• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با رنگارنگ ترین خیابان های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۴/۲۳   تعداد بازدید : 4724   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با رنگارنگ ترین خیابان های جهان

گردش و بازدید از جاهای دیدنی، بخش مهمی از سفر شما را تشکیل می دهد. مکان های بسیار زیبایی را در سرتاسر دنیا پیدا می کنیم که به واقع مناظری خوشایند و چشم نواز هستند. خصوصا رنگ ها نیز می توانند به جان مکان ها روحی تازه ببخشند و ویژگی محلی مکان ها را با شیوه های شگفت انگیزی بیان کنند.
بسیاری از خیابان ها و محله ها در سرتاسر این کره خاکی، عجایبی کشف ناشده از تصاویر هنری و رنگ های پرحرارت هستند. هنرمندان محلی و همچنین نقاشان دیواری بین المللی نیز در شکل گیری بعضی از این خیابان های خوشرنگ و لعاب و معروف دنیا سهیم اند. اگر به دنبال مقصدی پر رنگ و لعاب تر برای سفر بعدی خود هستید، لیست مقصد های سفر شما حتما باید شامل این خیابان های رنگین به واقع شگفت انگیز باشد. 

کامینیتو (بوینس آیرس، آرژانتین)
محله لابوکا در بوینس آیرس بخاطر هنرمندان خیابان های رنگینش بسیار معروف است. رنگین تر از آن، کوچه و موزه خیابانی کامینیتوست. این کوچه با خانه ها و مغازه ها رنگی و هنرمندان محلی مزین شده اند.

کامینیتو (بوینس آیرس، آرژانتین)


بالات (استانبول، ترکیه)
محله تاریخی بالات، جلوه گر همزیستی مردمان استانبول با ادیان و فرهنگ های مختلف در بین کلیساها، کنیسه ها و مساجد در میان سایر معماری های با شکوه است. این محله بخاطر خانه های رنگی رنگیش در راستای خیابان های سنگفرش و شیب دار بسیار معروف می باشد. در امتداد این خیابان ها مغازه های آنتیک، چایخانه ها و نانوایی های سنتی به ردیف در کنار هم قرار گرفته اند. بیشتر خانه های چوبی بیش از 50 سال و بعضی از آنها بیش از 200 سال قدمت دارند. رستوران ها و کافه های این خیابان مکان های بسیار جذابی برای نشستن و لذت بردن از منظره های اطراف است. 

بالات (استانبول، ترکیه)


کوچه هوژِر (ملبورن، استرالیا)
کوچه هوژِر در مرکز ملبورن، نمایش برجسته ای از هنر شهریست. هنرمندان محلی و خارجی از سراسر دنیا اثرهای بسیاری را با مضمون سیاسی، دیوارهای این کوچه سنگفرش را پر از دیوار نوشته و نقاشی های دیواری کرده اند. 

کوچه هوژِر (ملبورن، استرالیا)


پِلورینیو (سالوادور، برزیل)
پِلورینیو، مرکز شهر تاریخی سالوادور، مامن بسیاری از بناهای یادبود بجای مانده از قرن هفدهم تا نوزدهم و اثر برگزیده و ثبت جهانی سازمان یونسکوست. معماری دوران استعمار و کلیساهای زیبایی را می توانید در این محله دید. خانه های رنگ شده از رنگ های روشن در امتداد خیابان های سنگفرش، شور و حرارت بیشتری را به این منطقه بخشیده است و رستوران ها و کافه های بسیاری نیز برای گذراندن ساعاتی بی نظیر در آن وجود دارد.

پِلورینیو (سالوادور، برزیل)


کایهانگ وان کان (تایچونگ، تایوان)
سرباز سابق، هوآنگ فو، در تلاشی برای نجات خانه های روستای کایهانگ وان کان از خرابی، شروع به رنگ آمیزی خانه های روستای خود کرد. کایهانگ وان کان در زبان ماندارین به معنای روستای رنگین کمان است. حیوانات، گل ها، پرندگان و افراد رنگی بسیار زیبا تمام خانه ها، دیوارها و خیابان های این روستا را پوشانده و باعث شده تا هر ساله بیش از یک میلیون بازدید کننده به اینجا بیایند.

کایهانگ وان کان (تایچونگ، تایوان)


جلی بین رو (سنت جانز، کانادا)
جلی بین رو، که در قسمت مرکزی شهر رنگارنگ سنت جانز در استان کانادایی نیوفاندلَند قرار دارد، خانه هایی رنگ شده ای با رنگ های روشن آبی، قرمز، سبز، زرد، نارنجی و قهوه ای دارد. این منطقه با ویترین های مغازه هایی از رنگ های روشن در امتداد خیابان های شیب دار این محله، منطقه ای ناب و دلچسب برای گرفتن عکس های بسیار زیبا را ایجاد نموده است.

جلی بین رو (سنت جانز، کانادا)


کوچه حاجی (سنگاپور)
کوچه حاجی، محله ای مد روز و ویژه افراد شیک و ژستیک، محلی مناسب برای مسافران هنری و هنر دوست است. این محله به واسطه بوتیک هایی با برندهای طراحان آسیایی و جواهرات دست ساز هنرمندان محلی بسیار معروف می باشد. معماری پِرانکان و ساختمان های رنگین، حیات دوباره ای را به این محله بخشیده و دیوار نوشته های رستوران ها، کافه ها و مغازه ها بسیار خیره کننده و زیباست. 

کوچه حاجی (سنگاپور)


خیابان های آبی (شفشاون، مراکش)
چِفچائونِن که شهری در شمال غربی مراکش است به واسطه ساختمان های آبی و سفیدش بسیار معروف می باشد. سایه روشن های رنگ آبی بر خیابان ها و ساختمان های این شهر سایه افکنده که تلفیقی از معماری اسپانیایی و اسلامیست. این شهر در اصل در سال 1471 به عنوان دژی برای مبارزه علیه تهاجم و اشغال پرتقالی ها بنا شد. در مورد رنگ آبی این ساختمان ها هر کسی عقیده و نظری دارد، بعضی ها بر این باورند که در دهه 1930، مهاجران یهودی این ساختمان ها را به رنگ آبی درآورند تا بازتابی از آسمان و بهشت را نشان دهند و به مردم یادآوری کنند تا زندگی روحانی و پر از معنویتی داشته باشند. نظریه های دیگر نیز بیان می کنند که رنگ آبی یا به منظور دور نگه داشتن پشه ها بوده و یا حتی به شکلی خیلی ساده تر به عنوان جاذبه ای برای جذب گردشگر در دهه 1970 بوده است.

خیابان های آبی (شفشاون، مراکش)


 عکاسی از رنگارنگ ترین شهر جهان



لاهابانا ویئِخا (هاوانا، کوبا)
لاهابانا ویئِخا که در زبان اسپانیایی به معنای هاوانای قدیمیست یکی دیگر از میراث ثبت جهانی یونسکو در مرکز شهر هاوانا، پایتخت کوباست و پر از نمونه هایی زیبا از معماری دوران استعمار اسپانیا می باشد. در سرتاسر این بخش از هاوانا، ماشین های کلاسیک رنگی بسیاری را می بینید که از جلوی ساختمان های رنگارنگ، مخصوصا پیاده روی پاسئو دل پِرادو عبور می کنند. پیاده روی پاسئو دل پرادو دقیقا بین لاهابانا ویئِخا و هاوانای مرکزی قرار دارد. 

لاهابانا ویئِخا (هاوانا، کوبا)


خیابان کرمیو (پاریس، فرانسه)
خیابان کرمیو، به دور از خیابان های شلوغ در مرکز پاریس و واقع در محله دوازدهم شهر و به واسطه خانه های بسیار زیبا و رنگ شده با رنگ های پاستل، بسیار معروف است. بیشتر اوقات گردشگرانی را در حال قدم زدن در آنجا می بینیم که این موضوع بسیار باعث آزردگی خاطر ساکنان این منطقه شده است. اگر دوست دارید که به جمعیت در آنجا برنخورید، بازدید و پیاده روی را به صبح موکول کنید. 

خیابان کرمیو (پاریس، فرانسه)


نیهاون (کپنهاگ، دانمارک)
نیهاون فقط یک کانال نیست، بلکه منطقه ای برای نشاط و سرگرمی به همراه کافه ها و رستوران هاییست که هم محلیان و هم گردشگران از آنجا لذت می برند. کانال نیهاون، به واسطه رنگ های روشن خانه های قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهمی که در امتداد کانال ردیف شده اند بسیار شناخته شده است. همچنین کشتی های چوبی و تاریخی فراوانی در بندر اینجا پهلو می گیرند. این مکان به واسطه زادگاه نویسنده مشهور دانمارکی قرن نوزدهم، هانس کرستین اندرسون نیز مکانی نام آشناست. 

نیهاون (کپنهاگ، دانمارک)


محله زاغه نشین سانتا مارتا (ریو دو ژانیرو، برزیل)
محله زاغه نشین سانتا مارتا در منطقه جنوبی ریو دو ژانیرو، محل زندگی قریب به 8000 نفر و یکی از شیب دارترین محله های زاغه نشین در تپه های ریوست. ساکنان این محله حتی برای رسیدن به بخش های بالاتر تپه که محله در آنجا ساخته شده، بایستی سوار تله کابین شوند. نزدیک به 2000 خانه آجری، 500 خانه چوبی، چهار مهد کودک، سه یگان ارتش، سه نانوایی، دو زمین ورزشی، یک بازار کوچک و یک مدرسه موسیقی سامبا در سانتا مارتا دیده می شود. در سال 2010، ساکنان این منطقه، با نقاشی ساختمان ها با رنگ های روشن و نقاشی های دیواری خلاقانه با کمک دو هنرمند هلندی، محله خود را تغییر دادند. این دو هنرمند هلندی پروژه را با نام نقاشی زاغه نشین آغاز کردند.

محله زاغه نشین سانتا مارتا (ریو دو ژانیرو، برزیل)


بورانو (ونیز، ایتالیا)
بورانو، جزیره ای در کرانه شمالی تالاب ونتزیا، به واسطه خانه هایی رنگین در امتداد کانال بسیار معروف است. باور محبوبی وجود دارد که ماهیگیرانی که در این خانه ها زندگی می کردند شروع به رنگ آمیزی خانه ها کردند و در نتیجه، زمانی که در قایق های خود بر روی آبهای دریاچه بودند، خانه ها را از دور ببینند.

بورانو (ونیز، ایتالیا)


رِین بو رو (چارلستون، کارولینای جنوبی)
اگر می خواهید یکی از موارد در لیست آرزوهای خود را عملی کنید، سری به شهر رمانتیک چارلستون بزنید. رِین بو رو متشکل از 13 خانه مربوط به دوران پادشاهی پادشاه جرج است. این خانه ها در طی دهه های 30 و 40 و در طی بازسازی با رنگ های زیبایی رنگ آمیزی شدند. تفسیرهای مختلفی در مورد نوع رنگ آمیزی این خانه ها بیان شده است. بعضی ها می گویند رنگ این خانه ها در خنک نگه داشتن آنها موثر می باشد. در حالی که دیگران دلیل اصلی را چیز دیگری عنوان می کنند، آنها معتقدند این رنگ ها به آن دلیل زده شده اند تا دریانوردان در بازگشت از دریا بتوانند خانه های خود را تشخیص دهند. 

رِین بو رو (چارلستون، کارولینای جنوبی)


لاس پالمیتاس (پاچوکا، مکزیک)
محله کم درآمد لاس پالمیتاس در دامنه کوه نیز مانند محله زاغه نشین سانتا مارتا در برزیل است که در سال 2015 توسط گروهی از هنرمندان خیابانی به نام گروه ژرمن تبدیل به اثری هنری شد. قریب به 2000 خانه با رنگ های براق و پرحرارت رنگ آمیزی شد. طرح و الگوی این رنگ آمیزی به شکلی است که از دور به شکل یک نقاشی دیواری با طرح رنگین کمان به نظر می رسد. این طرح از اسم مستعار پاچوکا، لا بلا آیروسا به معنی شهری سرزنده و زیبا الهام گرفته شده است.

لاس پالمیتاس (پاچوکا، مکزیک)


اولد تاون (کُلمار، فرانسه)
شهر کُلمار به واسطه شهر قدیمی، تاریخی و کتاب های داستانی بسیار معروف و مشهور است. این ویژگی ها با خیابان های سنگفرش و ساختمان های نیمه چوبی آلمانی و پنجره های کرکره ای فرانسوی اش تکمیل می شود. این شهر در منطقه شمال شرقی ایالت آلزاس واقع شده و کانالی زیبا نیز از میان آن می گذرد. کلمار به دلیل گل های زیبایش در تابستان و بازارهای کریسمس جالبش در زمستان، لقب ونیز کوچک را از آن خود کرده است.

اولد تاون (کُلمار، فرانسه)


بوکاپ (کیپ تاون، آفریقای جنوبی)
محله اکثرا مسلمان نشین و با تنوع فرهنگی بوکاپ در شهر کیپ تاون به واسطه خانه های خوش رنگ و لعابش که در امتداد خیابان های سنگفرش ردیف شده اند، پر آوازه است. پس از خاتمه رسمی آپارتاید، ساکنان آنجا تصمیم گرفتند تا به عنوان ابراز احساسشان از آزادی، با استفاده از رنگ های روشن صورتی، نارنجی، زرد، سبز و آبی روشن، خانه های خود را رنگ بزنند.

بوکاپ (کیپ تاون، آفریقای جنوبی)


کامپونگ پلانگی (سِمارانگ، اندونزی)
کامپونگ پلانگی به معنای روستای رنگین کمان، یکی از جدیدترین مکان هاییست که خود را تبدیل به پروژه ای هنری نموده است. معلمی محلی این ایده به نظرش رسید. دولت و همچنین شرکتی ساختمانی به این روستا کمک کردند تا هرکدام از خانه ها حداقل با سه رنگ، رنگ آمیزی شوند. دیوارها، پل ها و نیمکت ها نیز به عنوان بخشی از پروژه با الگوها، اشیا و حیوانات رنگ آمیزی شدند. شخص شهردار سمارانگ نیز در اجرای این کار کمک کرد. این پروژه در آوریل سال 2017 تکمیل و این روستا تبدیل به مکانی زیبا برای گردشگران شد.

کامپونگ پلانگی (سِمارانگ، اندونزی)


منبع: theactivetimes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید