• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دلرباترین شهرهای گم شده دنیا برای بازدید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۲۹   تعداد بازدید : 4584   گروه مطلب : ترین ها


دلرباترین شهرهای گم شده دنیا

شاید تصور گم شدن یک شهر سخت و کمی دور از ذهن باشد اما در سراسر جهان چندین شهر وجود دارد که سال ها به حال خود رها شده اند و به راستی برای همیشه در دل تاریخ گم گشته اند. شهرهایی که امروزه بینش هایی شگفت انگیز به تاریخچه زندگی بشری را ارائه می دهند. 

چیچِن ایتزا، مکزیک (Chichen Itza, Mexico)
می توان از چیچن ایتزا به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های شبه جزیره یوتاکان البته بدون در نظر گرفتن سواحل رویایی اش نام برد، شهری ثروتمند که از تمدن قوم مایا برجای مانده و عمده محبوبیتش را مدیون فرهنگ غنی و شگرفش می باشد. فرهنگ و تمدنی بی بدیل که برای لمس آنها کافیست دوری در اطراف ویرانه های بازمانده اش که البته بازسازی و حفاظت شده اند، بزنید. از برجسته ترین بخش های این منطقه می توان به اِل کاستیلو (El Castillo) با معنای لغوی قلعه اشاره کرد، هرمی پلکانی با ارتفاع 28 متری که از 4 طرف با پله هایی رو به بالای هرم احاطه گردیده. این هرم به طور کلی 365 پله را به نشان 365 روز سال در دل خود جای داده. از این ساختار در گذشته با اهداف انجام مشاهدات نجومی و مناسک مذهبی استفاده می شده و گاها آن را به معبد کوکولکان (Kukulkan) بعد از قدرت یافتن خدای ابلیس نیز یاد می شد. 
از ال کاستیلو به عنوان مثالی فرهنگی از آمریکای میانه نیز یاد می شود به بیانی دیگر گفته می شود که آمریکای میانه با وارد شدن به هر دوره فرهنگی اقدام به ساخت هرمی بزرگتر بر روی هرم قبلی کرده است. در اواسط بهار یا تابستان انعکاس نور خورشید بر روی لبه های پلکان هرم خالق تصویری جذاب و دلربایی است، تصویری که دیدنش هوش را از سر هر بیننده ای می پراند. این نمایش کوتاه سایه ها در اضلاع شمالی پلکان در خط دایره ای هفت مثلث به هم پیچیده آن رویت می شود. 

چیچِن ایتزا، مکزیک (Chichen Itza, Mexico)


پمپئی، ایتالیا (Pompeii, Italy)
می توان به جرات از پمپئی به عنوان معروف ترین شهر گمشده جهان نام برد، شهری که در سال 79 میلادی به دلیل فوران آتشفشان کوه وسوویوس نابود شد و در زیر خاکستر مدفون گردید. البته این حجم از خاکستر همانند مومیایی از اجساد اهالی پمپئی حفاظت نمود و در واقع آنها در همان ظاهر ترس و فرار همانند مجسمه هایی یخ زده به نظر می رسیدند. امروزه پمپئی به یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی ایتالیا تبدیل گردیده، شهری سوخته که نزدیک به 1700 سال در زیر آواری چند متری از خاکسترهای ناشی از فوران آتشفشان رشته کوه های وسوویوس دفن گردیده. این شهر جذاب و سوخته در نزدیکی شهر مدرن ناپل قرار گرفته و بازدید از آن فرصت طلایی سفر به روزگار قدیم و آشنایی با نحوه زندگی مردم در سال 79 میلادی یعنی 1935 سال قبل را برای علاقمندان فراهم می آورد. قدم زدن در خیابان های باستانی این شهر و تماشای بازمانده هایی جذاب از نانوایی ها، دیوان خانه، حمام ها و حتی آمفی تئاترهای آن بسیار لذت بخش خواهد بود و ترسیم گر خاطره ای که همانندش را در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

پمپئی، ایتالیا (Pompeii, Italy)


ماچو پیچو، پرو (Machu Pichu, Peru)
می توان از ماچو پیچو به عنوان پربازدیدترین، خوش عکس ترین و مسلما زیباترین شهرهای گمشده جهان نام برد، ترکیب فوق العاده صخره ها، مزارع پلکانی با مناطق کوهستانی و مرتفع پرو خالق تصویری اسرار آمیز و دلنواز شده، تصویری که تماشای آن در یک روز ابری هوش را از سر و قلب را از دل می رباید. آسان ترین راه برای دسترسی به ماچوپیچو از طریق منطقه کوزکو و استفاده از قطار آگوآس کالیانته (Aguas Caliente) می باشد، یک سفر 3 و نیم ساعته که در مسیری زیبا و خیره کننده در امتداد رودخانه اوروباما (Urubamba) در دره سکرد (Sacred) انجام می شود. 
چنانچه از طرفداران هیجان و آدرنالین هستید، پیاده روی در مسیر اینکا برای دسترسی به ماچو پیچو را به هیچ وجه از دست ندهید، یک ماجراجویی شگفت انگیز که در مسیری مرتفع با قدمتی 500 ساله انجام می شود. این شهر با توجه به قرار گرفتن در موقعیتی خاص و در ارتفاعات سال ها از نظر همگان دور بود تا اینکه در حدود یک قرن پیش توسط فردی به نام هیرام بینگهام کشف شد. پیمودن این مسیر 47.5 کیلومتری سخت 4 روز طول می کشد، اما سختی و خستگی این مسیر که گفته می شود در گذشته برای دسترسی به یک زیارتگاه مقدس ساخته شده، با تماشای شهر گمشده اینکاها، عبور از دوازه خورشید اینتیپونکو (Intipunku) در هنگام طلوع آفتاب به راحتی از تن در می رود. 

ماچو پیچو، پرو (Machu Pichu, Peru)


پترا، اردن (Petra, Jordan)
شهر باستانی پترا در کشور اردن و منطقه معروف معان قرار گرفته و قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد باز می گردد، شهری گمشده در مکانی اسرار آمیز که هنوز هم رموزی کشف نشده و در انتظار آشکار شدنی را در دل خود جای داده است. این شهر در سال 1812 توسط لودیگ برکهارت، کاشف و سیاح بزرگ سوئیسی و کسی که سال های بسیار زیادی از عمرش را صرف مطالعه درباره تاریخ اسلام و زبان عربی نمود، کشف گردید. کاوش های باستان شناسی در این منطقه حاکی از قدمت 9000 ساله آن است. این شهر صدها معبد، خانه و یک تماشاخانه با ظرفیت بیش از 3000 نفر را در دل خود جای داده، همچنین در آن معابد، ستون هایی هرمی شکل و قربانگاه هایی برای قربانی کردن حیوانات با هدف راضی نگه داشتن و کاهش خشم پروردگار یا طلب کردن خواسته هایشان نیز به چشم می خورد. دسترسی به این شهر از طریق دره باریک سیک (Siq) با دیوارهای قد برافراشته در اطرافش و ستون های غول پیکری امکان پذیر خواهد بود. با ورود به این شهر اولین چیزی که به چشم می خورد، گنجینه ای حکاکی شده است، گنجینه ای که بر اساس نظریه برخی محققان یک آرامگاه رسمی می باشد. گفته می شود تنها 15 درصد از این شهر کشف شده و الباقی آن هنوز هم در زیر زمین نهفته است.

پترا، اردن (Petra, Jordan)


 با شهرهای جذاب و باستانی در اروپا آشنا شوید



سوخوتای، کشور تایلند (Sukhothai, Thailand)
شهر گمشده سوخاتای عمده محبوبیتش را نه تنها مدیون آثار هنری خیره کننده و مجسمه های شگرفش است بلکه این عمده شهرتش را مرهون ادعاهای پرافتخارش درباره تصاحب نام قدیمی ترین شهر تاریخی است. پارک تاریخی سوخاتای بازمانده هایی از شهر قدیمی سوخاتای که در لغت سپیده دم خوشبختی معنی می شود را پوشش می دهد. این پارک در نزدیکی شهری مدرن با همین نام قرار گرفته است. دیوارهای این شهر در ظاهری مستطیلی شکل دارای طول یک و نیم و 400 متری و عرض یک و نیم متری است. در محوطه 70 متر مربعی این منطقه تقریبا 200 خرابه به چشم می خورد. در مرکز هر یک از این دیواره ها یک دروازه و در داخل آنها باقی مانده هایی از کاخ سلطنتی و 26 معبد به چشم می خورد، معابدی که از بزرگترین آنها می توان به وات ماهاتهات (Wat Mahathat) اشاره کرد. این شهر گمشده به عنوان عضوی از سایت میراث جهانی یونسکو افتخار میزبانی از هزاران بازدیدکننده علاقمند به ساختارها و چهره های باستانی بوداها، ساختمان های کاخ و معابد ویران شده می باشد. علاقمندانی که می توانند به کمک یک دوچرخه به سیاحت و گردش در این آثار جذاب بپردازند.

سوخوتای، تایلند (Sukhothai, Thailand)


پرسپولیس، ایران (Persepolis, Iran)
قدمت پرسپولیس یا شهر پارسی به سال 518 قبل از میلاد بازمی گردد، پایتخت با افتخار امپراطوری هخامنشیان که در پایین کوه رحمت در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته است. این شهر تاریخی بر روی یک تراس نیمه طبیعی و مصنوعی ساخته شده، مجموعه ای چشمگیر و سلطنتی که توسط پادشاه پادشاهان و با الهام از مدل های بین النهرینی ساخته شد. اهمیت و کیفیت بازمانده های این بنای تاریخی آن را به یکی از مهم ترین مناطق باستان شناسی تبدیل نموده است. این بنای تاریخی در سال 330 قبل از میلاد توسط اسکندر مقدونی به آتش کشیده شد و تنها خرابه ای از آن بازماند. در تراس آن خرابه هایی از ساختمان هایی عظیم یافت می شود که 15 تا از ستون هایشان هنوز هم استوارند. البته سه تا از این ستون ها نیز از سال 1970 میلادی دوباره برپا شده اند. البته ساخت و ساز تعدادی از ساختمان های آن هیچ وقت به پایان نرسید. در پشت مجموعه پرسپولیس سه مقبره صخره ای در دل دامنه تپه ای کوه یافت می شود. می توان از یکی از نماهای سردر این مجموعه که ساختش نیز تکمیل نشده به عنوان اثری شگرف با طراحی بی نظیر نام برد. 

پرسپولیس، ایران (Persepolis, Iran)


انگکور وات، کامبوج (Angkor Wat, Cambodia)
می توان از انگکور وات به عنوان یکی از مهم ترین مناطق باستان شناسی در جنوب شرقی آسیا نام برد، منطقه ای کهن با مساحت 388 متر مربعی که از بازمانده های چندین پایتخت متفاوت از امپراطوری خمر حفاظت می کند. قدمت تمام ساختارهای آن به قرن نهم تا پانزدهم بازمی گردد اما از قدیمی ترین آنها می توان به معبد انگکور وات و بایون اشاره کرد. می توان از بناهای چشمگیر این منطقه، طرح و برنامه زندگی شهری باستانی و مخازن بزرگ آب آن و مسیرهای ارتباطی کهن چندین قرنه اش همگی به عنوان شاهدی برای وجود تمدنی استثنایی در استان سیم ریپ نام برد. در صبحگاهان انعکاس نورهای پرتلالو خورشید بر روی ویرانه ها و معابد این منطقه خالق تصویری دلرباست، تصویری شگفت انگیز که باور واقعی بودنش سخت است. یکی از مکان هایی که بازدید از آن برای کشف شگفتی های واقعی این سرزمین ضروری است، ساختارهای باستانی موجود بر روی یکی از بزرگترین مجموعه های تاریخی روی زمین و شهر رویایی قرن دوازدهمی انگکور توم (Angkor Thom) می باشد.

انگکور وات، کامبوج (Angkor Wat, Cambodia)


دوارکا آکا لرد کریشنا، هند (Dwarka AKA Lord Krishna, India)
شهر باستانی لرد کریشنا (Lord Krishna) در واقع یک افسانه واقعی است، افسانه ای واقعی که خرابه های مکشوفه آن در سال 2000 شما را برای لحظه ای هم که شده به داستان های قدیمی هند می برد. این شهر باستانی جذاب بیش از 70 هزار قصرهای ساخته شده از طلا، نقره و دیگر فلزات گرانبها را در دل خود جای داده. شهری دیدنی که تا قبل از مرگش و فرو رفتن در زیر آب از شکوه و جلال خاصی برخوردار بود. خرابه های آن در عمق 40 متری خلیج دوارکا (Dwarka) به گِل نشسته اند. مطالعات آکوستیک نشان می دهد که خرابه ای این شهر گمشده از هندسه خیره کننده ای برخوردارند، هندسی جذاب که کارشناسان را متحیر ساخته. از این شهر گمشده باستانی اقلام بسیاری کشف شده، قدمت یکی از این اقلام که مهم ترینش نیز به شمار می رود به سال 7500 قبل از میلاد باز می گردد. می توان از این آثار به عنوان گواهی بر سن و قدمت دیرینه آن و مربوط دوارکا باستان اشاره کرد.

دوارکا آکا لرد کریشنا، هند (Dwarka AKA Lord Krishna, India)


منبع: tripstodiscover





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید