• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با مجلل ترین شهر های دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۸/۱۹   تعداد بازدید : 2343   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با مجلل ترین شهر های دنیا

در طول تاریخ غارتگران پس از جنگ از غنایمی که به چنگ آورده بودند و افرادی که در ضیافت ها بیش از حد غرق عیش و نوش بودند از میهمانی ها لذت می بوردند. امروزه بسیاری از شهرها به عنوان محلی برای تفریح و بازی و خرج کردن پول های اضافی ثروتمندان برخاسته اند. این 15 شهر پر زرق و برق ترین و مجلل ترین و اسراف کارترین شهرهای دنیا هستند.

1. دبی، امارات متحده عربی
سه دهه پیش دبی کنونی جز بیابانی بی آب و علف نبود و امروزه تبدیل به شهری شده که توسط ثروتمندان برای ثروتمندان طراحی و توسعه یافته است. این را نیز متذکر شویم که این شهر مجلل ثروت خود را از صادرات نفت به دست آورده است. در حال حاضر بیش تر فعالیت ها و تفریحات محبوب متحمل هزینه های بسیار شده، از خرید در بوتیک های طراحان گرفته تا سفرهای کوتاه و یکروزه با کشتی های لوکس تفریحی که دیگر جایی برای سفرهای مقرون به صرفه باقی نگذاشته اند. کرانه های آسمان این شهر با آسمان خراش های بسیارش نظیر برج العرب شکوه و عظمت بی حد و حساب آن را به نمایش می گذارد که ممکن است همین زیبایی و اقامت در این برج شبی 20 هزار دلار برای شما هزینه در برداشته باشد. برج خلیفه با 160 طبقه نیز بلندترین سازه ساخته دست بشر بر روی این کره خاکیست.

1. دبی، امارات متحده عربی


2. لاس وگاس، نِوادا
لاس وگاس شهری تفریحی دقیقا در دل صحرای موهاوی قرار دارد. قماربازی در اینجا کاملا قانونیست و همه این شهر را به زیاده روی در انجام هر نوع از تفریحات می شناسند. اگر در امتداد نواره وگاس قدم بزنید چشمان شما با نور چراغ های 24 ساعته روشن انواع کافه ها، کلوپ ها و هتل های فراوان برق خواهد زد. می توانید در هتل هرمی لاکسور یا در هتل مجلل و عالی ونیشِن که گراند کانال نیز دارد اقامت داشته باشید. می توانید به آب نمای موزیکال معروف در فضای بیرون هتل بلاژیو سری بزنید. به قطع وگاس یکی از شهرهای برجسته ایالات متحده آمریکاست.

2. لاس وگاس، نِوادا


3. زوریخ، سوییس
شهر زوریخ نه به این دلیل که جز یکی از مجلل ترین و پر زرق و برق ترین شهرهاست و در آن تفریح و اسراف و ولخرجی صورت می گیرد در این لیست ذکر شده است بلکه به این دلیل در این لیست آورده شده که یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در این کره خاکیست. مکانی برای فعالیت های بانکی و مالی که اقلام اساسی مانند یک کارتن تخم مرغ یا یک شیشه شربت ضد سرفه به ترتیب 7 و 18 دلار هزینه در بر می دارد. اگر اینقدر هزینه بابت اقلام معمولی مانند این ها مسئله مهم و یا چیز عجیب و غریبی نیست، پس نمی دانیم چیست! ثروت مذکور از بانک های بنام و معروف سوییسی نشات می گیرد که شعبه های اصلی آن ها در این شهر قرار دارند. این شهر مملو از ساختمان های قدیمی مسلک و زیبا و گردشگاه های دیدنییست که باید حتما از آن ها بازدید کرد. 

3. زوریخ، سوییس


4. ژنو، سوییس
شهر ژنو که مملو از تاثیرات سنت شکنانه فرانسوی و احاطه شده توسط کوه های آلپ سوییس و دریاچه ژنو می باشد، یکی دیگر از مقصدهای وسوسه انگیز برای سفر در اروپاست. قدرت و صلابت آن نیز نشات گرفته از قدرت و مهارت بانکداری و قرار داشتن سازمان ملل و مقر اصلی سازمان صلیب سرخ جهانیست. این را نیز باید متذکر شد که دلیل هزینه های بیش تر و زندگی گران تر در شهرهای مختلف کشور سوییس قدرت بیشتر واحد پول آن یعنی فرانک سوییس نسبت به سایر واحدهای پول می باشد. هنوز هم باید برای یک ساندویچ معمولی کلاب تقریبا 30 دلار پرداخت کرد! در نظرسنجی اخیر سایت هتل دات کام این سایت شهر ژنو را بر اساس همین قیمت ساندویچ کلاب گران ترین شهر دنیا اعلام کرد. نتیجه برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند حقوق بالا و حتی کیفیت بالاتر زندگی در اینجاست.

4. ژنو، سوییس


5. هنگ کنگ
هنگ کنگ پایتخت مالی برتر خاور دور است. در نتیجه، پول های فراوانی در این شهر شلوغ و پر جنب و جوش وجود دارد. این شهر یکی از شهرهای جهان با بالاترین میزان تراکم میلیاردرهاست. همان طور که مشاهده کرده اید، هر کجا که ثروت باشد گرایش به تجمل گرایی از هر نوع نیز وجود دارد. خود شهر قطعا عینکی مدرن برای دیدن است. ردیف ردیف از آسمان خراش ها که با پس زمینه کوهستان های سرسبز سر به فلک کشیده اند. بعضی از خانه ها بیش از 100 میلیون دلار به فروش می رسند و تعداد سوپر ثروتمندان هنگ کنگ نیز رو به افزایش می باشد. در کلوپ های خصوصی این شهر غیر عادی نیست اگر زن ها را با جواهرات میلیون دلاری در حال صرف غذا ببینید و فروشگاه های طراحان همه روزه با صفی طولانی مقابل مغازه های خود روبرو شوند. 

5. هنگ کنگ


6. نیویورک، نیویورک
نیویورک به واسطه بودن مکانی مناسب برای مردمان متفاوت و علی الخصوص یک گروه از آن ها یعنی ثروتمندترین افراد بسیار شناخته شده است. از طریق توسعه املاک و مستغلات و وال استریت، محله بخش شرقی بالایی، محله معروفی در منهتن، محله پولدارترین افراد آمریکاست. به علاوه، در این محله برخورد با سلبریتی ها یا افراد معروف و مشهور که اینجا زندگی می کنند خیلی غیر عادی نیست. افرادی که در این جا زندگی می کنند ده ها هزار دلار برای فرستادن فرزندان خود به پیش دبستانی و سالانه حدود 4 هزار دلار برای عضویت در باشگاه های خود هزینه می کنند. از بروکی شیلدز گرفته تا لنا دان هَم و لوییس سی کِی، بِیونس و جِی زی، این شهر یکی از پرستاره ترین شهرهای دنیاست. 

6. نیویورک، نیویورک


7. پاریس، فرانسه
پاریس به عنوان یک شهر از دیرباز با تجمل و دلفریبی و لوکس گرایی آمیخته است. این شهر بدون شک یکی از عمده فروشان راه و روش و روال فرهنگی برای غرب و شاید برای سرتاسر دنیا به حساب آید. خوردن چیزهایی نظیر پنیر و خاویار که ممکن است در سایر قسمت های جهان اسراف و تجمل گرایی محسوب شود برای پاریسی ها عمری عادی و معمولیست. پاریس یکی از مهم ترین پایتخت های مد در جهان و مرکز شرکت هایی نظیر شَنِل، دیور و لاکوست است. قیمت ملک در این شهر بسیار گران و مرکز شهر نیز محل تجمل و کانون ثروتمندترین افراد می باشد. شکی نیست که پاریس هنوز هم به عنوان یکی از تجمل گرا و اسراف کار ترین شهرها پابرجاست.

7. پاریس، فرانسه


8. موناکو
موناکو، قلمرویی سلطنتی در ریوِرای فرانسه، مقصدی کاملا زیبا برای سفر است. این منطقه نه تنها از لحاظ متوسط سبک زندگی و هزینه زندگی بسیار بالا و با تجملات فراوان همراه است بلکه به واقع و طبق شنیده های بسیار، منطقه مسحور کننده ای نیز می باشد. دریای آبی روشن، معماری بی نظیر و گیاهان استوایی سهم بسزایی در کشش ثروتمندترین افراد به این شهر دو کیلومتر مربعی دارند. اما بیشتر از این ها، مساله دیگری وجود دارد و آن توانایی در اجتناب پرداخت مالیات بر درآمد در کشورهای مادریشان است. از هر سه نفر که در موناکو زندگی می کنند یک نفر میلیونر شناخته شده. واقعا زمانی که گران ترین ماشین های مسابقه ای دنیا از کنارتان رد می شود دهانتان از تعجب باز خواهند ماند.

8. موناکو


آشنایی با مجلل ترین شهر های دنیا



9. ریودوژانیرو، برزیل
میزان عدم تساوی از لحاظ ثروت در شهر ریودوژانیرو بسیار بالاست، اما از این که بگذریم این منطقه عجب منطقه ثروتمند و تجملی گراییست. به طرز جالبی نسبت به مناطق با تجارت سنگین در شهرها در این لیست، مناطق سطح بالاتر دارای ساکنان بیشتر می باشد. بخصوص محله ساحلی و معروف کوپاکابانا به واسطه رویدادهای فرهنگی پرزرق و برق مانند کارناوال شناخته شده است. اعیانی ترین محله در شهر ریودوژانیرو محله لِبلون، محله ای بسیار اختصاصی با املاک و مستغلات، سواحل و مراکز خرید بسیار شیک و سطح بالا است. بیشتر میزان کشش به این منطقه نشات گرفته از میزان نزدیکی این محله به تمام بهترین از بهترین های این شهر یعنی دکتر، سینما، رستوران و مدرسه می باشد.

9. ریودوژانیرو، برزیل


10. لندن، انگلستان
لندن یکی از گران ترین شهرها برای زندگی و محل زندگی طبقه بسیار ثروتمندی از مردم است. در حالی که بسیاری از ساکنین آن در تلاش برای داشتن چندین شغل برای پرداخت کرایه یک آپارتمان نقلی هستند، حتما ساکنین بسیار ثروتمند در محله های اختصاصی و اعیان نشین شان هر زمان و هر طور که بخواهند با تجملات خاص خود زندگی می کنند. در محله های دارای ورودی با بالاترین میزان ثروت مانند چلسی، وِست اِند و کِنسینگتون، املاک و مستغلات گران ترین چیز در جهان محسوب می شود. بوتیک هایی با طراحانی مانند پرادا و گوچی و همچنین مرکز خریدهای بسیار معروف و مشهور مانند هاروودز و هاروی نیکولز با این مناطق درآمیخته اند و اغلب افراد سرآمد جامعه از آنجا خرید می کنند. کسانی که در این مناطق زندگی می کنند می توانند اغلب به رستوران های بسیار معروف بروند و غذا میل کنند.

10. لندن، انگلستان


11. ماکائو، چین
شهر ماکائو که در نزدیکی هنگ کنگ واقع شده یکی از پرجمعیت ترین مناطق در دنیاست. این شهر به طرز عجیبی تحت تاثیر فرهنگ پرتغال و همچنین یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است. اقتصاد آن شدیدا با مقوله گردشگری و رفت و آمد گردشگران گره خورده است. ماکائو همزمان با بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای مهم دیگر، مسابقات گراند پریکس ماکائو را نیز برگزار می کند، در این زمان خیابان های این شهر تبدیل به پیست مسابقه می شوند. جزیره کولوان، جایی که بیشتر خاک ماکائو در آن قرار دارد، محل بسیاری از ویلاهای لوکس و زیباست.

11. ماکائو، چین


12. توکیو، ژاپن
تقریبا هیچ شهری مانند توکیو وجود ندارد. در توکیو رنگ و نور هم در فرهنگ پاپ و هم در حس زیبایی شناسی شهر چیزهایی ناچیزی نیستند، برای همین است که ما هم در مورد این شهر حسی در خور و سزاوار در مقوله تجملات و زیبایی داریم. این کلان شهر با جمعیت بیشتر و بزرگتری که دارد دارای تمام ویژگی های تفریحی از قبیل غذای بسیار خوب و خوشمزه، تفریحات شبانه و فروشگاه های بسیار لوکس است و مردم از آن ها واقعا لذت می برند. ویژگی شهری توکیو و نمای شهر در میان چراغ های شب نمای آن به واقع چیزیست که انسان را شگفت زده می کند. این شهر با وجود منطقه شیبویا که مردم در آن به سبک پر زرق و برق هاراجوکو لباس بر تن کرده اند، مامن و مرکز فرهنگ و مد است. از کوبوکی گرفته تا سومو و تفریحات معاصر ژاپنی ها، این شهر مملو از بیان های فرهنگی خیره کننده می باشد. واقعا مهم نیست اگر غذاها از مواد اولیه بسیار معمولی و ساده درست می شوند یا خیر، آشپزان با چیره دستی شگفت انگیزی و با توجه به تمام جزییات آن ها را طبخ می کنند.

12. توکیو، ژاپن


13. میلان، ایتالیا
میلان از دیرباز مکانی برای تولید کالای لوکس بوده و امروزه نیز پایتخت مالی ایتالیا محسوب می شود. در واقع، میلان یکی از بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی در اروپا را داراست و در بین پایتخت های مد دنیا قرار دارد. برند ورساچه، دولچه و گابانا، والنتینو، آرمانی و بسیاری دیگر از سایر طراحان مشهور دنیا در اینجا متمرکز شده اند. شهر میلان نه تنها در عرصه مد بلکه در زمینه مبلمان و طراحی صنعتی نیز پیشگام است. محدوده کسب و کار باسیلیو ثروتمندترین بخش در ایتالیا محسوب می شود. معماری نئو کلاسیک و پر زرق و برق آن بسیار پرخرج و مجلل است. بسیاری از آپارتمان های لوکس در منطقه برِرا واقع شده اند. به منطقه ناویلیا بروید تا در تفریحات شبانه معروف میلان کیف کنید.

13. میلان، ایتالیا


14. کانکون، مکزیک
کانکون یکی دیگر از شهرهای این لیست است که به خاطر توان بالقوه آن به عنوان مقصدی مهم برای گردشگران گسترش و توسعه یافت و امروزه دقیقا به این مهم دست یافته است. امروزه، تعداد زیاد تفرجگاه های لوکس، سواحل تمیز و جاذبه هایی نظیر تفریحات شبانه بسیار شاد و مفرح شهر کانکون باعث شده تا به تجملات این شهر افزوده شود. می توانید در هتل هایی مانند ریتزکارلتون اقامت داشته باشید و تمام روز خود را در بهشتی استوایی لذت ببرید. در این شهر تعداد زیادی سینما و تئاتر و همین طور رستوران های تحسین شده نیز می یابید. در واقع، قاعده اصلی در کل این شهر استراحت و تمدد اعصاب و لذت بردن بی پایان است.

14. کانکون، مکزیک


15. بِنیدورم، اسپانیا
شهر بنیدورم که در نزدیکی شهر والنسیا و در ساحل مدیترانه قرار دارد به واسطه آسمان خراش ها، هتل ها و سواحل زیبایش برای مردم شناخته شده است. بنیدورم که زمانی یک روستای کوچک برای صید ماهی در اسپانیا بود اکنون و در طی پنج دهه اخیر به شکل قابل توجهی تبدیل به مکانی مهم برای گردشگران شده است. امروزه این شهر بیش تر شبیه به شهر کانکون در غرب اروپا شده و برای مشتریان دائمی این قسمت از دنیا بسیار محبوب گشته است. این شهر همچنین مقصدی محبوب برای بسیاری از سلبریتی یا افراد مشهور اسپانیا نیز هست.

15. بِنیدورم، اسپانیا


منبع: theculturetrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید