• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


راهنما ی سفر حیرت انگیز یک هفته ای به جنوب هند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۲۷   تعداد بازدید : 9421   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین راهنما ی سفر یک هفته ای در جنوب هند

هیچ شکی در این وجود ندارد که هند بطرز حیرت انگیزی یک کشور متنوع  و بزرگ است و به همین دلیل مسافران اغلب خواستار بازدید شمال یا جنوب آن هستند و البته این ایده خوبیست، اگر برنامه کاری فشرده دارید و می خواهید حس واقعی یک مکان را دریافت کنید. درهند زمان زیادی طول نمی کشد و در مدت یک هفته شما می توانید خود را در این فرهنگ هیجان انگیزغرق کنید. فرار از رایحه بینظیر کاری، رنگهای زنده ادویه ها و ساری ها (لباس سنتی هند)، هرج و مرج خیابانهای شلوغ و مناظر منحصربفردی که هرروز در مقابل چشمانتان ظاهر می شوند، تقریبا غیرممکن است. هند می تواند کمی چالش برانگیز باشد، بسیاری از بازدیدکنندگان در اولین سفرخود به بازدید از موارد ارائه شده توسط سازمان های توریستی می پردازند. درصورتیکه مسافران در دومین سفر، اغلب رفتن به جنوب هند را انتخاب می کنند. اگر خوردن تفریحتان است، از دوستدارن تاریخ قدیم و ساحل هستید یا مسافر تازه واردی می باشید، این قسمت دلپذیر کشور، برای هرفردی عالیست. 

بهترین راهنما ی سفر یک هفته ای در جنوب هند

این حقیقت دارد که شما براحتی می توانید یک عمر را برای کاوش و یادگیری درباره هند صرف کنید و البته هرآنچه را که ارائه می شود تجربه نکنید. یک همچین زمان طولانی برای اکثر ما که شاغل هستیم گزینه مناسبی نیست پس یک هفته زمان برای شروع، خوب است و اگرهوشمندانه سفرکنید می توانید هرآنچه که لازم است را بدرستی در جنوب هند و در مدت یک هفته انجام دهید.

روز اول: گوآ      
گوآ مکانی عالی برای شروع گشت و گذار در جنوب هند می باشد که برای دهه ها بر روی رادار مسافران بوده است. برای خیلی از افراد بومی و مسافران، گوآ مرکز ساحلی جنوب هند می باشد. به پالولم (Palolem) رفته و بساط خود را در یک خانه ییلاقی راحت نزدیک دریا پهن کنید.ازاین مکان می توانید سواحل آرامش بخش را کشف کنید، به رستورانهای جنوب هند سرازیر شوید، دهکده های ماهیگیری زیبا را ببینید و درباره پیشینه پرتغالی گوآ بیاموزید. حس آرامش این مکان، گذرندان زمان را با لم دادن در ساحل و استراحت کردن کاملا آسان می کند . اگرچه حس کاملا خوبیست و دقیقا همان چیزیست که بعد از رسیدن می خواهید، اما پیشنهاد می کنیم که اطراف را بگردید و تا آنجا که امکان دارد تجربه کسب کنید. 

گوآ مکانی عالی برای شروع گشت و گذار در جنوب هند

در کلِ گوآ، آبهای موجود در پالولم یکی از امن ترین مناطق برای شنا می باشد. یک تخته شنای پارو دار یا تخته موج سواری اجاره کنید و به قلب امواج زده یا اگر کمی بیشتر حس ماجراجویی دارید سوار بر قایق کایاک شده و به گشت و گذار در جزیره های کوچک، در چند دقیقه ای ساحل، بپردازید.

روز دوم: گوآ
با صدای امواجی بیدار شوید که باملایمت خط ساحلی را آراسته می کنند. وقتی آماده حرکت شدید با یک ریکشاو (کالسکه مخصوصی که توسط افراد کشیده می شود) به ساحل آگوندا (Agonda) که یکی از زیباترین سواحل گوآست راه یابید و صبح خود را در رستوران لیتل پلنتین لیف (Little Plantain Leaf) با یکی از خوشمزه ترین صبحانه های زندگیتان شروع کنید. بعد ازصبحانه به دهکده ساحلی و آرام آنجونا (Anjuna) حرکت کنید. هر چهارشنبه این دهکده میزبان بازارچه خیابانی گسترده ایست که شامل صنایع دستی، غذا و خیلی موارد دیگر می باشد. این یک مکان عالی برای تمرین مهارت چانه زنی است. اگر شنبه سری به آن بزنید در فاصله 1.5 کیلومتری، یک بازار شبانه پرجنب و جوش در فضای باز در آرپورا (Arpora) وجود دارد که نباید از دست داده شود. بهترین راه برای گشتن در آنجونا و اطراف آن استفاده از اسکوتر است. درحالیکه خورشید می تابد و باد ازمیان موهایتان عبور می کند به دور و بر خود توجه کنید و حومه شهر و سواحل اطراف را بگردید. قطعا بهشت ماسه ای کوچک خود را خواهید یافت. ساحل کالانگوته (Calangute) بزرگترین ساحل گوآست که پر از افراد محلی و توریست می باشد. با مغازه ها، رستورانها و کلاب ها پوشیده شده که خود به خوبی ارزشمند است. 

ساحل آگوندا (Agonda) یکی از زیباترین سواحل گوآ

کمی دورتر با موتور گازی منظره ای که نباید از دست داده شود کلیسای بوم عیسی مسیح ( Basilica of Bom Jesus) است که بقایای جسد فرانسیسکو زاویر (St. Francis Xavier) را حفظ می کند. این کلیسا که در سال 1605 کامل شد یک نشان مخصوص برای کاتولیک ها و یکی از بهترین نمونه های معماری سبک باروک در هند می باشد. اگر حس ماجراجویی دارید به آبشار شگفت انگیز دودهساگار (Dudhsagar) به معنی دریای شیر، بروید که چهارمین آبشار مرتفع هند می باشد.

روز سوم: کوچی (Kochi)    
با فاصله زیادی از جنوب و در ایالت کرالا (Kerala)، فورت کوچین (Fort Cochin) یا همان کوچی قدیمی قرار دارد که سواحل آن در جذب بازرگانان و مسافران برای 600 سال نقش مهمی داشته است. یک ترکیب منحصر بفرد و شگفت انگیزی از فرهنگ در کوچی وجود دارد بطوریکه شما می توانید تورهای ماهیگیری چینی در طول ساحل، مساجد و کنیسه های قدیمی و معماری پرتغالی را ببینید. فورت کوچین یک شهر کوچک تاریخی در مرکز کوچی می باشد و با اینکه منطقه بزرگی نیست اما برای گشت و گذار و قدم زدن در کوچه های باریک و پناه بردن به کافه رستورانهای دنج بسیار مناسب است. یکی از بهترین صبحانه هایی که در هند می توان خورد شامل سیب زمینی پخته در رول نان برشته در کوچی و در یک ورودی کوچک بود. 

کوچی مقر هنر کرالی از کاتاکالی و کالاریپایاتو

کوچی مقر هنر کرالی از کاتاکالی (Kathakali) و کالاریپایاتو (Kalaripayattu) می باشد و یکی از بهترین مکانها برای دیدن اجراهای زنده است. کاتاکالی یک شکلی از رقص کلاسیک هندی است که در واقع به یک نمایش داستانی بر می گردد و نمایش دهندگان با آرایش مفصل، لباسهای محلی رنگارنگ و ماسکهای منحصر بفرد، اجرا می کنند. موضوع این رقص تکیه بر اسطوره های سنتی، افسانه های مذهبی و عقاید معنوی دارد. بازدید موزه سنتی کرالا با بیش از 4000 اثر دست ساز را از دست ندهید. این آثار شامل مجسمه های چوبی و برنزی، سفال باستانی، جواهرات، نقاشی، آلات موسیقی، هنر بومی و قبیله ای با پیشینه 1000 ساله می باشند.


 با 5 فرودگاه مدرن و برتر هندوستان آشنا شوید



روز چهارم: آلِپِی (Alleppey)  
آلاپوژا (Alappuzha) که بطور معمول بنام آلپی شناخته شده، برای آبگیرهای دلربایش، جزو معروفترین مناطق است اما موارد بیشتری از وقت گذرانی در آبهای عظیم وجود دارد. اگر می توانید گرما را تحمل کنید، در ساحل وسیع آلپی و اسکله ای با قدمت 150 سال که تا اقیانوس کشیده شده گشتی بزنید. غروبها وقتی هوا خنک تر می شود، لب ساحل پر از محلی هاییست  که خواستار تماشای غروب خورشید بروی اقیانوس هند می باشند، همان چیزی که باید هر شب ببینید. 

آلاپوژا برای آبگیرهای دلربایش، جزو معروفترین مناطق است

بسیاری از معابد هندوها با کنده کاریهای پیچیده از موجودات اساطیری، آراسته شده اند که مثل یک جشن باشکوه در برابر چشمانتان است. یکی از قدیمی ترین معابد کرالا، معبد سری سوبرامانیا سوآمی (Sree Subramanya Swami) می باشد که مثال زیبایی از معماری معبد هندوست و جالبتر از آن اینست که توریستها اجازه ورود دارند (چیزی که همیشه مجاز نیست). اگر تمام بعدازظهر را پرسه زدید و خواستید گرسنگی خود را رفع کنید به رستوران تاف (Thaff) رفته و تالی (thali) مخصوص کرالایی را امتحان کرده تا ترکیبی از مزه های مختلف را بچشید. اگر آلپی  را درماه اوت بازدید می کنید سعی کنید مسابقه قهرمانی قایقرانی نهرو (Nehru Trophy Boat Race) را ببینید جاییکه تیم های محلی با قایقهای بسیار طویل بروی دریاچه پونامادا (Punnamada) به مسابقه می پردازند.

روز پنجم: آلپی  
بعد از گذران یک روز برای دیدن جاذبه های این جزیره، زمان آب بازی و دیدن شبکه وسیع آبراه هایی است که آبگیرهای کرالانی نامیده می شوند که دلیل جذب اکثر بازدیدکنندگان به این منطقه می باشد. شما می توانید از یک سفر دریایی ساده در یک بعدازظهرتا یک سفر یک هفته ای را انتخاب کنید اما پیشنهاد ما یک شبانه روزاست تا زیبایی این آبگیرها را بطورکامل تجربه نمایید. بهتر است قایق درجه یکی را برگزینید تا هنگامیکه سرآشپز مشغول پخت غذاست و ناخدا قایق را کنترل می کند شما نیز در حال نظارت دریاچه های آرام، کانالها و تالاب ها بر روی بهشت شناور خود به استراحت بپردازید. 

بهترین راهنما ی سفر یک هفته ای در جنوب هند

از روی برج دیدبانی، گونه های عجیب پرندگان که سطح دریاچه را پوشانده اند و بالای درختان نخل در دو طرف دریاچه نشسته اند را ببینید. هفته شلوغی را سپری کرده اید و اطلاعات جدید زیادی را دریافت نموده اید، پس حال با غذای اصیل و ملایم کرالی همراه شوید.

روز ششم: وارکالا (Varkala) 
وارکالا به سبب داشتن مکانهای زیبا و در راس آنها صخره 15 متری و همچنین احاطه آن توسط مغازه های مرتب و رستورانهای خوش طعم، یکی از محبوبترین مقاصد توریستی کرالا در سالهای اخیر شده است. این یک شهر با حسی خوب است، جاییکه می توانید به درمان و جوان سازی بدن در یکی از مراکز مدیتیشن آیورودا، یوگا و یا رِیکی بپردازید. بازسازی آیورشی آیورودیک (Ayushi Ayurvedic Retreat) یکی از مراکز سطح بالای روح درمانی در منطقه است که احساس بینظیری را در زمانی کم را القا می کند. وارکالا اساسا یک شهر معبدی می باشد که بهترین گزینه برای کوله گردها، مکانی برای ساحل دوستان و شهری با مراکز درمانی است. هندوها بر این باورند که ساحل پاپاناسام (Papanasam) و دریا مقدس و پاک هستند و از این مکان برای خیرات دادن برای مردگان محبوب خود بازدید می کنند. معروفترین معبد شهر معبد جاناردانا سوامی (Janardhana Swami Temple) می باشد که پیشینه آن به قرن دوازدهم باز می گردد اما در واقع 2000 سال قبل ساخته شده و به خدای ویشنو (Lord Vishnu) اختصاص داده شد. 

یک پیاده روی در طول صخره وارکالا

یک پیاده روی در طول صخره وارکالا در هر زمانی از روز عالیست اما بهترین زمان در طول عصر و یا شب می باشد. یک میز در کافه دل مار (del Mar) بر روی سکوی بالاتر بگیرید و درحالیکه غروب خورشید را تماشا می کنید چانا ماسالا (chana masala) پر ادویه با مقداری نان سفارش دهید.

روز هفتم: وارکالا 
همانطور که می بینید جنوب هند همه اش درباره ماسه، دریا، اسکوترها، ادویه جات و خلق خاطرات ویژه است. آخرین روز خود را با قهوه تازه دم شده از معبد قهوه آغاز کنید و درهمان اطراف به فکر صبحانه غربی یا هندی باشید. باتوجه به اینکه اکثر رستورانها در طول صخره قرار دارند گزینه های ارزانتری هم در شهر وجود دارد (که البته کیلومترها دورتر می باشد). شما باید به هتل سوپرباتهام (Suprabhatham) بروید و ماسالا دوسا (masala dosa) را امتحان کنید که در حقیقت مختص جنوب هند می باشد. اگر در این هتل اقامت داشتید ایدلی (idly) و سامبار (sambar) را نیز سفارش دهید. 

شما باید به هتل سوپرباتهام (Suprabhatham) بروید

وارکالا یک مکان عالی برای اجاره اسکوتراست. با 5 دلار یک اسکوتر برای یک روز اجاره کرده و به شهرهای نزدیک کووالام (Kovalam) و کولام (Kollam) سفر کرنید. همچنین می توانید در مسیر، توقفی در سواحل دور از دید و سفری در جاده های ساحلی باریک و از میان روستاهای خارج شهر داشته باشید. یک حس آزادی وجود دارد که تکرار آن کاملا دشوار است. آیا شروع و پایان سفر ازساحل، یک جرم است؟ قطعا نه. بسمت صخره های قرمز در دو سمت ساحل وارکالا سرازیر شوید و قبل از آخرین آبتنی داخل آبهای گرم اقیانوس هند، در طول پاپاناسام با آرامش قدم بزنید .


منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید