• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مراکز صنعتی فوق العاده جالب در سراسر جهان که باید از آنها دیدن کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۸/۲۴   تعداد بازدید : 3238   گروه مطلب : دیدنی ها


آشنایی با 10 سایت صنعتی جالب که باید از آنها دیدن کنید

برای برخی سفر به معنای بازدید از بهترین هنرهای دنیا و زیباترین مناظر است. اما برای برخی دیگر به منزله خیره شدن به کارخانه های عظیم و صدای چلق چلق ماشین آلات صنعتی می باشد. برای این دسته از افراد سایت های میراث صنعتی رویایی بسیار زیادی برای غرق شدن وجود دارد. 

ژرف دره آیرون بریج، انگلستان
ژرف دره آیرون بریج (Ironbridge Gorge) یا ژرف دره پل آهنی، گلوگاهی بر روی رودخانه سورون در شروپ شر، انگلستان است، جاییکه انقلاب صنعتی از آنجا آغاز شد. ذخیره های سنگ آهن و زغال سنگ این مکان را برای آبراهام داربی ایده آل ساخت تا برای اولین بار در سال 1709 آهن را ذوب کند و نوه اش آبراهام داربی سوم اولین پل چدنی دنیا را در سال 1781 افتتاح نماید. امروزه این ژرف دره خانه ای برای ده موزه مجزا که شامل تونل قیر، یک کارخانه سابق سرامیک و خانه هایی متعلق به خاندان داربی می باشد.  

ژرف دره آیرون بریج، انگلستان


نیو لنارک، اسکاتلند
انقلاب صنعتی نه تنها باعث بوجود آمدن کارخانه ها شد بلکه باعث به وجود آمدن شهرک های صنعتی جدید در اطراف این کارخانه ها گشت. نیو لنارک (New Lanark) به همراه دهکده ای برای سکونت کارگران کارخانه در سال 1786 تاسیس شد. همچنین برنامه های رفاهی برای بالا بردن شرایط زندگی این کارگران معرفی گردید. امروزه این روستا یک موزه یک تکه گسترده می باشد.

نیو لنارک، اسکاتلند


چاه نفت دریک، پنسیلوانیا 
کشورهای دیگری مدعی هستند که اول چاه نفت در کشور آنان حفر شده اما صنعت نفت مدرن در سال 1859 در نزدیکی تیتوس ویل در جنوب پنسیلوانیا شروع به کار کرد. محوطه اطراف چاه نفت دریک (Drake Well) هم اکنون یک پارک و موزه با نمونه بازسازی شده چاه اصلی، مقدار زیادی از ابزار کاملا کاربردی برای استخراج نفت و جزئیات فنی مناسبی درباره موتور و نیتروگلسیرین را نشان می دهد.

چاه نفت دریک، پنسیلوانیا


معدن بلنی، بلژیک
منطقه فرانسه زبان والونی ذرات ریز زغال سنگ را در زیر خود دارد، یا حداقل داشته و این امر آن را به یکی از بزرگترین معادن دنیا تبدیل کرده است. چهار معدن بزرگ دنیا به عنوان سایت میراث جهانی با هم در یک گروه جمع شده اند و اگر می خواهید فقط یکی از آنها را ببینید، آن معدن بلنی (Blegny-Mine) می باشد که از همه دیرتر یعنی در سال 1980 تعطیل شده است. تورهای گردشگری شما را برای عبور از تونل ها و دیدن ماشین های حفاری به داخل معدن می برند. 

معدن بلنی، بلژیک


 معدن نمک ویلیچکا، لهستان
نمک زمانی به قدری با ارزش بود که از آن به عنوان پول استفاده می کردند و کلمه سَلری (salary) به معنای حقوق ریشه از آن دارد. معدن نمک ویلیچکا (Wieliczka Salt Mine) که در نزدیکی کراکوف قرار دارد فقط یکبار در سال 2007 پس از شروع به کارش در قرن سیزدهم متوقف شد. هم اکنون می توانید از مسیرهای ارتباطی، تونل ها و دریاچه زیرزمینی که شامل نمایشگاهی از تاریخ معدن نمک به علاوه حکاکی ها، مجسمه ها و کلیساهای کوچک سرگرم کننده ای که از نمک ساخته شده اند بازدید نمایید. 

 معدن نمک ویلیچکا، لهستان


 بیست نقطه در اروپا که حتما باید پیش از مرگ از آنها دیدن کنید



معدن سنترال دبورا، بندیگو
معدن سنترال دبورا (Central Deborah Mine) در استرالیا واقع شده است و تورهای مختلفی ارائه دهند سفر به عمق 61، 85 و 228 متری زمین می باشند. با پوشیدن کلاه های سخت به دیدن ماشین آلات واقعا ترسناکی که از دوره تب طلا در ویکتوریا هنوز هم در این مکان به چشم می خورند، بروید.  

معدن سنترال دبورا، بندیگو


فورد پیکت اونیو پلنت، دیتروید
اولین کارخانه فورد در آتش سوزی از بین رفت اما دومین کارخانه در خیابان پیکت (Piquette Avenue) دیتروید به یک موزه تبدیل شده است. اینجا جاییست که برای اولین بار خط مونتاژ و اولین فورد مدل تی به صورت انبوه تولید و در دسترس همگان قرار گرفت. 

فورد پیکت اونیو پلنت، دیتروید


دِ ردئو کانال، کانادا
قبل از اینکه خطوط راه آهن مورد استفاده قرار گیرند از کانال ها که راهی حیاتی برای حمل و نقل اجناس و مواد معدنی از نقطه ای به نقطه دیگر بود استفاده می شد و زمانیکه صحبت از حمل و نقل بین اروپا و آمریکا به میان می آمد مسافت بیشتری مد نظر بود. کانال دِ ردئو (The Rideau Canal) مسیری حیاتی برای اتصال رودخانه سن لوران و در نتیجه اقیانوس اطلس به گریت لیکس بود. این کانال 202 کیلومتری که از اوتاوا به کینگ استون، انتاریا در جریان است قدیمی ترین سیستم کانال قاره می باشد که پیوسته در حال استفاده بوده. امروزه بیشتر از این کانال به منظور سفرهای تفریحی استفاده می شود. 

دِ ردئو کانال، کانادا

   
کارخانه ابریشم تومی اوکا، ژاپن
این کارخانه که در تومی اوکا (Tomioka) قرار دارد در حدود صد کیلومتری شمال غربی توکیو واقع شده و نمونه ای شگفت آور از رسیدن شرق به غرب می باشد. در سال 1872 بود که دولت ژاپن تصمیم گرفت صنعت نساجی ابریشم می تواند از اقدامات پیشگام در اروپا سود ببرد. از این رو سایتی پهناور با صدها ماشین آلات ابریشم بافی برپا نمود. این تجارت در نهایت در سال 1987 سقوط کرد اما از کارخانه به خوبی محافظت شد و امروزه به عنوان یک سایت میراث فرهنگی در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

کارخانه ابریشم تومی اوکا، ژاپن


لندزشافتس پارک دویسبورگ نورد، آلمان
منطقه رور (Ruhr) آلمان پر از کارخانه جات بزرگ صنعتیست. از گسترومتر سیلندر گاز بلند 117 متری در اوبرهاوزن امروزه به منظور نمایشگاه هنری 360 درجه ای استفاده می شود. همانطورکه مجتمع زولفرآین (Zollverein) در اسن از زغال سنگ به مجموعه ای فرهنگی تبدیل شده، گسترومتر نیز میزبان موزه های مختلفی است. هرچند جالب تر از همه این مکان ها لندزشافتس پارک دویسبورگ نورد (Landschaftspark Duisburg Nord) می باشد. در اینجا یک نیروگاه برق سابق به زمین بازی ماجراجویانه عظیمی تبدیل شده که با تفریحاتی نظیر غواصی، صخره نوردی و نمایش های نور تکمیل می گردد.     

لندزشافتس پارک دویسبورگ نورد، آلمان


منبع: traveller





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید