Saleve) در کشور همسایه، فرانسه بروید و از یک جهت، مناظر فوق العاده شهر را ببینید و از سمت دیگر کوه بلانک (Blanc) را تماشا کنید. دوستداران هیجان می توانند در اینجا سوار پاراگلایدر شوند. تفریحگاه های بی شمار اسکی تنها یک ساعت رانندگی فاصله دارند. 
وب سایت: geneve.com

6. ژنو (GENEVA)، سوئیس


7. مشهد، ایران 
دومین شهر بزرگ ایران، مشهد، در بین رشته کوه های بینالود و هزار مسجد قرار دارد، که باعث می شود در تمام سال دارای آب و هوای خنک و پاییزهای بسیار دیدنی باشد. این شهر همچنین مقدس ترین شهر ایران است و سالانه 20 میلیون زائر از آن بازدید می کنند و در این میان بسیاری از آن ها ایرانی هایی هستند که به ماه عسل می روند و امیدوارند ازدواج خوبی داشته باشند. تماشای منظره شهر، مجموعه عظیم زیارتگاهی و کوهستان از روی قله کوه سنگی واقعا تحسین برانگیز است.
وب سایت: itto.org 

7. مشهد، ایران


8. کویین تاون (QUEENSTOWN)، نیوزیلند
از لحظه ای که هواپیمای شما بین کوه ها دور می زند، با مناظر دیدنی و جذاب در مرکز اسکی و ورزش های هیجان انگیز نیوزیلند روبرو می شوید. اسکای لاین گوندولا (Skyline Gondola) شما را به طرف مناظر و مسیرهای دوچرخه سواری کوهستانی بالا می برد. زمین اسکی کورونت پیک (Coronet Peak) تنها در فاصله 20 دقیقه ای قرار دارد و دارای پروژکتورهای خوبی برای اسکی در شب می باشد. اگرچه این شهر به دلیل فعالیت های فضای باز خود مشهور است، اما دارای غذاخوری های عالی و تاکستان های مجاور نیز می باشد. 
وب سایت queenstownnz.co.nz 

8. کویین تاون (QUEENSTOWN)، نیوزیلند


9. کیپ تاون (CAPE TOWN)، آفریقای جنوبی
آخرین شهر آفریقا ممکن است در سطح دریا باشد اما توسط قله های مرتفع پنهان در ابر که در پایین شهر قرار گرفته اند پشتیبانی می شود. فراتر از آن شبه جزیره کیپ امتداد می یابد که در آن مسیر قله چاپمن (Chapman)، یکی از چشمگیرترین جاده های آفریقا قرار دارد. با این حال، کوه تیبل (Table Mountain) مورد توجه ترین چشم انداز این منطقه است. می توانید از شهر با تله کابین یا با پیاده روی در مسیرهای صعب العبور به این قله برسید. 
وب سایت: capetown.travel

9. کیپ تاون (CAPE TOWN)، آفریقای جنوبی

 
10. ونکوور (VANCOUVER)، کانادا
چه بخواهید در پارک پیاده روی کنید یا به کایاک سواری در بندر یا دوچرخه سواری در کنار دریا بروید، ونکوور شهری برای دوستداران فعالیت های تفریحی در فضای باز است. از تفرجگاه های ساحلی تا قله های کوهستانی تنها یک فاصله کوتاه وجود دارد. در واقع تله کابین گوندولا (gondola) در کوه گروس (Grouse)، 20 دقیقه از مرکز شهر فاصله داشته و شما را برای اسکی در برف های زمستانی یا دوچرخه سواری کوهستانی در تابستان بالا می برد. محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی کوه سایپرس (Cypress) نیز تقریبا به همین اندازه نزدیک است و فاصله ویستلر کلاس جهانی (Whistler) از شهر در حد یک رانندگی دو ساعته می باشد. 
وب سایت: tourvancouver.com 

10. ونکوور (VANCOUVER)، کانادا


منبع: traveller





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید