• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از امن ترین سواحل اروپایی برای بازدید پس از قرنطینه آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۴/۲۵   تعداد بازدید : 1632   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از امن ترین و طولانی ترین سواحل اروپایی

مهمترین پرسش برای تابستان چه در داخل اروپا و چه در خارج از اروپا این است: بازدید کنیم یا نه؟
در اینجا حقایقی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند
• نجات صنعت گردشگری برای قاره اروپا بسیار ضروری است.
• کشور به کشور، دولت ها اقدامات برداشتن قرنطینه را آغاز کرده و در طی هفته های آینده با کنترل ویروس کرونا، حرکت خود را به سمت باز کردن بیشتر مرزها ادامه خواهند داد.
• پیش بینی می شود تعطیلات تابستانی این فصل بسیار گرم باشد.
• شرکت های هواپیمایی به تدریج پروازهای خود را دوباره آغاز می کنند.
اگر چند آخر هفته طولانی گذشته و نشانه ای از پارک ها، سواحل و منابع طبیعی پر از آدم را به خود ندیده است، پس به احتمال زیاد در تابستان شاهد تعداد زیادی گردشگر مشتاق هستیم که بعد از ماه ها محدودیت بیرون می آیند. پرسش دیگری که مجله فرانسوی لا پوینت (Le Point) مطرح کرده این است که اگر از ترس ویروس، همه چیز مختل و محدودیت زده شود، آیا مردم هنوز هم طعم آزادی را خواهند چشید؟ ما از این حصر بزرگ از نظر فیزیکی بیرون می آییم، اما آیا ذهن ما برای مدت طولانی تحت تاثیر حصر خانگی باقی نمی ماند؟
با آمدن تابستان، این سؤالات نیز جواب هایی خواهند داشت. در همین حال، و برای پاسخ به نیاز به فضا، هوای تازه، خورشید، و حتی بیش از همه مکانی امن، سازمان بهترین مقاصد اروپا (EBD) که تحت شبکه عالی ترین مقاصد اروپا (EDEN) کمیسیون اروپا قرار دارد، به منظور ترویج گردشگری پایدار در این قاره، ایمن ترین سواحل اروپا را در شرایط پسا کرونا برگزیده است.
این انتخاب ها براساس معیارهای مختلفی از قبیل نسبت کم آلودگی ویروس کرونا، (از 10 تا 600 برابر موارد کمتر)، اندازه سواحل و میزان متر مربع موجود در ساحل برای هر نفر انجام شده است.
این مقاصد همچنین به دلیل ارائه زیاد ویلاهای خصوصی، آپارتمان های توریستی، هتل های کوچک یا متوسط با منشورهای بهداشتی خاص و تعهدات مربوط به مسافران از قبیل نظافت و خدمات ضد عفونی اتاق بعد از هر اقامت و رعایت فاصله اجتماعی انتخاب شده اند.
آن ها همچنین در نزدیکی بیمارستان هایی هستند که در مدت بحران دچار ازدحام جمعیت نشده اند و به طور متوسط تخت های بیمارستانی آن ها به ازای هر فرد ساکن در منطقه بالاتر از حد متوسط اروپا می باشد.
از یونان و پرتغال گرفته تا لیتوانی و لهستان، این فهرست شامل طولانی ترین سواحل می شود و برخی از آن ها بیش از 100 کیلومتر طول دارند. جایی که حتی در اوج فصل تابستان، رعایت فاصله اجتماعی برای داشتن یک تعطیلات ایمن، مشکلی نخواهد داشت.

1. پروزا (PREVEZA)، یونان
یکی از کشورهای اروپایی که به کمترین میزان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است (تا 50 برابر کمتر از سایر کشورهای اروپایی) یونان می باشد. چراکه از پیش اقدامات ایمنی و بهداشتی بسیاری را در نظر گرفته است. به عنوان مثال، فیلترهای تهویه مطبوع پس از هر اقامت باید عوض شده و فاصله چهار متر بین هر چتر ساحلی اجباری است.
پروزا که به دلیل ارزش عالی آن برای پول شناخته شده است، در شمال غربی کشور و در دهانه خلیج آمبراسی، آنتی سنت تروپز نامیده می شود. در اینجا هزینه هتل ها، رستوران ها و کافه ها مقرون به صرفه است و تابستان امسال صندلی ها رایگان هستند و بعد از استفاده هر مسافر تمیز می شوند. یونان همچنین مالیات های مربوط به پروازها، قطارها، اتوبوس ها و بسیاری از خدمات را برای جذب مسافر کاهش داده است. 
ساحل مونولیتی (Monolithi)، ساحل اصلی پروزا، 22 کیلومتر طول و تا 80 متر عرض دارد. این طولانی ترین ساحل اروپا است.
هتل ها و مغازه های پروزا از اول ژوئیه بازگشایی شده اند و هیچ قرنطینه ای نیز درخواست نشده است.

1. پروزا (PREVEZA)، یونان


2. کامپورتا (COMPORTA)، آلنتجو (ALENTEJO) پرتغال
گاهی اوقات ممکن است ساعت ها در این ساحل بمانید و کسی از روبروی شما رد نشود. 
تا همین اواخر، مدونا (Madonna) صبح روزهای یکشنبه سوار اسب خود می شد و از آرامش ساحل ماسه ای 20 کیلومتری آن لذت می برد. آلنتجو یکی از مناطقی است که به کمترین میزان تحت تاثیر ویروس کرونا در اروپا قرار گرفته است یعنی تا 600 برابر کمتر از سایر مناطق اروپایی.
پرتغال صدها کیلومتر سواحل باشکوه در امتداد خط ساحلی خود دارد که برای یک تعطیلات خانوادگی بسیار مناسب هستند. ساحل کامپورتا با لیسبون، که یکی از زیباترین پایتخت های اروپا است، تنها چند کیلومتر فاصله دارد.
کامپورتا آپارتمان های توریستی، ویلا های خصوصی و هتل های کوچک را ارائه می دهد و پرتغال برچسب های ایمن و تمیز را برای تضمین اقامتی که تمام اقدامات بهداشتی را انجام می دهد، فراهم کرده است.
بیشتر هتل ها در تاریخ 15 ژوئن و بقیه در 1 ژوئیه بازگشایی شده اند و هیچ قرنطینه ای نیز درخواست نشده است.

2. کامپورتا (COMPORTA)، آلنتجو (ALENTEJO) پرتغال


3. شبه جزیره هل (HEL PENINSULA)، لهستان
به همراه پرتغال و یونان، لهستان جزء کشورهای اروپایی است که کمترین تأثیر را از ویروس کرونا گرفته است. تا 20 برابر موارد کمتر از آسیب دیده ترین کشورهای اروپای غربی وجود دارد. در اینجا، بیمارستان ها هرگز تحت تأثیر قرار نگرفته اند و لهستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، مانند هلند و سوئیس، به ازای هر فرد ساکن تخت بیمارستانی بیشتری دارد.
پس از پرواز به گدانسک (Gdansk)، یکی از زیباترین شهرهای اروپا، با ماشین اجاره ای خود به شبه جزیره هل بروید، که بهشتی بر روی زمین است.
این نوار ماسه ای بزرگ 35 کیلومتر طول و تا 3 کیلومتر عرض دارد. ما توصیه می کنیم برای کشف زیبایی های این شبه جزیره بی نظیر در اروپا، یک دوچرخه اجاره کنید. اگر وقت دارید و برای کسانی که ورزشکارتر هستند، یک سفر چهار تا پنج روزه را با دوچرخه در امتداد این ساحل لهستانی توصیه می کنیم. 
مرزهای لهستان از 13 ژوئن بدون قرنطینه به روی مسافران باز شده اند.

3. شبه جزیره هل (HEL PENINSULA)، لهستان


4. پرتو سانتو (PORTO SANTO)، جزایر مادیرا (MADEIRA ISLANDS)، پرتغال
پرتغال یکی از امن ترین مقاصد تابستان امسال محسوب می شود، از جمله آزورس (Azores)، آلنتجو و آلگارو (Algarve) که نسبت به سایر نقاط اروپا از آلودگی به دور بوده اند. در حقیقت مادیرا منطقه ای است که کمترین آسیب را در پرتغال دیده است.
پس از ماه ها محدودیت، اینجا مکانی مناسب برای استراحت در طبیعت است. مادیرا مجمع الجزایری است که از چندین جزیره تشکیل شده است. در اینجا مادیرا، جزیره اصلی می باشد و جزایر کوچک دیگری مانند پورتو سانتو (5،500 نفر مقیم) نیز وجود دارد.
سواحل طلایی و ماسه ای پورتو سانتو به ویژه برای خواص درمانی ماسه های آن معروف به ماسه گرم درمانی مشهور است. چشمه های آب گرم پورتو سانتو جایگزین درمان های آب دریا و ماسه گرم می شود.
این محل در تاریخ 1 ژوئیه دوباره به روی مسافران باز شده است.

4. پرتو سانتو (PORTO SANTO)، جزایر مادیرا (MADEIRA ISLANDS)، پرتغال


 هشت نکته ای که تجربه اقامت در هتل را در دوران پس از کرونا متفاوت خواهد کرد



5. ساحل هالیکوناس (HALIKOUNAS)، کورفو (CORFU)، یونان
به برکت خدایان، کرفو یکی از سبزترین جزایر یونان است که دارای گیاهان و جانوران استثنایی می باشد و هالیکوناس یکی از بزرگترین سواحل ماسه ای آن است.
همانطور که در بالا ذکر شد (شماره 1، ساحل پروزا)، یونان به عنوان یکی از امن ترین مقاصد اروپا شناخته می شود. دولت همچنین برای فراهم کردن تعطیلات ایمن اقدامات ویژه ای از قبیل فاصله اجتماعی در سواحل، ضد عفونی کردن اتاق، تعویض فیلترهای سیستم تهویه هوا در اتاق ها بعد از هر اقامت، اندازه گیری دما هنگام ورود به فرودگاه، در دسترس بودن ماسک و تختخواب های متعدد بیمارستانی را اتخاذ کرده است. (یونان دارای اتاق بیمارستانی به ازای افراد ساکن بیشتری نسبت به ایرلند یا انگلستان است). 
پروازهای بین المللی از اول ژوئیه از سر گرفته شده اند و درخواستی برای قرنطینه نشده است.

5. ساحل هالیکوناس (HALIKOUNAS)، کورفو (CORFU)، یونان


6. ساحل خلیج ریویرا (RIVIERA)، مالت
تاکنون موارد ویروس کرونا در مالت نسبت به سایر کشورهای اروپایی 55 بار کمتر بوده است. یک کشور جزیره ای که نسبت تعداد تخت های بیمارستانی آن به افراد ساکن، نسبت به فنلاند، ایرلند یا انگلستان بیشتر است و همه گیری در این کشور جزیره ای جنوبی بسیار محدود بوده است. 
به درون آب های فیروزه ای مدیترانه شیرجه بزنید و گنج های یکی از زیباترین مقاصد اروپا را کشف کنید. در ساحل خلیج ریویرا یا یکی از سواحل دیگر استراحت کنید یا اگر می خواهید تابستان خود را در فواصل دورتر سپری کنید، می توانید اقامت خود را در گوزو (Gozo)، جزیره ای که کوچکتر از جزیره اصلی است و ایده آل برای دوستداران طبیعت، کوهنوردان و غواصان می باشد رزرو کنید. 
این ساحل در اول ژوئیه برای مسافران بازگشایی شده است.

6. ساحل خلیج ریویرا (RIVIERA)، مالت


7. میا پرایا (MEIA PRAIA)، لاگوس (LAGOS)، آلگراو (ALGARVE)، پرتغال
مانند مکان های دیگر در پرتغال (شماره های 2 و 4 را ببینید)، آلگراو یکی از مناطق اروپا است که ویروس کرونا کمترین تأثیر را بر آن داشته است و لاگوس نیز یکی از شهرهایی در آلگراو است که به کمترین میزان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.
لاگوس دارای یک مرکز تاریخی بسیار زیبا با فروشگاه های سنتی، کافه ها و بارهای مد روز، بازار میوه و ماهی و سواحل باشکوه است. میا پرایا با داشتن پنج کیلومتر ساحل ماسه طلایی، بزرگترین ساحل در لاگوس است، حتی اگر میا در زبان پرتغالی به معنی متوسط باشد. 
این ساحل هم مانند دیگر مناطق پرتغال در کل فصل گردشگری، در تاریخ 1 ژوئیه به روی مسافران گشوده شده است و هیچ درخواست قرنطینه ای هم داده نشده است. 

7. میا پرایا (MEIA PRAIA)، لاگوس (LAGOS)، آلگراو (ALGARVE)، پرتغال


8. ساحل یورمالا (JURMALA)، لتونی
یورمالا مقصدی است که به تایید شبکه بهترین مقاصد اروپا، رسیده است و توسط کمیسیون اروپا عنوان بهترین مقاصد گردشگری پایدار در اروپا را بدست آورده است. شبکه بهترین مقاصد اروپا اکنون شامل بیش از 90 مقصد گردشگری پایدار است.
این منطقه لتونی با 33 کیلومتر ماسه خوب و خالص یکی از بهترین مناطق سالم و پایدار در اروپا می باشد. چه در یکی از ویلاهای چوبی هنری اقامت داشته باشید و یا محل اقامت خود را در هتلی با اسپا، درمان و ماساژ رزرو کرده باشید، هوای دریا و رایحه خوش بوی کاج ها در هوا می پیچد.
لتونی 60 برابر کمتر از آسیب دیده ترین کشورهای اروپایی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در بین کشورهای اروپایی با بیشترین تعداد تخت بیمارستانی در دسترس برای هر نفر قرار دارد.
این ساحل در اول ژوئیه به روی مسافران بازگشایی شده است. 

8. ساحل یورمالا (JURMALA)، لتونی


9. ساحل نیدا (NIDA)، لیتوانی
اینجا یک مکان منحصر به فرد و ایده آل در اروپا است برای دوری از شبکه های اجتماعی که هنوز هم کانال های خبری مداوم را ارائه می دهد و ارتباط دوباره را با طبیعت برقرار می کند. نیدا با ماشین یک ساعت از کلایپدا (Klaipéda) و چهار ساعت با پایتخت لیتوانی، ویلینیوس (Vilnius) فاصله دارد.
بیش از 100 کیلومتر ماسه عالی در این مکان بهشتی، که تقریبا از سایر نقاط جهان دور افتاده، منتظر شما است.
این ساحل در باریکه کورلاندیا (Isthmus of Curlandia) مورد استقبال مسافران لیتوانیایی و آلمانی قرار گرفته است، و رایحه کاج را با رایحه یددار دلپذیر دریا ترکیب می کند. 
در اینجا می توانید دوچرخه اجاره کنید. یک مسیر دوچرخه سواری طولانی نیز وجود دارد که تقریبا در امتداد این باریکه می گذرد یا ورزش های آبی (کایت سواری، باد سواری) را انجام دهید. صعود به تپه پارنیدیس (Parnidis)، دومین تپه مرتفع اروپا بعد از تپه پیلا (Pyla) در آکویتین فرانسه را از دست ندهید.
با 40 برابر کمتر موارد ویروس کرونا از بیشترین کشورهای آسیب دیده اروپایی، متوسط تعداد تخت های بیمارستانی برای هر یک از ساکنین در لیتوانی بسیار زیاد است. فقط آلمان و اتریش در اروپا بهتر هستند.
فصل گردشگری از اول ژوئیه آغاز شده است.

9. ساحل نیدا (NIDA)، لیتوانی


10. ساحل بینتس (BINZ BEACH)، بینتس، جزیره روگن (RÜGEN)، آلمان
این ساحل ماسه ای به طول 5 کیلومتر یکی از زیباترین و طولانی ترین سواحل دریای بالتیک در آلمان به حساب می آید.
آلمان از برخی از کشورهای اروپایی 10 برابر کمتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت و مکلنبورگ-فورپومرن غربی (Mecklenburg-Western Pomerania) به ویژه با 80 برابر موارد کمتر از کشورهایی که بیشترین آسیب را داشتند از این امر در امان ماند.
جزیره روگن یک مقصد عالی برای دوستداران طبیعت است و بینز یکی از بهترین تفرجگاه های شناخته شده آن می باشد. اما می توانید اقامتگاه خود را در سلین (Sellin)، گورن (Göhren) یا هر جای دیگر در این جزیره رزرو کنید.
آلمان مرزهای خود را از 15 ژوئن باز کرده است، اما فصل گردشگری با پروازهای بین المللی از 1 ژوئیه دوباره آغاز شده است و هیچ قرنطینه ای نیز درخواست نشده است.

10. ساحل بینتس (BINZ BEACH)، بینتس، جزیره روگن (RÜGEN)، آلمان


منبع: forbes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید