• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بیست مورد از جاذبه های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید نمایید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۱   تعداد بازدید : 57306   گروه مطلب : دیدنی ها


جاذبه های دیدنی ایران

با فرو رفتن در تاریخ، فرهنگ و طبیعت خواهیم دید که ایران خانه جاذبه های بسیار زیاد و فعالیت های قابل انجام در خود است. احتمالا خیلی سخت است که تصمیم بگیریم کدام یک از این مکانها را در ابتدای لیست قرار دهیمولی بازدید از لیستی که سایت کالچر تریپ از 20 جاذبه محبوب ایران تهیه کرده است را نباید به راحتی از دست داد.
برای باز دید از این جاذبه های دیدنی فوق العاده می توانید بهترین نرخ تورهای طبیعت گردی به این مکان ها را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.

1. پرسپولیس
پرسپولیس (تخت جمشید) که زمانی پایتخت اولین امپراطوری و مکان تولد تمدن ایران بوده است یکی از مهمترین جاذبه های ایران می باشد. در حقیقت اگر قدم بر عرصه جایگاه پادشاهان باستانی ایران نگذارید، انگار که ایران را ندیده اید.

1. پرسپولیس یکی از جاذبه های دیدنی ایران

   
2. دره ستارگان
قشم طبیعت بکر و دست نخورده و دنیایی از عجایب دارد ولی اگر فقط یک جاذبه داشته باشد که نباید دیدنش را از دست داد آن جا دره ستارگان است. خاک و ماسه سنگ، سنگ های دنیوی دیگری را تشکیل می دهند که با کمی ابتکار می توانید حیوانات، صورت و دست هایی را در میان دیگر اشکال این سنگ ها ببینید.

2. دره ستارگان یکی از جاذبه های دیدنی ایران


3. چغازنبيل
یکی از سه آثار ملی ایرانی که به ثبت یونسکو رسیده است چغازنبيل می باشد که متعلق به قرن سیزدهم قبل از میلاد مسیح و در زیگورات استان خوزستان قرار دارد. آجرهای پخته شده با کتیبه هایی به خط میخی در لایه های این بنا قرار گرفته اند.

3. چغازنبيل یکی از جاذبه های دیدنی ایران


4. قلعه بابک
برای رسیدن به قلعه بابک کمی ورزشگری و نترس بودن لازم است. این قلعه زمانی دژ سردار ایرانی بابک خرم دین در زمان جنگ علیه خلافت عباسی بوده است که با غارهای عمیقی محصور شده و در ارتفاع 2300 تا 2600 متری قرار گرفته است. کسانی که قدرت کافی برای کوهپیمایی ندارند و یا ترس از ارتفاع دارند می توانند این شاهکار را از دور ببینند و آن را تحسین کنند.

4. قلعه بابک یکی از جاذبه های دیدنی ایران


5. مسجد نصیرالملک
قدم گداشتن به داخل نصیرالملک همانند وارد شدن به داخل لوله اشکال نما می باشد. این مسجد به علت داشتن کاشی های صورتی رنگ به مسجد صورتی نیز معروف می باشد. با کشف این مکان عاشق مسلما زیباترین مسجد ایران خواهید شد.

5. مسجد نصیرالملک یکی از جاذبه های دیدنی ایران


6. تالاب انزلی
این تالاب در قسمت شمالی بندر شهر بندر انزلی قرار گرفته است. قایق سواری بر روی این تالاب یکی از کارهایی است که می بایست انجام داد تا شاهد خانه های ساخته شده بر روی چوب، انواع گونه های پرندگان و البته نیلوفرهای آبی که در این جا شکوفا می شوند، باشید.

6. تالاب انزلی یکی از جاذبه های دیدنی ایران


7. جاده چالوس
آیا به شمال سفر می کنید؟ پس حتما جاده معروف چالوس را انتخاب کنید. قدم بر جاده های مارپیچ کوهستانی، تونل هایی که در دل سنگ ها کنده شده اند و چشمه های طبیعی و پیکره های آبی بگذارید که این جاده را به یکی از خوش منظره ترین جاده ایران تبدیل کرده اند. 

7. جاده چالوس یکی از جاذبه های دیدنی ایران


8. میدان نقش جهان
میدان نقش جهان اصفهان که زمانی زمین بازی چوگان سلطنتی بوده است، عمارت علی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و بازار باعظمتی را درون خود جای داده است. برای دیدن همه این مکان ها به یک روز کامل نیاز خواهید داشت.

8. میدان نقش جهان یکی از جاذبه های دیدنی ایران


9. سازه های آبی تاریخی شوشتر
شاهکار مهندسی سازه های آبی تاریخی شوشتر، یک سیستم قدیمی آبیاری مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد مسیح است که قطعا شما را هیجان زده خواهد کرد. قبل از کشف جزئیات عملکرد این سیستم و گونه های فراوان پرندگانی که در اینجا زندگی می کنند، از تپه پشتی آن بالا بروید تا از نمای بالای آن شگفت زده شوید.

9. سازه های آبی تاریخی شوشتر یکی از جاذبه های دیدنی ایران


10. پل اصفهان
چه سی و سه پل، پل خاجو و یا یکی از نه پل دیگر باشد، قدم زدن در طول معماری شگفت انگیز این پل های اصفهان که بر روی رودخانه زاینده رود قرار دارند یکی از واجبات است. 

10. پل اصفهان یکی از جاذبه های دیدنی ایران


20 جاذبه توریستی کمتر شناخته شده ایران



11. خانه های تاریخی کاشان
سقف های عالی، نقاشی های باشکوه و حیاط های بزرگ که با درختان انار پر شده اند چیزهایی هستند که در هر یک از خانه های تاریخی نفس گیر شهر بیابانی کاشان خواهید دید. بهترین زمان برای دیدن این شهر فصل بهار قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود و زمانیست که می توانید شاهد مراسم گلاب گیری باشید.

11. خانه های تاریخی کاشان یکی از جاذبه های دیدنی ایران


12. آرامگاه و خانقاه شیخ صفی الدین
این آرامگاه مقبره رهبر عرفانی صوفی، شیخ صفی الدین می باشد که در شهر اردبیل واقع شده است. فضاهای مختلفی نظیر کتابخانه، مسجد، مدرسه و مقبره این مجموعه را تشکیل داده اند و معماری آن با اصول عرفانی طوسی مطابقت دارد.

12. آرامگاه و خانقاه شیخ صفی الدین یکی از جاذبه های دیدنی ایران


13. برج های کبوتر
درحالیکه مردم، مخصوصا ساکنین شهر کبوترها را مایه عذاب می دانند، در ایران از 5 قرن پیش موجوداتی بسیار با ارزش به خاطر فضولاتشان می باشند. هر کدام از این برج ها که به عنوان خانه ای برای کبوتران ساخته شده اند 14 هزار کبوتر را در خود جای می دهند و از آنجا فضولاتشان به عنوان کود جمع آوردی می گردند. 

13. برج های کبوتر یکی از جاذبه های دیدنی ایران


14. چکچک
چکچک یک معبد زرتشتی است که در خارج یزد واقع شده. این معبد یکی از مکان های زیارتی مهم ایران می باشد که هرساله زرتشتیان بسیاری از آن بازدید می کنند. به محض اینکه از مکان های مشابهی در یزد بازدید کنید متوجه خواهید شد که این معبد بینش بیشتری از این مذهب را به شما می دهد.

14. چکچک یکی از جاذبه های دیدنی ایران


15. قلعه رودخان
این قلعه نطامی در زمان ساسانیان ابتدا بر روی دو پایه ساخته و چند قرن بعد بازسازی شد. این قعله به قلعه هزار قدم نیز معروف است چراکه تعداد زیادی پله برای رسیدن به بالای آن وجود دارد که قطعا پیمودن آنها ارزشش را دارد.

15. قلعه رودخان یکی از جاذبه های دیدنی ایران


16. غار کتله خور
گفته می شود که شکل این غار که کمتر از یک قرن از کشفش می گذرد مربوط به دوران ژوراسیک است. غار کتله خور در بیرون از شهر زنجان قرار دارد و به نظر می رسد که بازدیدکنندگان کمتری از غار علی صدر را به خود اختصاص می دهد. همچنین گمان می رود این دو غار به هم متصلند. 

16. غار کتله خور یکی از جاذبه های دیدنی ایران


17. حافظیه
اگر قرار باشد که به دیدن یک شاعر ایرانی بروید، آن شاعر می بایست حافظ باشد. عصرها افراد محلی و گردشگران در اطراف باغ و مقبره قدم می زنند و به پاس احترام چند بیتی از اشعارش را می خوانند. در اینجا حتی می توانید فال حافظ بگیرید تا از بخت و اقبال خود با خبر شوید.

17. حافظیه یکی از جاذبه های دیدنی ایران

 
18. جزیره هرمز
هرمز با وجود کوچکی اش حاشیه با آرامش و طبیعتی رویایی دارد. سایه های زمین قرمز، زرد و نارنجی رنگ که به زیبایی با رنگ آبی خلیج فارس متضاد است. این جزیره، رویایی برای علاقمندان به طبیعت و زمین شناسان می باشد و همچنین خانه آهوها و دیگر گونه های حیوانیست. 

18. جزیره هرمز یکی از جاذبه های دیدنی ایران


19. کویر لوت
اولین سایت طبیعی عضو یونسکو در ایران و محبوب ترین نقطه روی کره زمین به مدت هفت سال کویر بی نظیر لوت است که آرامشی غیر معمول دارد. رگه های شن و ماسه که یاردانگ نامیده می شوند به طور مداوم در حال تغییر شکل هستند، پس اگر در زمان دیگری از مکان قبلی بازدید کردید ممکن است کاملا متفاوت باشد.

19. کویر لوت یکی از جاذبه های دیدنی ایران


20. بیستون و طاق بستان
بیستون و طاق بستان دو مکان تاریخی در نزدیکی یکدیگر هستند که در استان کرمانشاه واقع شده اند.  سنگ نگاری ها و مجسمه هرکول بقایای جذاب بیستون می باشند. غار شکارچیان که در بالای مجسمه هرکول قرار دارد مربوط به دوران ماقبل تاریخ است و گفته می شود چهل هزار سال پیش مسکونی بوده. سنگ نگاری ها و همچنین سنگ نگاری های زیر طاق ورودی طاق بستان قابل توجه ترین تصاویر می باشند که مربوط به آخرین پادشاه ساسانیان، اهورا مزدا و آناهیتاست.  

20. بیستون و طاق بستان یکی از جاذبه های دیدنی ایران


منبع: theculturetrip





نظرها

  • 0 0

    بسیار خوب بود . فقط لطفاتوضیحات بیشتری اضافه کنید

  • 0 0

    واقعا عالی بود . خیلی خوب بود . ممنون از لطفتون

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید