• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت مورد از زیباترین معادن نمک در جهان را بشناسید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۴/۳۰   تعداد بازدید : 2863   گروه مطلب : ترین ها


با 7 مورد از زیباترین معادن نمک جهان آشنا شوید

برخی از بهترین مناظر جهان با رفتن به بالای یک کوه یا قایقرانی به سمت افق دریا دیده نمی شوند. در اعماق زمین، زیبایی معادن نمک در انتظار کشف شدن است. چه بخواهید برای نمک درمانی یا ماجراجویی به آن سفر کنید و یا فقط بخواهید از عظمت یک دنیای پنهان لذت ببرید، این ها برخی از زیباترین معادن نمک در جهان هستند.

1. اسپانیا، کوه نمک کاردونا (Cardona)
کوه نمک کاردونا در فاصله 96 کیلومتری بارسلونا قرار داشته و یکی از بزرگترین تشکیلات زمین شناسی در نوع خود می باشد. پس از بسته شدن این معدن در اوایل دهه 1990، محل حفاری برای گردشگران افتتاح شد. در این معدن به میهمانان کلاه های ایمنی داده می شود و می توانند برای دیدن تشکیلات نمکی وارد فضای داخلی کوه شوند و در مورد زمین شناسی این شگفتی طبیعی مطالعه کنند. بین یک تور بازدید منظم با راهنما، یا یک تور تئاتری که تحقیقات یک خواهر و برادر به نام های کارلوتا و تومئو بارتومئو را دنبال می کند، یکی را انتخاب کنید تا از درون کوه بگذرید و یک ماده معدنی جدید را کشف نمایید. 

1. اسپانیا، کوه نمک کاردونا (Cardona)


2. بلاروس، معدن نمک سولیگورسک (Soligorsk)
این معدن که در سال 1949 افتتاح شد به دلیل نمکی که حاوی مقادیر زیادی پتاس (نمکی حاوی پتاسیم محلول در آب) است قابل توجه می باشد. یکی از پنج اتاق حفاری که در 50 سال گذشته در اینجا افتتاح شده است، هنوز هم برای جمع آوری مواد معدنی استفاده می شود. اما کاربرد بقیه آن ها برای هالوتراپی یا نمک درمانی تغییر کرده است. اعتقاد بر این است هوای خشکی که با یون های نمک باردار می شود، تأثیر شیمیایی مثبتی بر سیستم تنفسی دارد. بسیاری از بیمارانی که برای معالجه به اینجا می آیند کودکانی از مناطق تحت تأثیر فاجعه چرنوبیل هستند، اما بیماران برای دریافت معالجه از کشورهایی مانند روسیه، ژاپن و اوکراین نیز به اینجا سفر می کنند. این معدن برای جلوگیری از ایجاد اختلال در معالجه فقط در اختیار بیماران و کارمندان است.

2. بلاروس، معدن نمک سولیگورسک (Soligorsk)


3. کلمبیا، کلیسای جامع نمک زیپاکویرا (Zipaquira)
کلیسای جامع نمک زیپاکویرا درست در خارج از بوگوتا قرار دارد و در سال 1932 ساخته شده است. این کلیسا که بیش از 183 متر طول در زیر زمین دارد، هر یکشنبه تقریبا 3000 نفر از آن بازدید می کنند. گرچه رسما از طرف کلیسای کاتولیک به عنوان کلیسای جامع شناخته نشده است، زیرا دارای اسقف نیست، اما هنوز هم این منطقه برای بسیاری از بازدید کنندگان مکانی برای زیارت است. میهمانان می توانند نمایشگاه هایی را ببینند، در مورد معدن اطلاعات کسب کنند و از مجسمه های بیشمار این معدن بازدید کنند. 

3. کلمبیا، کلیسای جامع نمک زیپاکویرا (Zipaquira)


 زیباترین مکان های شگفت انگیز در سراسر دنیا را بشناسید



4. لهستان، معدن نمک ویلیژکا (Wieliczka)
معدن نمک ویلیژکا در جنوب لهستان واقع شده و در قرن سیزدهم گشوده شد. امروزه، این یکی از بناهای تاریخی لهستان است و شامل ده ها مجسمه نمکی، حکاکی های اضافه شده از هنرمندان معاصر و چهار کلیسای کوچک است که توسط معدنچیان در نمک تراشیده شده است. حتی می توان یک قسمت از معدن را برای عروسی یا سایر کاربردهای خصوصی رزرو کرد.

4. لهستان، معدن نمک ویلیژکا (Wieliczka)


5. رومانی، معدن نمک سالینا توردا (Salina Turda)
این معدن نمک زیبا از سال های 1200 میلادی وجود داشته و در سال 2010 با انجام بازسازی های گسترده برای عموم افتتاح شد. این یکی از قدیمی ترین معادن نمک در جهان است و دارای یک پارک موضوعی زیرزمینی نیز می باشد. در داخل آن میهمانان می توانند از سالن آمفی تئاتر، چرخ و فلک، سالن بولینگ و یک دریاچه زیرزمینی با قایق های پارویی بازدید کنند.

5. رومانی، معدن نمک سالینا توردا (Salina Turda)


6. ترنسیلوانیا (Transylvania)، معدن نمک پرید (Praid)
معدن نمک پرید که یکی از قدیمی ترین معادن نمک در اروپا است، گفته می شود که دارای بیش از سه میلیارد تن نمک است. در این معدن مجموعه ای گسترده از تونل ها و اتاق ها وجود دارد. افرادی که به دنبال نمک درمانی هستند برای تنفس هوای یونیزه شده یا وارد شدن به چشمه های آب معدنی نمکی به اینجا می آیند. این معدن برای راحتی بازدیدکنندگان سفارشی سازی شده است و امکاناتی همچون رستوران، کافه، کتابخانه، میز بیلیارد، استخر و غیره را ارائه می دهد. علاوه بر زیبایی معدن، کلیسایی نیز وجود دارد که یک کلیسای کوچک تراشیده شده از نمک است.

6. ترنسیلوانیا (Transylvania)، معدن نمک پرید (Praid)


7. آلمان، معدن نمک زاندرزهاوزن (Sondershausen)
هزاران متر به درون زمین بروید تا قایق سواری در یک دریاچه نمکی زیرزمینی یا یک سواری فراموش نشدنی بر روی یک سرسره تونلی را تجربه کنید. زاندرزهاوزن که اکنون به عنوان "معدن ماجراجویی" شناخته می شود، مخصوص ورزشکاران و ماجراجویانی است که آموزش دیده اند تا از تپه های شیب دار و هوای خشک استفاده کنند. این معدن برای مسابقات دوچرخه سواری و ماراتن نیز استفاده می شود و دارای سالن رقص و کنسرت زیر زمینی نیز می باشد.

7. آلمان، معدن نمک زاندرزهاوزن (Sondershausen)


منبع: greatvaluevacations





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید