• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نوزده طراحی خارق العاده برای هتل های آینده

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۶   تعداد بازدید : 6565   گروه مطلب : دیدنی ها


طراحی های خارق العاده برای هتل های آینده

از محفظه های زیر آبی مجلل و برجهای انحنا دار باشکوه تا خانه های درختی سازگار با محیط زیست و سفینه فضایی واقعی، آرشیتکت ها، مهندسین و طراحان در کل دنیا به مفاهیم آینده هتل نگاهی دارند. ما برخی از باورنکردنی ترین طراحی هتلهای آینده را از ایده ها و مفاهیم هتلهای امروزه گردهم آورده ایم.

1- تترا هتل (Tetra hotel)، مکان آن تایید نشده   
مهندسین سازه هایی مثل شارد (The Shard) و برج خلیفه (Burj Khalifa) با آرشیتکت های خلاق و نوآور برای ایجاد تترا هتل همکاری کرده اند. مکان آن هنوز اعلام نشده اما کیپ ورد (Cape Verde)، کانادا، نیوزلند و انگلستان، همه به عنوان گزینه هایی مطرح شده اند. این هتل تعهد به پایداری، تعبیه آب دریای محلی برای سیستم خنک کننده و صفحه های حرارتی خورشیدی را خواهد داشت. هر یک از اتاق ها با ارتفاع 19 متر مجهز به یک تخت بزرگ زیر نور آسمان و یک دوش در زیر آن به اضافه طبقه سومی برای سرگرمی خواهد بود. همچنین یک بار، رستوران و فضایی برای فروشگاهها وجود خواهد داشت. 

1- تترا هتل (Tetra hotel)، مکان آن تایید نشده


2- مِزون هلر مِز (Maison Heler Metz)، مجموعه کیوریو از هیلتون (Curio Collection by Hilton,)، آلساک (Alsac)، فرانسه     
دیدن یک خانه آلسی به سبک قرن 18 بالای یک آسمانخراش 14 طبقه معمول نیست. این دقیقا همان چیزیست که طراح فرانسوی فیلیپه استارک (Philipe Starck) در ذهن خود برای مز، اولین هتل همه چیز تمام با برچسبی بعنوان طراحی منظره خیالی بی اندازه می پروراند. این خانه یک تراس و باغی در پشت بام ساختمان،119 اتاق، یک مرکز بدنسازی و رستوران و باری برای استراحت دارد.

2- مِزون هلر مِز (Maison Heler Metz)، فرانسه


3- کوسموس هتل (Kosmos Hotel)، النگدو (Ulleungdo)، کره جنوبی    
این هتل بر روی دماغه ای سنگی در جزیره النگدو در کره جنوبی خودنمایی می کند. این هتل شامل دولبه منحنی، ساختمانهای تخم مرغی شکل، سقفهای بلند و رنگ خاکستری و سفید ملایم می باشد که یکی دارای 4 اتاق و دیگری 8 اتاق است. طرح آن توسط چانجونگ کیم (Chanjoong Kim)، یکی از معماران اصلی دِ سیستم لب (The System Lab) سئول تجسم شده و با رسیدن به هدف مهار روح محیط اطراف و انرژی چی که از جزیره می گذرد، همراه است.

3- کوسموس هتل (Kosmos Hotel)، کره جنوبی


4- اسوارت (Svart)، کوهستان آلملیفلت (Almlifgellet mountain)، نروژ    
اسوارت که به معنی سیاه در زبان نروژی است در پای کوه آلملیفلت قرار گرفته و نمایی متمایز، شبیه به یک رزم ناو خاکی دارد. این طرح توسط فیسکییل (fiskehjell) خلق شده، یک ساختار چوبی که برای خشک کردن ماهی بکار می رود و پایه هایی که کلبه های فصلی ماهیگیران را نگه می دارد خود بعنوان یکی دیگر از مکانهای برتر برای تماشای شفق قطبی (Aurora Borealis) می باشد. علیرقم این موضوع خود هتل یک منبع انرژی است و در طراحی آن تولید انرژی، بیش از مصرفش می باشد.

4- اسوارت (Svart)، نروژ


5- اسپا و بت هتل قطبی (Arctic Bath Hotel&Spa)، رودخانه لول (Lule river)، نروژ     
تیم تری هتل (Treehotel)، مجموعه ای از خانه های درختی در منطقه هاراد (Harad) در سوئد، این هتل شناور را بر روی رودخانه لول در نوربوتن کانتی (Norrbotten County) نروژ خلق کرده اند. هر یک از 6 اتاق این هتل به صورت جداگانه در طول سازه اصلی شناور هستند و دارای چشمه، 4 سونا، اتاق درمان و حمام سرد و گرم می باشد. میهمانان نیز می توانند همزمان از دیدن شفق قطبی و حمام یخ لذت ببرند.

5- اسپا و بت هتل قطبی (Arctic Bath Hotel&Spa)، نروژ


6- هتل درختی (Tree Hotel)، هاراد (Harads)، سوئد   
هفت خانه درختی مختلف این مکان تفریحی را می سازند، که بهترین آن شامل جعبه ای آیینه کاری درون یک خیمه، آشیانه پرندگان، کابینی که مورد علاقه زوجها برای ماه عسل است، اجسام ناشناخته و عکس از ارواحی که در بین درختان ظاهر می شدند و هفتمین خانه که مرتفع ترین است و سکوی طنابی و پنجره هایی برای تماشای شفق قطبی (در صورت شانس) دارد، می شود. در بخش دیگری، سونا و وان آب گرم، زیپ لاین و فعالیتهایی نظیر دیدن گوزنهای شمالی، ماهیگیری در یخ و سورتمه سواری نیز وجود دارد.

6- هتل درختی (Tree Hotel)، هاراد (Harads)، سوئد


7- هتل مارکوس د ریسکال (Hotel Marques de Riscal)، لاریوجا (La Rioja)، اسپانیا     
این هتل مجزا، در بین تاکستانهای لاریوجا قرار دارد و نمای شگفت انگیزی دارد. این اولین و تنها هتل از معمار فرانک گهری (Frank Gehry) با امضای خودش است که نمایی از روبانهای استیل فشرده و برش تیتانیوم دارد و به شکل شبحی در مقابل تاکهاست. در داخل، دیوارهای چوبی کنده کاری شده، مبلمان چرمی و حمامهای مرمری وجود دارد. جو این هتل کاملا آرامش بخش است، از وینوتراپی (انگور درمانی) گرفته تا گردش در اغذیه فروشیهای اصلی مربوط به سال 1858.

7- هتل مارکوس د ریسکال (Hotel Marques de Riscal)، اسپانیا


8- ایستگاه آرورا (Aurora Station)، فضا  
مدرن تر از این هتل، هتلی نخواهد بود. یک ایستگاه فضایی در مقیاس واقعی توسط کمپانی اوریون اسپن (Orion Span) و زیر نظر هوستون (Houston) درحال توسعه است و انتظار می رود که در سال 2022 آماده پذیرایی از میهمانان باشد. هزینه پرداختی برای 12 روز اقامت حدود 9.5 میلیون دلار (6.7 میلیون یورو) برآورد شده است. این ایستگاه هر 90 دقیقه یک چرخش کامل به دور مدار زمین خواهد داشت و برای کسانی در آن هستند این امید وجود دارد که 16 طلوع و غروب خورشید را در 24 ساعت و نمایی از شفق شمالی و جنوبی را ببینند.

8- ایستگاه آرورا (Aurora Station)، فضا


9- هتل رگاتا آرک (Regatta Arch Hotel)، جاکارتا، اندونزی      
این هتل 5 ستاره جناغی شکل و منحصربفرد توسط معمارهای دبلیو کِی کِی (WKK) طراحی شده است و پیش بینی می شود که یکی از مقصدهای برجسته جاکارتا باشد و در مجموعه ای واقع شده که به تازگی جوایزی در حوزه طراحی دریافت کرده است. طرحها شامل چشمه های درمانی و بدنسازی، چندین رستوران، اساکی کلاب که بر بالای آرک جا خوش کرده است و 320 اتاق می باشد.

9- هتل رگاتا آرک (Regatta Arch Hotel)، جاکارتا، اندونزی


10- پارک رویال (Parkroyal) در پیکرینگ (Pickering)، سنگاپور     
چشم انداز این واحه شیک در قلب منطقه کاملا شهری سنگاپور دارای نوآوری در مفهوم هتل باغ است، با 4 طبقه پوشیده از گیاهان، استخر روباز و آلاچیق هایی به شکل قفس های رنگارنگ پرندگان و یک لابی پر از بازتاب نور استخرمی باشد. یک جاده سلامتی با مسیر پیاده روی به دور هتل و یک چشمه آب معدنی با انواع درمانهای مجلل نیز در این هتل وجود دارد.

10- پارک رویال (Parkroyal) در پیکرینگ (Pickering)، سنگاپور


 هفت وسیله نقلیه عجیب و جالب برای ترانسفر به هتل



11- واتر دیسکاس (Water Discus)، دبی   
درحالیکه بخشی از این سازه که توسط دیپ اوشن تکنولوژی (Deep Ocean Technology) طراحی شد بروی آب قرار دارد (بنای رستوران، لابی و چشمه)، بقیه قسمتهای این هتل مثل 21 اتاق آن 10 متر بالاتر از سطح قرار گرفته اند. بر روی سقف طبقه فوقانی یک استخر از آب دریا، استخر آموزشی و باغ جذاب  وجود خواهد داشت و میهمانان می توانند تمام روز از ورزشهایی آبی و شیرجه لذت برده قبل از اینکه در رستورانی با نمایی سراسرنما دریکی از سطوح بالا استراحت کنند.

11- واتر دیسکاس (Water Discus)، دبی


12- مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)، سنگاپور   
مارینا بی سندز سنگاپور از سه برج مشتق شده که در 57 طبقه به هم متصل هستند و نمایی شبیه به یک تخته موج سواری عظیم دارد. در این هتل یک استخر بینهایت نفس گیر که می تواند ادعای اینستاگرامی ترین استخر دنیا را داشته باشد موجود است و فقط قابل دسترس برای میهمانان هتل می باشد. بیش از 500 جک زیر این سازه قرار دارد که می تواند تنظیم شود تا از غرق شدن یا کج شدن آن جلوگیری کند و سطح آب استخر را حفظ نماید.

12- مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)، سنگاپور


13- هتلهای اینتل آمستردام زاندم (Inntel Hotels Amsterdam Zaandam)، هلند  
ممکن است به اندازه دیگر هتلها، شیشه ای و مربوط به آینده نباشد اما این هتل 4 ستاره در آمستردام قطعا همه گزینه ها را برای یک نمای تاثیر گذار و طراحی غیر معمول علامت می زند. در حقیقت نمای بیرونی آن مکعبی شکل و ترکیب خانه های سنتی منطقه زان در سال 70 می باشد.

13- هتلهای اینتل آمستردام زاندم، هلند


14- برج گرافت (The Graft Tower)، سان خوآن (San Juan)، پورتوریکو    
ایده پشت این برج ناموزون توسط دیه گو تاچیولی (Diego Taccioli)، سیژچن (Sizhe Chen) و تایلر والاس (Tyler Wallace) تصویر سازی شده که خود به تنهایی منبعی برای تهیه آب، غذا و انرژی برای همسایگان، ساکنین و میهمانان خواهد بود. از انرژی باد برای تهویه استفاده می شود و آب در انتهای هر بخش جمع شده و برای مصارف کشاورزی استفاده می گردد. این ایده وجود دارد که گیاهان بخش عمده ای از ساختمان شوند.

14- برج گرافت (The Graft Tower)، سان خوآن (San Juan)، پورتوریکو


15- هتل پلنت اوشن آندرواتر (Planet Ocean Underwater Hotel)، فلوریدا، ایالات متحده      
این هتل که در زیر آبهای کی وست (Key west) قرار دارد 12 محفظه آبی خواهد داشت که 8.5 متر زیر سطح آب است. میهمانان می توانند زندگی دریایی را از اتاقهایی با امکانات لوکس و راحت مشاهده کنند. یکی از هدفهای اصلی این تعطیلات با هزینه ای معادل 13 میلیون یورو، کمک به بازسازی صخره های مرجانی و یافتن راهکارهای جدید برای جلوگیری از تخریب بیشتر سیاره از طریق تامین مالی و سرمایه گذاری و همچنین اجرای پروژه ها می باشد.

15- هتل پلنت اوشن آندرواتر ، فلوریدا، ایالات متحده


16- هتل دس هورلوگرز (Hotel des Horlogers)، سوئیس  
اصطلاح اسکی اینجا اسکی آنجا برای طرفداران این ورزش آشناست اما واژه اسکی در هتل خیلی متداول نیست. این هتل که توسط شرکت ساختمانی دانمارکی بیارک اینگلِس (Bjarke Ingels Group) برای برند ساعت سوئیسی آدمارز پیگه (Audemars Piguet) ساخته شده است، پیست زیگزاگی بروی سقف خواهد داشت که شامل 5 قلاب تلسکی است تا میهمانان بتوانند اسکی هایشان را گرفته و بروند. در جای دیگر، هتل دو رستوران یک بار و یک چشمه خواهد داشت. در فصل گرمتر برف ها ذوب خواهند شد تا فرشی از چمن نمایان کنند.

16- هتل دس هورلوگرز (Hotel des Horlogers)، سوئیس


17- کابینهای کانستلیشن در رصدخانه خورشیدی هارستا (Constellation Cabins at Harestua Solar Observatory)، نروژ  
رصدخانه خورشیدی هارستا در حال حاضر در نقشه بعنوان بزرگترین شمال آلپ می باشد. اما امکانات امروزه یک سیاره نما و هفت صورت فلکی را اضافه می کند که توسط اسنوهتا (Snohetta) طراحی شده و برای بازدیدکنندگان، تجربه آموزشی همه جانبه و اقامت شبانه را فراهم می کند تا بتوانند ستاره ها را از تخت خواب خود مشاهده کنند. این خانه ها منحصربفرد هستند و با طراحی های مبنی بر اصول نجوم ، هر یک قادر به پذیرش 35 میهمان می باشند. این مکان عمیق و تاریک در جنگلهای مخروطی در نزدیکی اسلو (Oslo) واقع شده است. این ایده وجود دارد که همیشه چیزی برای دیدن وجود دارد، از راه شیری گرفته تا شفق های قطبی.

17- کابینهای کانستلیشن در رصدخانه خورشیدی هارستا، نروژ


18- برج العرب جمیرا (Burj Al Arab Jumeirah)، دبی، امارات متحده  
برج العرب سوار بر جزیره مصنوعی خود، به شکل بادبانی برافراشته طراحی شده است که نشانی از میراث دریانوردی ملت می باشد. بودن در بالای برج با اتاقهایی مجلل و دکور شده با رنگهای روشن، برگ طلا و بیش از 30 نوع مرمر، حس متفاوت و غیر قابل انکاری دارد. خدمات متناسب این سبک شامل 32 آلاچیق با پیشخدمت، بار داخل استخر، محوطه ساحلی شنی، چشمه و دو استخرمی باشد.

18- برج العرب جمیرا (Burj Al Arab Jumeirah)، دبی، امارات متحده


19- هتل سیکو (Seeko’o Hotel)، فرانسه   
اقامت در سیکو، مجلل ترین هتل طراحی شده از بوردوکس (Bordeaux) در باکالان (Bacalan) یک ضرورت برای طرفداران معماری آینده است. صفحات کامپوزیت سفید سیکو اینویت برای آجرهای یخی، همچنان به روشنی زمان بازگشایی این هتل در یک دهه قبل می درخشد. طرح داخلی آن نمای یخبندان را تداعی می کند، رنگها تازه و تجهیزات ساده اما لوکس است.

19- هتل سیکو (Seeko’o Hotel)، فرانسه


منبع: TELEGRAPH.CO





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید