• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 15 مورد از شگفت انگیزترین استادیوم های دنیا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۲۶   تعداد بازدید : 12250   گروه مطلب : ترین ها


شگفت انگیزترین استادیوم های دنیا

استادیوم ها همکاری بین مهندسی، هنر و سرگرمی هستند. نیاز به داشتن استادیوم های بهتر و بزرگتر همواره منجر به ایجاد برخی از سازه های شناخته شده ای گردیده که به نشانه های مشهور جهان تبدیل گردیده اند. در ادامه با 15 مورد از شگفت انگیزترین استادیوم های دنیا آشنا خواهید شد. 

1- ورزشگاه بوریسوف آرنا (Borisov Arena)، بوریسوف، بلاروس
بوریسوف آرنا استادیوم باشگاه فوتبال باته بوریسف و تیم ملی بلاروس با گنجایش صندلی 13 هزار 126 می باشد. این استادیوم که توسط شرکت معماری اسلوونیایی اوفیس (OFIS Arhitekti) طراحی شده به شکل یک گنبد گرد یکپارچه است که حس یک شی محصور شده را القا می نماید. بر روی سطح بیرونی این گنبد انگار که یک پارچه سوراخ دار ظریف کشیده شده است.

1- ورزشگاه بوریسوف آرنا (Borisov Arena)، بوریسوف، بلاروس


2- ورزشگاه المپیک، مونیخ
ورزشگاه المپیک مونیخ به منظور میزبانی از بازی های المپیک سال 1972 ساخته شد. سقف این ورزشگاه شبیه به چتری است که بر روی مناظر اطراف سایه افکنده است. همچنین کل مجتمع ورزشی و قسمتی از پارک با وسعت میدان دید وسیعی را پوشش می دهد.

2- ورزشگاه المپیک، مونیخ


3- ورزشگاه ملی پکن، مشهور به آشیانه پرنده
ورزشگاه ملی چین در بازی های المپیک سال 2008 برجسته ترین ساختار و همچنین یکی از شناخته شده ترین ورزشگاه ها در سراسر دنیاست. شکل دایره گونه این ورزشگاه تعبیری از بهشت می باشد و شکل ساختاری آن شبیه به آشیانه پرنده با اشکالی برگرفته از سبک سفالگری چینی است. 

3- ورزشگاه ملی پکن، مشهور به آشیانه پرنده


4- ورزشگاه کاوهسیونگ (Kaohsiung Stadium)، کاوهسیونگ
ورزشگاه کاوهسیونگ با طراحی باز خود در سال 2009 برای بازی های جهانی که در تایوان برگزار می شد افتتاح گردید. این ورزشگاه اسم خود را از یک شهر بندری در جنوب تایوان و 400 کیلومتری جنوب تایپه به همین نام گرفته است.  

4- ورزشگاه کاوهسیونگ (Kaohsiung Stadium)، کاوهسیونگ


5- ورزشگاه اف ان بی (FNB Stadium)، ژوهانسبورگ
ورزشگاه اف ان بی در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی برای میزبانی جام جهانی 2010 ساخته شد. این اولین باری بود که جام جهانی در آفریفا برگزار شد.

5- ورزشگاه اف ان بی (FNB Stadium)، ژوهانسبورگ


6- کریستال هال، باکو
کریستال هال باکو در عرض 8 ماه طراحی و کامل شد. این مجموعه نماد ثبات قیام آذربایجان و پایتختش باکو که میزبان مسابقه آواز یوروویژن سال 2012 بود، می باشد.

6- کریستال هال، باکو


7- ورزشگاه اوئیتا (Oita Stadium)، اوئیتا
ورزشگاه اوئیتا، ورزشگاه زیبای منحی شکلی با سقفی قابل باز و بسته شدن در شهر اوئیتای ژاپن است. این ورزشگاه چند منظوره و در سطح جهانی که به نام چشم بزرگ نیز مشهور می باشد با صدای 43 هزار نفر در زمان هورا کشیدن منفجر می شود.  

7- ورزشگاه اوئیتا (Oita Stadium)، اوئیتا


8- مرکز ملی ورزش های آبی پکن
مرکز ملی ورزش های آبی پکن که به مکعب آبی نیز مشهور است یکی از جالبترین و هیجان انگیزترین سالن های ورزشیست که برای بازی های المپیک 2008 پکن ساخته شد. در ساخت ظاهر متمایز این مرکز از حباب های صابون الهام گرفته شده است. همچنین نمای خارجی آن از تیلن تترا فلورو اتیلن که یک درصد از شیشه سبکتر است ساخته شده. 

8- مرکز ملی ورزش های آبی پکن


 استادیوم های المپیک ریو از فضا چگونه اند



9- آلیانز آرنا، مونیخ
آلیانز آرنا یا ورزشگاه بایرن مونیخ با گنجایش 69 هزار 901 صندلی در باواریای کشور آلمان واقع شده است. این ورزشگاه به خاطر طراحی خارجی اش که در ساخت آن از پنل های پلاستیکی تیلن تترا فلورو اتیلن پرشده استفاده شده بسیار معروف می باشد و اولین ورزشگاه در دنیاست که نمای کاملا رنگی اش قابلیت تغییر رنگ دارد.

9- آلیانز آرنا، مونیخ


10- ورزشگاه ملی ورشو
ورزشگاه ملی چشمگیر ورشو به عنوان یکی از استادیوم های لیگ قهرمانان اروپای سال 2012 ساخته شد و حرکت این شهر به سمت صحنه جهانی فوتبال را معرفی می کرد.

10- ورزشگاه ملی ورشو


11- اريكسون گلوب (Ericsson Globe)، استکهلم
این ورزشگاه با 16 هزار صندلی در استکهلم به شکل یک توپ سفید بزرگ با قطر 110 متر و ارتفاع داخلی 58 متر است که آن را به بزرگترین سازه کروی دنیا تبدیل کرده است.  

11- اريكسون گلوب (Ericsson Globe)، استکهلم


12- ورزشگاه شناور خلیج مارینا (The Float at Marina Bay)، سنگاپور
ورزشگاه شناور خلیج مارینا وسیع ترین صحنه شناور دنیاست. این سکوی شناور که تماما از استیل ساخته شده است توانایی تحمل هزار و هفتاد تن وزن را دارد و گنجایش صندلی های جایگاه تماشاشیانش 30 هزار صندلی می باشد. 

12- ورزشگاه شناور خلیج مارینا (The Float at Marina Bay)، سنگاپور


13- ورزشگاه نیو بوردو، فرانسه
ورزشگاه نیو بوردو که به تازگی تاسیس شده، ورزشگاه جدیدی برای باشگاه بوردو و یکی از زمین های بازی های جام ملت های اروپا 2016 بود. این ورزشگاه جایگزینی برای استادیوم قدیمی شابان دلمس است.

13- ورزشگاه نیو بوردو، فرانسه


14- ورزشگاه آرنا داس دوناس، ناتال
ورزشگاه آرنا داس دوناس در شهر ناتال برزیل به عنوان یکی از زمین های فوتبال مورد استفاده در جام جهانی 2014 ساخته شد. این ورزشگاه جایگزین استادیوم ماچادو که در اکتبر سال 2011 تخریب شد، گردید.

14- ورزشگاه آرنا داس دوناس، ناتال


15- ورزشگاه کیپ تاون، کیپ تاون
ورزشگاه کیپ تاون که در شهر کیپ تاون آفریقا قرار دارد برای مسابقات جام جهانی 2010 ساخته شد تا بتواند میزبان 55 هزار نفر از مشتاقان فوتبال باشد.  

15- ورزشگاه کیپ تاون، کیپ تاون


منبع: wowtravel





نظرها

  • 0 0

    از پیست دومیدانی قهوه ای خسته شدیم، به قهقرا رفتیم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید