• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی جالب درباره کشور دیدنی سنگاپور

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۲/۱۱   تعداد بازدید : 3870   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جالب درباره کشور دیدنی سنگاپور

سنگاپور به دلایل بسیاری نظیر مارینا بی سندز، سینگلیش (زبان انگلیسی سنگاپوری) و غذای محبوب پلو و مرغش مشهور است. اما این همه ماجرا نیست. سنگاپور یک کشور جزیره ای کوچک است اما موارد شگفت انگیزی دارد که قطعا از شنیدن آنها شگفت زده خواهید شد. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا بیشتر با این کشور کوچک اما جالب آشنا شوید.

1- اولین سازمان دستشویی جهانی در سنگاپور تاسیس شد
بله درست شنیدید. سنگاپوری ها به تمیزی دستشویی بسیار اهمیت می دهند و آن را جدی می گیرند. در حقیقت اگر پس از استفاده از دستشویی سیفون را نزنید تا 500 دلار سنگاپور جریمه خواهید شد. پس اگر از دستشویی های عمومی در کافی شاپ ها یا ایستگاه های مترو استفاده کردید این موضوع را به خاطر داشته باشید.

1- اولین سازمان دستشویی جهانی در سنگاپور تاسیس شد


2- ذخیره گاه طبیعی بوکیت تیماه دارای گونه های درختی بیشتری در مقایسه با تمام آمریکای شمالیست
در واقع بیش از نیمی از سنگاپور سرسبز است و این سوال بوجود می آید که آیا آنها مصنوعی هستند؟ سنگاپور خانه ای برای بیش از 2100 گونه از آوندداران بومیست. همچنین گفته می شود که به خصوصوص در ذخیره گاه طبیعی بوکیت تیماه گونه های درختی بیشتری در یک هکتارش نسبت به تعداد کلی گونه های درختی در آمریکای شمالی یافت می شود. 

2- ذخیره گاه طبیعی بوکیت تیماه


3- سنگاپور در منطقه زمانی اشتباه است
درحال حاضر ساعت سنگاپور مثبت 8 ساعت گرینویچ می باشد و این درحالیست که ساعت های محلی در اصل همانند مالزی روی ساعت مثبت 7.30 دقیقه به وقت گرینویچ تنظیم هستند. در سال 1982 شبه جزیره مالزی تصمیم گرفت ساعت خود را با مالزی غربی و سنگاپور یکی کند، یعنی مثبت 8 ساعت گرینویچ به عنوان زمان استاندارد انتخاب شد. با این تفاسیر سنگاپوری ها همیشه نیم ساعت جلوتر از آنچه تصور می کنند هستند. 

4- سنگاپوری ها می توانند در انتخابات انگلستان رای دهند!
سنگاپوری ها حتی می توانند در انتخابات مجلس عوام بریتانیا و در مبارزات انتخابی به عنوان نماینده مجلس حضور داشته باشند. به این دلیل که سنگاپور عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع بوده و شهروندان سنگاپوری حق دادن رای در تمام انتخابات بریتانیا را دارا هستند. 

4- سنگاپوری ها می توانند در انتخابات انگلستان رای دهند!


5- سنگاپور از 63 جزیره تشکیل شده است
سنگاپوری ها نمی توانند به راحتی به اغلب این جزایر بروند چرا که آنها عمدتا خالی از سکنه بوده و یا به منظور مقاصد نظامی و یا صنعتی مورد استفاده هستند. البته نگران نباشید چراکه جزایری هم وجود دارند که می توانید تعطیلات خوب و ماجراجویانه ای را به دور از لپ تاپ و فست فود سپری کنید. احتمالا نام جزیره پولا اوبین را شنیده اید اما آیا تا به حال نام جزیره های پولا اوبیولا (جزیره ویولن) و پولا اوجونگ (جزیره جانک) به گوشتان خورده است.

5- سنگاپور از 63 جزیره تشکیل شده است


6- رکورد شکستن بیشترین صفحه های گرامافون در 30 ثانیه 
5 مرد سنگاپوری از گروه YiDoJang Martial Arts رکورد دار شکستن بیشترین تعداد صفحه گرامافون در 30 ثانیه هستند. شاید آنها واقعا از موسیقی بیزار بوده اند. 

6- رکورد شکستن بیشترین صفحه های گرامافون در 30 ثانیه


7- بلندترین دندان انسان
در سال 2009 یک دندانپزشک دندانی به طول 3.2 سانتیمتر را دهان مریض خود در کلینیک جراحی دندان پزشکی الی خارج کرد. البته مطمئن نیستیم که با شنیدن این موضوع چه حالی به شما دست می دهد اما هر چه باشد سنگاپوری ها رکوردار بلندترین دندان نیز هستند.

7- بلندترین دندان انسان


8- شهر میلیونرها
این تقریبا باورنکردنیست اما یکی از هر شش خانوار سنگاپوری دارای ثروتی بیش از یک میلیون دلار سنگاپور است. ما درباره ثروت تصرف پدیر صحبت می کنیم و این بدان معناست که املاک، تجارت، ماشین ها و غیره در آن حساب نشده اند.  

9- سرود ملی سنگاپور بر پشت اسکناس هزار دلاری سنگاپور
اگر با دقت به پشت اسکناس هزار دلاری سنگاپور نگاه کنید متن ریز چاپ شده ای را مشاهده خواهید کرد. احتمالا به این دلیل است که اگر یکی از این اسکناس ها را در دست داشته باشید با خوشحالی سرود ملی را خواهید خواند. 

9- سرود ملی سنگاپور بر پشت اسکناس هزار دلاری سنگاپور


 7 دلیل برای سفر کردن به سنگاپور



10- بلندترین بار پشت بام دنیا
بار وان التیتود (1-Altitude) در طبقه آخر رافلز پالاس یعنی در ارتفاع 282 متری از سطح زمین قرار گرفته است. فقط مراقب باشید که از محوطه فضای باز این بار سقوط نکنید.

10- بلندترین بار پشت بام دنیا


11-  سنگاپور تنها دولت شهر جزیره ای دنیا می باشد
این یکی از جالب ترین حقایق درباره سنگاپور است البته دو دولت شهر دیگر یعنی موناکو و وانیکان در دنیا وجود دارند که پایتختی ندارند و دیگر اینکه جزیره ای نیستند.

12- ساختمان های سنگاپور نباید بلندتر از 280 متر باشند
از آنجاییکه سنگاپور کشور کوچکیست و پایگاه هوایی نظامی سنگاپور در نزدیکی منطقه تجاری مرکزی واقع شده است دولت سنگاپور این قانون را تصویب کرده است. اما تانجونگ پاگار سنتر (Tanjong Pagar Centre) که در سال 2016 افتتاح شد بلندترین ساختمان سنگاپور با ارتفاع 290 متر است و برای اینکه بتواند از ارتفاع مجاز 280 متر بالاتر برود مجوز گرفته است.   

12- ساختمان های سنگاپور نباید بلندتر از 280 متر باشند


13- بزرگترین آبنمای دنیا
آبنمای آکا در سانتک سیتی که هزینه ساختش چیزی بالغ بر 6 میلیون دلار سنگاپور است بزرگترین آبنمای دنیا می باشد.

13- بزرگترین آبنمای دنیا


14- بیشتر سنگاپوری ها در خانه های دولتی زندگی می کنند
مسکن دولتی در سنگاپور که تحت نظر شورای شهرسازی و توسعه (HDB) است این خانه ها را با قراردادهای ۹۹ ساله اجاره به شرط تملیک به شهروندان سنگاپوری تحویل می دهند. بین 8 تا 9 نفر از هر 10 سنگاپوری در خانه های دولتی زندگی می کنند.

15- سریعترین سرعت پیاده روی
به گفته شورای بریتانیا سنگاپوری ها سریعترین سرعت پیاده روی در دنیا را دارند که میانگین این آمار 18 متر در 10.55 ثانیه می باشد. یعنی معادل سرعت پرواز خرزنبوریان. احتمالا این موضوع به علت شیوه زندگی کارآمد و شلوغ آنها می باشد.

15- سریعترین سرعت پیاده روی


16- شهر شیر
نام سنگاپور در زبان مالایی به معنی شهر شیر است اما مطالعات نشان داده که هیچگاه شیری در این کشور زندگی نمی کرده. یقین می رود شاهزاده مالایی که نام سنگاپور را در قرن سیزدهم پس از دیدن حیوانی وحشی بر روی این جزیره گذاشت یک ببر مالایی را دیده بوده است. 

16- شهر شیر


17- شما نمی توانید در سنگاپور آدامس بجوید!
یکی از جالب ترین حقایق سنگاپور این است که بر طبق قوانین این کشور که یکی از خنده دارترین قوانینیست که تا به حال شنیده اید، جویدن آدامس به جز آدامس های نیکوتین دار و مراقبت از دندان به طورت رسمی در سنگاپور ممنوع است. شما در هیچ فروشگاهی آدامس پیدا نخواهید کرد و فقط دکترها مجاز به تجویز آن هستند. به راستی چرا سنگاپور چنین قانون عجیبی دارد؟ هدف دولت از اجرای این قانون این است که کشور را تمیز نگه دارد و همه ما می دانیم که افراد زیادی آدامس خود را در خیابان می اندازند بدون آنکه فکر کنند این کار چقدر چندش آور است.

17- شما نمی توانید در سنگاپور آدامس بجوید!


18- سنگاپور یکی از شهرهای مالزی نیست
یکی دیگر از حقایق جالب درباره سنگاپور این است که برخی از افراد هنوز نمی دانند که سنگاپور یک شهر نیست بلکه یک کشور است. هنگامی که با مردم صحبت می کنیم اغلب می شنویم که آنها فکر می کنند سنگاپور نیز نظیر کوالالامپور یکی دیگر از شهر های کشور مالزیست. این موضوع صحیح نیست اما این دو کشور به یکدیگر متصل هستند. بسیاری از مردم مالزی برای کار به سنگاپور می روند و همچنین بسیاری از سنگاپوری ها اغلب در طول زمان های آزاد خود نظیر آخر هفته ها به مالزی سفر می کنند. 

19- معلق در هوا برای یک ساعت
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که معلق بودن در هوا چگونه است؟ هم اکنون می توانید در باشگاه پالم اونیو فلوت (Palm Avenue Float Club) که در سال 2014 تاسیس شده است این کار را تجربه کنید. این باشگاه جلسات یک ساعته ای را ارئه می دهد که در آن مراجعان در آبی که هم دمای بدن می باشد و به آن نمک اپسم (شهرکی در بریتانیا) اضافه شده است غوطه ور می شوند. این ترکیب باعث می شود که حس کنید در هوا شناورید. 

19- معلق در هوا برای یک ساعت

 
منابع: mustsharenews





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید