• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 5 مورد از عجایب طبیعی غیر منتطره تایوان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۶/۲۱   تعداد بازدید : 4811   گروه مطلب : دیدنی ها


با 5 مورد از عجایب طبیعی غیر منتطره تایوان آشنا شوید

تایوان با وجود احاطه شدن با همسایگان بسیار بزرگتر از نظر اندازه و شهرت، به طور جدی یکی از مقاصد کم بازدیدی می باشد که بیش از مجسمه کوچک جزیره ایش را به شما پیشنهاد می کند. این کشور چشم اندازهایی زیبا از سواحلی گرم با شن های سفید در جنوب گرفته تا جنگل های استوایی سرسبز در حاشیه دریا، کوه های آتشفشانی و تشکیلات زمین شناسی در شمال به شما ارائه خواهد داد.
درحالیکه هر ساله این اسرار فاش می شوند گردشگران بیشتری مبادرت به سفر کردن به این کشور می نماییند که اغلب آنها به تایپه پایتخت شلوغ آن می چسبند. اما برای کسانیکه به دنبال چشیدن طعم زندگی در طبیعت هستند در واقع موارد نامحدودی وجود دارد. با این حال اسم اصلی تایوان یعنی جزیره فورموسا به معنی جزیره زیبا می باشد. خوشبختانه در اینجا پنج مورد از این موارد نامحدود را برایتان گرد هم آورده ایم.      
1. تروکو گورج (Taroko Gorge)  
تروکو گورج از عمیق ترین کانیون سنگ مرمری دنیا و همچنین صخره های ناهموار خیره کننده بسیار و جنگل های نیمه گرمسیری تشکیل شده است. این مکان میلیون ها سال پیش در کنار رود لیوان (Liwu River) شکل گرفته و بیش از 27 قله ندارد. تورکو در سال 1986 به عنوان پارک ملی با ورودی رایگان به ثبت رسید. برای دیدن این پارک بهتر است سوار بر اتوبوس شده و به سمت مسیر آبشار بیانگ (Baiyang Waterfall Trail) حرکت کنید، سپس را درحالیکه سوار بر دوچرخه هستید و از سرآشیبی به پایین برمی گردید از مناظر لذت ببرید. 

1. تروکو گورج (Taroko Gorge)

اگر می خواهید پیاده سفر کنید، این مسیر طولانی به همان اندازه دیدنی و جداب است. در نظر داشته باشید که اکثر مسیرها در کنار گلوگاه خیس و بسیار سر می باشند. پس کفش های مناسب و بارانی به همراه داشته باشید مخصوصا اگر قصد دارید به غار واتر شیت (Water Sheet Cave) بروید. اگر می خواهید بیشتر خیس شوید به داخل رودخانه رفته و در طول آن حرکت کنید. این کار که ریور تریسینگ نام دارد فعالیت محبوب رو به افزایشی در این قسمت است. شما توسط یک راهنما به داخل رودخانه لیوو (Liwu River) هدایت شده و در میان صخره های مرمری دیدنی قرار می گیرید.

  
2. کوه های یانگ مینگ (Yangming Mountain)
آتشفشان فعالی که یانگ مینگ سان و یا کوه یانگ مینگ را تشکیل می دهد یکی دیگر از پارک های ملی مشهور می باشد که در واقع بیشتر از تپه تشکیل شده به همین دلیل باعث می شود که راه پیمایی راحتی داشته باشید. اینجا به علت داشتن شکوفه های گیلاس، چشمه های آب گرم و سولفاترا (دودخان هایی که از آن گازهای گوگرد خارج می شود) بسیار مورد ستایش قرار می گیرد. این مکان بسیار محبوب است مخصوصا به خاطر پیک نیک کردن که به شدت در زمین های بسیارش توصیه می شود. اگر می خواهید حسابی عرق کنید، مسیر تیانمو (Tianmu Trail) را انتخاب نمایید یک راه پله 100 پله ایست که شما را به منظره سبز دست نخورده و سایت های صنعتی تاریخی به جا مانده از دهه 1940 می رساند. مسیر جینبالی (Jinbaoli) مسیر پیاده روی دیگریست که شما را به منطقه شیلیان (Shilin) و دادچینی (Dadaocheng) که به داشتن بازارهای شبانه و ماهی فروشانش مشهور است می رساند.

2. کوه های یانگ مینگ (Yangming Mountain)

یکی از نقاط محبوب کوه داتون (Mount Datun) می باشد، حوضه ای آتشفشانی که میزبان دریاچه باتلاقی داتون است. پیشنهاد می شود که به یک پیاده روی سبک بپردازید و سپس در یکی از چشمه های آبگرم یانگ مینگ به آرامش برسید.


 10 مکان دیدنی در تایوان که فارغ از این دنیا هستند



3. چشمه های آب گرم بیتو (Beitou Hot Springs)  
اگر مایلید برای رسیدن به چشمه های آبگرم بهتر کمی جلوتر بروید، منطقه بیتو مشهورترین فضا برای فرور رفتن در آب معدنی به خاطر مجاورتش با تایپه و همچنین کیفیت سولفوریک آبش می باشد. بازدیدکنندگان می توانند براحتی برای دسترسی به این قسمت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. به محض اینکه به اینجا رسیدید به دیدن ژئوترمال ولی (Geothermal Valley) رفته و آب گرم گوگردی اش را بو کشیده و تحسین کنید. دمای آب در اینجا نزدیک به نقطه جوش و بسیار اسیدیست به همین علت نمی توان در آن شنا کرد اما تمامی چشمه های آب گرم اطراف استخرهای تم داری را ارائه می دهند که برای شنا کردن و ریلکس شدن مناسب می باشند. چشمه های آب گرم عمومی بیرون بیتو بسیار ارزان هستند ولی به همان اندازه هم شلوغ می باشند، پس شاید بخواهید که یک آبتنی خصوصی داشته باشید.   

3. چشمه های آب گرم بیتو (Beitou Hot Springs)

برخلاف شلوغی اوقات خوشی را در آب جینسینگ، استخرهای معطر با گل رز و حتی حوضچه های کوچکی که پر از ماهی های کوچک برای پاهایتان هستند، خواهید داشت. محلی ها رفتاری بسیار دوستانه دارند و به شما توصیه های بسیاری خواهند کرد، از جمله چگونه در استخرهای آب سرد، گرم بمانید (زیاد به اطراف حرکت نکنید و فقط اجازه دهید که بدنتان ریلکش باشد و با دمای آب هماهنگ شود). بعد از غوطه وری یک کاسه رامن خوشمزه در مان ک وو (Man Ke Wu) محبوب امتحان کنید و به تحسین برخی از معماران تحت تاثیر دوره ژاپنی در کتابخانه بیتو که برنده جایزه شده است، بنشینید.


4. آبشار شیفن (Shifen Waterfall)
پینگشی Pingxi به علت داشتن زیباترین آبشارهای تایوان مشهور است و همچنین سفری خوب خواهد بود. با قطار به سمت ایستگاه ساندیوآلینگ (Sandioaling Station) و سوار خط مدرسه قدیمی که برای حمل و نقل زغال سنگ از منطقه معدنی می شده است، شوید. این خط قبل از رسیدن به ابتدای مسیر که به اولین آبشار یعنی هِگو (Hegu) منتهی می شود، ابتدا از روستای هوتونگ کت (Houtong Cat) و چندی از معادن خرابه خواهد گذشت. امتداد این مسیر که از سکویی دور قابل رویت است به آبشارهای موتیان (Motian Falls) که به واسطه پل های طنابی و پیاده روی سریع قابل دسترس تر هستند، می رسد. آبشارهای پیپادانگ (Pipadong Falls) که از پایین باز می شوند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهند تا بنشینند و زمانی را در زیر آب و رو به مناظر خیره کننده جنگل بگذرانند.   

4. آبشار شیفن (Shifen Waterfall)

اگر قصد دارید که مسیر را به سمت آبشارهای شیفتن، چندین کیلومتر دورتر ادامه دهید، به خاطر منظره زیبایش است. پهناورترین آبشار در تایوان که نام مستعارش نیکاراگوئه کوچک است و به داخل یک اسخر زیبا سرازیر می شود. مدیریت این آبشارها اخیرا به دولت سپرده شده و بازدید از آن رایگان می باشد. این بدان معناست که تعداد بازدیدکنندگان رو به افزایش است. پس از آنکه مناظر نمادین را تماشا کردید، به خیابان قدیمی شیفن رفته، یک قهوه بگیرید و به تماشای مناظر زیبا و تاریخی بپردازید. 


5. دریاچه سان مون لیک (Sun Moon Lake)    
دریاچه سان مون لیک بزرگترین پیکره آبی در کل تایوان می باشد و از جاذبه های طبیعی و حیرت آوری تشکیل شده است. این مکان در مرکز نانتو کانتی (Nantou County) که در فاصله 3 ساعته خارج از تایپه قرار گرفته است حتما ارزش گذراندن چند روز را دارد. شما می توانید بر روی آب های آبی زیبای جزیره لالو قایق سواری کنید و تخم مرغ های چای تایوانی مشهور را امتحان نمایید. اما متاسفانه شنا کردن در طول زمان مسابقات جشنواره اواسط پاییز مجاز نیست.

5. دریاچه سان مون لیک (Sun Moon Lake)

اطراف شهر مکانی مناسب برای گردش در مغازه های محلی، غذاخوردن از چرخ های دستی خیابانی و وارد شدن به فرهنگ بومی قبیله تائو که به این منطقه خانه می گویند می باشد. دهکده فرهنگی اصیل فارماسون (Formosan Aboriginal Culture Village) اجراهای موسیقی و رقص را به صورت مداوم برگزار می کند و نقطه ای بزرگ برای به نمایش گذاشتن میراث زیبای قبیله تائو و دیگر قبایل در سراسر تایوان است. بهترین اتفاقیکه می تواند در سفر به اینجا برایتان اتفاق بیوفتد بازدید از آن در فصل شکوفه های گیلاس خواهد بود. گلبرگ های صورتی برفی رنگ که با آسمان آبی دریا کنتراست خیره کننده ای را به وجود می آورد.


منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید