• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دلایلی مهم برای بازدید از پولا در کرواسی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۴/۱۹   تعداد بازدید : 2422   گروه مطلب : ایده های سفر

پولا که در کنار دریای پرتلالوی آدریاتیک قرار دارد، محل برگزاری جشنواره های جهانی، خوراک های بسیار تازه و لذیذ و کامل ترین کولوسئوم رومی در جهان است. در ادامه به شما خواهیم گفت چرا بهتر است که همین حالا سفری به آنجا داشته باشید.

1. آثار و بقایایی از روم باستان در خارج از ایتالیا که به بهترین وجه حفظ و نگهداری شده اند
پولا، مرکز استان بسیار مهمی در اواخر دوره امپراتوری روم باستان و میراث باقی مانده از ساختمان های عمومی از آن زمان و در بین شگفت انگیزترین بناها در اروپاست.
البته که ستاره این شهر بقایای آمفی تئاتر آرناست. این بنا که بین سال های 27 قبل از میلاد تا 68 میلادی ساخته شد، تنها آمفی تئاتر روم باستان در جهان با دایره ای کامل از دیوار دور بنا و یکی از گوهرهای گرانبهای معماری کرواسیست. ظرفیت این بنا 20 هزار نفر می باشد و هنوز هم که هنوزه به عنوان سینمای تابستانی و میزبان رویدادهای مهم و متفاوتی نظیر چوگان، بازارهای غذا و کنسرت های تام جونز از آن استفاده می شود.
معبد آگوستوس در میدان اصلی و قدیمی شهر نیز یکی از شاهکارهای معماریست. این بنا که در طی جنگ جهانی دوم بمباران شد، دوباره و با ظرافت و دقت کامل مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه عنوان موزه باستان شناسی پولا را به دوش می کشد. سایر بقایای به جای مانده از دوران روم باستان که ارزش بازدید را دارند طاق سرجیوس و کف موزاییک شده می باشد که به صورت تصادفی در نزدیکی کلیسای سنت ماریا فورموزا که در جنگ جهانی دوم نابود شد کشف شده بود.

آثار و بقایایی از روم باستان در خارج از ایتالیا


2. خوراک های ایتالیایی با دستکاری به سبک کروات ها
ایستریا تا سال 1947 جزو ایتالیا بود و تاثیر خوراک های ایتالیایی هنوز هم در پولا مشهود است. پیتزا، پاستا و گِلاتو از غذاهای اصلی هستند. در زمان صرف این غذاها، احساس می کنید که در گوشه دورافتاده ای از توسکانی هستید.
پولا، یکی از بنادر مهم ماهیگیری نیز هست، به همین منظور غذاهای دریایی آنجا بسیار لذیذ، عالی و تازه هستند. در جای جای کانال لیمسکی پر از رستوران های دریایی خوب است که می توانید برای صرف تازه ترین انواع صدف ها به آنجا بروید.
قارچ های سفید ایستریا نیز بسیار معروفند. سرآشپزان آنجا این قارچ ها را روی پاستای فوژی (ورقه های پاستای رول شده با سس گوشت گوساله) رنده می کنند و حس چشایی شما با خوردن آن طعمی کم نظیر را تجربه می کند. اگر غذاهای قارچ دار دوست دارید، می توانید به رستوران زیگانته (Restaurant Zigante) سری بزنید یا در یکی از تورهای تک و منحصر به فرد پولا در جنگل موتووان شرکت کرده و خودتان قارچ پیدا کنید.

2. خوراک های ایتالیایی با دستکاری به سبک کروات ها


 عکس هایی رویایی و دیدنی از کرواسی



3. جشنواره های پر زرق و برق
در سرتاسر تابستان، پولا تبدیل به شهری از جشنواره ها می شود. تمام مکان های عمومی شهر میزبان کنسرت ها، اجراها و فیلم های بین المللی می شود. شما هم از این موقعیت کمال استفاده را ببرید و در قلعه قدیمی زمان امپراتوری اتریش و پادشاهی مجارستان، فیلمی تماشا کنید یا از کنسرتی کلاسیک در میدان اصلی شهر لذت ببرید. رویدادهای فرهنگی بسیاری در آرنا برگزار می شود و شما از بین این همه برنامه می توانید هرکدام را که بخواهید انتخاب و در آن شرکت کنید. یک سری از جشنواره های موسیقی نوین در داخل و اطراف شهر نیز برگزار می شود که تنوع خاصی از انواع اجراها و سازهای موسیقی را در بر می گیرد، ازموسیقی مردمی جامائیکا نظیر راگا گرفته تا استفاده از طبل، باس و همه و همه را می توانید در این جشنواره ها از نزدیک ببینید و لمس کنید. 
یکی دیگر از جاذبه های اصلی شهر پولا، نصب نورپردازهای غول پیکر در کارخانه کشتی سازی اولجانیک است. یک سری از کرین ها (جرثقیل های بزرگ) به عنوان قسمتی از برنامه نور پردازی، نصب شده اند و هر شب بین ساعت 9 تا نیمه های شب، زیبایی خاصی را به گردشگران نشان می دهند. هر ساعت این برنامه شروع می شود تا 15 دقیقه ادامه دارد.
در جشنواره سالانه ویژوآلیا، این نورپردازی های غول پیکر، هر ساله اجراهای نو، مبتکرانه و جدیدی را ارائه می دهند. نمایش ویدئو مَپینگ سه بعدی روی سطوح ناهموار مثل ساختمان ها یا جاهای دیگر با ترکیبی از صدا و تصویر، این جشنواره سه روزه را تشکیل می دهد.

3. جشنواره های پر زرق و برق


4. طبیعت بی نظیر پیش روی شما
اگرچه پولا بزرگترین شهر ایستریاست، اما طبیعت هیچ وقت از آن دور نیست. کافیست به شمال این شهر بروید و پارک ملی بریجونی را از نزدیک ببینید، کلکسیونی از جزایر با جنگل هایی انبوه و پوشیده از درختان زیبا که هوش از سر شما می برند. این موضوع فقط مختص دریاهای پرتلالو و سواحل سفید آن نیست، چیزهای جالب توجه دیگری نیز می توانید پیدا کنید. ویلاها و خانه های ییلاقی زمان روم باستان یا کلیسای شوالیه های معبد یا حتی جا پاهای دایناسور مربوطه به دوران کرتاسه (دوره دوم زمین شناسی) نیز توجه شما را جلب می کنند. کافیست به فازانا بروید، در آنجا قایق هایی هست که مدام در حال رفت و برگشت به  این جزیره ها می باشند و می توانند شما را نیز با خود به آنجا ببرند.
اگر به سمت جنوب بروید، به دماغه کامِنجاک می رسید، خاک اصلی پرصخره که جنوبی ترین راس شبه جزیره ایستریا را مشخص می کند. خیلی دورتر از تفریحگاه های صاف و یکدست، پیدا کردن دره ای صخره ای یا سواحل ریگی بسیار راحت است. خودتان می توانید آنها را کشف کنید. اگر به اندازه کافی شجاع باشید، صخره های زیادی هستند که می توانید مثل افراد محلی از روی آنها بپرید.

4. طبیعت بی نظیر پیش روی شما


منبع: wanderlust





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید