• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از برترین مقاصد گردشگری در اسکاندیناوی آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۲۴   تعداد بازدید : 6439   گروه مطلب : ترین ها


مقاصد گردشگری برتر در اسکاندیناوی

در حالی که اکثر مردم برای دیدن شفق شمالی به اسکاندیناوی سفر می کنند، اما این کشور زیبایی ها و جاذبه هایی فراتر از پرتوهای رنگارنگ در آسمان نیز دارد، این منطقه شامل کشورهای مختلف می شود که هر کدام به زیرگروه های مختلف تقسیم می شوند و هر کدام زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند.
نقطه مشترک همه این کشورها داشتن مردمی خونگرم و مهربان است که با آغوشی باز از گردشگران استقبال می کنند. فرهنگ شگفت انگیز آن ها، مملو از خدایان افسانه ای، اسطوره ها و راز و رمز هاست و ممکن است شما با برخی از این افسانه ها آشنایی داشته باشید. دلیل دیگر سفر به اسکاندیناوی، طبیعت و مناظر فوق العاده زیبا و چشم نواز آن است که در دنیا نظیر ندارد.
بنابراین اگر قصد سفر به اسکاندنیاوی را دارید، حتما به ده مکان معرفی شده در این مقاله سفر کنید.

10. پارک ملی کولی، فنلاند
منظره طبیعی پارک ملی کولی، حیرت انگیز و الهام بخش بوده و در سال 2013 به عنوان بهترین مکان پیاده روی در فنلاند انتخاب شده است، همچنین می توانید از آثار هنرمندان بزرگ در محدوده این پارک بازدید کنید. این پارک دارای یک مسیر پیاده روی به طول هشتاد کیلومتر است که شامل آثار باستانی قرن های گذشته، جنگل های پوشیده شده از خزه، آبشارهای قدیمی و مزرعه ها و چمنزارهای زیبا می شود.
از کوه اوککو کولی (Ukko-Koli) بالا رفته، بعد از رسیدن به قله و در ارتفاع سیصد و پنجاه متری از سطح دریا، از بهترین منظره فنلاند و دریاچه پیلینن لذت ببرید. اگر ترجیح می دهید یکجا بنشینید و از منظره لذت برده و مراقبه کنید، از مسیر پاها کولی (Paha-Koli) بالا بروید و از چشم انداز باور نکردنی دریاچه لذت ببرید.
شما با رفتن به پارک ملی کولی با طبیعت آشتی می کنید، این پارک کاملا بکر و غیر تجاری است. اگر می خواهید یک تجربه فنلاندی تمام عیار داشته باشید، تور چهار روزه پارک ملی هلسینکی کولی را تجربه کنید، این تور شامل دوچرخه سواری، اسکی کردن و قایق رانی می شود، همچنین استفاده از چشمه آب معدنی کولی برای ریلکس کردن به شما توصیه می شود. این پارک ملی بسیار الهام بخش و زیباست، پس تماشای آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

10. پارک ملی کولی، فنلاند

10. پارک ملی کولی، فنلاند

10. پارک ملی کولی، فنلاند

10. پارک ملی کولی، فنلاند


9. پل زیر آب اورسوند، بین دانمارک و سوئد
این پل یکی از ساخته های فوق العاده بشر است که در زیر آب بوده و دو کشور دانمارک و سوئد را بهم وصل می کند. این پل با طول تقریبی هشت کیلومتر و در امتداد تنگه اورسوند طولانی ترین پل جاده ای و ریلی در جهان است. طراحی با شکوه این پل به گونه ایست که شما می توانید آن را از آسمان، زمانی که در حال پرواز به سمت کپنهاگ هستید، نیز تماشا کنید. اما چیزی که این پل را منحصر به فرد و خاص می کند طراحی بی نظیر آن است، این پل در ساحل مالمو در کشور سوئد آغاز شده سپس به سمت زیر دریا شیب تندی دارد، به زیر آب رفته و یک تونل زیر دریایی می شود و بعد از گذشت چهار کیلومتر، در ساحل دانمارکی آمار (Amager) مجددا ظاهر می شود.
رانندگی بر روی پل اورسوند یک تجربه باورنکردنی و فوق العاده است، یک لحظه شما در حال رانندگی در ارتفاع 60 متری بالای آب هستید و در لحظه بعد، 9 متر زیر آب حرکت می کنید. در کمتر از پانزده دقیقه شما از سوئد خارج شده و وارد دانمارک می شوید و یا بالعکس. به طور قطع هرکسی باید رانندگی روی این پل را یکبار در زندگی خود تجربه کند.

9. پل زیر آب اورسوند، بین دانمارک و سوئد

9. پل زیر آب اورسوند، بین دانمارک و سوئد

9. پل زیر آب اورسوند، بین دانمارک و سوئد

9. پل زیر آب اورسوند، بین دانمارک و سوئد


8. پریکستولن، نروژ
بالا رفتن از کوه پریکستولن در نروژ از جمله مکان هایی است که ارزش کوه نوردی را دارد، در ارتفاع ششصد و ده متری از سطح زمین، در بالای صخره های صاف و صیقلی، نمایی بی نظیر از یخبندان های آبی رنگ Lysefjord را زیر پای خود خواهید دید. می توانید فلات گرانیتی را ببینید و با یک کوه نوردی کوتاه سه ساعته به بالای کوه برسید. پس از یک کوه نوردی سبک، در بالای قله از منظره لذت ببرید و در آرامش و سکوت استراحت کنید.
پریکستولن و یا مجموعه سنگ های پالپیت، از منحصر به فردترین ساختار سنگی موجود در دنیاست که زیباترین چشم انداز نروژ را دارد. ایستادن در لبه قله و عکاسی کردن در آن جا، شما را هیجان زده خواهد کرد و می توانید احساس آرامش و سکوت مطلق را تجربه نمایید و تصور کنید در خلا قرار دارید. حتما به همراه یک تور لیدر به این قله بروید و با خیال راحت از این تجربه لذت ببرید، گویی در یک پارک در حال گردش هستید.

8. پریکستولن، نروژ

8. پریکستولن، نروژ

8. پریکستولن، نروژ

8. پریکستولن، نروژ


7. مجموعه جزایر استکهلم، سوئد
اگر تا به حال این رویا را در سر پروانده اید که جزیره شخصی خودتان را داشته باشید، حتما به مجموعه جزایر استکهلم بروید، این مجموعه با بیش از بیست هزار جزیره کوچک در دریای بالتیک گزینه های زیادی را به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید به برخی جزایر مستعمره شخصی سر نزنید، می توانید به جای آن به سایر جزایر بروید که در آن گورستان وایکینگ هاست، چرخه های طبیعی زیبا و حیات وحش حیرت انگیزی دارد.
مجموعه جزایر استکهلم بخاطر غذاهای خوشمزه نیز بسیار مشهور است. شما می توانید از مغازه های مزرعه ای که غذاهای محلی و غذاهای کاملا ارگانیک می فروشند، خرید کنید. همچنین می توانید مهارت های قایقرانی خود را در این مجموعه افزایش دهید. اگر نگران جهت یابی و گم شدن بین جزایر هستید، می توانید از تور لیدرهای قایقرانی آن جا کمک بگیرید و اگر ترجیح می دهید به جای پارو زدن صرفا بنشینید و از بادهای روی آب لذت ببرید، تورهای قایقرانی استکهلم را امتحان کنید. شما تجربه کاپیتان قایق بودن را در دریایی زیبا و بی نظیر تجربه می کنید، تجربه ای که شگفت انگیز است.

7. مجموعه جزایر استکهلم، سوئد

7. مجموعه جزایر استکهلم، سوئد

7. مجموعه جزایر استکهلم، سوئد

7. مجموعه جزایر استکهلم، سوئد


6. سونای لویلی، فنلاند
سونای لویلی در پایتخت فنلاند، هلسینکی، واقع شده و واقعا ارزش امتحان کردن را دارد، اگرچه می توانید در همه جای این کشور سوناهای مختلف را تجربه نمایید، اما تجربه این سونا را از دست ندهید چرا که بسیار خاص و منحصر به فرد است. معماری بسیار شیکی دارد و از اسکله های آن می توان دریای بالتیک را تماشا کرد. همانطور که از یک سونای بخار بهره می برید، پس از شنایی کوتاه در دریا، می توانید در رستوران های لوکس و تراس کافه های زیبا بنشینید و از منظره لذت ببرید.
اگر شما در فنلاند هستید، حتما فرهنگ سونا رفتن آن ها را تجربه کنید و برای این تجربه چه جایی بهتر از سونای لویلی. فرقی نمی کند بخش خصوصی و یا بخش عمومی، حتما این سونا را امتحان کنید. بعد از سونا شما احساس سلامتی و درخشان بودن خواهید کرد.

6. سونای لویلی، فنلاند

6. سونای لویلی، فنلاند

6. سونای لویلی، فنلاند

6. سونای لویلی، فنلاند


 فریبنده ترین خانه های اسکاندیناوی با سقف های پوشیده از چمن



5. فانوس دریایی روبیَا کِنُود و رابیه مایل (Råbjerg Mile and Rubjerg Knude Lighthouse)، دانمارک
اگر تا به حال رابیه مایل را ندیده اید بیشتر از این صبر نکنید، یک دنباله شنی که در طول یکسال حدود هجده متر را می پوشاند و هر چیزی سر راه آن باشد، زیر شن دفن می شود. این پدیده طبیعی و توده شنی می تواند هرچیزی را تا ارتفاع چهل متری در بربگیرد و بپوشاند، این سیل شنی بسیار زیبا بوده و نزدیک ترین چیز به بیابان در منطقه اسکاندیناوی است.
به یاری تندبادهایی که در اینجا می وزد، رابیه مایل سطح هایی به بزرگی هشتصد متری را کامل می پوشاند و فانوس دریایی روبیَا کِنُود یکی از قربانیان جدید این سیل شنی بوده است، در حالیکه نقاط مرتفع آن هنوز به طور کامل به وسیله توده شنی مدفون نشدند، اما به زودی این اتفاق می افتد.
اگر شما به عکاسی در صحرا علاقمند هستید، بدون شک باید به این جا سفر کنید، چرا که به دلیل روان بودن سیل شنی، ظاهر رابیه مایل هر هفته تغییر می کند و هیچ دو عکسی از آن، مانند هم نخواهد بود. توصیه می شود قبل از مدفون شدن کامل فانوس دریایی روبیَا کِنُود به این منطقه سفر کنید، چرا که چیزی نمانده است که این خانه تسلیم شن ها شده و به یک ویرانه کامل تبدیل شود.

5. فانوس دریایی روبیَا کِنُود و رابیه مایل، دانمارک

5. فانوس دریایی روبیَا کِنُود و رابیه مایل، دانمارک

5. فانوس دریایی روبیَا کِنُود و رابیه مایل، دانمارک

5. فانوس دریایی روبیَا کِنُود و رابیه مایل، دانمارک


4. جاده آتلانتیک (جاده اقیانوس اطلس)، نروژ
اگر شما عاشق هیجان رانندگی هستید، حتما باید رانندگی در جاده آتلانتیک را در بالای فهرست سفرهای رویاییتان قرار دهید. این جاده مجموعه جزایر ساحل غربی نروژ را، به وسیله مسیرهای پر پیچ و خم و هیجان انگیز، هشت پل و چندین پل ریلی بالای دره بهم وصل می کند. طراحی این مسیر از پر افتخارترین آثار عمرانی نروژ در قرن حاضر بوده است.
اگر شما می خواهید بدون هواپیما و یا قایق به یک جزیره سفر کنید، جاده آتلانتیک متعلق به شماست، شاید طولانی ترین سفر زمینی را تجربه نکنید ولی بدون شک دلپذیرترین آن را تجربه خواهید کرد، رانندگی زمان خروش دریا و ورود موج ها به مسیر، هیجان انگیزتر نیز می شود. استراحتگاه های زیادی در طول مسیر وجود دارند که چشم اندازهای فوق العاده ای نیز ارائه می دهند. این سفر جاده ای را حتما یک بار در زندگی تجربه کنید، چرا که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

4. جاده آتلانتیک (جاده اقیانوس اطلس)، نروژ

4. جاده آتلانتیک (جاده اقیانوس اطلس)، نروژ

4. جاده آتلانتیک (جاده اقیانوس اطلس)، نروژ

4. جاده آتلانتیک (جاده اقیانوس اطلس)، نروژ


3. هتل یخی، سوئد
اگر می خواهید در تعطیلات خود آرامش مطلق را تجربه کنید، به هتل لوکس یخی سوئد در شهر کوچک یوکاس یروی در شمال این کشور بروید. این هتل در اواخر قرن نوزدهم تنها با یک اتاق آغاز به فعالیت کرد و اکنون دارای هفتاد سوییت لوکس است که با تکه های یخ طبیعی متعلق به رودخانه ای در آن حوالی، ساخته شده اند. اتاق های اسکیمویی با دیوارنماها و مجسمه های یخی حیرت انگیز، که ساخت دست هنرمندان بومی است، تزیین شده اند. نگران نباشید که این یخ ها ذوب شوند چرا که دمای اتاق ها بین منفی پنج تا هشت درجه سانتی گراد نگه داشته می شود.
تجربه اقامت در این هتل خاص و منحصر به فرد است، شما در کیسه خواب های ارتشی و با پتوی پوست گوزن می خوابید و می توانید ستاره ها و کیهان را از سقف روشن اتاقتان ببینید. هتل در فاصله 190 کیلومتری از قطب شمال قرار دارد، بنابراین شما می توانید به معنای واقعی سکوت مطلق را تجربه کنید. شما می توانید با سورتمه هایی که توسط سگ ها کشیده می شود بیرون بروید و در محیط هتل از نوشیدنی های خوشمزه لذت ببرید.

3. هتل یخی، سوئد

3. هتل یخی، سوئد

3. هتل یخی، سوئد

3. هتل یخی، سوئد


2. جزایر لوفوتن، نروژ
برای رفتن به جزایر لوفوتون باید یک روز کامل را به وسیله قایق و یا هواپیما در راه باشید، ولی باور کنید ارزش تحمل اندکی سختی را دارد. جزایر دور افتاده ای که در شمال نیمکره شمالی قرار دارند با مناظری رویایی شما را حیرت زده خواهد کرد، زیبایی منطقه به حدی زیاد است که به نظر می رسد توسط خلاق ترین طراحان بازی ساخته شده است. قله های کوهستانی بلند مشرف به یخچال های طبیعی که رنگ آبی آسمان را بازتاب می کنند، کلبه های ماهیگیری زیبا که در کنار ساحل به خط شده اند، نور زیبای روز و شفق شمالی در شب، همه و همه این گوشه از جهان را تبدیل به بهشتی زمینی می کند.
اگر شما به گردش در طبیعت و ماجراجویی علاقمند هستید، جزایر لوفوتن مقصد مناسب شماست. این فلات مکانی مناسب برای قایقرانی بوده و پیاده روی و کوه نوردی در جزیره آسترووی (Austvågøya) نیز به شما توصیه می شود. اگر شما عاشق عکاسی هستید، در این منطقه به راهنما نیازمند خواهید شد، چرا که خودتان در عکاسی از منظره غرق می شوید.

2. جزایر لوفوتن، نروژ

2. جزایر لوفوتن، نروژ

2. جزایر لوفوتن، نروژ

2. جزایر لوفوتن، نروژ

2. جزایر لوفوتن، نروژ


1. فلات گیرانگر، نروژ
نروژ با وجود هزار و دویست فلات، بدون شک کشور فلات هاست، اما گیرانگر نیز پادشاه آن هاست. این فلات به طول چهارده کیلومتر و عرض کمتر از یک و نیم کیلومتر، از دوطرف به صخره هایی با شیب تند محاصره و با آبشارهای فراوانی آراسته شده، زیباترین مسیرهای پیاده روی در جهان را دارد و از جمله آثار میراث فرهنگی جهانی است.
اگر شما میخواهید یک فلات را ببینید، حتما گیرانگر را انتخاب کنید و آنقدر بالا بروید که بتوانید یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین چشم اندازهای طبیعی دنیا را ببینید. اگر از ایستادن در لبه مسیر میترسید، قسمت هایی فنس کشیده شده نیز وجود دارد که شما با اطمینان خاطر و بدون ترس می توانید به تماشای منظره بنشینید و اگر اهل پیاده روی نیستید، می توانید با یک تور اتوبوسی این مسیر را طی کنید و به بالای فلات برسید.

1. فلات گیرانگر، نروژ

1. فلات گیرانگر، نروژ

1. فلات گیرانگر، نروژ

1. فلات گیرانگر، نروژ

1. فلات گیرانگر، نروژ


منبع: pandotrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید