• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کارهای جذابی که می توان در وان ترکیه انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۲۰   تعداد بازدید : 8622   گروه مطلب : ایده های سفر


کارهایی که می توان در وان ترکیه انجام داد

وان نام شهری است در شرق ترکیه که شگفتی های منحصربه فردی را در دل خود جای داده، شهری که زیستگاه یکی از نادرترین گونه های گربه است، گونه ای جالب توجه که در اطراف دریاچه وان زندگی می کنند. گربه های وان دارای چشمانی تابه تا می باشند، چشمانی متفاوت که یکی از آنها آبی رنگ و دیگری کهربایی است. از شگرف ترین خصوصیات این گربه ها می توان به علاقه وافر آنها برای شنا در امتداد دریاچه پهناور وان اشاره کرد. علاوه بر گربه های متفاوت وان شهری است باستانی با پیشینه ای کهن که قدمتش به 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد. وجود تمدن ها و پادشاهی های متعدد نظیر اوراتو، ارمنی، بیزانس، سلجوقی و امپراطوری ترسیم گر چنین تاریخی و تمدنی غنی برای این سرزمین بوده است. همانطور که گفته شد وان شاهد دوره های متفاوتی در طول تاریخ بوده از این رو از هر دو بنایی قابل توجه باقی مانده که از مهم ترین آنها می توان به قلعه وان مربوط به دوران اوراتو و کلیسای صلیب مقدس بازمانده از دوره ارمنی ها اشاره کرد. این شهر از طبیعتی شگرف نیز برخوردار است و در زیبایی های فوق العاده ای غرق شده، طبیعتی دیدنی که عمده جذابیتش را مدیون رودخانه ای است که در آن قرار گرفته، رودخانه ای دیدنی که بزرگترین پیکره آبی ترکیه به شمار می رود.
برای سفر به ترکیه و بازدید از شهر زیبای وان، بهترین قیمت تور وان را در سایت توریستگاه به صورت آنلاین رزرو نمایید. 

موزه وان
می توان از موزه وان به عنوان جایگاه اقلام و آیتم هایی ارزشمند نام برد که قدمتشان به دورانی متفاوت از تاریخ ترکیه، از ماقبل تاریخ تا دوران اوراتو و دوران قدرت امپراطوری عثمانی ها باز می گردد. بخش کشتار دسته جمعی این موزه از جذاب ترین بخش های آن به شمار می رود، بخشی که با بازدید از آن اطلاعاتی را درباره قتل عام فجیع و خونینی که در این منطقه رخ داد را به دست خواهید آورد. این موزه به بخش های متفاوتی تقسیم می شود، در حیاط داخلی آن لوح هایی با خط میخی و یادبودهای سنگی (Stelae) یافت می شود. حیاط آن میزبان سنگ قبرهای اوراتویی همراه با کتیبه هایی جذاب می باشد. در طبقه پایین آن جایگاه ظروف سفالی قرمز مایل به قهوه ای، طلا و جواهرات اوراتویی و اقلام برنزی است. در طبقه بالایی آن ظروف سفالی بیشتری همراه با سکه های باستانی و نسخه هایی خطی به چشم می خورد.

موزه وان


قلعه وان
در میان خرابه های بازمانده از شهر قدیمی و 3000 ساله وان یک قلعه بزرگ سنگی خودنمایی می کند، قلعه ای که در فواصل بین قرن های نهم تا هفتم قبل از میلاد بنا گردید. می توان از این قلعه به عنوان بزرگترین قلعه موجود در وان نام برد، قلعه ای که از بازالت و آجرهای گِلی ساخته شده است. در مجاورت و همسایگی این قلعه برج ساردر (Sardur Tower) به چشم می خورد، برجی جذاب که کتیبه هایی فوق العاده را در دل خود جای داده. کتیبه هایی دیدنی که نقطه شروع پادشاهی باستانی اوراتو را به تصویر می کشد. این کتیبه ها به سه زبان فارسی کهن، بابلی و ایلامی توسط خشایارشاه بزرگ در قرن پنجم قبل از میلاد نوشته شده اند. کتیبه هایی باستانی و کهن که در طول این سال های متوالی از گزند تمام صدمات جان سالم به دربرده اند. 

قلعه وان


جزیره آختامار
افسانه ها حاکی از آن است که نام این جزیره از عشق متولد شده، افسانه ای جذاب که حکایت مردی که عاشق دختری از اهالی جزیره بود را روایت می کند. وی هر شب از دریاچه وان به قصد دیدن معشوقه اش عبور می کرد. تا اینکه یک روز در دام طوفانی سهمگین گرفتار شد و قایقش در دریا غرق گردید. وی در حالی که با امواج سهمگین دریا در حال مبارزه بود. نام دختر مورد علاقه اش را که تامار بود صدا می زند و با گفتن آخ تامار او را می طلبید. از مهم ترین جاذبه های این جزیره می توان به کلیسای جامع صلیب مقدس ارامنه (Armenian Cathedral of the Holy Cross) اشاره کرد، کلیسایی که قدمتش به سال 915 بازمی گردد. گرچه این کلیسا از هنر معماری قابل توجهی برخوردار است اما آثار هنری موجود بر دیوارهای خارجی اش در جای خود بی همتا هستند. کارهایی هنری که از صحنه هایی از کتاب مقدس اقتباس شده اند. 

جزیره آختامار


 تجربه ای شگفت انگیز از سفر به دنیای خارق العاده پروانه ها در قونیه



کلیسای صلیب مقدس
کلیسای صلیب مقدس وان بسیار زیبا و دلنوازانه بر روی ارتفاعات جزیره کوهستانی آختامار آرمیده و توسط دریاچه شگفت انگیز وان احاطه گردیده است. این کلیسا در فواصل بین سال های 951 تا 921 توسط معماری ارمنی به نام تردات مندت (Trdat Mendet) بنا گردید، کلیسایی شگرف که امروزه از آن به عنوان یکی از بزرگترین جاذبه های جزیره یاد می شود. اهمیت وافر این کلیسا تنها به دلیل اعتقادت مذهبی نیست بلکه نشانگر علاقه عمیق مردم آن به فرهنگ و هنر نیز می باشد. این کلیسا تحت بازسازی های متعددی قرار گرفته که از جدیدترین آنها می توان به پروژه بازسازی آنها در سال 2005 اشاره کرد. در این منطقه هنوز هم می توان ناظر سنگ های قرمز رنگ توفایی که از معادن سنگ های همسایه به این منطقه حمل می شوند، باشید. همچنین می توانید به تفسیر و تمجید نقاشی هایی که بر روی دیوارهای داخلی آن حکاکی شده، بپردازید. فضای خارجی آن با نقوشی حکاکی شده و اقتباس گرفته از صحنه های کتاب مقدس، مزین گردیده اند. 

کلیسای صلیب مقدس


قلعه هوشاپ (Hosap Castle)
این قلعه بر روی صخره ای سربرافراشته در کرانه های رودخانه هوشاپ استوار گردیده، قلعه ای دیدنی با سبک معماری قرون وسطایی. افسانه ای محلی درباره این قلعه روایت می شود: افسانه ای که در آن طراح قلعه که محمودی سلیمان نام داشت برای در امان ماندن از دست تعدادی از پادشاهان زمان خود تصمیم به ایجاد این قلعه گرفت. هوشاپ به دو بخش قلعه درونی و بیرونی تقسیم می شد، در بخش بیرونی آن 40 برج مراقبت همراه با یک مسجد و چندین ساختمان دیگر به چشم می خورد. در سمت دیگر بخش داخلی قلعه یافت می شود، بخشی که به علت تفکرات استراتژیکی منطقه کانونی قلعه به شمار می رود. این قلعه دارای حیاط ها و محوطه های سه دیواری می باشد که هر یک به دو طبقه تقسیم می شود. طبقه پایین تر محل قرار گرفتن برج و باروها، پاسدارخانه ها و ورودی قلعه است و در طبقه بالایی آنها یک کیوسک نگهبانی به چشم می خورد.

قلعه هوشاپ (Hosap Castle)


قلعه چاووش تپه (Cavustepe)
سلسله باستانی و قدرتمند اوراتو به داشتن قلعه هایی مستحکم و البته قوی مشهور بودند، قلعه هایی استوار و باصلابت که از مهم ترین آنها می توان به چاووش تپه اشاره کرد، قلعه ای که برای ساردوری دوم جانشین آرگیشتی یکم ساخته شد و از آن به عنوان ساردورینی به معنای شهر ساخته شده توسط ساردوری نیز یاد می شود. این قلعه جذاب از سنگ های برش خورده ساخته شده و به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیم می شود. در قسمت بالایی آن معبدی وجود دارد که به احترام خدای هالدی ساخته شده است. قسمت پایینی آن نیز جایگاه کارگاه ها و انبارهایی متعدد برای نگهداری غلات و دیگر اقلام برای سالیان طولانی می باشد. معبدی دیگر نیز در این قلعه وجود دارد که به خدای ایرماشی تعلق دارد. 

قلعه چاووش تپه (Cavustepe)


منبع: turkeytravelcentre





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید