• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 27 مقصد گردشگری مخفی منتخب 27 کارشناس سفر آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۴/۲۲   تعداد بازدید : 1167   گروه مطلب : ایده های سفر

در جستجوی جواهرات پنهان هستید؟ با توصیه های تیم و کارشناسان سفر مورد علاقه ما، مقاصد گردشگری کمتر بازدید شده در اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا و فراتر از آن را کشف کنید.

15- در پوزنان (Poznan) لهستان در موقعیت شغلی لهستانی قرار بگیرید
به لهستان بروید تا بفهمید که چرا لهستانی ها اینجا را ترک می کنند. جواب پول است. البته می توانید این موضوع را در گوگل جستجو کرد، اما جستجو در گوگل نشان نمی دهد که لهستان چقدر زیبا، پیچیده و واقعا به یاد ماندنی است و این که کار در یک فروشگاه فیش اند چیپس با حداقل دستمزد فقط در حد یک سرگرمی خوب است.

15- در پوزنان (Poznan) لهستان در موقعیت شغلی لهستانی قرار بگیرید


16. در ساحل هولکام (Holkham) در شمال نورفولک (Norfolk) از شلوغی دور شوید
ساحل هالکام برنده جایزه است و پارکینگ خصوصی آن می تواند محدود باشد، اما با پیاده روی در جنگل کاج یا در امتداد ساحل گسترده و شگفت انگیز آن، فرار از شلوغی جمعیت بسیار آسان است.
حتی در اوج تعطیلات تابستانی مدرسه ها، به راحتی می توانید در جایی که ساحل و آسمان در افق به هم می رسند، محلی خلوت برای خود پیدا کنید. به تماشای پرندگان بروید، اگر خوش شانس باشید یک یا دو شیر دریایی هم می بینید و در انتهای روز از ویکتوریا لذت ببرید.

16. در ساحل هولکام (Holkham) در شمال نورفولک (Norfolk) از شلوغی دور شوید


17. هتل دیو (Dieu) را در فرانسه کشف کنید 
در فاصله تنها چند ثانیه ای از کلیسای جامع نوتردام یک درب آبی وجود دارد. می توانید به راحتی اینجا را از دست بدهید، اما مجموعه هتل دیو یکی از بهترین مکان های مخفی به جا مانده در پاریس و از قدیمی ترین بیمارستان های در حال کار این شهر است.
درب های کشویی را بکشید، مسیر رسیدن به حیاط را بپرسید و در آنجا یک سازه پیانو و هاسمانیان (Hausmanian) را پیدا خواهید کرد، که درمانی ایده آل برای مردم شهر است. اما به خاطر یسپارید که ساکت باشید، چون بیماران نمی خواهند کلمه بیرون بروید را به کار ببرند.

17. هتل دیو (Dieu) را در فرانسه کشف کنید


18- از ایستادن در صف های طولانی در رم خودداری کنید
از ایستادن در صف های طولانی که در اطراف کولوسئوم (Colosseum) امتداد می یابند خودداری کنید. درعوض به آن طرف خیابان بروید تا بلیت های ورودی خود را در انجمن جذاب رومی خریداری کنید. اینجا معمولا ساکت تر است و بلیت شما شامل پذیرش مسیر سریع در کولوسئوم نیز می شود. 

18- از ایستادن در صف های طولانی در رم خودداری کنید


19- کلیشه ها را نادیده بگیرید و از اسکس (Essex) بازدید کنید
اسکس توسط کتاب های راهنما نادیده گرفته شده، ولی مورد تحسین رابرت مکفارلین (Robert Macfarlane) قرار گرفته است و یکی از بهترین نقاط سفر به انگلیس است.
چه برای جنگل های باستانی اپینگ (Epping) و هینولت (Hainault) و چه به دلیل سواحل پر از پرنده و صحراهای باتلاقی، مثل رینهام مارچز (Rainham Marches) و جزیره دو درخت (Two Tree Island) باشد که در امتداد رودخانه تیمز امتداد می یابد، زمان آن رسیده که کلیشه ها را به درون آب بریزید!

19- کلیشه ها را نادیده بگیرید و از اسکس (Essex) بازدید کنید


20. در رودخانه های کشف نشده سورینام کایاک سواری کنید
سفر به سورینام، زبان انسان را بند آورد. این یکی از آخرین پایگاه های ماجراجویی و اکتشاف واقعی در این سیاره است که بیش از 94 درصد مساحت آن هنوز توسط جنگل های اولیه پوشیده شده است. دستیابی به آن بسیار آسان است و نمونه ای بی نظیر از نحوه مدیریت صحیح منابع و محیط می باشد.
با یک پرواز داخلی به سمت تفرجگاه طبیعی کابالبو (Kabalebo) می توانید در رودخانه های کشف نشده آن کایاک سواری کنید، حیات وحش را ببینید و به همراه راهنمای تکاور به داخل مرزهای کشور سفر کنید. زمانی که به اندازه کافی ماجراجویی کردید، می توانید به پایتخت، پاراماریبو (Paramaribo) برگردید و در یکی از هتل های بسیار عالی آن استراحت کنید.

20. در رودخانه های کشف نشده سورینام کایاک سواری کنید


21. ماجراجویی را در یکی از مکان های باستانی مراکش تجربه کنید
"اگر به اندازه کافی به مسافرت دور بروید، خودتان را ملاقات خواهید کرد" یا اینطور گفته می شود. ولی اگر به اندازه کافی به مسافرت دور بروید با رومی ها نیز برخورد می کنید که در اوج امپراتوری خود لیکسوس (Lixus) را در مراکش فتح کردند. لیکسوس یکی از قدیمی ترین مراکز مسکونی در مراکش است که خارج از یک جاده قدیمی و دارای علائم جدید و قدیمی می باشد. 
در شهری که هرکول یکی از 12 کار خود را به پایان رساند، نگاهی اجمالی به پناهگاه های معابد متروکه، موزائیک های پیچیده و آمفی تئاتر فروپاشیده شهر بیاندازید، که دور از سوق ها (نوعی بازار عربی) و بیابان های نامساعد هستند. 

21. ماجراجویی را در یکی از مکان های باستانی مراکش تجربه کنید


 با 27 مقصد گردشگری مخفی منتخب 27 کارشناس سفر آشنا شوید (قسمت اول)



22. وارد غارهای پنهان و کشف نشده در یوکاتان (Yucatan)، مکزیک شوید 
یک مکان مخفی، سینوتز (Cenotes)، غارهای غرق شده یوکاتان در مکزیک است. نکته جالب درباره یوکاتان این که جاییست که میلیون ها گردشگر در آن حضور دارند. این منطقه بسیار شناخته شده است. 
با سواحلی رو به رو می شوید که بسیار شلوغ است و می توانید یک و نیم کیلومتر از این جمعیت دور شوید و به زیر زمین بروید و در مکانی زیر آب قرار بگیرید که قبلا هیچ انسان دیگری در آنجا نبوده است. این موضوع واقعا انسان را شگفت زده می کند و به  نظر می رسد این یکی از جالب ترین چیزهایی است که دیده و آموخته اید.

22. وارد غارهای پنهان و کشف نشده در یوکاتان (Yucatan)، مکزیک شوید


23. در توپیزا (Tupiza) بولیوی به دوچرخه سواری بروید
توپیزا در بولیوی توسط تخته سنگ های خارق العاده و بسترهای خشک رودخانه احاطه شده است. اینجا مکان بسیار خوبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.
مسیر شمال به سمت دشت نمک سالار دو ییونی (سالار د اویونی) از شهرهای معدنی قدیمی و کیلومترها جاده بالاتر از دریاچه های قدیمی 4000 متری از آب های آبی، سیاه، سبز و قرمز، آتشفشان های تنها، سنگ های دیدنی و چشمه های آب گرمی می گذرد که جرات نمی کنید از آن ها بیرون بیایید چون هوای بیرون بسیار سرد است. 

23. در توپیزا (Tupiza) بولیوی به دوچرخه سواری بروید


24. برای تجدید روحیه در کیپ رَف (Cape Wrath) اسکاتلند توقف کنید
آیا تا به حال به پیاده روی طولانی رفته اید و 10 دقیقه پس از بسته شدن کافه، به محل رسیده باشید؟ خیلی ناراحت کننده است وقتی که می بینید کیک و سوپی را که ساعت ها در فکر خوردن آن ها بوده اید، در پشت یک درب شیشه ای قفل شده است. 
خوب، اگر این اتفاق قبلا برای شما هم افتاده است به سمت فانوس دریایی کیپ رَف در شمال غربی اسکاتلند قدم بزنید و دیگر هرگز این مشکل را نخواهید داشت. یک کافه در فانوس دریایی وجود دارد که در هر ساعت از شب و روز برای شما باز خواهد بود. 

24. برای تجدید روحیه در کیپ رَف (Cape Wrath) اسکاتلند توقف کنید


25. به پیست اسکی تهران در ایران بروید 
اگر مدت زمانی برای استراحت در تهران دارید چرا به پیست اسکی نروید. این شهر از سمت جنوب با کویر و از شمال با کوه های هلالی احاطه شده است.
در بالاترین قله این کوه ها، یک پیست اسکی در توچال وجود دارد و حدود یک ساعت از مرکز شهر تا ایستگاه پایینی تله کابین طول می کشد. رفت و آمد معمولی است اما شلوغ نیست. تنها در یک فاصله دو ساعتی به سمت شمال تفرجگاه بزرگتر دیزین وجود دارد، که دارای خانه های کلبه ای و مغازه های اجاره لوازم اسکی است.

25. به پیست اسکی تهران در ایران بروید


26. در آمازون با یک قایق رودخانه ای عمومی ماجراجویی کنید
سفرهای ماجراجویی با قایق روشی هیجان انگیز برای کشف بزرگترین رودخانه جهان است. با این حال چنین سفری می تواند بسیار گران باشد. بنابراین برای کاهش هزینه، استفاده از قایق های عمومی مسافرتی را در نظر بگیرید. من اخیرا سفری افسانه ای را در آمازون داشتم که با یک قایق عمومی از دهانه رودخانه در بلم (Belem) تا مانائوس (Manaus) ادامه داشت. هزینه این سفر 6 روزه برای یک کابین، فقط 200 دلار (40 پوند) بود. 

26. در آمازون با یک قایق رودخانه ای عمومی ماجراجویی کنید


27. به تور روریناباک پامپاس (Rurrenabaque Pampas) در بولیوی بروید 
در 100 کیلومتری شمال شرقی رارناباک در دشت های بولیوی، سانتا روزا قرار دارد که یک محل دور افتاده برای تورهای قایق در رودخانه آرام ریو یاکوما (Río Yacuma) است، جایی که گونه های مختلف حیات وحش را می توان در آن پیدا کرد. خانواده های برگچه خوار (capybara)، صدها عدد کیمن (نوعی کروکدیل)، دلفین رودخانه صورتی، گندمرغ (hoatzin) پر سر و صدا، حواصیل و سایر پرندگان بیشمار را می توان از درون قایق مشاهده کرد.
به جنگل نگاهی بیاندازید که نمایشگاهی است از میمون های شنل پوش (capuchin monkeys) و سنجاب های بامزه. اگر با قدم زدن از باتلاق ها و قسمت های آب گرفته عبور کنید، می توانید کفچه نوک (نوعی پرنده با منقار دراز) و اگر خوش شانس باشید حتی یک مار آناکوندا را نیز بینید.

27. به تور روریناباک پامپاس (Rurrenabaque Pampas) در بولیوی بروید


منبع: wanderlust





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید