• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 9 شهر افسانه ای در اروپا که تا به حال ندیده اید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۰/۲۵   تعداد بازدید : 3175   گروه مطلب : دیدنی ها




بی تردید، شهرهای اروپایی معماری چشم نواز، هنری در سطح جهانی و غذاهای خلاقانه دارند. با این حال دهکده های کوچک افسانه ای نیز دارای جادوی مختص به خود هستند. 9 شهری که در اینجا آورده شده اند به زیبایی کارت پستال ها می باشند و به سرعت هر شخصی را با خیابان هایی که شبیه به کتاب های داستان و کانال های پیچ در پیچ هستند مجذوب خود کنند.

1- چفالو، ایتالیا
اگر کلیسای عرب – نرمن قرن 12 بیش از فروشگاه ها و کافه های واقع در میدان اصلی شما را جذب نکرد، گردش در خیابان های سنگ فرش شده قدیمی ممکن است این کار را انجام دهد. این شهر در تمام طول سال زیباست اما در بین فصول، قبل از هجوم توریست ها یک مقصد کاملا ایده آل در شمال شهر سیسیل می باشد تا عاشقان غذا از نوشیدنی و غذاهای سنتی ایتالیایی لذت ببرند.

1- چفالو، ایتالیا


2- سینترا، پرتغال
دقیقا در خارج از لیسبون، سینترا شبیه به یک پادشاهی خیالی به نظر می رسد. کاخ رنگارنگ پنا (که متعلق به دوران رمانتیسم است) و خرابه های قلعه موری در بلندترین تپه پارک ملی قرار دارند. اما با وجود این ها خود شهر را از دست ندهید. فراتر از فروشگاه های توریستی که شکلات های خوشمزه ای را پیشنهاد می دهند، کاخ ملی گوتیک و خیابان سنگفرش شده بسیاری وجود دارند که می توانید کاوش کنید.

2- سینترا، پرتغال


3- هال اشتات، اتریش
این دهکده متعلق به عصر آهن، به قدری زیباست که چینی ها یک نسخه از آن را در کشور خودشان بوجود آوردند. این دهکده که در لیست میراث جهانی یونسکو جای دارد در کنار یک دریاچه شفاف و همچنین معماری فوق العاده منطقه آلپ که مستقیم از یک کتاب داستان نشات گرفته جا خوش کرده است. در اینجا موارد زیادی از جمله میراثش به عنوان یک شهر صنعتی برای کاوش نیز وجود دارد که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. از جمله گشت و گذار در قدیمی ترین معدن نمک جهان.

3- هال اشتات، اتریش


4- موستار، بوسنی و هرزگوین
این شهر یکی از معروف ترین شهرهای بوسنی و هرزگوین است. موستار بخاطر پل استاری موست متعلق به قرن شانزدهم معروف می باشد که بر روی یک رودخانه آرام و استوار است. اما اگر شما کمی بیشتر به داخل شهر قدیمی بروید با ترکیبی بسیار زیبایی از معماری اسلامی و منطقه بالکان روبرو خواهید شد که در طول خیابان های تاریخی قرار گرفته اند.

4- موستار، بوسنی و هرزگوین






5- روکامادور، فرانسه
روکامادور صخره ای در جنوب غربی فرانسه است که نه تنها به خاطر منظره و چشم اندازش بلکه به خاطر داستان هایی مربوط به فرشتگان، حضرت مریم و معجزات تبدیل به افسانه شده است. زائران مدت هاست از کلیساهای باستانی، مکان های مذهبی، صومعه ها به خصوص صومعه بلک ویرجین در کلیسای جامع نوتردارم  بازدید می کنند. امروزه خیابان روکامادور با تعداد زیادی رستوران و فروشگاه بسیار خیره کننده بوده و هم گردشگران و هم افراد محلی را به خود جذب می کند.

5- روکامادور، فرانسه


6- بروژ، بلژیک
این شهر به عنوان ونیز شمال شناخته می شود. آبراههای این شهر به تصویر آن به عنوان یک شهر افسانه ای کمک می کند. این شهر در اوایل قرن 19 به عنوان نخستین مقصد توریست ها شناخته می شد. در خلال جنگ جهانی اول به بروژ آسیبی جدی وارد نشد. 
امروزه ویژگی های معماری خیره کننده قرون وسطی این شهر، به قدری نزدیک به زمان قدیم است که شما می توانید با دیدن آنها در زمان به عقب برگردید. البته بازار و سالن مرکزی شهر که متعلق به قرن 14 است را از دست ندهید.  

6- بروژ، بلژیک


7- چسکی کروملوف، چک
در اعماق جنوب غربی بوهمیا شهر چسکی کروملوف قرار دارد که با شایستگی به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می شود. 
به معماری زیبای این شهر که ترکیبی از سبک های گوتیک، باروک و رنسانس است و قدمت آن ها به قرن چهاردهم تا هفدهم میلادی بر می گردد نگاهی بیندازید. عظمت واقعی پادشاهی در قلعه منعکس شده است. این قلعه به سال 1240 برمی گردد و از ویژگی های آن باغ های سبز روکوکو و مقبره هایی است که از سال 1707 خانواده چهار نسل را در خود جای داده است.

7- چسکی کروملوف، چک


8- خیت هورن، هلند
آبراه خیت هورن به اندازه بروژ مشهور نیست اما نام مستعار مشابهی یعنی ونیز هلندی دارد. این آبراهها هنوز کار می کنند و توسط قایق ها قابل دسترسی هستند. این شهر زیبایی خود را در قالب اشکالی ساده نشان می دهد. خانه هایی با سقف کاه اندود شده که به 2620 نفر از ساکنان تعلق دارد در طول آبراه قرار گرفته است. بیش از 180 پل روی این آبراه ساخته شده است.

8- خیت هورن، هلند


9- کانوی، ولز
کانوی می داند چگونه افراد را به داخل شهر جذب کند. جاده اصلی شهر شما را از طریق یک قلعه متعلق به قرن 13 به قلب یک اسکله می برد (البته در لحظه آخر جهت این جاده تغییر می کند). اگر به دنبال چیز فوق العاده ای می گردید کوچکترین خانه بریتانیا که اندازه اش 3 در 2 متر است ارزش دیدن را  دارد. با این حال جذابیت های اصلی این شهر بازار قدیمی و مغازه های دلنشین آن است. پیشنهاد می کنیم یک کیک سنتی ولزی را در نانوایی پاپتی کانوی امتحان کنید. برای به دست آوردن چشم اندازی بی نظیر از شهر در کنار دیوارهای قرون وسطایی شهر قدم بزنید. کیلومتر به کیلومتر این دیوارها به بندر مشرف هستند.

9- کانوی، ولز


منبع: jetsetter





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید