• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می دانید سردترین شهرهای جهان کدامند؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۰/۳۰   تعداد بازدید : 4575   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آیا می دانید که سردترین شهرهای جهان کدامند؟

برای اکثر مردم سرما در فصل زمستان به معنی پوشیدن لباس های بیشتری است اما مکان های کمی در دنیا وجود دارند دمای آنها به شدت افت می کند. خوشبختانه اغلب زمستان ها همانند سرمای روستایی اویمیاکُن در سیبری خاوری در روسیه با دمای منفی 68 درجه استخوان سوز نیست. با توجه به کتاب ثبت آمار گینس درجه حرارت این روستا در سال 1933 به پایین ترین حد خود رسید و این مکان را به سردترین مکان مسکونی بر روی کره زمین تبدیل کرد. 
از کانادا گرفته تا قزاقستان سردترین شهرهای موجود بر روی کره زمین، از گرمترین تا سردترین با توجه به درجه هوا در ماه ژانویه در ادامه معرفی می شوند. 

آستانه، قزاقستان
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 14.2 درجه سانتیگراد
آستانه شهری مدرن با توجه به معماری آینده نگری، مساجد پر زرق و برق و مراکز خرید و تفریحی بسیارش می باشد. هرچند که ماه های تابستان در این شهر گرم هستند اما زمستانی طولانی، خشک و فوق العاده سردی دارد. پایین ترین درجه حرارت ثبت شده در این شهر منفی 51.5 درجه سانتیگراد می باشد هرچند که میانگین دمای هوا در ماه ژانویه منفی 14.2 درجه سانتیگراد است. اغلب سالها رودخانه شهر از اواسط ماه نوامبر تا اوایل آوریل یخ می زند.

آستانه، قزاقستان
 

اینترنشنال فالز، مینه سوتا، ایالات متحده
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 15 درجه سانتیگراد
این شهر شمالی مینه سوتا به یخچال کشور مشهور است و با کمترین دمای ثبت شده یعنی منفی 48 درجه سانتیگراد و میانگین بارش برف فصلی 180 سانتیمتر این ادعا کاملا قابل توجیه است. در مقایسه با شهرهای مجاور خود اغلب روزها در اینترنشنال فالز دمای هوای زیر درجه انجماد است و لازم به گفتن نیست که شبها آسمانی زیبا و تماشایی دارد. این شهر به خاطر دروازه مرزی ورود به کانادا و پارک ملی ویاجورز شناخته شده است. این پارک مکانی محبوب برای قایق سواری و پیاده روی در تابستان و همچنین اسکی و ماهی گیری در زمستان می باشد.

اینترنشنال فالز، مینه سوتا، ایالات متحده

    
اولان باتور، مغولستان
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 24.6 درجه سانتیگراد
اولان باتور که 1.35 کیلومتر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است سردترین پایتخت جهان است. این شهر در فصل تابستان تا دمای 39 درجه سانتیگراد را تجربه کرده حال آنکه پایین ترین دمای ثبت شده در طول ماه های زمستان طولانی منفی 42 درجه سانتیگراد بوده است. همچنین اولان باتور دروازه ای بین المللی برای ورود به حیات وحش تماشایی مغولستان می باشد، جاذبه های فرهنگی غنی از معابد بودایی به سبک تبت گرفته تا گالری های هنری مدرن فریبنده ای را به نمایش می گذارد.  

اولان باتور، مغولستان


یاکوتسک، روسیه



باروی، ایالات متحده
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 25 درجه سانتیگراد   
باروی شمالی ترین شهر ایالات متحده در بالای مدار شمالگان در آلاسکا واقع شده است. این شهر دارای میانگین پایین ترین دما در میان شهرهای آلاسکا می باشد و معمولا با پوشش ابر و بادهای شدید تا 100 کیلومتر بر ساعت تشدید می شود. جالب است بدانید که در هر سال خورشید به مدت 65 روز در زیر خط افقی باقی می ماند و به طور میانگین تنها 120 روز از سال دمای هوا بالاتر از نقطه انجماد است. با این حال برخلاف پایین ترین دمای ثبت شده یعنی منفی 49 درجه سانتیگراد دلایل بسیاری برای بازدید از این شهر وجود دارد که در این بین می توان به فرهنگ غنی اینوپیات، زیبایی جنگل های توندرای اطراف و شانسی برای مشاهده شفق قطبی اشاره کرد.

باروی، ایالات متحده


یلونایف، کانادا
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 27.9 درجه سانتیگراد  
پایتخت قلمروهای شمال غربی کانادا در 400 کیلومتری جنوب مدار شمالی قرار گرفته است. یلونایف در بین بیش از صد شهر کانادا در یک نظر سنجی زیست محیطی سردترین شهر در طول سال برگزیده شده است و دارای سردترین زمستان، سوزناک ترین باد و طولانی ترین فصل برفی در کانادا می باشد. پایین ترین دمای ثبت شده در این شهر منفی 51 درجه سانتیگراد است اما با این حال آفتابی ترین تابستان را می توانید در اینجا ببینید. یلونایف که زمانی مقصدی برای جویندگان طلا بود قبله ای برای مسافران ماجراجوست و انواع مختلفی از فعالیت ها نظیر پیاده روی در زیر خورشید نیمه شب، سورتمه سواری، اسنومبیل سواری و دیدن شفق قطبی را ارائه می دهد. 

یلونایف، کانادا

 
نوریلسک، روسیه 
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 30 درجه سانتیگراد
 نوریلسک شمالی ترین شهر جهان با بیش از صد هزار ساکن می باشد و یکی از سه شهر اصلی که در منطقه همیشه یخ زده دنیا واقع شده است می باشد. این شهر با میانگین دمای سالانه منفی 10 درجه سانتیگراد سردترین دما را در بین شهرهای بزرگ جهان دارد و این درحالیست که پایین ترین دما در این شهر به منفی 53 درجه سانتیگراد رسیده است. بعید به نظر می رسد که نوریلسک علی رقم داشتن موزه ها، یک گالری هنری و یکی از شمالی ترین مساجد دنیا به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل شود چراکه صنعت معدن نوریلسک آن را به یکی از آلوده ترین مکان های روی زمین تبدیل کرده است و این امر باعث شده که این شهر از سال 2001 پذیرای توریست های خارجی نباشد.

نوریلسک، روسیه


یاکوتسک، روسیه
میانگین دمای هوا در ماه ژانویه: منفی 40 درجه سانتیگراد
یاکوتسک پایتخت جمهوری ساخای روسیه حدودا در 450 کیلومتری جنوب مدار شمالگان واقع شده است. این شهر با میانگین دمای منفی 40 درجه سانتیگراد در ماه ژانویه سردترین نقطه جهان می باشد. جاذبه هایی نظیر موزه یخی پادشاهی خاک منجمد، بازار کریستین و موزه هنر ملی جمهوری ساخای این شهر را به مقصدی با ارزش برای کسانیکه تبدیل کرده است که از سرما فراری نیستند. میانگین دمای هوا در ماه ژوئن 19.5 درجه سانتیگراد می باشد و این امکان را برای سفر به بازدیدکنندگانی که دوستدار هوای صاف هستند می دهد.   

یاکوتسک، روسیه

 
منبع: tripsavvy





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید