• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا که حتما باید امتحان کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۵/۹   تعداد بازدید : 4656   گروه مطلب : غذاهای ملل


بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا که حتما باید امتحان کنید

قرن هاست که ایتالیا گرایش ها و رویه های غذایی را دیکته کرده و الهام بخش چشم انداز آشپزی جهان بوده و به خاطر غذاهای ممتاز خود در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است. با این که پیتزا و پاستا میراث خوراک شناسی این کشور را تعریف می کنند، اما ویژگی های منحصر به فرد ایتالیا آشپزی غنی آن است. ممکن است یک عمر طول بکشد تا شما تمام غذاهای سنتی ایتالیا را بچشید، فعلا می توانید با بهترین غذاهای این کشور شروع کنید.

1. پیتزا مارگاریتا در شهر ناپل
ممکن است پیتزا را یک غذای بین المللی در نظر بگیریم، اما واقعیت این است که این غذا برای اولین بار در شهر ناپل طبخ شده است و اینجا تنها جایی روی این کره خاکیست که می توانید مزه اصلی و عالی آن را درست مثل همان مزه ای که برای اولین بار اختراع شد، بچشید. 
پیتزا ناپلی با سادگیش همگان را تحت تاثیر قرار می دهد. توقع مواد تشکیل دهنده بیش از حد و متنوع نباشید. ایتالیایی ها این غذا را ساده حفظ کرده اند و تمام چیزی که شما می بینید فقط خمیر، گوجه، ریحان و پنیر موتزارلاست. با این حال، شیوه ای که این طعم ها با هم ترکیب می شوند بسیار عالیست.

1. پیتزا مارگاریتا در شهر ناپل


2. بستنی گِلاتو در رم
این دسر بسیار نرم و کرمی ایتالیایی در شهر رم اختراع نشد، با این حال، پایتخت ایتالیا مکان مناسبی برای چشیدن این خوراکیست.
تقریبا مغازهای بستنی فروشی فراوانی در سطح شهر وجود دارند و بیشتر آنها این بستنی سنتی را به مردم می فروشند. این بستنی خوش طعم و نرم که حاوی سرشیر کمتر و بدون آب است مطمئنا کاری می کند تا شما نظرتان در مورد یک بستنی تغییر کند.
طعم های این بستنی بسیار متنوع هستند و از میوه های تازه فصلی گرفته تا کرمی، قهوه و حتی طعم های تند که مطمئنا می توانید از بین آنها طعم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

2. بستنی گِلاتو در رم


3. بیستکا آلا فیورنتینا در شهر فلورانس
استیک بیستکا آلا فیورنتینا که ماده مصرفی اساسی در آشپزی شهر توسکانی به شمار می آید معمولا حدود دو کیلوگرم است. به طور سنتی، این غذا از گوشت گاو کیانیناست و به شیوه خاص و روی ذغال کباب می شود. این استیک معمولا نیم پز سرو می شود، با این حال واقعا خوش طعم و لذیذ است. 

3. بیستکا آلا فیورنتینا در شهر فلورانس


4. خوراک ماهیچه گوساله اُسوبوکو آلا میلانیز در شهر میلان
خوراک اُسوبوکو آلا میلانیز یک غذا رژیمی نیست اما یکی از بهترین خوراک های آبپز و تاس کباب شکل است که تا به حال چشیده اید. حتی اگر شهر میلان ادعا کند سرمنشا طبخ این غذاست، با این حال تنوع بسیاری از آن در شهر لمباردی وجود دارد که ماه ها فرصت لازم است تا تمام آنها را تست کنید. این خوراک استخوانی و ماهیچه ای آرام پز که از سردست گوساله و در زودپز درست می شود، معمولا با پولنته (شوربای ذرت) یا ریساتو زعفرانی (برنج و پنیر و گوشت) سرو می شود. اگر مقدار بیش از حدی از این این شاهکار گوشتی ساده و دلچسب را بخورید، حتما وزنتان اضافه می شود، اما بدون شک ارزشش را دارد که تا زمانی که در ایتالیا هستید، این غذا را امتحان کنید.

4. خوراک ماهیچه گوساله اُسوبوکو آلا میلانیز در شهر میلان


 خلاقیت آشپزی در اختراع پیتزا سوشی، پیراشگی، برگر و دیگر غذاهای ترکیبی دیوانه کننده



5. ترافل های (قارچ سیاه دنبلان) شهر توسکانی
ایتالیا به سبب ترافل هایشان شهرت و آوازه بسیار دارد. ترافل هایی نه از نوع شکلاتی بلکه از نوعی که زیر خاک پیدا می کنیم. ترافل یا قارچ دنبلان، خوراکی بسیار گران است که اگر هزاران پوند نباشد حتما به قیمت صدها پوند پیدا خواهید کرد. با این حال در زمانی که در شهر توسکانی هستید، می توانید با سفارش پاستا تالیا تل آل تارتوفو که با قارچ سیاه دنبلان درست می شود، این ترافل را بچشید.
شهرهای آمبریا و پیدومونت نیز به واسطه ترافل های ارزنده یشان بسیار معروف و مشهور هستند. بسیاری از رستوران ها و کافه های کوچک و ارزان قیمت در این منطقه غذاهایی با این قارچ گران قیمت به عنوان مواد تشکیل دهنده اصلی برای مشتریان خود سرو می کنند.

5. ترافل های (قارچ سیاه دنبلان) شهر توسکانی


6. فوکاچیا در شهر باری
در حالی که نان فوکاچیا فقط مختص شهری باری نیست، اما مردم آپولیا واقعا بهتر می دانند تا این نان را چگونه بهتر از بقیه مناطق در ایتالیا درست کنند. فوکاچیا، نانی مسطح و لواش فرم است و فوکاچیایی که در باری پخت می شود نرمی خاصی دارد. روی نوع سنتی این نان گوجه گیلاسی، سیر و آویشن می ریزند. نوع دیگری از این نان با سیب زمینی و پنیر موتزارلا درست می شود که به اندازه اولی خوشمزه است.
فرقی نمی کند که شما کدام نوع از این نان را دوست دارید، با برشی از کالباس مارتادلا یا برشی از کالباس گوشت و پنیر سرد، یک ساندویچ عالی با نان فوکاچیا درست کنید.

6. فوکاچیا در شهر باری


7. آرانچینی در شهر پالرمو
پالرمو، شهر غذاهای خیابانی ایتالیا، شما را با پالتی رنگارنگ از خوراکی ها تحت تاثیر قرارمی دهد. آشپزی سیسیلی به شدت تحت تاثیر آشپزی مورویی می باشد و ویژگی عربی خود را با ویژگی های ممتاز ایتالیایی درآمیخته است.
غذاهای فراوانی را می توانید در سیسیل امتحان کنید اما آرانچینی از جمله معروف ترین آنهاست.
لقمه های برنجی قیفی شکل یا گلوله ای شکل با مغز راگو و پنیر موتزارلا که مغازه های اغذیه فروشی آن را لقمه ای درست می کنند و به این شکل می توانید با دوستان خود تقسیم کنید.

7. آرانچینی در شهر پالرمو


8. تیرامیسو در شهر تِرِویسو
تیرامیسو یکی از معروف ترین دسرها در ایتالیاست که برای اولین بار در شهر تِرِویسو ابداع شد. دسری بسیار نرم و کرمی که وقتی در دهان خود می گذارید آب می شود و مغز شما را با دزی از کافئین سرحال می آورد. امروزه مدل های متنوعی از تیرامیسو داریم اما قنادان در تِرِویسو ترجیح می دهند تا از روی دستور اصیل آن این دسر را درست کنند.
اگر یکی از طرفداران واقعی قهوه هستید، این را نیز بدانید که در فاصله ای بسیار کم، شهر ونیز با کافه فلوریان عالی و نفیس قرار دارد.
این کافه که قدیمی ترین کافه در جهان است در پیازا سان مارکو قرار دارد. در اینجا مبلغ اندکی برای یک فنجان قهوه می پردازید اما نوشیدن یک فنجان قهوه در حالی که به موسیقی زنده کلاسیک گوش فرا می دهید و جمعیت را تحسین می کنید واقعا گرانبهاست.

8. تیرامیسو در شهر تِرِویسو


9. قهوه ایتالیایی
قهوه یکی از اقلام و مواد مصرفی اساسیست که بسیاری از ما در طول روز مصرف می کنیم تا بتوانیم کار کنیم و روز را به شب برسانیم. زمانی که به ایتالیا سفر می کنید، قهوه یکی از آن چیزهاییست که حتما باید امتحان کنید. در بسیاری از جاها در سرتاسر کشور، بخصوص شهرها، مطمئن باشید که قهوه خانه های زیادی را مشاهده خواهید کرد. در اینجا تجربه سریعی از چشیدن انواع قهوه ها را خواهید داشت و در یک روز می توانید کاپوچینو، اسپرسو یا سایر انواع دیگر از قهوه ها را امتحان بفرمایید. واقعا تجربه لذت بخشی است که در کنار دکه بایستی و در یک محیط اجتماعی قهوه بنوشی.

9. قهوه ایتالیایی


لب کلام
رقابت با آشپزی غنی ایتالیا واقعا سخت و تهیه لیستی از بهترین غذاها و نوشیدنی ها تقریبا غیرممکن است. از منطقه آلپین در شمال کشور که به واسطه غذاهای دلچسبش بسیار آوازه دارد تا غذاهای مدیترانه ای در جنوب، صدها نوع غذا و نوشیدنی وجود دارد تا در بشقاب شما سرو شود. با این غذاها که برای شما لیست کردیم شروع کنید. در سفر به ایتالیا و در کشف و جستجوی این کشور، از امتحان سایر غذاها نترسید، حتما به نوعی جالب شگفت زده خواهید شد.

منبع: travelanddestinations





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید